MG76's Underground *surround speakers opgehangen, scherm klaar + posters*

Started by MG76, August 24, 2010, 19:10:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1e film om HT in te wijden

Sherlock Holmes A Game of Shadows
4 (9.5%)
The Dark Knight
15 (35.7%)
Dark Knight Rises
7 (16.7%)
HSDD disc van frankp
6 (14.3%)
Tron Legacy
9 (21.4%)
Battleship
1 (2.4%)

Total Members Voted: 42

denoontje

Had deze nog niet eerder gezien

Ziet er puik uit hoor.

jaco

Zijn die wand panelen niet erg licht van kleur te opzichte van de muur erboven ?
Ik denk dat dit met projectie erg gaat opvallen?

Of lijkt het veel lichter door de flits.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

high-q

Waarschijnlijk staan deze panelen er eerst alleen voor de maat en worden ze daarna allemaal donkerbruin geschilderd zoals in antwoord #163 staat.

Ik zou de tussenlatten ook donkerbruin hebben gemaakt, zodat het rustiger en meer als een geheel oogt. Maar dat is persoonlijk. Ik heb zelf in huis
bijna overal lambrisering, alles in dezelfde kleur.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on February 28, 2012, 12:11:36
Waarschijnlijk staan deze panelen er eerst alleen voor de maat en worden ze daarna allemaal donkerbruin geschilderd zoals in antwoord #163 staat.

Ik zou de tussenlatten ook donkerbruin hebben gemaakt, zodat het rustiger en meer als een geheel oogt. Maar dat is persoonlijk. Ik heb zelf in huis
bijna overal lambrisering, alles in dezelfde kleur.

Dat lijkt mij ook het mooist als je het in dezelfde kleur doet of een tint die er heel dichtbij in de buurt zit.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

MG76

Ze zijn idd wel veel donkerder als nu lijkt, door flitser en de sterke lampen die opgehangen zijn. op de vorige pagina staat een foto die er wat meer op lijkt, daar ben ik de panelen en tussenstijlen aan t schilderen. De tussenstijlen zelf had ik idd zelf ook liever in dezelfde kleur maar m'n vriendin vond dit zo mooier, dus heb haar ook maar n x haar zin gegeven  ;)

Ik ben nu bezig met de spotjes in de koof dus zal proberen dit vanavond af te ronden en zal dan nog eens n foto posten met gedimd licht. En sowieso lopen de panelen niet helemaal door tot aan de projectiewand, dus denk dat ik er met film kijken helemaal niet meer opvalt...

larzie

Vond je het niet mooier om de lambrisering bij de verhoging in te korten, zodat de bovenkant overal gelijk loopt?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijn76

Ik had ook even een vraagje over de lambrisering, volgens mij zijn dit ook de Can-do-panelen toch?

Wil nml. de 90cm-hoog-variant gebruiken als knieschotten (met magneten) op zolder, maar wat ik nergens terug kan vinden of de afzondelijke panelen (erg) zwaar zijn? Anders wordt 't nml. nog een hele toer (en zal ik waarschijnlijk andere keuzes maken).


MG76

Quote from: larzie on February 28, 2012, 14:35:09
Vond je het niet mooier om de lambrisering bij de verhoging in te korten, zodat de bovenkant overal gelijk loopt?

nee dat ging niet want dan zou ik ergens in de bovenste "vakken" vd panelen moeten zagen wat dus niet mooi uitkomt  ;)

MG76

Quote from: Martijn76 on February 28, 2012, 14:38:58
Ik had ook even een vraagje over de lambrisering, volgens mij zijn dit ook de Can-do-panelen toch?

Wil nml. de 90cm-hoog-variant gebruiken als knieschotten (met magneten) op zolder, maar wat ik nergens terug kan vinden of de afzondelijke panelen (erg) zwaar zijn? Anders wordt 't nml. nog een hele toer (en zal ik waarschijnlijk andere keuzes maken).


Dit zijn idd de Can-do panelen, en ze zijn erg licht, ik kan zeg maar 1 paneel met wijsvingen/duim optillen dus met magneten "vastklikken" moet zeker lukken!

MG76

Was gister toch iets meer werk dan verwacht "even" de spotjes (10 stuks) te maken, dus heb het vanavond afgemaakt en geeft meteen zoveel meer sfeer  8)  Deze zijn te dimmen en kan ze zelfs programmeren dat als ik bv de film stop dat de spots dan in 1 minuut tijd langzaam naar 100% gaan, of andere tijdsduur of hoeveelheid licht, alles is in te programmeren...

Ik moet de koof natuurlijk nog wel verven, en nog een plint bovenop de koof met indirecte verlichting erin, maar hier het 1e resultaat...

high-q

Mooie update!

Heel herkenbaar met het "even de spotjes aansluiten". 
Geeft een goed gevoel he, dat je gelijk ziet wat voor impact het licht heeft op de ruimte  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Dat wordt echt mooi zeg! Licht doet veel, ook in jouw ruimte.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MG76

Quote from: high-q on February 29, 2012, 21:23:23
Mooie update!

Heel herkenbaar met het "even de spotjes aansluiten". 
Geeft een goed gevoel he, dat je gelijk ziet wat voor impact het licht heeft op de ruimte  :thumbs-up:

haha grappig dat je het zegt, want ik moet dus nog plamuren/schuren/schilderen dus die spotjes moeten er weer uit maar wilde het toch even zien. En gaf inderdaad een goed gevoel, is ook een soort mijlpaal  ;D

MG76

Quote from: HTip on February 29, 2012, 21:32:10
Dat wordt echt mooi zeg! Licht doet veel, ook in jouw ruimte.

Thanks! De komende avonden dus alles wat gaan bijwerken en eens opruimen, want das ook hard nodig  8)

frankp

Een tijd geleden al eens in dit topic gekeken, maar nu zie ik dat je al een heel stuk verder bent.
Dat wordt een mooie ruimte zo (waar ik voorlopig alleen nog maar van kan dromen).

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

De lambrisering geeft een heel mooi, klassiek effect. Very nice!  :thumbs-up:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Quote from: MG76 on February 29, 2012, 20:58:56
nee dat ging niet want dan zou ik ergens in de bovenste "vakken" vd panelen moeten zagen wat dus niet mooi uitkomt  ;)

Aan de onderkant afzagen bedoelde ik :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

MG76

Quote from: larzie on March  1, 2012, 13:13:30
Aan de onderkant afzagen bedoelde ik :)

nee ging ook niet, het hoogte verschil is zo'n 20-25 cm, zoveel had ik onderaan vh paneel ook niet kunnen weghalen...

MG76

Quote from: frankp on March  1, 2012, 08:57:23
Een tijd geleden al eens in dit topic gekeken, maar nu zie ik dat je al een heel stuk verder bent.
Dat wordt een mooie ruimte zo (waar ik voorlopig alleen nog maar van kan dromen).

Ja schiet op he, t einde komt in zicht en ben dan ook heel benieuwd naar je demo disc die je aan t maken bent, die zal veelvuldig gedraaid worden als iemand komt kijken  :headbanging:


Quote from: Martijn90 on March  1, 2012, 09:28:15
Erg mooi zo, begint echt ergens op te lijken :)

thanks!


Quote from: skyfox on March  1, 2012, 09:29:40
De lambrisering geeft een heel mooi, klassiek effect. Very nice!  :thumbs-up:

thanks, ja ik wilde ook niet helemaal een kale wand met bv alleen maar vloerbedekking, en dit was dan toch een mooie, vrij goedkope oplossing...

john2910

Wou dit word geweldig wat een mooie ruimte :omg:

Mijn complimenten.

En straks nog het mooie beeld van de epson tw9000 en je kunt genieten :popcorn:

MG76

Quote from: john2910 on March  1, 2012, 19:13:28
Wou dit word geweldig wat een mooie ruimte :omg:

Mijn complimenten.

En straks nog het mooie beeld van de epson tw9000 en je kunt genieten :popcorn:

Thanks! ja ben zeer benieuwd wat voor plaatje de tw9000 in mijn ruimte gaat neerzetten, binnenkort maar alvast eens een testopstelling maken  ;D Het doek heb ik vandaag bij Gé besteld dus kan alvast aan het frame beginnen...

MG76

Ook hier maar ff plaatsen, want in aankoop/adviezen komen niet zoveel reacties.

Ik had eerst de onkyo 709 in gedachten maar die is bij onkyo al zo'n maand uitverkocht zoals ik begreep. En winkels hebben hem ook niet vaak meer in voorraad blijkbaar, al staat op de website nog vaak van wel...
De onkyo 616 is dus niet echt de opvolger, maar wat zouden jullie dan aanraden ipv onkyo..ik heb destijds marantz, onkyo en pioneer geluisterd met mn eigen speakers (visaton), moet zeggen dat ik niet heel veel verschil hoorde alleen qua prijs/kwaliteit kwam de onkyo er als winnaar uit...

Ik heb ongeveeer budget van 700 euro, daar moet toch een leuke receiver van te kopen zijn lijkt me. Of toch maar gewoon de 709 ergens in duitsland bestellen, daar staat ie nog wel gewoon leverbaar bij amazon bijv.

HTip

De Onkyo is veel bang-for-the-buck, zoals je op veel fora kunt lezen. Heeft alle features aan boord en als je die nog kan krijgen zou ik niet te lang twijfelen. Een Marantz/Denon/Pioneer van die klasse is veel duurder.

Marantz is de mooiste met muziek, maar daar staan ze ook om bekend.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Quote from: MG76 on March  1, 2012, 22:19:23

Ik had eerst de onkyo 709 in gedachten maar die is bij onkyo al zo'n maand uitverkocht zoals ik begreep.

Zeker weten? Sites zoals Redcoon hebben een redelijk accuraat voorraadsysteem en daar staat ie op "direct leverbaar".
En je kan ook nog altijd naar de *kuch* Mediamarkt *kuch*  :-X