Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorkan

Quote from: Dirc on January 17, 2012, 10:51:51
Haha het gaat in een beweging door zie ik wel...

Mwah 10 weken  :o

Maar dat komt op zich goed uit, 4 februari eerst een nieuwe subwoofer. Daarna wil ik wat kabels wegwerken. En wat freelance klussen afronden voor de nodige cashflow.

Mocht iemand suggesties hebben voor mooie strakke stands hoor ik ze graag. Liefst zwart.
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Qlivian

#776
Ik zit ook te wachten wanneer mijn x-708 gaan aankomen bij W&W kan 2 maand duren inderdaad voordat ze binnenkomen. Hij heeft ze vrijblijvend meebesteld en ook de x616 zit daarbij.

Kan zomaar zijn dat hier over 2 maand een volledige 5.0 usher staan. Sub natuurlijk van BK .Maar heb geduld.

Erg grappig hoe zo hobby  erg ver kan gaan.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Alex Groningen


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

#779
Graag gedaan. Was namelijk informatie aan het zoeken over de Usher 718 DMD. ;) Maar kwam deze review tegen en dacht plaats hem hier maar even.

De MD - 718 DMD. :wub:

Qlivian

prachtige speakers. en wat een joekels zijn ze in het echt, vergis je niet.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Alex Groningen

Ik ken de afmetingen. En ze zijn in ieder geval kleiner dan wat ik eerst had. ;)

Shorkan

Quote from: Alex Groningen on January 27, 2012, 13:48:55
Ik ken de afmetingen. En ze zijn in ieder geval kleiner dan wat ik eerst had. ;)

Ik heb je oude speakers op een foto van Wim gezien dat waren pas joekels!  8)

Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Qlivian

Quote from: Alex Groningen on January 27, 2012, 13:48:55
Ik ken de afmetingen. En ze zijn in ieder geval kleiner dan wat ik eerst had. ;)

Voor boekenplank speakers he. :'(
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Alex Groningen

Ik weet het. Ik ken ze maar al tegoed, heb ze wel eens zien staan.

drees62

Wat een plaatje hè?  :inlove:

Heb ze vorig jaar in huis gehad om te vergelijken met de BE 718. Hele mooie speaker, na eventuele aanschaf ben je wel klaar met je zoektocht denk ik  ;)

Alex Groningen

Mooi hè?  Maar als ik het goed heb heb jij toch de uitvoering met de Beryllium tweeter?
Zo ja, waarom is jouw keuze toen gevallen op de uitvoering en niet op de DMD?

drees62

Quote from: Alex Groningen on January 28, 2012, 08:03:12
Mooi hè?  Maar als ik het goed heb heb jij toch de uitvoering met de Beryllium tweeter?
Zo ja, waarom is jouw keuze toen gevallen op de uitvoering en niet op de DMD?

Klopt helemaal. Ik heb ze toen 1 op 1 vergeleken met de BE 718 met DMD-tweeter. Ik wilde graag weten of een upgrade van die tweeter (je kon toen nog de BE's inruilen op DMD's met bijbetaling) in mijn situatie een dusdanige verbetering zou zijn dat het de upgrade rechtvaardigde.
Hoewel de DMD-tweeter ongetwijfeld de betere is van de 2 was het in mijn luisterruimte niet de fijnste om te beluisteren. Omdat ik als referentie heb dat ik probleemloos een avond lang, zonder luistermoeheid, naar een set moet kunnen luisteren was de upgrade voor mij van de baan. Bij sommige software was de DMD te analytisch en te helder. Overigens was het wel een ingespeeld setje.
Daarentegen heb ik de DMD-tweeter bij ArjanR1 thuis beluisterd in de BE-10 en daar vond ik 'm niet te. Heeft dus ongetwijfeld te maken met de match van woofers, filters en akoestiek.

Eerst maar thuis beluisteren dus  ;)

Alex Groningen

Dat analytische en dat het te helder kan klinken dat heb ik ook al eens van iemand gehoord. Maar zoals je zelf al schrijft kan dat wel eens zijn omdat de rest niet is aangepast aan de DMD tweeter. In een orginele uitvoering kan dat zo maar eens anders zijn. Maar zoals je zelf al zegt is thuis beluisteren de beste optie. Mocht ik een setje op proef krijgen dan zal ik daar zeker wat over schrijven, hier of in mijn eigen topic.

frank2

Quote from: Alex Groningen on January 28, 2012, 20:43:16
Dat analytische en dat het te helder kan klinken dat heb ik ook al eens van iemand gehoord. Maar zoals je zelf al schrijft kan dat wel eens zijn omdat de rest niet is aangepast aan de DMD tweeter. In een orginele uitvoering kan dat zo maar eens anders zijn. Maar zoals je zelf al zegt is thuis beluisteren de beste optie. Mocht ik een setje op proef krijgen dan zal ik daar zeker wat over schrijven, hier of in mijn eigen topic.

De Byr. tweeter of de DMD tweeter zijn zonder problemen uitwisselbaar, er hoeft niets veranderd te worden in de filters.
Ik heb de DMD tweeter zonder problemen in mijn speakers gezet. Behalve dat het geluid een stuk beter werd, softer, met meer detaillering en ruimtelijkheid heb ik geen problemen ondervonden. Ik denk dat bij drees62 iets anders aan de hand is, namelijk een geen goede match van zijn apparatuur of kabels. Maar om dat zeker te weten zou ik dat moeten zien bij hem thuis. Ik denk dat omdat ik ook bij wenw audio de verschillen heb beluisterd en bij 1 set de DMD toen ook niet mooi vond. Terwijl bij een andere setopstelling het juist mooier was.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Quote from: frank2 on January 29, 2012, 08:19:26
De Byr. tweeter of de DMD tweeter zijn zonder problemen uitwisselbaar, er hoeft niets veranderd te worden in de filters.
Ik heb de DMD tweeter zonder problemen in mijn speakers gezet. Behalve dat het geluid een stuk beter werd, softer, met meer detaillering en ruimtelijkheid heb ik geen problemen ondervonden. Ik denk dat bij drees62 iets anders aan de hand is, namelijk een geen goede match van zijn apparatuur of kabels. Maar om dat zeker te weten zou ik dat moeten zien bij hem thuis. Ik denk dat omdat ik ook bij wenw audio de verschillen heb beluisterd en bij 1 set de DMD toen ook niet mooi vond. Terwijl bij een andere setopstelling het juist mooier was.
Andre heeft een in ruime mate akoestisch aangepaste ruimte, een degelijke versterking en cdp van Marantz en bekabeling welke aan de warme kant van neutraal valt in te schalen ...

Desondanks toch de door Andre eerder genoemde bevindingen betreft de dmd-tweeter. Bij betreffende BE-DMD vergelijk waren wij met z`n 4-en en onze bevindingen kwamen in grote lijnen overeen (de dmd was in de 718-speaker objectief/technisch gezien de betere maar in het vergelijk met de be vermoeiend).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Shorkan

Gister had mijn nieuwe Usher S525 center moeten komen, maar helaas ondanks dat ik de hele dag thuis was heeft Packs toch een niet thuis melding afgegeven zonder brief in mijn brievenbus  ???

Dus maandag eerst maar samen met Karel uit zoeken hoe en wat... Moet dus nog even geduld hebben  :nopompom:
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Xander32

Quote from: Shorkan on January 29, 2012, 11:00:55
Gister had mijn nieuwe Usher S525 center moeten komen, maar helaas ondanks dat ik de hele dag thuis was heeft Packs toch een niet thuis melding afgegeven zonder brief in mijn brievenbus  ???

Dus maandag eerst maar samen met Karel uit zoeken hoe en wat... Moet dus nog even geduld hebben  :nopompom:
`t zal uiteindelijk wel goed komen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: frank2 on January 29, 2012, 08:19:26
De Byr. tweeter of de DMD tweeter zijn zonder problemen uitwisselbaar, er hoeft niets veranderd te worden in de filters.
Ik heb de DMD tweeter zonder problemen in mijn speakers gezet. Behalve dat het geluid een stuk beter werd, softer, met meer detaillering en ruimtelijkheid heb ik geen problemen ondervonden. Ik denk dat bij drees62 iets anders aan de hand is, namelijk een geen goede match van zijn apparatuur of kabels. Maar om dat zeker te weten zou ik dat moeten zien bij hem thuis. Ik denk dat omdat ik ook bij wenw audio de verschillen heb beluisterd en bij 1 set de DMD toen ook niet mooi vond. Terwijl bij een andere setopstelling het juist mooier was.

Voor mij was het in ieder geval niet de moeite waard om te upgraden naar de DMD-tweeter. Daarnaast heb ik waarschijnlijk, net als Xander32, nog een setje originele BE-718.  ;) ;D

Alex Groningen

Morgen hoor ik ook weer bij de club van Usher gebruikers. ;D

Former member 78

Volgens mij, ben jij nooit echt weg geweest ;)

Alex Groningen


Snowmaster

Quote from: Alex Groningen on February  4, 2012, 16:05:23
Dat is waar. ;)

Geen nieuws?
Is het busje blijven steken bij Hoogeveen?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Alex Groningen

Quote from: Snowmaster on February  4, 2012, 19:31:44
Geen nieuws?
Is het busje blijven steken bij Hoogeveen?

Ze staan inmiddels keurig in de woonkamer. :pompom:

Snowmaster

Gefeliciteerd !
Ik ga wel effe kijken in je eigen topic.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)