Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

frank2

Dan ken je Karel erg slecht, ook al heeft hij het niet als je aan hem vraagt hoe klinkt dat dan geeft hij daar antwoord op.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

'Tuurlijk...antwoord zal ie wel geven maar of dat objectief genoemd kan worden..Die gaat je vast naar een versterker toe praten die hij wel heeft staan. Gelijk heeft ie natuurlijk.

Een versterker wordt veel te vaak te grote klankeigenschappen toe bedeeld. Elke Naim gaat goed met Usher...als er al verschillen waarneemmbaar zijn dan is het niet een kwestie van beter maar van wat vind je mooier.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

Ik ken Usher als een wat warmere en terughoudende speaker...ik ken Naim niet maar in mijn overtuiging maakt dat ook weinig uit. Lekker proberen dus.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

spvanderpluijm

bij mij thuis heb ik de 6371 usher speaker staan. deze speaker heeft al diversen modificaties ondergaan:

eerst de gewone tweeter vervangen voor een berylium

toen de berylium voor een dmd tweeter vervangen.

daarna was het overduidelijk dat het filter niet matchte met het geheel

het filter bestond uit goedkopere chinese onderdelen. deze allemaal laten vervangen door hoogwaardige componenten en het filter aan laten passen.

daarna ook de kartonnen bas poort uit de usher gesloopt en het volume berekent wat nodig was. nu een baspoort die 7 cm uit de speaker steekt.

verder heb ik de interne bekabeling ook nog laten vervangen door een superkabeltje, waardoor nu mijn speaker naar een veel hoger niveau getild is.

een aanrader voor alle usher 6371 eigenaren!

Alex Groningen

Zoveel aanpassingen? Voor dat geld had je volgens mij ook gelijk een luidspreker kunnen kopen die gelijk aan je wensen zou voldoen.
Maar ben wel erg benieuwd naar alle modificaties. Heb je er toevallig ook foto's van? Altijd leuk.

spvanderpluijm

Quote from: Alex Groningen on April  1, 2012, 07:34:51
Zoveel aanpassingen? Voor dat geld had je volgens mij ook gelijk een luidspreker kunnen kopen die gelijk aan je wensen zou voldoen.
Maar ben wel erg benieuwd naar alle modificaties. Heb je er toevallig ook foto's van? Altijd leuk.

voor deze aanpassingen kun je echt geen nieuwe speaker krijgen. ik ken namelijk iemand die dit voor een mooie prijs gedaan heeft en ookn de juiste kennis in huis heeft.
wat ik nog vergeten was te melden,dat ik mijn biwire aansluiting veranderd heb in een normale speakeraansluiting. dit is tevens ook een verbetering.

ik heb er helaas geen foto's van.

Alex Groningen

Jammer dat je er geen foto's van heb. Ook niet van de luidsprekers hoe ze er nu bij staan?

spvanderpluijm

Quote from: Alex Groningen on April  1, 2012, 11:03:49
Jammer dat je er geen foto's van heb. Ook niet van de luidsprekers hoe ze er nu bij staan?
van de buitenkant is hij nauwelijks veranderd, behalve dat er nu een kartonnen pijp uit steekt.
alleen intern is alles anders.

Alex Groningen

Oké, dan houdt het inderdaad op.


Alex Groningen

Eindelijk zie ik de geboorte plaats van m'n lievelingetjes. :D
Leuke foto's en leesvoer, Arjan.

Former member 78

Kwam het per toeval tegen, maar is idd leuk om te zien en lezen :D

Qlivian

komt er nu een AV receiver van usher audio, dat is wel interresant.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Rusher

Inderdaad leuk om te lezen/zien. Heb nu nog meer waardering voor mijn Usher's!!! De prijs/kwaliteit is onovertroffen! Wat een inspanning is er in gestoken tot het moment dat ik op mijn luie stoel heerlijk kan genieten van muziek....  :music:

Former member 78

Het is een volwassener bedrijf, dan dat de gemiddelde Usher kenner denkt ;)

Qlivian

#865
hier dan eindelijk mijn rears. geen s520 omdat ik graag dezelfde kleuren wou hebben.



dit zijn de x 718  wat een pracht speakers.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78


Qlivian

Quote from: ArjanR1 on April 27, 2012, 23:13:38
Mooi!
Veel plezier ermee!

dankje, ze zijn echt prachtig en mooie afgewerkt.en klinken natuurlijk geweldig, eigenlijk zonde voor surrounds :unsure:
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Xander32

Quote from: Qlivian on April 29, 2012, 11:13:32
dankje, ze zijn echt prachtig en mooie afgewerkt.en klinken natuurlijk geweldig, eigenlijk zonde voor surrounds :unsure:
Geen zonde hoor, maar luxe. Geniet daarvan!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Qlivian

Quote from: Xander32 on April 29, 2012, 11:45:05
Geen zonde hoor, maar luxe. Geniet daarvan!

Dat doe ik zeker,ben echt blij dat ik voor usher heb gekozen want ze leveren echt superkwaliteit.Ik hoor de surround geen eens,Met de bedoeling dat het nu een mooi geheel is geworden.Maar ik ga ze de komende week nog ff inspelen op stereo om ze even goed los te laten komen.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Xander32

Heden middag m`n nieuwe versterker en cdp op de plaat vast gelegd. Daar is ook een foto uit voort gekomen, welke prima in dit draadje past ...

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78


LocoJ

Hi allemaal,

Momenteel ben ik erg aan het dubben of ik mij in het Usher avontuur wil gaan storten. Net 'even' dit topic helemaal doorgelezen en ik wordt toch wel heeeeeeel nieuwsgierig  :pompom:

Morgenavond ga ik ws luisteren naar de Be718's van Sander. Erg benieuwd naar het geluid. Ik heb in een eerdere luistersessie m'n oor laten vallen op Monitor Audio RX-6 speakers, die voor mij menig duurdere speaker eruit speelde. Ik snap dat de Be718 uit een andere league komen, maar zal dat ook zijn voor mijn oren  ;)

Waar ik echter wel mee zit is dat mijn HT ruimte slechts een bescheiden 12 m2 telt (4x3). Zullen deze speakers dan niet overkill zijn of juist beter kunnen integreren dan de RX-6 speakers aangezien dit vloerstaanders zijn.

Kan iemand hier een zinnig woord over vertellen voordat ik ga luisteren?

Ik ga overigens spelen met een Arcam AV8 icm Emotiva XPA-5. Allemaal redelijk neutraal en de Usher's zijn ook redelijk neutraal zoals ik het begrepen heb. Zal ik wat warmte gaan missen?

Thanx alvast!!
Cheers, Johan
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Former member 78

De Be718 zal prima zijn werk kunnen doen in jouw kamer(tje)
Een monitor is namelijk niet snel een overkill ;)

LocoJ

Quote from: ArjanR1 on May 14, 2012, 14:58:08
De Be718 zal prima zijn werk kunnen doen in jouw kamer(tje)
Een monitor is namelijk niet snel een overkill ;)

Thanx voor je antwoord!
Exact de reden waarom ik eigenlijk voor al voor een monitor wilde gaan ipv een vloerstaander.

Heeft iemand toevallig de RX-6 ooit vergeleken met een Usher met beryllium tweeter?
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0