MG76's Underground *surround speakers opgehangen, scherm klaar + posters*

Started by MG76, August 24, 2010, 19:10:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1e film om HT in te wijden

Sherlock Holmes A Game of Shadows
4 (9.5%)
The Dark Knight
15 (35.7%)
Dark Knight Rises
7 (16.7%)
HSDD disc van frankp
6 (14.3%)
Tron Legacy
9 (21.4%)
Battleship
1 (2.4%)

Total Members Voted: 42

MG76

Thanks allemaal voor de reacties, ik heb nog geen resultaat met het indirecte licht achter 't scherm, omdat ik vandaag een proefopstelling heb gemaakt, even de beamer snel opgehangen en snel even met de lensshift gecentreerd op m'n nieuw gespannen doek om te zien hoe het eruit zou komen zien.
Ik moet dus ook nog de randen om het scherm gaan maken en deze met plakvilt bekleden dus de foto's met indirect licht komen nog!

Ik was een beetje huiverig omdat je zo vaak hoort dat je niet te groot moet gaan qua lichtopbrengst maar ik heb allang gezien dat dit totaal geen enkel probleem oplevert, wat n beeld en wat een bak licht zeg! Ik heb een paar uur alleen maar wat stukjes film zitten kijken en wat een gaaf gevoel gaf dat zo voor de 1e keer beeld in al die maanden zwoegen  8)
Morgen weer alles afbreken en de komende week de laatste puntjes op de i zetten en dan eindelijk  :popcorn:

Oh ja, hier dus alvast wat foto's met de proefopstelling  ;D

MG76

Quote from: HTip on April  6, 2012, 18:43:30
Goed gedaan zeg :thumbs-up:

Hoe heb je het doek gespannen en bevestigd? Ik weet nog goed hoe het was met mijn scherm ;)

Het doek heb ik volgens de bekende volgorde geniet, dus heb heel wat rondjes gelopen om het scherm  ;) Elke keer strak trekken nieten en dan de andere zijde en zo steeds rond totdat het helemaal gespannen was. De bevestiging heb ik gemaakt met een dikke balk onder 45 graden gezaagd. De ene helft tegen de muur bevestigd en de andere helft aan het scherm en dan hang je ze zo in elkaar dus kun je ook weer heel makkelijk los halen en zit toch heel vast want je moet hem dus eerst een stukje optillen. Dit idee heb ik volgens mij ook hier of op t avsforum vandaan  ;D

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

denoontje


Doubleoz

Vandaag pas dit topic ontdekt maar wat geweldig mooi! Ook dat huis werkelijk schitterend. Beetje off topic maar is het ook mogelijk nog wat foto's te plaatsen van hoe de buitenkant van het huis definitief is geworden?

Succes met de rest van het project!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

HTip

Quote from: MG76 on April  7, 2012, 22:05:39
Het doek heb ik volgens de bekende volgorde geniet, dus heb heel wat rondjes gelopen om het scherm  ;) Elke keer strak trekken nieten en dan de andere zijde en zo steeds rond totdat het helemaal gespannen was. De bevestiging heb ik gemaakt met een dikke balk onder 45 graden gezaagd. De ene helft tegen de muur bevestigd en de andere helft aan het scherm en dan hang je ze zo in elkaar dus kun je ook weer heel makkelijk los halen en zit toch heel vast want je moet hem dus eerst een stukje optillen. Dit idee heb ik volgens mij ook hier of op t avsforum vandaan  ;D
Dat is een stuk moeilijker dan een fabrieksscherm. Ik vind het daarom nog knapper dat je het zó goed voor elkaar hebt :worship:

En wat een mooi beeld geeft Avatar hé? :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MG76

Quote from: Martijn90 on April  8, 2012, 00:41:13
Ziet er al goed uit  :headbanging:

Quote from: rallufff on April  8, 2012, 15:31:45
Goed bezig!

:D

Quote from: denoontje on April  8, 2012, 19:16:12
netjes hoor

Thanks allemaal, nog ff en ik ben klaar....

Quote from: Doubleoz on April  9, 2012, 20:25:16
Vandaag pas dit topic ontdekt maar wat geweldig mooi! Ook dat huis werkelijk schitterend. Beetje off topic maar is het ook mogelijk nog wat foto's te plaatsen van hoe de buitenkant van het huis definitief is geworden?

Succes met de rest van het project!


Thanks, ik zag idd dat ik helemaal geen foto's meer geplaatst heb nadat t huis helemaal af was....

<foto's verwijderd vanwege veiligheids redenen....>

MG76

Quote from: HTip on April 10, 2012, 14:00:53
Dat is een stuk moeilijker dan een fabrieksscherm. Ik vind het daarom nog knapper dat je het zó goed voor elkaar hebt :worship:

En wat een mooi beeld geeft Avatar hé? :popcorn:

Ja heeft me ook een hoop BZT (Blaren-Zweet-Tijd) gekost, maar het resultaat mag er idd zijn! Ben blij dat t zo goed heeft uitgepakt en ook weer een hoop geld bespaard  ;)
Vwb Avatar, wilde zo graag ff zien hoe dat in m'n eigen bios eruit zou zien  8)

Martijnst1990

Quote from: MG76 on April 10, 2012, 21:37:07
Thanks allemaal, nog ff en ik ben klaar....


Thanks, ik zag idd dat ik helemaal geen foto's meer geplaatst heb nadat t huis helemaal af was....
:o Prachtig zeg!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dekay

KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

Doubleoz

Geweldig ja! Proficiat met jullie schitterende huis!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

rijstfj


rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Quote from: rallufff on April 11, 2012, 08:46:31
Schitterend huis!

:worship:

+1 Als je ooit wil ruilen van huis laat t me dan maar even weten!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Da-lite

Dat is een heel mooi huis , en je avondverlichting buiten vind ik zeer geslaagd  :worship:
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

pengun84

Ziet er mooi uit, inderdaad vooral die avond foto.

Vanwaar het hek? Kinderen of hond. :)
Musical Fidelity a308 integrated, Musical Fidelity m1 dac, Squeezebox Duet, Dynaudio Contour S1.4, van den Hul The Name, van den Hul The Digi Coupler, van den Hul The Teatrack Hybrid

Keerzijde

Prachtig huis heb je daar gebouwd zeg!  :clapping:

Zou zomaar Brandevoort (in Helmond) kunnen zijn, maar tegenwoordig
bouwt iedereen jaren 30 stijl, nietwaar?

Enig idee hoeveel m3 je nu hebt?
Zal incl. kelder wel (dik) boven de 1000m3 zijn...
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

MG76

Bedankt allemaal voor de leuke reacties, we zijn zelf ook erg blij hoe het is geworden. Als je samen met de architect zit om je huis te gaan ontwerpen is toch heel anders. Je hebt wel impressies maar hoe het er dan in het echt uit komt te zien is toch spannend  ;D

Het huis staat in Brabant, is in een nieuwbouwwijk waar meerdere stijlen mogelijk waren maar wij wilden altijd jaren-30 stijl omdat we dit toch t mooist vonden, maar er staan ook blokvilla's dus alles is mogelijk.
Het hek eromheen is aan de achterkant, de bedoeling is dat dit dicht komt te zitten omdat je toch wat privacy in je achtertuin wil, zeker omdat we op een hoek zitten heb je vd zijkant anders ook nog altijd inkijk..

Het huis is idd samen met de kelder ongeveer 1200 m3, kelder was in verhouding supergoedkoop voor die extra hoeveelheid ruimte die je erbij krijgt en je hebt een volledige woonverdieping extra als je het goed aanpakt (lees: goede ventilatie, verwarming, normale hoogte en normale trap etc).

Nu de laatste zaken afronden waaronder de HT en de tuin ( prio in die volgorde :-) )

Keerzijde

Quote from: MG76 on April 11, 2012, 13:41:24
Het huis staat in Brabant, niet ver van Brandevoort af dus Keerzijde was heel warm  ;)

Ja, je zei: in de buurt van Eindhoven, dus de keuze was redelijk beperkt.
(Al herkende ik de geluidswal (?) niet echt)

Quote
Het huis is idd samen met de kelder ongeveer 1200 m3, kelder was in verhouding supergoedkoop voor die extra hoeveelheid ruimte die je erbij krijgt en je hebt een volledige woonverdieping extra als je het goed aanpakt (lees: goede ventilatie, verwarming, normale hoogte en normale trap etc).

Ook heel herkenbaar inderdaad. Ik heb volgens mij indentieke keuzes gemaakt als jij. 
Maar zo'n unieke kans om een eigen huis te kunnen bouwen moet je met 2 handen aangrijpen.
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

MG76


Haha ja klopt. je bent wel heel goed op de hoogte ;-)

Heb je zelf in Brandevoort gebouwd?

Keerzijde

Quote from: MG76 on April 11, 2012, 17:44:42
Haha ja klopt. je bent wel heel goed op de hoogte ;-)
Heb je zelf ook in de buurt gebouwd?

Nee hoor, meer "google is your friend" en de rest van de info is op je foto's te vinden   ;)
Maar ik heb alle bouwprojecten in de buurt wel in de gaten gehouden.
Ben zelf afgelopen 3 jaar in Helmond bezig geweest met kavel, architect, bouwen, etc.
Vandaar mijn interesse  :angel:
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

skyfox

Wauw, wat een prachtig huis!! Echt een droomwoning. Ik kan me voorstellen dat je het daar heel erg naar je zin zult hebben. Ik zou ook heel graag een onderkelderd huis willen, maar bij mijn oudbouw rijtjeswoning gaat dat nooit gebeuren. Enjoy!

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MG76

Dit weekend eindelijk na een half jaar de hele ruimte opgeruimd en schoongemaakt en alle (bouw)troep eruit gehaald. Dus de ruimte is nu eigenlijk zo goed als af op een paar "kleine" puntjes na die toch allemaal meer tijd hebben gekost dan vooraf gedacht.
Ik heb de laatste tijd nog de laatste dingen met tapijt bekleed en het plafond hier en daar bijgewerkt. Verder de openstaande schilderpuntjes allemaal weggewerkt. De kast zover ingedeeld (foto is vd achterkant vanuit n andere ruimte) maar nu nog verder op orde maken en alles aan gaan sluiten.
Ook de surround speakers nog allemaal ophangen, de bass-shakers monteren. Dan moet ik verder nog de panelen voor het plafond afmaken en bevestigen en als belangrijkste punt nog de afwerking van het scherm afmaken, de kaders + velours bekleden.
EN als allerlaatste en belangrijkste het afstellen vd geluidsinstallatie, omdat ik hier niet heel veel kaas van heb gegeten zal ik t eerst eens gaan instellen via de Audyssey vd Onkyo, kijken of dat een beetje wil lukken...

Verder hebben we nog een groot zwaar tapijt gekocht en heb dit weekend nog een ps3 aangeschaft om ook lekker te kunnen gamen hier :-)
Dan ben ik nu begonnen om de 2 elektrische stoelen weer "in elkaar" te zetten, ik had ze in delen uit elkaar gehaald om zo iets handelbaarder te maken om zo naar de kelder te versjouwen want die stoelen zijn echt loeizwaar (stalen frame). En dan vanavond nog de rest vd stoelen en loungebank plaatsen.
Hier alvast weer wat foto's...