Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: Walter_PPK on March 16, 2012, 18:12:39
Mijn pana heeft weinig  tot geen last van retentie. na een 21:9 film te hebben gekeken wassen de balken onder en boven ook zo weer weg.
Ik vermoed dat het ook een Pana word,kan bijna niet anders als je naar de rest van me set kijkt  :D

morca

De HTPC gaat even niet volgens planning,er komt alleen stereo uit de hdmi bij BD  :blink:
Remote heb ik wel vd week even installeren,schermpje naast me tv staan,als ik mediaportal open gebeurd dat op me 2e scherm bij de set  :D
Dus dat gaat al naar wens zo,nou die ab werkend krijgen,even plugin en waarschijnlijk wel weer wat prutsen  :D

Het muziek gedeelte is al goed bedienbaar zo,nou die BD nog met 5.1 over zien te gaan sturen,en zo blijven we bezig.....

Nog een paar weekje,s dan heb ik een weekje vrij,maar eens kijken om dan die 2e bandpass voor beneden te gaan bouwen.
Die moet eigenlijk wel klaar staan zometeen  :music:
Of zal ik eens 2 gesloten dozen bouwen.......................mmhhaaa nee  :D

Martijnst1990

Klinkt goed allemaal. Dat je alleen stereo krijgt met films is vast ergens een optie in je afspeel programma of geluids driver.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Ik snap het ook niet helemaal ,de driver is up to date nu,hij zou 7.1 af moeten spelen maar krijg alleen het testsignaal vd config,stereo bedoel ik dan.
geluid vd film zelf niet dacht ik.
Hij ziet ook netjes de amp,maar ergens gaat iets of staat iets niet goed denk ik.
Maar wat zal weer even zoeken worden.

skyfox

Quote from: morca on March 19, 2012, 22:05:22

Nog een paar weekje,s dan heb ik een weekje vrij,maar eens kijken om dan die 2e bandpass voor beneden te gaan bouwen.
Die moet eigenlijk wel klaar staan zometeen  :music:
Of zal ik eens 2 gesloten dozen bouwen.......................mmhhaaa nee  :D

Heb jij niet onderhand meer subs dan andere meubels in je huis? ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Ejorne

Quote from: morca on March 19, 2012, 22:23:06
Ik snap het ook niet helemaal ,de driver is up to date nu,hij zou 7.1 af moeten spelen maar krijg alleen het testsignaal vd config,stereo bedoel ik dan.
geluid vd film zelf niet dacht ik.
Hij ziet ook netjes de amp,maar ergens gaat iets of staat iets niet goed denk ik.
Maar wat zal weer even zoeken worden.

Ik heb even gezocht en meer soortgelijke problemen gevonden. Kennelijk speelt de ati 4200/4500 hd audio alleen in stereo af maar kun je wel dts en ac3 doorsturen als surround. Maar dus geen 5.1 of 7.1 LPCM en ook geen dts-master en zo... Daar heb je dan kennelijk inderdaad de 5xxx of 6xxx serie voor nodig.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1336973

http://www.sevenforums.com/drivers/195856-ati-hdmi-stereo-only.html


Martijnst1990

Dat is ook de reden dat ik ben overgestapt van mijn 4550 naar een 6450, zodat ik wel HD audio kon afspelen. Zou zuur zijn als je ook nog eens een andere videokaart moet kopen om van HD audio te genieten :(
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT



RalphH

Quote from: Ejorne on March 20, 2012, 15:32:18
Ik heb even gezocht en meer soortgelijke problemen gevonden. Kennelijk speelt de ati 4200/4500 hd audio alleen in stereo af maar kun je wel dts en ac3 doorsturen als surround. Maar dus geen 5.1 of 7.1 LPCM en ook geen dts-master en zo... Daar heb je dan kennelijk inderdaad de 5xxx of 6xxx serie voor nodig.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1336973

http://www.sevenforums.com/drivers/195856-ati-hdmi-stereo-only.html

Huh? Er zit toch een i7 in, die zou het moeten kunnen via zijn geluidsgedeelte. Een HD4xxx idd niet ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on March 20, 2012, 16:24:03
Huh? Er zit toch een i7 in, die zou het moeten kunnen via zijn geluidsgedeelte. Een HD4xxx idd niet ;).
Ja maar op 1 of andere manier komt er alleen stereo,en Ejorne had het opgezocht zo te zien.
Je had wel gelijk denk ik,er moet een andere kaart in .....

Ejorne

Quote from: RalphH on March 20, 2012, 16:24:03
Huh? Er zit toch een i7 in, die zou het moeten kunnen via zijn geluidsgedeelte. Een HD4xxx idd niet ;).

Volgens mij zit er geen hdmi op zijn onboard geluidskaart. Is dit op een of andere manier door te sturen via de hdmi van de hd4500?
Het mainboard heeft zover ik weet alleen spdif, daarvan is denk ik de bandbreedte niet genoeg voor hi-res 5.1 LPCM.


RalphH

Bandbreedte van spdif zou geloof ik wel zat moeten zijn, maar is er gewoon niet voor gemaakt.
Als de hdmi inderdaad van de 4500 is, dan gaat het niet lukken om daar iets van de i7 door te pushen denk ik. Je zou de bios nog ff kunnen checken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Bios hebben we gecheckt,maar dat bracht ook de oplossing niet.
Denk gewoon een nieuwe kaart binnenkort,moet maar even geduld hebben dan.

Als ik een kaartje en een scherm heb ben ik er helemaal klaar voor,weer eens wat films gaan kijken  :popcorn:

RalphH

Kaartje heb je voor een euro of 35 wel gok ik, scherm is een ander verhaal.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


morca

Net lekker muziek geluisterd,opeens hop weer de comp uit ............... fijn usb 3  :nowink:    :devil:  :devil:  :devil:
Drie maanden en kan weer aan de gang met dat 'ding'  :nopompom:

morca

Hij moet het rap goed gaat doen ander haal ik een dune over 2 weken,waar het geld ook vandaan moet komen.
ik ben al 6 mand aan het kloten met die comp en doe aales goed,waarom het fout blijft gaan,ben het spuug spuugzat.
Nou ploppen me sub,s opeens zacht gewoon in bedrijfstand,hoop de 1124........................alles lijkt kapot of verkeerd te gaan.
Moet ik 3 nieuwe 1124 kopen 1 voor de dune 1 voor de sub,s en 1 voor beneden,ben het zat

Hopelijk is dit echt even het laatste ik begin het zat te worden,hehbgeeneens zin meer aan een muziekje of zo BD k9ijken

wat een XXXXXXX zooi bah


frankp

Ik lees al even mee en ik moet zeggen dat ik het wel erg vervelend vind voor je.
Ondanks de flexibiliteit van een HTPC blijkt wel dat een kant en klare mediaspeler toch ook z'n voordelen heeft.

Waarom heb je eigenlijk in eerste instantie gekozen voor een HTPC?

HTip

Balen voor je Marco. Ik denk dat je inderdaad beter kan kiezen voor een mediaspeler.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Ik moet met eq afspelen dat werkte prima tot ik er een usb 3 schijf aanhing voor bd
Nou kan ik nog geen BD spelen dus als ik het geweten had had ik die bd lekker met de dune gedaan in de toekomst en de muziek via de comp.
Maarja nu staat er al weei ets op driver ofzo die alles in de prak gooit,plus bij ejorne werkt het altijd goed.

Ik heb pech alles begint fout of kapot te gaan ,hopelijk wel 1 van de laatste dingen.
Ik begin HEEL ERG MOE TE WORDEN.
er gaat nog veel meer niet goed hier waar jullie niks van weten,en het begint allemaal boven me bolletje uit te groeien .........................


ben het zat

RalphH

Hey, dat suckt Maistro.
Pc's zijn leuk, tot je er geouwehoer mee krijgt of dingen niet compatible zijn.
Kun je niet ff een intern BR spelertje proberen ergens? Lijkt een raar spanningsprobleem met de usb. Is alles geaard aangesloten, dat lost nog wel eens rare problemen op.

Ik kan altijd nog een keertje op en neer komen een middagje/avondje om de boel nog eens samen onder de loep te nemen. Zet wel een tas onderdelen in de auto zodat we wat kunnen testen desnoods.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on March 22, 2012, 11:34:11
Hey, dat suckt Maistro.
Pc's zijn leuk, tot je er geouwehoer mee krijgt of dingen niet compatible zijn.
Kun je niet ff een intern BR spelertje proberen ergens? Lijkt een raar spanningsprobleem met de usb. Is alles geaard aangesloten, dat lost nog wel eens rare problemen op.

Ik kan altijd nog een keertje op en neer komen een middagje/avondje om de boel nog eens samen onder de loep te nemen. Zet wel een tas onderdelen in de auto zodat we wat kunnen testen desnoods.

Tja die BD gaat het even niet om,ik wil graag muziek luisteren,maar met het erinpluggen van doe usb 3 schijf lijkt alles verkeerd te gaan met die comp.
zelfs als de usb3 schijf nu uit staat spelen de usb 2 schijvewn ook noet goed meer.
of het moet met de driver vanme EMU te maken hebben.

Sjit alles werkte op het schermpje na,hab ik maar van die usb3 schijven en en BD verhaal gelaten.
Muziek brengt me rust,nu alleen nog maar meer .............


bedankt kerel we gaan kijken,als het echt niet lukt stel ik je hulp zeer op prijs  :thumbs-up:

RalphH

Had ff niet goed gelezen, dacht dat de BD een externe was via USB3.0.
Gebruik je de poorten aan de voor of achterkant van je pc (de vaste on-board)? Als je nu de poorten op de voorkant van je kastje gebruikt, pak dan ff 1 van de poorten die vast op je moederbord zitten. Kan wel eens schelen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Nou ,het probleem is begonnen toen ik de 2e usb 3 aan het moederbord hing,er zitten 2 poorten aan.maar had mediaportal ook nog niet gebruikt dus misschien gaf die ene schijf al problemen.

Maar die 2 schijven tegelijk in de 2 usb poorten ging fout,of ik zie die ene in de verkenner, of na prutsen met drivers die andere,dus weet wel zeker dat die usb3 poort het probleem is/driver poort of schijf.