Nieuwe speakers a €1000,- de stuk == Het is de Focal Chorus 826W geworden!!

Started by FeaR1986, July 22, 2010, 02:47:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FeaR1986

Er gaat overigens een Focal Chorus CC 800V mijn kant op komen. En wel de CC 800V die eerst bij Denon Focal heeft mogen inspelen. Stond een Profile CC 908 te koop waar ik Denon Focal "subtiel" op gewezen had. Want hij wilde er altijd nog eentje mits deze niet te duur was. Ik had het geld voor de CC 908 niet over (lees, al te veel andere dingen gekocht als een Squeezebox en banaanpluggen) en neem genoegen met een CC 800V. Met de zekerheid dat hij zijn CC 800V al kwijt zou zijn heeft Denon Focal toen de Profile gekocht. Ik ga volgende week "mijn" CC 800V ophalen  8)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

pagr

Nice!  En ook nog de SB Touch en Nas. Je moet binnenkort echt gaan verhuizen want je komt ruimte tekort.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

FeaR1986

Ach, die Squeezebox Touch is zo groot niet. De NAS komt pas over twee weken. Gebruik tot die tijd de laptop wel even als Squeezebox Server. Wil de kosten van  een NAS even naar eind februari zetten aangezien de aanschaf van de CC 800V niet in de planning stond. Maar die SVS subwoofer die in De Markt staat lonkt ook wel heel erg...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Xander32

Mooie aanvulling hoor die CC 800 V. Ik heb er veel plezier van gehad.

Sander.
Quote from: FeaR1986 on February 10, 2011, 22:03:09
Ach, die Squeezebox Touch is zo groot niet. De NAS komt pas over twee weken. Gebruik tot die tijd de laptop wel even als Squeezebox Server. Wil de kosten van  een NAS even naar eind februari zetten aangezien de aanschaf van de CC 800V niet in de planning stond. Maar die SVS subwoofer die in De Markt staat lonkt ook wel heel erg...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Quote from: Xander32 on February 10, 2011, 22:18:59
Mooie aanvulling hoor die CC 800 V. Ik heb er veel plezier van gehad.

Sander.

Hij staat hier nu een tijdje te spelen en ben zeer tevreden over de kwaliteit die de center geeft. Veel meer detail dan mijn oude Magnat. Met de Focal CC 800V is pas duidelijk dat een goede center toch zeker een hele aanvulling kan zijn. Niet gek, want de tweeter van de Focal is gewoon veel beter en de woofers zijn 2,5 maal zo groot als die van de Magnat. Center zelf geen alleen geen laag, maar dat is ook niet gek natuurlijk :)

De 3.0 is er nu, dus zien wat de volgende upgrade word... Denk dat ik maar eerst eens een eigen huisje moet zoeken alvorens ik andere dingen up kan graden. Dit in verband met plaatsing en ruimte die ik dan heb.

  • Ik wil best graag naar nieuwe speakerkabel, maar dat ga ik nu niet kopen aangezien ik 100% zeker kleiner ga wonen. Dus dan heb ik straks meters kabel over wat natuurlijk zonde is. Weet ook nog niet wat ik wil, één ding weet ik wel zeker: het oog wil ook wat. Dus kabels als bijvoorbeeld Kimber 8PR spreken me wel aan. Maar goed, dat wordt eerst flink luisteren met de combinatie Denon - Focal aangesloten.
  • Nieuwe Blu-rayspeler als de Denon DVD 2500 BT om de huidige Pioneer BDP-320 te vervangen zie ik ook wel zitten. Alleen vind ik de prijs wat ze vragen voor een dergelijke speler nog wat aan de hoge kant, zeker aangezien de 2500 BT alleen HDMI heeft en verder helemaal niets. Qua functies ga ik er toch wel op achteruit ten opzichte van de BDP-320.
  • Rears weet ik nog niet wat ik wil qua upgraden. De logische keuze is een Chorus 807V of een 806V met de bijbehorende stands. Nu nog aantrekkelijker aangezien de stands nu tweedehands aan worden geboden op Marktplaats. Maar het setje nieuw scheelt niet zo heel veel met een Chorus 816V. En een vloerstaander als rear is natuurlijk wel erg tof in plaats van een paar bookshelfs, zeker als het prijsverschil niet zo groot is.
  • Subwoofer is nu ook nog een Magnat Motion 200A en die wil ik wel een upgrade geven. Alleen welke... een BK, SVS of flink doorsparen en voor een Velodyne gaan? Wilde eerst een SVS Cylinder, maar qua plaatsing en vorm lijkt een gewone "kubus" me toch wat beter. Van subwoofers ben ik niet zo thuis. Hoor wel dat het ene merk muzikaler (Velodyne) is en de andere (SVS) meer voor films. Best lastig aangezien ik beide toch erg veel speel. Zoek dus een subwoofer die subtiel muziek aan kan vullen, maar me bij wijze van spreke ook van de bank kan laten trillen als ik een film kijk.

Inderdaad, geen upgrade voor een andere versterker want de Denon trekt het allemaal nog wel goed. Nu gaat er zeker wel een keer een andere versterker komen, maar bovenstaande heeft iets meer "prio".

En bovenstaande heeft dan alleen nog maar effect op de audio. Ik zit nu nog met een 42" Philips met Ambi-light. Als de ruimte het toe laat zo ik toch liever overstappen naar een 50" Panasonic plasma of een 50" Samsung LED.

Ach... dit soort dingen komen met de tijd wel of ze komen een keer op je pad. Ik heb ook lang gedaan alvoor ik de Chorus 826W had  :wub:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mscofield


pvdl79

816v's als rears, dan heb je wel een brute installatie staan zeg, maar is dat niet een beetje overkill voor rear speakers?

Zelf heb ik de focal dome's vorige week opgehangen en ik vind dat ze voor surround effecten zeer geschikt zijn. Zelfs muziek klinkt nog best goed, maar is natuurlijk niet te vergelijken met de 826W's die naast de tv staan.

FeaR1986

Quote from: pvdl79 on March  1, 2011, 14:50:20
816v's als rears, dan heb je wel een brute installatie staan zeg, maar is dat niet een beetje overkill voor rear speakers?

Zelf heb ik de focal dome's vorige week opgehangen en ik vind dat ze voor surround effecten zeer geschikt zijn. Zelfs muziek klinkt nog best goed, maar is natuurlijk niet te vergelijken met de 826W's die naast de tv staan.

Het is maar een gek idee waar ik op gekomen ben toen ik bij Bart was. Maar op zich is het zo gek nog niet:
Focal Chorus 807 V zijn €420 per stuk, de Chorus 806V €330,- per stuk. De originele Focal stand is €135,- per stuk.
Samen zou dat dus komen op €555,- de stuk voor de Chorus 807V en €465,- de stuk voor de 806V. Als je dan nagaat dat de Chorus 816V "maar" €599,- per stuk is...
Dan leg ik liever wat geld bij om vloerstaanders te hebben. Ja, het is overkill maar als je het kwijt kan waarom niet  :angel:
Ik ga inderdaad geen Chorus 816W of 826V als rear speakers gebruiken, dat zou echt zonde zijn...

Enige wat wellicht lelijk kan zijn is dat de Chorus 826W dan Satin Black zijn en de rest Ebony. Nu is de 807V en de 806V ook Ebony, maar denk dat het minder opvalt als er een geheel Satin Black stand onder staat. Dus met boekenplank en stand zou het geheel qua kleur wellicht beter zijn. Maar aangezien ik toch ook een ander merk subwoofer wil heb ik altijd wel kleurverschil....
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Je center is ook Ebony, dat kleurverschil stoorde mij totaal niet, jou wel?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Quote from: Denon Focal on March  1, 2011, 20:40:21
Je center is ook Ebony, dat kleurverschil stoorde mij totaal niet, jou wel?

Van de center niet, maar die ligt ook redelijk hoog en je kijkt niet echt tegen de zijkanten aan. Denk dat als je een Chorus 816V neerzet in Ebony de kleur dan wel op gaat vallen. Als in dat je goed het verschil ziet tussen de 826W en de rears. Maar goed, zo ver is het nog niet. Maar ben wel steeds meer en meer into de 816V als rear speakers  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Quote from: Xander32 on March  1, 2011, 21:14:23
Als je er de ruimte voor hebt: doen :thumbs-up:..

Sander.

De rear-speakers gaan pas komen als ik op mezelf woon. Kan de Chorus 807V al niet kwijt, laat staan een paar 816V!
Ga de woonkamer zo inrichten dat de 5.1 volledig tot zijn recht komt of gaat komen. Dus dat betekent dat de 806V of 807V altijd op stands zouden moeten, wil ze niet op een plankje in de hoek van de kamer zetten. En dan maakt het qua volume helemaal niets meer uit. Natuurlijk is er een deel slanker van de stands dan de vloerstaander, maar de voet is net zo groot aan de onderzijde.

Moet ook zeggen dat ik het daarom aan de ene kant niet snap dat niet iedereen achter gewoon een vloerstaander neer zet van een klasse lager. Natuurlijk kan ik het begrijpen als de vloerstaander een stuk duurder is dan de boekenplank, maar veelal scheelt dat dus niet zo veel. En qua grootte/het niet kwijt kunnen trek ik dus ook in twijfel aangezien er onder boekenplankmodellen een stand moet waardoor het niet veel scheelt met een vloerstaander. Bij de Focal Chorus scheelt het onder andere dus niet veel.

Als je dan onderstaande foto ziet vind ik de vloerstaander ook nog een mooier geheel vormen, vind de Chorus 807V op de stand bijna iel:

Op de foto is de middelste speaker een 826V, dus de 816V zou dan net wat lager zijn. Maar het idee is wel duidelijk denk ik :)

De 816V is net weer wat kleiner (5 centimeter lager) dan de 826. Denk dat het met kleurverschil dan minder erg is. Huh, dus als de speakers kleiner is is het kleurverschil minder erg? Ja, gekke post, maar laat me het uitleggen: Het lijkt me op één of andere manier gekker om twee andere kleuren te hebben als de vier speakers even groot zijn. Dan lijkt het meer alsof je alles bij elkaar geraapt hebt. Als ze net wat kleiner/hoger zijn dan zie je zelf wel dat het een ander model is en dat de kleur daarom wellicht anders is. Plus natuurlijk de mooie inscriptie op de 826W laat wel zien dat het een LE is. Maar goed, wellicht is dat de kronkel in mijn hoofd  :P

Maar goed, eerst eens op mezelf en dan de stap naar 5.1 (althans 5.0 want de Magnat subwoofer wil ik niet echt meetellen). Maar zoals te zien in één van mijn vorige post staat er meer op het wensenlijstje. De Denon DVD 2500 BT lijkt niet door te gaan. Wil namelijk - met alle respect - geen €400 + neertellen voor een dergelijk oude speler. Hoopte meer op iets van 300 - 350 euro  :blush:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Is het overigens handig om in dit topic dit soort dingen te bespreken of kan ik beter in Prive Home Theaters een topic aanmaken? Foto's wordt wel even lastig, want de huidige set-up is niet echt iets om trots op te zijn. Qua plaatsing dan, want de apparatuur is zeker oké. Plus dat er nog heel wat invloeden in de kamer zitten van toen ik 14 was toen we in dit huis trokken. Dus Lego op de planken en dat soort dingen. Maar heb geen zin om het op te ruimen aangezien ik niet weet wat ik er anders neer moet zetten :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Ik denk dat je best een topic op PHT kan aanmaken, je set is niets om je voor te schamen en ik speel ook met Lego (met mijn zoontje maar ik vind het net zo leuk. Is een beetje als de b...... van een vrouw, het is voor de kinderen maar papa speelt ermee  ;D)
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Zal van het weekend eens foto's gaan maken dan. Heb wellicht ook nog wat oude foto's van toen ik nog met een Sony STR-DE685 speelde met Magnat speakers. Wellicht wel leuk om te zoen hoe het was, hoe het nu is en hoe het er in de toekomst uit gaat zien als ik op mezelf woon :)

Edit:
Dan krijg je dus dit soort foto's:


Magnat speaker, Lego, Donald Ducks en nog meer van die dingen...
Al is bovenstaande foto niet zo heel oud aangezien mijn nieuwe AV-meubel daar al staat en idem met het bed wat ik pas een jaartje heb.

Maar goed, zal zo'n topic eens aanmaken en foto's plaatsen...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Xander32

Maakte je ten tijde van de foto nog wel of niet gebruik van een plaszeiltje in bed  :D.


Sander.
Quote from: FeaR1986 on March  2, 2011, 10:56:43
Zal van het weekend eens foto's gaan maken dan. Heb wellicht ook nog wat oude foto's van toen ik nog met een Sony STR-DE685 speelde met Magnat speakers. Wellicht wel leuk om te zoen hoe het was, hoe het nu is en hoe het er in de toekomst uit gaat zien als ik op mezelf woon :)

Edit:
Dan krijg je dus dit soort foto's:


Magnat speaker, Lego, Donald Ducks en nog meer van die dingen...
Al is bovenstaande foto niet zo heel oud aangezien mijn nieuwe AV-meubel daar al staat en idem met het bed wat ik pas een jaartje heb.

Maar goed, zal zo'n topic eens aanmaken en foto's plaatsen...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Quote from: Xander32 on March  2, 2011, 17:54:54
Maakte je ten tijde van de foto nog wel of niet gebruik van een plaszeiltje in bed  :D.

Sander.

Zoals gezegd is die foto zo oud nog niet...
Ach... die Lego staat me niet in de weg dus laat maar lekker staan. Heb ook geen zin om nu veel geld uit te gaan geven om de kamer te verbouwen. Dat gaat alleen van het budget af als ik op mezelf ga wonen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Apoc@

Quote from: FeaR1986 on March  2, 2011, 18:14:48
Bij deze dan: Fears kinderkamer  :blink:

:laugh: Niets leuker dan mensen met een gezonde leuke dosis zelfspot, zouden meer mensen moeten kunnen.
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

FeaR1986

Kan dit topic op slot? Aangezien we dus gewoon in FeaRs Bedroom Theater/kinderkamer - met Lego :-P verder kunnen gaan :)
Dacht dat je dat zelf kon doen, maar zie de knop niet om het topic te sluiten...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Midcall

Quote from: FeaR1986 on March 19, 2011, 19:07:43
Kan dit topic op slot?
Dacht dat je dat zelf kon doen, maar zie de knop niet om het topic te sluiten...
Gelukkig kunnen mensen niet zelf een topic dichtgooien. Een forum is voor het algemeen nut, niet alleen voor degene die een topic ooit gestart is.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Extera

Zo... ik heb het hele topic doorgelezen...
en zit nu te balen dat de 826W nergens meer te krijgen is, zeker die witte had ik zeer graag aangeschaft.

Als iemand ze tegen komt, dan hoor ik het graag :)
Marantz SR5003 - 4x Wharfedale diamond 9.1 + CS - Epson 3200 - PS3 - HDI Dune 3.0 - XBMC MediaCenter - 8TB NAS


erik s.

Quote from: Midcall on March 20, 2011, 10:05:45
Gelukkig kunnen mensen niet zelf een topic dichtgooien. Een forum is voor het algemeen nut, niet alleen voor degene die een topic ooit gestart is.
daar heb ik anders nooit last van, of is dat omdat ik sponsor ben?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Martijnst1990

Quote from: erik s. on September  9, 2011, 13:33:49
daar heb ik anders nooit last van, of is dat omdat ik sponsor ben?
Nee hoor, iedereen kan zijn eigen topic sluiten onder het kopje Additional Options.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT