Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Started by Etiennevh, August 10, 2010, 09:52:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Helemaal goed gedaan Etienne! :thumbs-up: Je MOET de DD15 inregelen met de fronts EN de sub...

Nog 1 tip... De low pass x-over freq en slope beide op off, want dat regelt de SR9600. En Ralph heeft gelijk, de 40 Hz is waarschijnlijk een roommode, waar je niet veel aan kan doen zonder akoestische aanpassingen.

Ik zou het allemaal lekker laten staan. Met zo weinig EQ heb je het prima gedaan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: RalphH on February 24, 2014, 19:07:04
Ik zou met de EQ in de velo, enkel en alleen de invloed van de Velo in de ruimte afstellen.
Deze moet je zo goed mogelijk krijgen, daarna ga je de boel integreren/op de fronts afstemmen.

Dat je nu zoveel moet corrigeren bij 40 Hz, zou wel eens een room mode kunnen zijn. Een verstoring veroorzaakt door de samenwerking tussen fronts en sub (er zit nl al een piek in de meting van enkel de fronts).

Als de Velo dan toppie staat, kun je de fronts erbij pakken, fase inregelen en EQ van je receiver de puntjes op de i laten zetten.

Da's mijn point of view dan ;)
Dat is idd de wat tot go  ^^

Etiennevh

Quote from: RalphH on February 24, 2014, 19:07:04
Ik zou met de EQ in de velo, enkel en alleen de invloed van de Velo in de ruimte afstellen.
Deze moet je zo goed mogelijk krijgen, daarna ga je de boel integreren/op de fronts afstemmen.

Dat je nu zoveel moet corrigeren bij 40 Hz, zou wel eens een room mode kunnen zijn. Een verstoring veroorzaakt door de samenwerking tussen fronts en sub (er zit nl al een piek in de meting van enkel de fronts).

Als de Velo dan toppie staat, kun je de fronts erbij pakken, fase inregelen en EQ van je receiver de puntjes op de i laten zetten.

Da's mijn point of view dan ;)
Dank voor je input Ralph, wordt zeer gewaardeerd. Hoe weet ik zeker dat de fronts uit staan, tijdens de meting, en hoe krijg ik ze uit? Nu spelen ze mee, gezien de afbeelding met de sub op mute.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

#1003
Quote from: morca on February 24, 2014, 19:34:25
Dat is idd de wat tot go  ^^
Niet dus in het geval van een Velodyne DD of SMS... Staat precies zo in de handleiding... Eerst de sub op mute en zorgen dat de fronts op ca 75 dB staan, dan de sub van mute af en inregelen... Staat niet voor niets zo in mijn stappenplan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Om de fase met de fronts te intregeren...
Dat werkt idd met eerst alles op 75 DB zetten.
Maar daarna zullen de fronts er toch bij moeten voor integratie.
Misschien andere manier van werken.maar die van ralphh werkt op elke sub.waarom op de velo niet?

Etiennevh

Quote from: HTip on February 24, 2014, 19:22:15
Helemaal goed gedaan Etienne! :thumbs-up: Je MOET de DD15 inregelen met de fronts EN de sub...

Nog 1 tip... De low pass x-over freq en slope beide op off, want dat regelt de SR9600. En Ralph heeft gelijk, de 40 Hz is waarschijnlijk een roommode, waar je niet veel aan kan doen zonder akoestische aanpassingen.

Ik zou het allemaal lekker laten staan. Met zo weinig EQ heb je het prima gedaan...
Quote from: HTip on February 24, 2014, 19:48:05
Niet dus in het geval van een Velodyne DD of SMS... Staat precies zo in de handleiding... Eerst de sub op mute en zorgen dat de fronts op ca 75 dB staan, dan de sub van mute af en inregelen... Staat niet voor niets zo in mijn stappenplan ;)
Dank voor je toevoeging Philip, dus toch wel goed gedaan :)

Ik zal de low pass x-over en slope uitzetten. Kun je nog kort toelichten wat die tweede doet? Vooral de slope was voor mij een raadsel...

Toch vind ik het niet erg om te doen en idd zal die 40Hz een roommode zijn waar zonder akoestische aanpassing niets aan te doen is. Wel komt ons kleed binnenkort, eens kijken wat dat nog voor invloed kan hebben  :music:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: HTip on February 24, 2014, 19:22:15
Ik zou het allemaal lekker laten staan. Met zo weinig EQ heb je het prima gedaan...
Zo weinig EQ, in verhouding heb ik toch redelijk wat moeten dempen op vooral 32 dB om die piek van 40 dB te "downsizen" (meer dempen op 40 dB helpt overigens 0,0 in de curve). Denk je dat ik daar op een of andere manier nog winst kan behalen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Je hebt eigenlijk alleen EQ gebruikt op 32 en 40 Hz en dat is op zich al erg mooi. Je kan eventueel nog variëren met de Q-waarde. Die bepaalt de breedte van het frequentiegebied. Hoe hoger de Q hoe smaller de werking en vice versa. Een roommode in het laag kan meestal alleen met bass traps worden weggewerkt.

De slope van de x-over is de steilte van de afval. Hoe hoger het getal hoe steiler de afval. Als voorbeeld heb ik deze figuur gevonden:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Mijn gok is dat de piek bij 40 (ofzo) ontstaat uit een faseverschil tussen fronts en sub. Enige manier om dat te checken is toch om de sub los te meten. Wellicht ben je nu iets aan t corrigeren wat je niet hoeft te corrigeren en mis je dus juist wat als enkel het .1 kanaal wordt aangesproken..
Snap dat je voor een 2.0 (stereo) signaal de combo van fronts en sub in wilt stellen, voor surround kan ik dit niet rijmen omdat er een apart laag spoor in de film zit.. Je wilt dan de fronts wel corrigeren op de sub, maar niet andersom, het losse sub kanaal moet ook goed zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Etiennevh

Quote from: HTip on February 24, 2014, 20:23:37
Je hebt eigenlijk alleen EQ gebruikt op 32 en 40 Hz en dat is op zich al erg mooi. Je kan eventueel nog variëren met de Q-waarde. Die bepaalt de breedte van het frequentiegebied. Hoe hoger de Q hoe smaller de werking en vice versa. Een roommode in het laag kan meestal alleen met bass traps worden weggewerkt.

De slope van de x-over is de steilte van de afval. Hoe hoger het getal hoe steiler de afval. Als voorbeeld heb ik deze figuur gevonden:

Wat bedoel je precies met de Q waarde? Die kom ik niet tegen in de instellingsgids geloof ik ;) Bass traps, ik denk niet dat dat het gaat worden in onze kamer, maar wellicht dat ik wat onder de bank kan fabriceren  :sigh: Voorlopig zal ik het hiermee moeten doen.

Gaat die slope van de x-over dan over de afval in het frequentiegebied van de x-over? In ieder geval moet ik hem uitzetten omdat de SR dat natuurlijk regelt..

Quote from: RalphH on February 24, 2014, 22:06:38
Mijn gok is dat de piek bij 40 (ofzo) ontstaat uit een faseverschil tussen fronts en sub. Enige manier om dat te checken is toch om de sub los te meten. Wellicht ben je nu iets aan t corrigeren wat je niet hoeft te corrigeren en mis je dus juist wat als enkel het .1 kanaal wordt aangesproken..
Snap dat je voor een 2.0 (stereo) signaal de combo van fronts en sub in wilt stellen, voor surround kan ik dit niet rijmen omdat er een apart laag spoor in de film zit.. Je wilt dan de fronts wel corrigeren op de sub, maar niet andersom, het losse sub kanaal moet ook goed zijn.
Ik zou het ter test uiteraard een keer kunnen proberen. Maar hoe krijg ik überhaupt geen geluid uit de fronts maar alleen uit de woofer? Voor 2.0 ga ik overigens geen sub gebruiken, wel voor 2.1 ;)

Wat je zegt over het .1 kanaal doe je toch door de sub en fronts tegelijk in te stellen? Juist door beiden te meten kun je het losse subkanaal "mixen / corrigeren" op de fronts. Of is dat niet wat je bedoelt?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RalphH

Quote from: Etiennevh on February 24, 2014, 23:42:28
Maar hoe krijg ik überhaupt geen geluid uit de fronts maar alleen uit de woofer?

Speakerkabel uit je fronts trekken, crossover in je receiver naar maximaal.

Quote
Voor 2.0 ga ik overigens geen sub gebruiken, wel voor 2.1 ;)

Dat is 't 'm net. Een stereo signaal is geen 2.1 signaal, bij het gebruik van een sub splitst je receiver het signaal naar 3 kanalen, maar de bron blijft 2 kanaals.
Bij een surround film (bron), is de .1 in 5.1/7.1 een discreet kanaal, wat afzonderlijk van de andere kanalen informatie kan ontvangen.


Als ik ergens de plank volledig mis sla, hoor ik het wel ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Etiennevh

Quote from: RalphH on February 25, 2014, 07:40:47
Speakerkabel uit je fronts trekken, crossover in je receiver naar maximaal.
Haha dus gewoon de makkelijkste manier :) Zou de SR in dat geval geen "link fout" aangeven? Bij het aanzetten checkt de SR altijd de link naar de speakers.

Ik wil het zeker een keer proberen, al is het maar om te weten wat voor curve er dan uit komt...

Quote
Dat is 't 'm net. Een stereo signaal is geen 2.1 signaal, bij het gebruik van een sub splitst je receiver het signaal naar 3 kanalen, maar de bron blijft 2 kanaals.
Bij een surround film (bron), is de .1 in 5.1/7.1 een discreet kanaal, wat afzonderlijk van de andere kanalen informatie kan ontvangen.


Als ik ergens de plank volledig mis sla, hoor ik het wel ;D
Ik wil straks de triggerport van de SR gaan gebruiken en dan bij stereo de sub uit laten staan. Op die manier speelt de Velo alleen bij .1 signalen. Uiteraard is er ook genoeg muziek met een .1 signaal te verkrijgen waar we graag naar kijken/luisteren.



Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

morca

#1012
De Q waarde is hoe breed je demping of boost is.
Bij een Roommode moet je hem niet te breed zetten denk ik,maar 32 db verhoging op 40 hz...das veel.
Ik meet hier 15,maar demp dan 12,5 db dan klinkt het lekker.

32 db,,,.....nameten met REW zeg ik voordat je verder gaat.

RalphH

Quote from: Etiennevh on February 25, 2014, 09:02:04
Zou de SR in dat geval geen "link fout" aangeven? Bij het aanzetten checkt de SR altijd de link naar de speakers.

Oef, geen idee. Misschien wel de fout, maar kun je alsnog geluid produceren. Kun je de meting niet zonder receiver doen? Output rechtstreeks op de sub.

Quote
Uiteraard is er ook genoeg muziek met een .1 signaal te verkrijgen waar we graag naar kijken/luisteren.

Ah, ok, ik had de aanname gedaan dat dit dan altijd minimaal 5.1 was. Mgoe, dan is het .1 dus ook een discreet kanaal en wil je wel graag dat die geen verkeerde correctie krijgt vanwege een afstelling op de fronts.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Is je setup nog net als in de startpost,waar staat de woofer?
Staan er nog meer foto,s van je setup in je topic,eens naar je seup en ruimte kijken misschien.

HTip

Etienne, mijn advies aan jou is de handleiding vanaf pag 16 te volgen. Daar staat precies de volgorde en die heb je al goed gevolgd. De dip op 40Hz kan je echt niet met andere instellingen van de EQ wegwerken. Dit is een akoestisch probleem waar je bass traps voor nodig hebt.

Enige wat je zou kunnen doen is met plaatsing experimenteren, maar daar zijn je opties beperkt. En de belangrijkste stelregel is, als je tevreden bent met het geluid is het goed ;)

Wil je meer inzicht hebben in de curve dan is REW de geijkte weg. Daar is de software van de DD niet geschikt voor omdat deze slechts tussen 15 en 200 Hz werkt. Wil je toch experimenteren met fronts aan uit, geen kabels lostrekken, maar via de SR de speakers uitzetten. Op het frontpaneel heb je daarvoor een knopje "Speakers A/B".
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: morca on February 25, 2014, 17:19:49
De Q waarde is hoe breed je demping of boost is.
Bij een Roommode moet je hem niet te breed zetten denk ik,maar 32 db verhoging op 40 hz...das veel.
Ik meet hier 15,maar demp dan 12,5 db dan klinkt het lekker.

32 db,,,.....nameten met REW zeg ik voordat je verder gaat.
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Zou je dit toe kunnen lichten?

Quote from: RalphH on February 25, 2014, 21:03:10
Oef, geen idee. Misschien wel de fout, maar kun je alsnog geluid produceren. Kun je de meting niet zonder receiver doen? Output rechtstreeks op de sub.
Ik zie net dat Philip het antwoord heeft gegeven dus dat scheelt weer :)

QuoteAh, ok, ik had de aanname gedaan dat dit dan altijd minimaal 5.1 was. Mgoe, dan is het .1 dus ook een discreet kanaal en wil je wel graag dat die geen verkeerde correctie krijgt vanwege een afstelling op de fronts.
Ik ga het een keer checken maar eigenlijk zoals Philip ook al aangeeft is het het beste om de fronts en de sub in te meten, daarop is de filosofie van Velo natuurlijk gebaseerd dus ik denk dat ik dat dan ook maar moet aanhouden ;)

Overigens stel dat de boost van de fronts met de Velo op mute er echt zit, dan kan ik de boost volgens mij ook niet weghalen in de SR. Veel zal ik er dus niet mee opschieten.....

Quote from: HTip on February 26, 2014, 08:36:33
Etienne, mijn advies aan jou is de handleiding vanaf pag 16 te volgen. Daar staat precies de volgorde en die heb je al goed gevolgd. De dip op 40Hz kan je echt niet met andere instellingen van de EQ wegwerken. Dit is een akoestisch probleem waar je bass traps voor nodig hebt.

Enige wat je zou kunnen doen is met plaatsing experimenteren, maar daar zijn je opties beperkt. En de belangrijkste stelregel is, als je tevreden bent met het geluid is het goed ;)
Dank voor je advies Philip. Ik denk ook dat ik daar veel akoestische aanpassingen voor moet doen en dat gaat gewoon niet lukken in de huiskamer, dus dat wordt een concessie doen in hoe het nu staat ingesteld. Overigens ben ik echt zeer tevreden over het geluid!

Quote
Wil je meer inzicht hebben in de curve dan is REW de geijkte weg. Daar is de software van de DD niet geschikt voor omdat deze slechts tussen 15 en 200 Hz werkt. Wil je toch experimenteren met fronts aan uit, geen kabels lostrekken, maar via de SR de speakers uitzetten. Op het frontpaneel heb je daarvoor een knopje "Speakers A/B".
Goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht. REW ga ik zeker een keer proberen maar voorlopig is het wel even goed zo :) Het heeft toch weinig zin als ik niet direct akoestische maatregelen kan nemen denk ik.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RalphH

Quote from: HTip on February 26, 2014, 08:36:33
geen kabels lostrekken, maar via de SR de speakers uitzetten. Op het frontpaneel heb je daarvoor een knopje "Speakers A/B".

^^

Quote
Ik ga het een keer checken maar eigenlijk zoals Philip ook al aangeeft is het het beste om de fronts en de sub in te meten, daarop is de filosofie van Velo natuurlijk gebaseerd dus ik denk dat ik dat dan ook maar moet aanhouden ;)

Overigens stel dat de boost van de fronts met de Velo op mute er echt zit, dan kan ik de boost volgens mij ook niet weghalen in de SR. Veel zal ik er dus niet mee opschieten.....

Tuurlijk is een stap in het proces om ze samen te meten, maar als je dit als enige meetmanier neemt, kom je naar mijn idee toch nooit achter een eventuele fout in de fase tussen fronts en sub en daar kan nogal wat mee staan of vallen.

Als die boost puur in de Velo zit, dan kun je deze wel weghalen met de EQ (SR of Velo), maar als fronts en velo eigenlijk nagenoeg vlak zijn en de combinatie van beiden veroorzaakt een piek of een dip, dan kun je daar met de fase instelling wel degelijk iets aan doen en hoef je dus niet met EQ te corrigeren (wat naar mijn idee zonde is, je haalt nl. geluid weg).
'k Heb helaas geen plaatje om dit duidelijk te maken, maar in mijn situatie is het verschil tussen fase wel of niet, een redelijk vlakke lijn tov meerdere dips van 10dB.
't Is 1 klikje op het A/B knopje en het doen van een meting, zie niet in waarom je dat nog niet ff zou doen, dan weet je tenminste of het nu gewoon al goed is en dat je mijn gezwam links kunt laten liggen ;D.

Voor pieken hoef je trouwens niet meteen met akoestische maatregelen aan de slag, daar is de EQ goed voor te gebruiken, flinke dips zijn vervelender, die moet je niet gaan corrigeren met EQ.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Etiennevh

Quote from: RalphH on February 26, 2014, 10:11:59
^^

Tuurlijk is een stap in het proces om ze samen te meten, maar als je dit als enige meetmanier neemt, kom je naar mijn idee toch nooit achter een eventuele fout in de fase tussen fronts en sub en daar kan nogal wat mee staan of vallen.

Als die boost puur in de Velo zit, dan kun je deze wel weghalen met de EQ (SR of Velo), maar als fronts en velo eigenlijk nagenoeg vlak zijn en de combinatie van beiden veroorzaakt een piek of een dip, dan kun je daar met de fase instelling wel degelijk iets aan doen en hoef je dus niet met EQ te corrigeren (wat naar mijn idee zonde is, je haalt nl. geluid weg).
'k Heb helaas geen plaatje om dit duidelijk te maken, maar in mijn situatie is het verschil tussen fase wel of niet, een redelijk vlakke lijn tov meerdere dips van 10dB.
't Is 1 klikje op het A/B knopje en het doen van een meting, zie niet in waarom je dat nog niet ff zou doen, dan weet je tenminste of het nu gewoon al goed is en dat je mijn gezwam links kunt laten liggen ;D.

Voor pieken hoef je trouwens niet meteen met akoestische maatregelen aan de slag, daar is de EQ goed voor te gebruiken, flinke dips zijn vervelender, die moet je niet gaan corrigeren met EQ.
:D Ik zie je opmerkingen niet als "gezwam" hoor, ik leer er juist alleen maar van.

Die meting gaat zeker een keer gebeuren, maar als beiden tezamen een piek vormen, dan zou dat toch al te zien moeten zijn met het spelen met de fase terwijl beiden aan staan? Ik heb namelijk alle fase standen geprobeerd maar (bijna) geen verschil in de curve waargenomen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: morca on February 25, 2014, 22:43:36
Is je setup nog net als in de startpost,waar staat de woofer?
Staan er nog meer foto,s van je setup in je topic,eens naar je seup en ruimte kijken misschien.
Ik zal van de week even wat foto's schieten maar wilde dat eigenlijk doen als de ruimte helemaal klaar is (komen nog andere gordijnen, en moet de beugel voor de apparatuur nog laten maken)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RalphH

Quote from: Etiennevh on February 26, 2014, 10:27:04
dan zou dat toch al te zien moeten zijn met het spelen met de fase terwijl beiden aan staan?

Dat is waar inderdaad.

Ben ook wel benieuwd naar de opstelling, dus laat die foto's maar komen (ook al is het nog niet klaar ;D)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: Etiennevh on February 26, 2014, 10:28:33
Ik zal van de week even wat foto's schieten maar wilde dat eigenlijk doen als de ruimte helemaal klaar is (komen nog andere gordijnen, en moet de beugel voor de apparatuur nog laten maken)
Ik zie nu dat je een dip hebt van 32 db,geen bult.Mijn fout verkeerd gelezen.
Dat is te wijten aan plaatsing of aan je ruimte idd
Zoals HTip als zij aanpassingen maken,of de opstelling nog eens bekijken.
Maar daar was je beperkt in toch ivm WAF.

Dit is niet in orde idd,hier zal je niet gauw een vlakke response krijgen zonder of andere plaatsing vd sub.
Of akoestische aanpassingen.....

Je bent nog lang niet klaar.

Ik zou wel een de response vd fronts alleen willen zien.
Kijken wat die in je ruimte doen.........vooral het laag dan/zonder sub.

RalphH

#1022
Quote from: morca on February 26, 2014, 17:24:37
Ik zou wel een de response vd fronts alleen willen zien.
Kijken wat die in je ruimte doen.........vooral het laag dan/zonder sub.

Die staat op de vorige pagina ;). Vandaar dat ik vroeg om een graphje van enkel de sub (zodat we ze over elkaar konden leggen en vergelijken met de totaalmeting) ;D



http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103293.msg2586512#msg2586512
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ok duidelijk RalphH,ik lees ook net pas mee druk geweest  ;D
Maar dit is met de SMS gemeten,ik bedoel eigenlijk met REW de SMS past veel smoothing toe.
Teveel imo.

Maar dat heeft even niks met die 32 db dip te maken,dat is veel teveel :)
Fronts maken idd de dip niet,plaatsing vd sub dan misschien.

Etiennevh

Quote from: morca on February 26, 2014, 17:24:37
Ik zie nu dat je een dip hebt van 32 db,geen bult.Mijn fout verkeerd gelezen.
Dat is te wijten aan plaatsing of aan je ruimte idd
Zoals HTip als zij aanpassingen maken,of de opstelling nog eens bekijken.
Maar daar was je beperkt in toch ivm WAF.

Dit is niet in orde idd,hier zal je niet gauw een vlakke response krijgen zonder of andere plaatsing vd sub.
Of akoestische aanpassingen.....

Je bent nog lang niet klaar.

Ik zou wel een de response vd fronts alleen willen zien.
Kijken wat die in je ruimte doen.........vooral het laag dan/zonder sub.
Hoe bedoel je een dip? Ik heb toch een bult / piek die ik nu demp? Of begrijp ik het verkeerd?

De response van de fronts is idd al gequote door RalphH. Overigens, de opmerkingen die Ralph er bij plaatst om de grafieken over elkaar te leggen, stel dat de bump op +/- 40 Hz te wijten is aan de fronts, dan kan ik die bump volgens mij niet dempen in mijn receiver o.i.d. dus veel zal ik er niet mee opschieten, toch? (behalve dat het wel prettig is om te weten ;) ) We gaan het in ieder geval een keer proberen.

Quote from: morca on February 26, 2014, 18:25:32
Ok duidelijk RalphH,ik lees ook net pas mee druk geweest  ;D
Maar dit is met de SMS gemeten,ik bedoel eigenlijk met REW de SMS past veel smoothing toe.
Teveel imo.

Maar dat heeft even niks met die 32 db dip te maken,dat is veel teveel :)
Fronts maken idd de dip niet,plaatsing vd sub dan misschien.
Idd met de Velo DD software. Maar waar zie je een dip van 32dB?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto