Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

morca

Ik denk dat het te hard is voor me,en te ver  ;)

Ja jij zal best genieten,ik heb ook wel eens dat het het stereobeeld helemaal verlaat,toen ik deze amp net had moest ik soms luisteren of de surrounds wel echt uit stonden,ik was niet gewend aan zo mooi stereo toen.

Cdtje zoek ik even,ook even luisteren  ;) heb 24 bit gevonden  :pompom: ben benieuwd

RalphH

Is wat ver voor je inderdaad. Other time, other place  :).

Heb laatst ook een stereo amp achter de Marantz gezet, dat heeft toch wel wat gedaan.

Cdtje was laaaang geleden mijn eerste kennismaking met Marillion, nog steeds positief over en laatst de 24bit remaster gekocht.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Nog even terugkomend op het midbass verhaal:

Poorten dichtgemaakt en de achterspeakers in serie met de fronts gezet,wel alle 4 voor.
Dit ivm het tekort om de sub,s bij te houden,en het 4 ohm eens naar 8 ohm te brengen.

Resultaat: 2 speakers worden overstuurd onder zware belasting op 4 ohm,4 in serie op 8 ohm klinkt mid en hoog veel rustiger.
Heb ook nog wat gesteld aan crossover en bass die stond niet op 0 maar min 1.Midbas al weer beter zo.

Oordeel: Deze 4 in serie geven een zeer rustig beeld,spelen met de sub,s mee tot hoge geluids niveau,s.
Misschien maar eens over denken om 2 onixen na te bouwen dat is het goedkoopste.

Ik ga hier eerst nog even goed mee testen,wat mensen op visite vragen wat ze ervan vinden,voordat ik verdere stappen ga ondernemen.
2 speakers in serie is misschien wel niet de optimale oplossing,maar de aanstuuring klopt beter zo ,impedantie,vermogen,ze klinken veel rustiger en aangenamer helder.
Maar dat wil ik eerst eens een paar mensen laten horen,wat hun oordeel is ,en ik ga er vd week even rustig naar luisteren.

Iemand nog setje mooie Onix ref in de aanbieding voor mij   :D

morca

Ok de Onixen staan nu te koop,ivm eventuele Usher,s
Zal dan eerst met 2 moeten doen dus het 5 dezelfde speakers gaat dan op de schop,misschien later 2 monitoren en center erbij zoeken of bouwen.

morca

Quote from: morca on November 21, 2011, 20:10:22
Ok de Onixen staan nu te koop,ivm eventuele Usher,s
Zal dan eerst met 2 moeten doen dus het 5 dezelfde speakers gaat dan op de schop,misschien later 2 monitoren en center erbij zoeken of bouwen.

En weer uit de verkoop ,eerst een highselffilter testen ( ik hoop dat ik het goed zeg  :D )

HTip

Geen idee wat het is, dus ook niet of je het goed zegt ;D Wat doet het?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on December  5, 2011, 22:49:59
Geen idee wat het is, dus ook niet of je het goed zegt ;D Wat doet het?
Alles boven de 800 a 1000 hz iets dempen,met foobar,een vst plugin.
Dan moet me comp de mediaspeler worden ipv een nieuwe Dune.
Ook tijd voor een nieuwe comp dan,maar dat was het toch al.

HTip

Quote from: morca on December  6, 2011, 00:35:42
Alles boven de 800 a 1000 hz iets dempen,met foobar,een vst plugin.
Dan moet me comp de mediaspeler worden ipv een nieuwe Dune.
Ook tijd voor een nieuwe comp dan,maar dat was het toch al.
Helder. Dan kan je inderdaad alleen met een Behringer of DIY-oplossing iets doen. Of een breedbandige absorptie natuurlijk ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Quote from: morca on December  6, 2011, 00:35:42
Alles boven de 800 a 1000 hz iets dempen,met foobar,een vst plugin.
Dan moet me comp de mediaspeler worden ipv een nieuwe Dune.
Ook tijd voor een nieuwe comp dan,maar dat was het toch al.

Een



of anders ¿


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on December  6, 2011, 11:33:08
Een



of anders ¿


Sander.
Misschien een server met DLNA als ik dat goed zeg  ;D die op de dune draait maar wel met een plugin een eq kan bedienen
Ejorne is er ook al even over aan het denken wat te doen,die is al het 1 en ander uit aan het zoeken voor ons.

Nieuwe comp word gewone hoor mijn oom handeld hierin misschien 2e hands en apple heeft hij niet en hoef ik ook niet perse  ;)

Ejorne

Quote from: morca on December  6, 2011, 15:23:03
Misschien een server met DLNA als ik dat goed zeg  ;D die op de dune draait maar wel met een plugin een eq kan bedienen
Ejorne is er ook al even over aan het denken wat te doen,die is al het 1 en ander uit aan het zoeken voor ons.

Nieuwe comp word gewone hoor mijn oom handeld hierin misschien 2e hands en apple heeft hij niet en hoef ik ook niet perse  ;)

Inderdaad op een computer een upnp/dlna server draaien die ook een pEQ filter kan draaien. Dan kun je met een dune deze bestanden ge-pEQ-ed en al afspelen.

Ik heb wat geklungeld met foobar en vst plugin voor de pEQ. Dit werkt nogal buggy. Wav of lpcm wordt volgens mij pas afgespeeld nadat de computer het gehele bestand door de pEQ heeft gehaald. Met conversie naar mp3 speelt ie het wel direct af maar springt halverwege het nummer zo weer naar het begin. Maar goed, het kan ook aan de Dune Lite liggen, dat ding is niet zo dune als dune dune is...  :dry:

morca

Quote from: Ejorne on December  6, 2011, 18:41:03
Inderdaad op een computer een upnp/dlna server draaien die ook een pEQ filter kan draaien. Dan kun je met een dune deze bestanden ge-pEQ-ed en al afspelen.

Ik heb wat geklungeld met foobar en vst plugin voor de pEQ. Dit werkt nogal buggy. Wav of lpcm wordt volgens mij pas afgespeeld nadat de computer het gehele bestand door de pEQ heeft gehaald. Met conversie naar mp3 speelt ie het wel direct af maar springt halverwege het nummer zo weer naar het begin. Maar goed, het kan ook aan de Dune Lite liggen, dat ding is niet zo dune als dune dune is...  :dry:
Mmmm dit bugje zou iemand die al een server heeft en een duurdere dune eens moeten testen voor ons.
Maar eens rondkijken bij wie ik een Dune en een server weet te staan.
Denoontje misschien,wel een server hoe hij speelt? of RalfH maar die speelt met een HTPC geloof ik

Maar eens kijken of we zo,n kaart van Onkyo hier kunnen krijgen,is die trouwens ook voor HD sporen op BD.
Of alleen voor flac en hires


RalphH

Quote from: morca on December  6, 2011, 18:49:42
of RalfH maar die speelt met een HTPC geloof ik

Yep, HTPC. Moet nog een keer naar een NAS, maar daar moet budget voor vrij komen.
Draai wel met foobar trouwens, fijn stukje software.
Onlangs overigens voor de grap een keer de WASAPI plugin uit gezet en via de Windows7 mixer gespeeld,...leek zowaar beter te klinken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on December  6, 2011, 18:57:55
Yep, HTPC. Moet nog een keer naar een NAS, maar daar moet budget voor vrij komen.
Draai wel met foobar trouwens, fijn stukje software.
Onlangs overigens voor de grap een keer de WASAPI plugin uit gezet en via de Windows7 mixer gespeeld,...leek zowaar beter te klinken.
Heb je dan een onboard kaart of een losse geluidskaart?,Ejorne heeft hier ook me getest geloof ik,maar dat zal hij zo zelf wel aanvullen wat zijn ervaring was.
Ik moet maar eens kijken,allemaal keuze,s maken.
VD week me oom maar eens bellen,als het een beetje meezit heeft hij vaak 2ehands ook dual cor,e,s soms.
Mooie comp om een HTPC van te maken voor op zolder ofzo echt alleen om te streamen.

Laatste mocht ik gratis hebben van hem voor me neef,ouwe troep voor hem.....goeie sjit voor ons,prima comp nog helemaal voorniks,wel een P4 3000 dan  ;)

RalphH

Ik heb r laatst een extra geluidskaart in gezet. Speelde aanvankelijk via de geluidschip van de videokaart (HD5770), maar had nog een Auzentech kaartje in de oude doos liggen.
Die er eens ingezet, analoog aangesloten en hoppatee, cheapcheap weer een upgrade  ;D. Klonk weer beter als het combokaartje via HDMI.

Zwaar spul heb je voor een htpc niet nodig. Als de videokaart zijn werk maar kan doen. Vind de HD5xxx serie prima voor beeld en filmgeluid (doet de HD audioformaten via bitstream/LPCM ook door zetten naar de amp) prima. Audio nog niet vergeleken met een dedicated speler overigens, beeld wel en als er al verschillen waren, was het bijna niet te zien..

Dus tweedehands spullekes met een iets beter kaartje voor audio en je hebt zo wat leuk spul bij mekaar. Die P4 is dan toppie.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Oh die P4 is niet meer van mij,ik heb hem iemand zonder comp gegeven,maar heb nu een servertje nodig....
Maar moet toch een nieuwe comp,of andere,maar die kaart Radeon HD5xxx bedoel je toch? Ik vind ook een hele dure.

Wat ik wel heel intressant vind is: jij zegt dat die kaart van jouw DTS-MA naar LPCM omzet,welke is dat? Type? die wil ik ook  :D mijn receiver speelt geen DTS-MA af maar wel LPCM tot 192-24
Ben nu echt even benieuwd met welke kaart je dat doet,werkt dat via de hdmi?


RalphH

Quote from: morca on December  6, 2011, 22:08:24
Oh die P4 is niet meer van mij,ik heb hem iemand zonder comp gegeven,maar heb nu een servertje nodig....
Maar moet toch een nieuwe comp,of andere,maar die kaart Radeon HD5xxx bedoel je toch? Ik vind ook een hele dure.

Wat ik wel heel intressant vind is: jij zegt dat die kaart van jouw DTS-MA naar LPCM omzet,welke is dat? Type? die wil ik ook  :D mijn receiver speelt geen DTS-MA af maar wel LPCM tot 192-24
Ben nu echt even benieuwd met welke kaart je dat doet,werkt dat via de hdmi?

Ik heb de HD5770, maar de 5450 ondersteunt het ook al en is ook nog eens passief :pompom:. €40,-, neem dan die van Sapphire, hebben doorgaans net een iets hogere geheugenklok.
Gaat inderdaad via HDMI. Je software moet wel ff de conversie doen, ik gebruik Arcsoft Total Media Theater (3 als ik me niet vergis). Hierin geef je dan aan dat de geluidsstream omgezet moet worden naar PCM -->  Presto  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on December  7, 2011, 08:04:23
Ik heb de HD5770, maar de 5450 ondersteunt het ook al en is ook nog eens passief :pompom:. €40,-, neem dan die van Sapphire, hebben doorgaans net een iets hogere geheugenklok.
Gaat inderdaad via HDMI. Je software moet wel ff de conversie doen, ik gebruik Arcsoft Total Media Theater (3 als ik me niet vergis). Hierin geef je dan aan dat de geluidsstream omgezet moet worden naar PCM -->  Presto  ;D.
Klinkt goed,stuurt hij die pcm ook via de coax uit ,ik heb hdmi 1,1,2 op de amp
duure kaart is niet erg, deze is nog goedkoop,hij moet ook voor muziek hires erg goed zijn

RalphH

Coax doet ie niet, maar 1.2 is voldoenden, ik heb een SR7001 en die heeft maar 1.1 geloof ik.

Heb voor stereo dus wel een pci kaartje met analoge uitgang ingeprikt (Auzentech Explosion, dit gaf wel een verbetering). Moet je enkel ff instellen in je audiopakketje. Als ik jouw kant in kom (ik hoop nog steeds de 28ste te kunnen fixen), neem anders ik gewoon de pc ff mee.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ik ben met de eq aan het stoeien,klinkt al veelbelovend.
Wel wat extra werk heb een paar flacjes herflact  :D

Klinkt goed maar eens gauw spullen kopen.
Ik wil trouwens een hele goeie kaart voor stereo gaan kopen,met coax,dat is een vereiste voor mij die t/m 192-24 kan afspelen,denk die Onkyo waar Ejorne het over heeft,maar dat word zoeken waar......

Pc probeer ik klaar te hebben en anders heb genoeg flacjes klaarstaan zometeen  :clapping:

RalphH

Over die Onkyo kaart heb ik ook al redelijk wat goeie verhalen gelezen.
EQ doe ik eigenlijk niets mee, steeds benieuwder hoe het daar klinkt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Zover ik vinden kan is de Onkyo nog steeds alleen maar vanuit japan leverbaar. Ook de driver zou mogelijk enkel Japans zijn. Tevens zou het grote voordeel, als ik dat zo lees over de gebruikerservaringen, voornamelijk de analoge output stage zijn. Digitaal is ook goed, zonder veel jitter. Maar sommige kaarten lijken alleen een optische verbinding te hebben.

Echter heb ik het vermoeden dat een analoge ingang op onze Panasonic digitale versterker helemaal niet zo'n slecht resultaat geeft. We hebben dan wel twee keer een conversie die eigenlijk overbodig is. (eerst een DAC van de afspeler en daarna de ADC van de Panasonic. Maar ik hoor geen nadelige gevolgen hiervan zover ik nu heb kunnen waarnemen. Misschien dat jitter al snel roet in het eten gooit bij de digitale verbinding?

Ik heb gisteren een 192/24 afgespeeld via de EMU0404USB en dan analoog naar de Panasonic. En dit klinkt ssuuppeerr. :-) Beter nog dan wanneer ik het signaal digitaal naar de Panny stuurde, of dit nu onboard, HiFace of de EMU was, het analoge klinkt beter. Laatst merkte ik dat per ongeluk op (en heb jou het ook nog even laten horen) dat de analoge uitgang van mijn %^&*Dune best wel okay klonk.

morca

oei ik baalde gisteren al dat ik na maanden net de emu weer mee heb gegeven.
Als ik dit zo hoor wil ik gauw eens horen hoe die emu 192 analoog afspeelt,anders moet dat hem maar worden,ook een 0404 voor mij  ;)
koste die ook al weer?

Ejorne

Quote from: morca on December  8, 2011, 12:49:30
oei ik baalde gisteren al dat ik na maanden net de emu weer mee heb gegeven.
Als ik dit zo hoor wil ik gauw eens horen hoe die emu 192 analoog afspeelt,anders moet dat hem maar worden,ook een 0404 voor mij  ;)
koste die ook al weer?

Rond de 200 euro maar ik denk dat ie niet meer leverbaar is. De Tracker pre nog wel, dat lijkt op de 0404 maar dan zonder digitale in/out. Is ook wat goedkoper. Maar er is meer moois op de markt, juliet, m-audio, auzentech en andere. Allemaal volgens mij wel aan elkaar gewaagd.