Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: Martijn90 on March  2, 2012, 18:34:31
Ben ook benieuwd, we horen je bevindingen straks wel :D
Kabeltje ligt bij Ejorne,ze staan op kamer themp te komen het kan zo morgen of vd week worden.
Maar wil weten of ik er wat mee kan dus vast testen,zo ja gauw de 2e Pana proberen te laten maken,en dan heb ik een complete 2ehands set klaar voor de kamer die niet mis is denk ik.
Geen high end,maar ook geen troep,gewoon goed,en erg veel power van me 4 surround,s.

Dan hopen dat de rest goed afloopt,weid ik nu even niet verder over uit,misschien na afloop als er goed nieuws te melden is.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Klinkt goed allemaal! Ben benieuwd naar je bevindingen ;) Doe morgen maar, hahaha!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: Martijn90 on March  2, 2012, 18:41:50
Klinkt goed :) Waar bestaat die 2e set dan precies uit?
4 x Jamo BX200. 2x Jlaudio 13 W3V3. 2x poa 6600 *(als ze het doen) DSP . nog een XR700 als het meezit voor weinig,MB 200 naar beneden TV naar beneden.
Boven dan de HDTV die moet komen bij mijn huidige set.

Geen high end maar klinkt mits goed afgesteld ook weer niet echt Jamo, daar heb ik Ejorne al eens goed mee verrast die stond toen ook zo  :crazy: wat klinken die boxen opeens goed (vst plugin gebruikt)

Jean Sibelius

Leuke eindtrappen die POA-6600's! (heb ze nl zelf ook ooit gehad) ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Martijnst1990

Quote from: morca on March  2, 2012, 18:59:39
4 x Jamo BX200. 2x Jlaudio 13 W3V3. 2x poa 6600 *(als ze het doen) DSP . nog een XR700 als het meezit voor weinig,MB 200 naar beneden TV naar beneden.
Boven dan de HDTV die moet komen bij mijn huidige set.

Geen high end maar klinkt mits goed afgesteld ook weer niet echt Jamo, daar heb ik Ejorne al eens goed mee verrast die stond toen ook zo  :crazy: wat klinken die boxen opeens goed (vst plugin gebruikt)
Lijkt me een mooi setje dan :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Dankuw heren.
Deze zijn van me oom die ze al 15 jaar op zolder heeft staan hier,die komt nooit meer terug uit zijn .....waar hi dan ook mag zijn.
opslag omgezet in huurkosten krijg ik nog geld van hem   :clapping:  :clapping:  :clapping:
Er stond nog wel een Sony preamp bij zag ik net,,,, ab erbij weet ik niet anders zijn er ook andere ptie,s voor deze jongens.
Maar denk ze op de sub,s te zetten ivm buget.

Jean hoe bevielen ze,geven ze veel schoon vermogen,ik heb er nu een Hypex DS 4.0 opstaan,ben erg benieuwd of hij me JL optimaal aanstuurd tov die hypex.

Jean Sibelius

Quote from: morca on March  2, 2012, 19:15:07
Jean hoe bevielen ze,geven ze veel schoon vermogen,ik heb er nu een Hypex DS 4.0 opstaan,ben erg benieuwd of hij me JL optimaal aanstuurd tov die hypex.
Ik heb ze gekocht toen ik een jaar of 18 was (en heb ze jarenlang naar alle tevredenheid gebruikt).
Ze zijn pas jaren daarna vervangen voor een Rotel RB-1090 (om de Dynaudio Contour 3.3's die ik nog steeds heb) beter aan te sturen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

morca

Quote from: Jean Sibelius on March  2, 2012, 19:27:01
Ik heb ze gekocht toen ik een jaar of 18 was (en heb ze jarenlang naar alle tevredenheid gebruikt).
Ze zijn pas jaren daarna vervangen voor een Rotel RB-1090 (om de Dynaudio Contour 3.3's die ik nog steeds heb) beter aan te sturen.
Ok nou ben benieuwd,ze zijn eigenlijk in nieuwstaat,hopelijk spelen ze ook zo.
ander vraagje de tulpingang doet het niet,heeft me oom losgemaakt ofzo denk ik.
Nou wil ik ze niet meteen open gaan maken die gebalanceerde ingang moet naar tulp uit van me Pana amp,maar samen met een hypex die gewoon tulp heeft.
Zou dit nog problemen kunnen geven,ken de xlr aansluiting niet echt.Tulp en xlr is dat samen aan te sluiten op een splitter.
Of beter beide Denon,s op 1 splitter.

De vraag is dus eigenlijk is het tulpsignaal vergelijkbaar met de XLR die naar tulp word omgezet met een snoertje?


Ejorne

Quote from: morca on March  3, 2012, 00:25:01
Ejorne is die bij je mic geen xlr,op de 1124 zit xlr uit he bedenk ik me net  ;)
Is je amp al binnen?

De kabel van de mic? Dat is een inderdaad een xlr kabel.
amp is net binnengekomen...

HTip

Wat een bakbeesten Marco! Daar kan je iets van genoeg vermogen mee voorzien...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on March  3, 2012, 15:23:10
Wat een bakbeesten Marco! Daar kan je iets van genoeg vermogen mee voorzien...
Als ze spelen ja  :D ik vermoed via de XLR wel,me oom was een bandiet die had de tulps afgesloten, XLR snapte ik toch niet en had ik niet,dus dan kon ik ze lekker niet gebruiken.
Nu wel en als het goed is,kabel ligt er ,vd week testen ,kom net bij Ejorne vandaan,al druk met zijn sub instellen en amp geweest,even relaxen.

Nou staat ze al 15 jaar boven,het is leuk geweest bij komt toch niet meer terug,dus ik ga doen waar hij al eens over grapte toen me vader al ze troep dreigde weg te gooien.
Lekker gebruiken  ;)

morca

Nog wat spec,s opgezocht nadat ik bedacht dat ze op 4 ohm gaan draaien,of dat kan,en ja dan heb ik bijna 2 keer zoveel RMS,dit gaat lukken

Denon POA-6600, Monoblocks

Specifications:

Manufacturer: NIPPON COLUMBIA, Japan

Rated power: 250 watts into 8 ohms, 20Hz-20kHz, <0.02% THD, 450 watts into 4 ohms, DIN 1 kHz

Dynamic power: 650 watts into 4 ohms, 1100 watts into 1 ohm

THD: <0.002% (-3 dB at rated output into 8 ohms)

Intermodulation distortion: <0.002% (60 Hz/7 kHz: 4/1 at rated power, 8 ohms)

Power bandwidth: 5 Hz - 80 kHz (8 ohms, 0.02% THD)

Frequency: 1 Hz - 300 kHz (+0 /-3dB, 1 W)

Input sensitivity: 1 V (adjustable)

Input impedance: 25 kohms (RCA), 10 kohms (XLR)

Output impedance: 0.1 ohms (1 kHz)

External voltage: 123 dB (IHF, A-rating, XLR)

Inputs: RCA and XLR

Outputs: Speaker A or B: 4 Ohms - 16 Ohms/A and B: 8 ohms - 16 ohms

Dimensions: 310 x 207 x 456 mm

Power consumption: 350 W

Martijnst1990

Zeker niet mis die specs, die moeten je JL's wel voldoende kunnen leveren denk ik :) Wat krijgen ze met je huidige amps?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bart_M

QuoteRated power: 250 watts into 8 ohms, 20Hz-20kHz, <0.02% THD, 450 watts into 4 ohms, DIN 1 kHz
Dynamic power: 650 watts into 4 ohms, 1100 watts into 1 ohm

Power consumption: 350 W

Dit snap ik niet.

morca

Quote from: Bart_M on March  5, 2012, 09:25:17
Dit snap ik niet.
Je bedoelt te veel of weinig,te weinig he ik zal eens op de amp kijken dit komt van het net.
Viel me wel op dat er gewoon snoertjes aanzitten die ook vaak aan een cdspeler zitten bv ,heel dun.

morca

Quote from: Martijn90 on March  5, 2012, 08:10:19
Zeker niet mis die specs, die moeten je JL's wel voldoende kunnen leveren denk ik :) Wat krijgen ze met je huidige amps?
Nu krijgen ze 400,en ik was vergeten dat de dit ook doen op 4 ohm  ;D dus optimale aanstuuring
het begint op een goeie set te lijken zo ,mis eigenlijik alleen een leuke DSP erbij voor een leuk prijsje

Ejorne

Quote from: morca on March  5, 2012, 01:35:43
Rated power: 250 watts into 8 ohms, 20Hz-20kHz, <0.02% THD, 450 watts into 4 ohms, DIN 1 kHz

Dat is netjes! Er is me wel eens verteld dat een versterker die gebouwd is zonder concessies het dubbele aan vermogen geeft wanneer de weerstand halveert. Zoals bijvoorbeeld de Emotiva xpa1, 500 watt aan 8ohm en 1000 watt aan 4 ohm. De rest van de versterkers van Emotiva is dus gebouwd met concessies omdat ze niet het dubbele aan vermogen leveren wanneer de weerstand halveert.

Jouw Denons (ik maak er alvast maar jouw van en niet meer die van je oom. Je oom is ze nu gewoon kwijt...  :P ) zijn dus gebouwd met maar heel weinig concessies... Ik ben straks erg benieuwd wat die gaan doen op de JL's.  8)

morca

Quote from: Ejorne on March  5, 2012, 14:42:21
Dat is netjes! Er is me wel eens verteld dat een versterker die gebouwd is zonder concessies het dubbele aan vermogen geeft wanneer de weerstand halveert. Zoals bijvoorbeeld de Emotiva xpa1, 500 watt aan 8ohm en 1000 watt aan 4 ohm. De rest van de versterkers van Emotiva is dus gebouwd met concessies omdat ze niet het dubbele aan vermogen leveren wanneer de weerstand halveert.

Jouw Denons (ik maak er alvast maar jouw van en niet meer die van je oom. Je oom is ze nu gewoon kwijt...  :P ) zijn dus gebouwd met maar heel weinig concessies... Ik ben straks erg benieuwd wat die gaan doen op de JL's.  8)
Ik denk wel (iets)  :D
Of doel jij op een nog betere aanstuuring als de hypex,.....we zullen zien ,ben ook benieuwd.

Jij nog geluisterd?

Bart_M

Dit is ook wel een marketing truuk.

Vaak leveren dit soort versterkers meer vermogen op 8 Ohm dan ze opgeven. Daardoor hebben ze zo'n ideaal verloop. ;)
Volgens mij is het theoretisch ook niet mogelijk om het vermogen te blijven verdubbelen.

Maar niettemin, mooie bakken hoor. :)

Ejorne

Quote from: morca on March  5, 2012, 15:13:27
Ik denk wel (iets)  :D
Of doel jij op een nog betere aanstuuring als de hypex,.....we zullen zien ,ben ook benieuwd.

Jij nog geluisterd?

Ja, zeker nog geluisterd. En het bevalt me erg goed. Ik heb binnenkort nog wel even wat hulp nodig als dat een keer schikt. Ik wil even weten wat jij mooier vind in verschillende crossover settings en zo. Maar ik ben tot op nu erg happy!  8)


morca

Quote from: Bart_M on March  5, 2012, 15:21:01
Dit is ook wel een marketing truuk.

Vaak leveren dit soort versterkers meer vermogen op 8 Ohm dan ze opgeven. Daardoor hebben ze zo'n ideaal verloop. ;)
Volgens mij is het theoretisch ook niet mogelijk om het vermogen te blijven verdubbelen.

Maar niettemin, mooie bakken hoor. :)
Dankje Bart als me oom ooit terug komt,denk als deze bakken oud en roestig zijn ,dan zal ik het hem doorgeven dat ze nu nog mooi waren  :clapping:
Ben er wel content mee ,ga er lekker de sub,s mee aansturen eerst ,wie weet wat er later nog mee kan ........

morca

Quote from: Ejorne on March  5, 2012, 16:17:33
Ja, zeker nog geluisterd. En het bevalt me erg goed. Ik heb binnenkort nog wel even wat hulp nodig als dat een keer schikt. Ik wil even weten wat jij mooier vind in verschillende crossover settings en zo. Maar ik ben tot op nu erg happy!  8)


Ja prima he,is altijd een beetje afhankelijk of we het rijk alleen hebben ,voor het afstellen moet er verders beter niemand zijn anders kan je alles 2 of 3 keer gaan doen  ;)

Ik kom wel weer hoor dat weet je,de vst moet ook nog ingesteld worden,kan je allemaal ook zelf wel.
Maar ik kom met veel plezier meedoen,net als jij altijd bij mij  :D

morca

Zo hdmi is besteld,en nieuwe Jacks voor de emu.
Ben lui geweest denon,s nog niet getest  ::)
Zal volgende week wel eerst HD audio testen worden  :pompom:
Nou nog even pay pal aanmaken voor zo,n IR van phillips voor de comp uit china,dan is ie wel ong af  :popcorn: