Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Timvg

De dip op 2khz komt doordak ik voor deze meting even de microfoon gewoon voor me heb gehouden, maar het idee is er  ;) Morgen maak ik een betere. De oorspronkelijke heb ik weer 'n keer niet opgeslaan



Ejorne



morca

Quote from: Timvg on October  6, 2012, 20:22:23
De dip op 2khz komt doordak ik voor deze meting even de microfoon gewoon voor me heb gehouden, maar het idee is er  ;) Morgen maak ik een betere. De oorspronkelijke heb ik weer 'n keer niet opgeslaan


Is dit met 1/12 smoothing Tim?

Timvg

Idd, dat is nodig bij een fullrange meting om het overzichtelijk te houden.

Ik ben erg onder de indruk van MultEQ XT tot dusver, wat een verschil met de gewone MultEQ, systeem heeft nog nooit zo goed geklonken. Enige wat ik heb aangepast zijn de crossover settings en het sublevel/fase, voor de rest van alles afgebleven.

Had al gepland om morgen alles netjes manueel in te stellen, dat hoeft dus voorlopig niet  :pompom:

morca

Quote from: Timvg on October  6, 2012, 23:56:19
Idd, dat is nodig bij een fullrange meting om het overzichtelijk te houden.

Ik ben erg onder de indruk van MultEQ XT tot dusver, wat een verschil met de gewone MultEQ, systeem heeft nog nooit zo goed geklonken. Enige wat ik heb aangepast zijn de crossover settings en het sublevel/fase, voor de rest van alles afgebleven.

Had al gepland om morgen alles netjes manueel in te stellen, dat hoeft dus voorlopig niet  :pompom:
Dat is nieuws ,extra tijd om te luisteren  :music:     ;)

Timvg

Quote from: morca on October  6, 2012, 23:31:53
Na een avondje stoeien met Ejorne:

Alweer een net resultaat zie ik, morca.. is dit nu met de iNuke? Ik ken anders wel nog een paar filtertruuken om een linkwitz transform na te bootsen  ;)

morca

Ja met de Inuke en een shelf filter,werkt best goed.
Op de meting niet direct zichbaar maar alles onder 40 lig een stuk hoger.
Paar piekjes weggevlakt,kom net die paar banden tekort die de 1124 wel heeft,jammer genoeg.

Klinkt wel goed zo

Timvg

Ben benieuwd wat het hier gaat geven wanneer ik binnenkort de JL met de JTR's ga proberen te integreren in de nieuwe ruimte, ik hoop op een beetje room gain onderaan.. Dan gaat het knallen

RalphH

Quote from: morca on October  6, 2012, 18:37:52
Beneden doet de Marantz het,best makkelijk zo,n ADSY  :thumbs-up:

Ben ff confuus.

Draai je nu beneden volledig op Audyssey,of heb je Audyssey laten draaien en heb je aan de hand daarvan je eq settings handmatig nog wat bijgesteld (en draai je vervolgens dus toch manual zonder Audyssey)?
Volgensmij heeft Audyssey doorgaans ook meer banden tot zijn beschikking tov de handmatige instellingen in de AVR en die kun je achteraf dus niet volledig corrigeren --> nadeel.
Dus hoe goed/makkelijk is Audyssey nou dus eigenlijk?

Voor de duidelijkheid laat ik MultIQ XT en hoger hier buiten, daar heb ik geen "ervaring" mee, enkel MultIQ en de voorgaande versies.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on October  7, 2012, 01:13:22
Ben ff confuus.

Draai je nu beneden volledig op Audyssey,of heb je Audyssey laten draaien en heb je aan de hand daarvan je eq settings handmatig nog wat bijgesteld (en draai je vervolgens dus toch manual zonder Audyssey)?
Volgensmij heeft Audyssey doorgaans ook meer banden tot zijn beschikking tov de handmatige instellingen in de AVR en die kun je achteraf dus niet volledig corrigeren --> nadeel.
Dus hoe goed/makkelijk is Audyssey nou dus eigenlijk?

Voor de duidelijkheid laat ik MultIQ XT en hoger hier buiten, daar heb ik geen "ervaring" mee, enkel MultIQ en de voorgaande versies.
Handmatig ingesteld ,geen auto systemen hier he  ;)       :D

RalphH

Quote from: morca on October  7, 2012, 01:32:12
Handmatig ingesteld ,geen auto systemen hier he  ;)       :D

Ok.
Ik snapte de "best makkelijk, zo'n ADSY" al niet ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Martijnst1990

Quote from: Timvg on October  6, 2012, 14:32:22
In je SR9600 moet het gebied rond de 125 en 250hz bij alle speakers die in de meting gebruikt zijn zo'n 6 a 8 db teruggetrokken worden. Daarna moet de gain van de sub zo'n 10db omhoog, staat dus meer dan de helft te zacht.
Of ik die 125-250 hz los aan kan pakken moet ik nog even controleren, zal wel moeten kunnen kijkt mij in zo'n Marantz. Maar gelukkig is dat niet het stuk waar ik on tevreden over ben, want dat is blijkbaar altijd al zo geweest. Neemt niet weg dat ik er eens naar moet kijken, maar eerst de sub :D

Dat die 10 dB te zacht staat had ik dus écht niet verwacht, vond hem al best hard staan :D Gister de levels van alle speakers 5 dB omlaag gedaan, aangezien de gain van de sub pre out al voluit stond. Dus de sub staat nu in verhouding een stuk harder. Gister weinig tijd gehad verder en voel me momenteel niet al te lekker, maar ik hoop er straks nog even mee verder te kunnen, anders dinsdag.

Nog iets trouwens, heb de MiniDSP er ook even tussen gehad. Receiver pre out -> Input 1 van MiniDSP en dan alleen output channel 1 van de MiniDSP -> channel 1 van de sub amp. Maar ik krijg een 50 hz toon en geen bass als ik iets afspeel. Komt jou dit bekend voor?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

Heb je hem aangesloten aan de pc, hem gesyncroniseerd, en daarna hem aan de stroom laten hangen?

Martijnst1990

Quote from: Timvg on October  7, 2012, 11:52:45
Heb je hem aangesloten aan de pc, hem gesyncroniseerd, en daarna hem aan de stroom laten hangen?
Aangesloten en gesynced en daarna hem aan de sub aangesloten en de USB nog aan de PC. Dacht dat dat ook kon zodat je tijdens het luisteren aanpassingen kon maken? En in het lichtnet kan geloof ik ook via de USB met bv een iPhone stekker?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

Eerst alle aansluitingen maken, dan syncroniseren.. Kijken of er geen kanalen muted staan..maar aan het lichtnet via de usb zal niet lukken, want dan moet je de stroom verbreken en kan ie de gegevens niet laden.


Martijnst1990

Nu precies zo gedaan, maar de brom blijft, soort 50 hz toon volgens mij. Ook voelbaar in de conus. Als ik dan muziek aanzet waar veel bass in zit voel je op de basslijn wel iets meer dan de brom, maar dat is het dan ook wel.

De brom word niet erger als ik mijn receiver harder zet, wel als ik de sub amp harder zet. Ook de gain van de sub pre out op de receiver heeft er geen invloed op.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

Is een probleem met de aarding me dunkt, computer eens in ander stopcontact aansluiten?

Martijnst1990

Quote from: Timvg on October  7, 2012, 12:36:47
Is een probleem met de aarding me dunkt, computer eens in ander stopcontact aansluiten?
Net nogmaals geprobeerd, ditmaal met een andere (betere) RCA kabel tussen de sub amp en DSP en nu geen brom. Sub doet het nu ook met de DSP ertussen en is ook te zien aan de gain in de DSP plug-in! :) Ben hier al heel blij mee, want was bang dat er iets mis mee was.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Martijnst1990

Quote from: morca on October  7, 2012, 21:29:37
Ben je ook al aan het regelen?
Hier gisteren en vandaag nog even zitten spelen met wat filters  :D
Ben ik nu een beetje mee bezig, maar ergens zit volgens mij iets niet helemaal goed. Gister bleek dat de sub veel te zacht stond in verhouding met de rest. Die heb ik een stuk harder gezet inmiddels (ook duidelijk hoorbaar bij films), maar nu met de meting is het weer precies hetzelfde.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Timvg

Je kan altijd beginnen met in de receiver alle andere speakers om te beginnen op -6 te zetten. Probeer daarna toch met de interne EQ de pieken in je main speakers ook te dempen. Bas staat namelijk altijd in perspectief tot de rest, als de rest niet vlak (of relatief vlak) is, dan ga je nooit het laag ervaren zoals bedoeld.

Belangrijk is om vervolgens de crossover goed te krijgen, eens die goed zit kunnen we beginnen met sub EQ  8)