MG76's Underground *surround speakers opgehangen, scherm klaar + posters*

Started by MG76, August 24, 2010, 19:10:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

1e film om HT in te wijden

Sherlock Holmes A Game of Shadows
4 (9.5%)
The Dark Knight
15 (35.7%)
Dark Knight Rises
7 (16.7%)
HSDD disc van frankp
6 (14.3%)
Tron Legacy
9 (21.4%)
Battleship
1 (2.4%)

Total Members Voted: 42

high-q

Heel erg goed bezig. Ook je speelgoedverzameling is op één pagina al flink gegroeid  :o
Knap van je dat je je er iedere keer ook toe kan zetten om toch aan de slag te gaan.

Als je vind dat er nu al veel uurtjes in zitten, moet je maar eens zien als het af is  :P
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Liber0

nou geeft ie mooi 3d full HD beeld weer en speelt ie alles af zoals beloofd??

MG76

Quote from: high-q on March  9, 2012, 12:02:15
Heel erg goed bezig. Ook je speelgoedverzameling is op één pagina al flink gegroeid  :o
Knap van je dat je je er iedere keer ook toe kan zetten om toch aan de slag te gaan.

Als je vind dat er nu al veel uurtjes in zitten, moet je maar eens zien als het af is  :P

Thanks, ja toevallig dat al m'n aankopen op 1 pagina te zien zijn, tja moest alles nieuw aanschaffen dus even de economie wat gespekt ;-)

Ik heb trouwens m'n "oude" HTPC alweer verkocht, ik had hem al helemaal ingericht met XBMC maar aangezien hij geen 3d aan kon moest ik hem weer verkopen. Gelukkig bijna geen verlies op gemaakt..

MG76

Quote from: Liber0 on March  9, 2012, 14:00:11
nou geeft ie mooi 3d full HD beeld weer en speelt ie alles af zoals beloofd??

Ik heb alleen ff getest op m'n monitor, aangezien mn ruimte nog eens niet af is. Ik gebruik hem icm m'n NAS server dus heb nog ff wat werk om een movie library zoals YAMJ te configureren...
Maar zo op t 1e gezicht speelt hij alles goed af, zonder stotteren etc.

MG76

Weer wat verder gewerkt aan de projectiewand, hieronder komt nog allemaal glaswol (basstraps in de hoeken) en verder alles afgewerkt met glaswol.

Ook heb ik een begin gemaakt met het ophangsysteem vd beamer, vond 100 euro nogal zonde dus heb nu mn DIY ophangsysteem voor 10 euro gemaakt (1 meter U-profiel + MDF)  ;D


MG76

Morgen komt het doek van Gé als het goed is, daarom heb ik in het weekend alvast gewerkt aan m'n DIY scherm en ophangsysteem.
Ben er best wel wat tijd mee bezig geweest, langer dan ik had verwacht door al het uitrekenen en zorgen dat de constructie degelijk is en niet snel krom zal trekken...


HTip

Dat ziet er stevig uit. Zal niet zo snel kromtrekken. Heb je geïmpregneerd hout gebruikt?

Volgende keer wel eerst de ruimte opruimen hé? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: HTip on March 19, 2012, 07:52:06
Dat ziet er stevig uit. Zal niet zo snel kromtrekken. Heb je geïmpregneerd hout gebruikt?

Volgende keer wel eerst de ruimte opruimen hé? :D

Je kunt zien dat er gewerkt wordt ;-)

larzie

Gaaf man je ruimte!  :thumbs-up:
Je kunt tegenwoordig wel zien dat er veel mooie ideëen van elkaar geleend worden. De ruimtes zijn tegenwoordig van een erg hoog niveau wat betreft afwerking!
Mijn complimenten ook voor jouw ruimte!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Quote from: larzie on March 19, 2012, 10:03:41
Gaaf man je ruimte!  :thumbs-up:
Je kunt tegenwoordig wel zien dat er veel mooie ideëen van elkaar geleend worden. De ruimtes zijn tegenwoordig van een erg hoog niveau wat betreft afwerking!
Mijn complimenten ook voor jouw ruimte!  :pompom:
+1

Erg mooi! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'


RonG


john2910


larzie

Quote from: john2910 on March 27, 2012, 19:42:27
En heb je het doek al gespannen? ;)

Leuke vraag. Doet me denken aan een radiocommercial:

"IK HEB LICHT GESPANNEN! Nee Achmed het is "Ik ben lichtgespannen"  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

MG76

Quote from: larzie on March 19, 2012, 10:03:41
Gaaf man je ruimte!  :thumbs-up:
Je kunt tegenwoordig wel zien dat er veel mooie ideëen van elkaar geleend worden. De ruimtes zijn tegenwoordig van een erg hoog niveau wat betreft afwerking!
Mijn complimenten ook voor jouw ruimte!  :pompom:

Thanks, ik heb al mijn ideeen hier geleend, en van het avsforum ook nog wat. Zonder deze forums had ik dit nooit zover kunnen maken!


Quote from: Martijn90 on March 19, 2012, 19:41:16
+1

Erg mooi! 8)

Thanks !

Quote from: rallufff on March 19, 2012, 21:06:30

+2

Mooi!

Thanks +2  ;D

Quote from: rijstfj on March 20, 2012, 10:43:40
+3
Gaat goed komen :headbanging:

Thanks +3  ;D


Quote from: RonG on March 21, 2012, 10:37:02
Gave ruimte, en dito huis. Mooi O0

Thanks +4  ;D


Quote from: john2910 on March 27, 2012, 19:42:27
En heb je het doek al gespannen? ;)

Dat nog niet, maar wel heel veel andere werkzaamheden, zie hieronder  ;D Doek ga ik de komende dagen spannen...



Er is de laatste tijd vanalles tussengekomen, daarom niet zoveel kunnen doen als ik gehoopt had, maar ik ben bijna klaar met de ruimte, denk nog 1-2 weken en dan issie helemaal af  :headbanging:

Het doek is inmiddels binnen, dat ga ik dus de komende dagen spannen. Maar verder heb ik wel alle ledslangen verwerkt in de ruimte (in de koof rondom en achter het scherm). Ik heb alle frames met speakerdoek bespannen die in de projectiewand komen. Verder de projectiewand nog met tapijt bekleed. De ledslang die achter het scherm wordt verwerkt daar zie je nu nog alle LED's, maar later niet meer want hier komt het scherm dus voor en is er alleen nog maar indirect licht.
Dus het einde is eindelijk in zicht  ;D

Keerzijde

MG76, vandaag heb ik dit topic pas ontdekt.
Jouw kelder gaat heel mooi worden, zie ik.

Het leuke is dat ik in een redelijk vergelijkbare situatie verkeer.
Een paar jaar geleden ben ik ook begonnen om op een lapje grond een huis te gaan bouwen.
(euh, laten bouwen  ;) )
Ook met een kelder, waarvan 1 ruimte van 5,20 x 6,00 bedoeld is om HT te worden.
Jouw foto's van de bouw van de kelder waren dan ook heel herkenbaar

Ik ben nog bezig met de laatste afwerking aan de binnenkant en het aanplanten van de tuin,
maar er begint steeds meer tijd te komen voor het aanpakken van die kelderruimte.
Dus binnenkort start ik mijn eigen topic, maar tot die tijd zal ik zeker
dit topic blijven volgen voor de nodige inspiratie.  :blink:
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

hoekie

+1, cool je ruimte!

Als je wilt kun je eerdaags nog wel ff komen buurten...
Heb een nieuwe lamp in de beamer ... en volgens mij doet ie het nu wel goed ...
(eind april gaat die wel weg, dus nu kan het nog)

Groet,
Hoekie

MG76

Vandaag een vrije dag dus ben ik eindelijk begonnen aan het spannen van m'n zelfgemaakt frame met het doek van Gé.
Ik dacht dat zo'n doek meer een soort stof is, maar het is best stijf maar toch nog wel wat elastisch maar voelt niet zacht aan net als stof.
De achterkant is zwart dus gelukkig sowieso niet doorschijnend, het "doek" ziet er kwalitatief echt goed uit, ben benieuwd naar het beeld erop  8)
Maar goed, ik heb blaren op m'n duimen van het straktrekken elke keer voor het nieten (paar honderd keer) maar het resultaat mag er zijn.
Op het begin was ik bang dat ik het niet helemaal strak erop kreeg maar op een gegeven moment ging het er steeds meer op lijken en ziet er nu superstrak uit !

Zie hieronder de foto's, op de laatste foto waar het scherm klaar is daar zie je nog een beetje een balk doorheen komen, maar dat komt omdat het scherm op de grond ligt waardoor die dwarsbalken iets omhoog gedrukt worden. Als je het scherm rechtop zet dan zie je er gelukkig niets meer van  ;D

MG76

Quote from: Keerzijde on April  3, 2012, 13:30:08
MG76, vandaag heb ik dit topic pas ontdekt.
Jouw kelder gaat heel mooi worden, zie ik.

Dank je, met de inspiratie die je hier op t forum opdoet kun jij hetzelfde realiseren!
Welkom hier op t forum, zie dat dit je 1e post is  :)

Quote from: Keerzijde on April  3, 2012, 13:30:08
Het leuke is dat ik in een redelijk vergelijkbare situatie verkeer.
Een paar jaar geleden ben ik ook begonnen om op een lapje grond een huis te gaan bouwen.
(euh, laten bouwen  ;) )
Ook met een kelder, waarvan 1 ruimte van 5,20 x 6,00 bedoeld is om HT te worden.
Jouw foto's van de bouw van de kelder waren dan ook heel herkenbaar

Ik weet hoe het voelt  ;D Wij zijn in juni 2010 begonnen en vorig jaar juni erin getrokken. Tis een hele ervaring om je eigen huis (te laten) bouwen!

Quote from: Keerzijde on April  3, 2012, 13:30:08
Ik ben nog bezig met de laatste afwerking aan de binnenkant en het aanplanten van de tuin,
maar er begint steeds meer tijd te komen voor het aanpakken van die kelderruimte.
Dus binnenkort start ik mijn eigen topic, maar tot die tijd zal ik zeker
dit topic blijven volgen voor de nodige inspiratie.  :blink:

De afgelopen weekenden hebben wij ook weer de tuin verder afgemaakt, in de tussentijd zoveel mogelijk aan de bios gewerkt  ;)
Ben zeer benieuwd naar je eigen topic en hoe jij het aan gaat pakken!

MG76

Quote from: hoekie on April  3, 2012, 13:34:18
+1, cool je ruimte!

Als je wilt kun je eerdaags nog wel ff komen buurten...
Heb een nieuwe lamp in de beamer ... en volgens mij doet ie het nu wel goed ...
(eind april gaat die wel weg, dus nu kan het nog)

Groet,
Hoekie

Thanks voor je aanbod, ik heb zelf n nieuwe beamer maar heb ik nog niet in m'n eigen ruimte kunnen uitproberen  :(
Maar nu kan het bijna, heb vandaag de 1e fase van m'n scherm afgerond dus denk dat ik dit weekend even een proefopstelling ga neerzetten  ;D

HTip

Goed gedaan zeg :thumbs-up:

Hoe heb je het doek gespannen en bevestigd? Ik weet nog goed hoe het was met mijn scherm ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Da-lite

Dat is mooi strak opgespannen .
Ben benieuwd naar het resultaat met je ledlicht erachter .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

denoontje

Quote from: Da-lite on April  6, 2012, 20:17:41
Dat is mooi strak opgespannen .
Ben benieuwd naar het resultaat met je ledlicht erachter .

me too.
wordt netjes hoor

high-q

Quote from: denoontje on April  6, 2012, 23:38:01
me too.
wordt netjes hoor

ik ben ook erg benieuwd hoe het er uit gaat zien met het indirecte licht vanachter het scherm.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge