....................DER.....................

Started by Erik van Voorst (in memoriam), March 10, 2011, 20:12:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

genesis

Erik zolang jij je plezier in je hobby(s) blijft behouden met je gedrevenheid, enthiousiasme en passie dan geeft het eigenlijk nix, zeker als je dat dan binnen je eigen kring van kennissen en vrienden kan blijven delen een feit blijft! ;) Succes.

Genesis
Carpe Diem

vtuinen

Quote from: Antoine on March 11, 2011, 17:26:10
Je zou om dit soort problemen weg te nemen eigenlijk één groep moeten weren/de ander moeten bevoordelen maar dat is zo politiek incorrect dat dat hier op dit forum zelden een optie lijkt. Of dat goed is of niet laat ik zelf in het midden. Extreem voorbeeld: op een Ajax forum zie ik niet snel een gedeelte voor Feyenoorders gemaakt worden omdat zo nodig iedereen z'n stem moet kunnen laten horen.  ;)

En toch is dat hier gedaan om die hard Skep Dekkersj (en consorten) min of meer alleen te laten mogen posten in dit gedeelte :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=150.0

Equipment check my avatar

chansig

Op het hififorum is het andersom....Schijnbaar is het nodig.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Durk

snap het ergens ook wel.. Inhoudelijk is het een stuk minder geworden en de sfeer is er niet beter op geworden.
Als er al een nieuw topic is in het private HT topic blijkt het een Slaapkamertje te zijn met een TV tje..  :D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

B.

Quote from: Durk on March 11, 2011, 18:40:15
snap het ergens ook wel.. Inhoudelijk is het een stuk minder geworden en de sfeer is er niet beter op geworden.
Als er al een nieuw topic is in het private HT topic blijkt het een Slaapkamertje te zijn met een TV tje..  :D

Maakt dat de sfeer er minder op?

roland p

Ht op slaapkamertje.. Zo zijn we toch allemaal begonnen? :)
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

morca

Quote from: Durk on March 11, 2011, 18:40:15
snap het ergens ook wel.. Inhoudelijk is het een stuk minder geworden en de sfeer is er niet beter op geworden.
Als er al een nieuw topic is in het private HT topic blijkt het een Slaapkamertje te zijn met een TV tje..  :D
Hee hee niet mijn set afkraken he ;),je zou willen dat je acoustic standaard al zo goed was,er waren leden die het volgens mij  niet eens geloven

En wat B zegt ,als er op die kamer wel een megagoeie set staat te draaien wat is er mis met een ouderwetse 32 televisie
Komt een beetje zo over dat dit niet het HT maar veel geld forum is

Dat lijkt me niet de bedoeling,bij die HT kan de set mischien wel weer heel veel bijdragen aan de HT,dus ik zie het probleem niet

Jammer als iemand beter heeft of denk te hebben,een andere zeker niet verkeerde HT afkeurt op de tv

B ik zie dat je je spullen te koop hebt staan man,mooi klote voor je,zal vast met geld te maken hebben
Hopelijk heb je gauw weer wat anders

morca

Quote from: Durk on March 11, 2011, 19:49:54
Dat verband leg ik toch niet?
dat deed je wel
Jouw zolder is niet groter als mijn slaapkamer,en die schuine kanten zijn acoustisch gezien zeker niet lekker

Toch niet zo leuk he als iemand met een setje en tv,tje ook niet zoveel in jou (echte) HT ziet
En dat noem je zo omdat je een beamer hebt???

vreemd,zie je nou wat Erik bedoeld

Het afkraken van andermans dingen,ik deed dat pas ook en de persoon mijn excuus gemaakt maar hij reageert niet ...jammer
Praat liever gewoon met elkaar hier,zonder teveel je mening op te dringen(pas geleerd :D )

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Erik, ik kan me jouw reactie helemaal voorstellen. Ook ik heb al een aantal keer op het punt gestaan om het forum maar de rug toe te keren en om dezelfde redenen. Ik heb zelfs al eens een paar maanden het forum gemeden omdat ik het zat was.

De laatste jaren is de sfeer wat mij betreft volledig de verkeerde kant opgegaan en het forum is overspoeld door 'nieuwkomers' die vinden dat "iedere mening even zwaar telt", daarbij niet gehinderd door enige kennis van communicatie of goed fatsoen de die-hards van het eerste uur schofferen en uitdagen. Het lijkt wel of iedere (luister)ervaring steeds maar weer in twijfel moet worden getrokken. Ik ben dat - net als Erik - ook spuugzat. Zelfs privé topics over je eigen set zijn niet meer heilig en worden ook lastig gevallen door werkelijk-alles-ter-discussie-stellende leden. Het is als een verjaardagsfeestje met vrienden waarin plotseling ongenode gasten binnenkomen en de sfeer komen verzieken.

Vroeger was dit forum een plek van gelijkgestemde zielen die allen één ding deelden: enthousiasme voor hun hobby. Ze lieten elkaar daarbij in hun waarde laten en waren vooral uit op het leren van elkaar. Nu is het een hangplek geworden voor een groepje zelf-uitgeroepen techneuten die niet verder is gekomen dan begrip van de wetten van de zwaartekracht of de wet van Ohm en daarmee alles denken te kunnen verklaren. Het enige wat dit kleine groepje doet is de sfeer verpesten.

En mijn mening is dat de moderatie de laatste jaren ook tekort schiet. Er mag over vrijwel alles worden gediscussieerd en meestal wordt pas ingegrepen als de boel uit de hand dreigt te lopen. Ik snap dat het een moeilijke taak is, maar is het nu echt nodig om mensen 8 keer een ban te geven en dan nog steeds terug te laten keren? Dat is voor iedereen die op htforum alleen maar komt om uit te dagen en te treiteren een regelrechte vrijbrief voor hun gedrag. Ze kunnen ongestoord hun gang gaan.

Nee, ik ben bang dat het slechts een kwestie van tijd is voordat dit forum ontploft. Het is te groot geworden en gaat door de extreme schaal, de scheve balans tussen forum en commercie en vooral door het gebrek aan duidelijke kaders ten onder. Als er een goed Nederlands alternatief zou zijn, was ik hier al weg.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Jammer Erik, ik zal je ebben en koperen creaties icm Anton's elektronica mods gaan missen  :(

Perfectionist

Beste mensen,

Voor de goede orde: kabeldiscussies, believers versus non-believers discussies zijn ALLEEN toegestaan in het technisch-wetenschappelijke board. Elders niet.

Ik heb hier zelf de laatste dagen nog herhaaldelijk op ingegrepen.

Verder wordt sinds december een zero tolerance beleid gevoerd en zijn er echt veel bans uitgevoerd, grenzen worden gesteld, kaders bewaakt en er wordt ingegrepen waar nodig.

We doen dat wel binnen het redelijke, niet botweg en keihard modereren. Dat is de stijl die we kiezen. Als je je daarin niet meer herkent kun je inderdaad beter een ander forum gaan zoeken.

We betreuren dat heel erg, maar het is onmogelijk om dwangmatig te willen vasthouden aan een ondefinieerbare sfeer die er ooit was. Wij kunnen alleen vanuit rechtvaardige regels modereren, meer niet.

Feit is wel als we de statistieken bekijken dat HT forum niet alleen qua leden erg gegroeid is, maar dat ook naar verhouding het aantal actieve leden meer is toegenomen dan het aantal leden.

Men komt hier gemiddeld genomen dus graag terug, en naar verhouding meer dan vroeger.

En dat willen we graag zo houden. Dat betekent dus ook dat er nog strenger gemodereerd gaat worden op het verstoren van owner topics. Bepaalde leden die dat herhaaldelijk doen, hebben recent al bans gehad. Bij een herhaling volgt nu direct 1 maand of zelfs meer. Ook wordt er absoluut niet meer toegestaan dat luisterervaringen buiten het technisch-wetenschappelijke board bediscussieerd worden (in believers c.q. non believers zin). Als je dat ergens opmerkt graag direct report to mod, dan grijpen wij in.

Het is vervelend dat het allemaal moet, want respect, oog voor verhoudingen, normaal met elkaar omgaan moet eigenlijk niet afgedwongen hoeven worden.  :-\
Een beter forum begint bij jezelf.

celerontje

@Audiofiel: Ik denk niet dat de mods nog veel meer kunnen doen, er wordt al erg streng gemodereerd.
Misschien moeten meervoudige verziekers maar een uiterst vernederende opmerking in beeld krijgen dat ze maar ergens anders hun nare bestaan op af moeten reageren! :D :D :D

Hoe dan ook, het grootste probleem is gewoon dan mensen die ramplank voor zich niet kunnen associëren met normen en waarden en sociaal doen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

SV..S

Erg jammer Erik.
ik begrijp het ergens wel.

Maar ik denk dat Frank ergens wel een punt heeft.

QuoteJe maakt mij niet wijs dat 99% van de mensen zich de les laten lezen en weg laten sturen door 1% verrotte eieren. En zo ja, dan moet je jezelf afvragen waar je de volgende keer weggestuurd gaat worden.........

als ik bv naar mijn eigen hobby's kijk dan;
mag ik graag motor rijden maar door hufterig gedrag op de weg denk ik wel eens, wat was hier eigenlijk leuk aan?
ik mag graag op vakantie gaan, maar asociale russen (niet generaliserend bedoeld) kunnen de pret flink drukken.
ik heb plezier in mijn werk, maar sommige klanten helen het bloed van onder mijn nagels.
ik mag graag over strand wandelen of door het bos, maar als ik moet zigzaggen tussen de hondenpoep en andere troep is mijn humeur verpest.
samengevat, er komen steeds meer mensen op dit klein bolletje die steeds minder met een ander rekening wensen te houden.

dus gewoon blijven, en aan Aafje vragen of ze je rug goed invet, glijd het gezeik er makkelijker vanaf :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Of mods nog meer kunnen doen? Waarom beginnen we niet met een simpele regel als 3 strikes = out? Het is toch van de zotte dan er mensen rondlopen op een forum die 5, 6 of zelfs al 8 bans hebben gehad? Het afschrikwekkende effect dat daar van uit gaat is als een mug die tegen een olifant schreeuwt. :eh:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

mr TC

Ik wil toch nog even een aantal zaken op rijtje zetten.

Dat Erik er mee gestopt is omschrijft hij als "het topje van de ijsberg"
Ook de reactie van Anton geeft aan dat Erik zich al langere tijd vervreemd van dit forum begon te voelen.
De Erik die wij zien in Het cd104 topic en de behringer , is niet de Erik die wij allemaal kennen.

Vergelijken we zijn xXx topic met, transport der.. dan zien we een duidelijk verschil in reacties.
Zelfs zo dat in het laatst genoemde topic Erik alleen nog maar verslag deed van zijn vorderingen en niet meer inging op welke kritiek dan ook, DAAR zat het al fout.

Al zijn projecten heeft hij gebouwd vanuit zijn audiofiele belevingswereld.
En er is hier geen plaats meer voor deze belevingswereld, Erik is geen eitje die niet tegen kritiek kan, maar hij is wel een mens en hij heeft zijn grenzen en die zijn nu bereikt.

Al zijn inzet en ervaring, al die mensen die bij hem langs zijn geweest en zijn installatie hebben gehoord..... wordt niet als argument geaccepteerd.
Nee er wordt terug gelezen en er wordt 1 minpuntje gevonden in al die positieve reacties.. je installatie klinkt te lief.... en dat wordt terug gekoppeld... dan ben je voor mij azijn aan het pissen.

Zien wij de topics waar het fout gaat, dit zijn vooral de topics .. verschil tussen.. dan zijn het steeds de zelfde leden met de zelfde argumenten die het om zeep helpen.

We zijn hier niet op zoek naar een nieuw soort evenwicht tussen de verschillende groepen... nee, het uiten vanuit een audiofiele belevingswereld wordt langzaam maar zeker de nek omgedraaid en voor mij is dat geen evenwicht.

Ik heb nooit de 'mod' knop gebruikt ook nimmer een mailtje naar de leiding van dit forum gestuurd, als ik iets te zeggen hebt dan doe ik dat in het openbaar zodat iedereen kan reageren.

Dat Erik nu weg is vind ik zwaar vrouwelijk geslachtsdeel, zeker gezien de rede.
En ook de strekking van mijn derde post hier is:

DENK NA OVER DE TOEKOMST VAN DIT FORUM!!

Gr Teun
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

neverywhere

Het gaat prima op dit forum....en ja, er zal wel eens iemand vertrekken die het niet meer naar zijn zin heeft....so what...mag toch...en zo veel vuil heeft hij echt niet naar z,n hoofd gekregen...nee, dan Frank2....laat het allemaal op zich afkomen en doet zijn eigen ding.

En zo hoort het!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Arno P

Erik...en nu??? Wat moet ik beginnen man????  :blink: Wat is er dan nog over van de therapie-praat-groep van Uber-DIY-Freaks die geen einde willen kennen?

Even gaan rusten en spoedig weer terug...en geen fratsen!  :headbanging: :worship:

J.S.

Erg jammer...

Het is een fenomeen dat op veel fora die ik bezoek voorkomt: leden van het eerste (of tweede) uur vertrekken vanwege de verandering in sfeer/ledenbestand. Helaas verliezen die fora daarmee een groot deel van hun aantrekkingskracht door het verlies van ervaring/expertise/bezieling (voor degene die meer dan een gezellig praatje wil maken). Extreem voorbeeld vind ik zelf het gitaargedeelte van Harmony Central: tien jaar geleden zaten daar de beste bouwers en ervaren muzikanten, nu is het vooral (vermakelijke) onzin en voor enige kennis hoef je er niet meer te komen.

Perfectionist

Overigens blijkt uit de ledenstatistieken die wij als mod kunnen zien dat echt 70-80% van de actieve mensen van de eerste jaren (v.a. 2002) nog steeds actief is.......

En verder wat betreft het karakter van dit forum.

Frank heeft daar al mooie woorden over gezegd in dit topic. Streven is m.i. toch een plek te zijn voor iedereen die op wat voor manier dan ook met ht, stereo e.d. bezig is. Dus ongeacht budget, believer of non-believer, stereo of ht etc. Geen vrijplaats, maar wel maximaal ruimte voor iedereen. Dat betekent dat je niet een heel duidelijk gedefinieerd forum hebt voor een strikt afgebakende doelgroep zoals bij andere hififora wel het geval is. Het betekent ook dat dit forum veel groter is (factor 10) dan andere hififora. Beiden hebben hun charme, maar ik denk dat de brede opzet hier veel mensen aanspreekt. Daarbij is er ook veel ruimte voor niet ht gerelateerde onderwerpen, gezien de grootte van boards als afterhours, en de marktsectie loopt ook erg goed, velen hebben daar profijt van. In de woorden van Neverywhere: ik ook dat het in grote lijnen prima gaat met het forum.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ejorne

Quote from: neverywhere on March 11, 2011, 23:44:49
Het gaat prima op dit forum....en ja, er zal wel eens iemand vertrekken die het niet meer naar zijn zin heeft....so what...mag toch...en zo veel vuil heeft hij echt niet naar z,n hoofd gekregen...nee, dan Frank2....laat het allemaal op zich afkomen en doet zijn eigen ding.

En zo hoort het!

Ik denk niet dat Frank2 het zelf prettig vind maar zich op die manier er iig zo min mogelijk aan stoort.
Maar daarnaast zullen er ook veel mensen kunnen zijn die 'dat wat Frank2 naar zijn kop krijgt' net zo sfeer verziekend vinden als was het naar hen zelf gericht.

Ik heb bij mijzelf ook een verandering in mijn reacties opgemerkt. Ik schrijf nu zoveel mogelijk met termen als mi, mogelijk, eventueel, volgens mij, wellicht. Dit omdat er anders weer bepaalde mensen zijn die alles uit verband gaan rukken. En uiteindelijk maar over die gebruikte termen gaan zeuren door te stellen dat ik niets bij draag maar me alleen maar schuil achter die termen...

Aan de ene kant vind ik die mensen en bijbehorende communicatie nog weleens vermakelijk dus ik mag en zal niet gaan klagen. Maar er zullen mogelijk meer leden zijn die zich meer en meer gaan ergeren aan dergelijke 'omgangsvormen'. En dan hoeft het dus niet eens naar henzelf gericht te zijn...


sj0er-D

Erik, is er nog wel een andere plek waar we je creaties (en de howto) kunnen bewonderen?