Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Dirc

Ik zie al dat een 8002 hier te simpel is om te noemen  :coffee:

koen1985

Ik had al gezien dat de vv van usher geen ab heeft .
Niet heel erg maar wel prettig aangezien alleen mijn blu-ray een volume regeling heeft.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Qlivian

Als surround heb ik de usher S-520 in black gloss op het oog. zijn er mensen die ervaring hiermee hebben. Combineer het in een 16m2 ruimte met de cp6311 fronts. Wim gaf me hier al een goed advies in, maar zou toch van meer mensen willen weten.Volgens mij zijn  er wel een paar mensen hier op het forum die deze speakers in gebruik hebben.

De andere keuze zou dan de x-708 zijn die veel duurder is magoed die heeft dan wel hetzelfde hout als de cp6311.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Dirc

Zoals ik al eerder gepost heb verschilt het hout per set.
Dus dat zegt niets.

Qlivian

Quote from: Dirc on January  4, 2012, 17:50:09
Zoals ik al eerder gepost heb verschilt het hout per set.
Dus dat zegt niets.

Ik dacht dat je gewoon een wat lichtere kleur en een donkere kleur had. Maar zit hier nog meer kleur verschillen in dan?
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Dirc


Ik heb destijds contact met Usher gehad en door Usher is mij gezegd dat per speaker een kleurafwijking kan zijn:


Quote
Ik
Hi,

Last week I received my Usher BE 616, ordered at WenW audio in the Netherlands.
When I unpacked the center I found out that it indeed has the BE tweeter, but the case looks like the DMD series with the 2 round grills instead of 1 big grill.
Is it possible that this is center in the case of a DMD series, with BE series units?

Secondly, I didn't have an opion to choose the color of the wood on the sides and tops and I received a cherry, while my 6311 fronts do have the lighter wood-color.
Is this center available with other wood finishes as well?

Kind regards,


Dirk van den Muijsenberg
The Netherlands

Usher
Hello Dirk,

Thanks for writing us.

The new BE-616 and BE-616 Diamond DMD share the same cabinet housing but different tweeter. Please confirm with W &W about the model you have got.

The real wood side panel has only one finished (Pioneer Birch) for BE-616/BE-718/X718/CP-6311. Just note, all real wood panel color finish will be slightly different in you purchase in different period of time or different model of products.

Best regards,

******

Ik
****,

Thanx for your quick reply.
If I compare both colors, it's not just a small difference, but the center seems to have the cherry wood and my cp 6311 the birch one.
You can see the difference in these pictures:
http://img88.imageshack.us/img88/8274/p1000869s.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/6607/p1000870o.jpg



Kind regards,

Dirk van den Muijsenberg

Usher
Hello Dirk,

I guess you have the CP-6311 more than 2~3 years. As we frequently have color matching problem that is why we have stain the color to all real wood side panel since that time.

Thanks,

****

Ik
****,

That's correct. So the color of the wood is what it is and the only one available if I understood correctly.


/Dirk

Usher
Hello

That is correct. To be frank with you that we had color matching issue with previous production. So the only best way is to stain the color and get higher matching percentage on all the real wood side panel.

Thanks and best regards,

****

Former member 78

Quote from: Qlivian on January  4, 2012, 17:05:44
Als surround heb ik de usher S-520 in black gloss op het oog. zijn er mensen die ervaring hiermee hebben. Combineer het in een 16m2 ruimte met de cp6311 fronts. Wim gaf me hier al een goed advies in, maar zou toch van meer mensen willen weten.Volgens mij zijn  er wel een paar mensen hier op het forum die deze speakers in gebruik hebben.

De andere keuze zou dan de x-708 zijn die veel duurder is magoed die heeft dan wel hetzelfde hout als de cp6311.

Ik heb de 520 bij mijn tv set, speel er 2.1 mee.
Prima speaker, welke het zeker als surround prima zal doen.


Qlivian

Bedankt voor de info heren.Weet wel voldoende nu even luisteren bij W&W.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

frank2

IK speel met de X 708 als surround speakers
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Qlivian

Mocht ik voor de 708 gaan dan wil ik zoiezo dezelfde kleur als dat ik nu heb. Aangezien W&W deze niet heeft neem ik hier geen risico in.Neem aan dat de s 520 al surrounds al een betere soundbubble hebben dan wat ik nu heb.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

koen1985

In de mail van dirc staat real wood .
Met echt hout zul je altijd kleurverschil krijgen krijgen naar een x aantal jaar .
O.a door verkleuring zonlicht en een andere partij hout .Daarom kopen bijv houthandels delen bos in om kleurverschil uit te sluiten.
Maar het raakt een keer op .Dit is meestal appart van elkaar niet te zien maar zet je ze op een rij  of zoals dirc  een center zou je een lichte afwijking in je kleur kunnen hebben.
Dit heb je ook bij  leer zet dezelfde stoel maar na 2 jaar naast een nieuwe .

Overigens denk ik dat de s-520 wel aan jouw eisen voldoen als rear.
Ik heb ze zelf een tijdje in surround gehad als rear was destijds mijn eerste ervaring met usher .En zeer zeker niet negatief
Ze zijn klankmatig erg goed en het echte laag komt van een sub  .En ze zijn wat compacter dan de x-708.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Qlivian

Toch ben ik even gaan informeren naar de X-708 bij karel. Hij zei dat de nieuwe orders de wat donkere kleur hebben zoals de BE 718 ook heeft. Dat komt zo ongeveer overeen bij de cp6311 die ik zelf heb.We hebben zelfs de speakers even naast elkaar gehouden.En ik ben tevreden wat betreft de kleur dus over 2 maanden komen bij W&W aan.

voor meer foto's van verschillende ushers. http://www.lyricaudio.es/?page_id=1856


de x 708






Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78


drees62

#738
Quote from: ArjanR1 on January 10, 2012, 17:37:17
Mooi speelgoed!

Zeker, maar die speaker op de foto lijkt me toch meer de X-718
Edit, is toch een X-708, mooie kleur!

koen1985

Vormgeving en de afwerking is geweldig bij usher .
Mooie luxe monitor .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Xander32

Quote from: koen1985 on January 13, 2012, 17:27:20
Vormgeving en de afwerking is geweldig bij usher .
Mooie luxe monitor .
NIet alleen de vormgeving en afwerking kan ik jou vertellen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Quote from: Xander32 on January 13, 2012, 18:37:56
NIet alleen de vormgeving en afwerking kan ik jou vertellen 8).
En ik beamen.

Dirc

Voor mensen die meer ervaring hebben met Usher dan ik:

Zou een eindversterker of zwaardere versterker veel verschil toevoegen bij mijn CP6371?
Ik heb op dit moment zeker niet het idee dat de Marantz-8002 er moeite mee heeft, maar ik heb nooit anders gehoord.

Shorkan

Vanaf morgen als Wim is langs geweest hoor ik ook bij de Usher club!   :headbanging:
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Alex Groningen

Ik wil bijna zeggen welkom. Maar ik lig jammer genoeg even tijdelijk uit deze club. >:(

Maro

Quote from: Shorkan on January 13, 2012, 19:40:33
Vanaf morgen als Wim is langs geweest hoor ik ook bij de Usher club!   :headbanging:

Ze staan hier naast me te trappelen van ongeduld.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

koen1985

Quote from: Xander32 on January 13, 2012, 18:37:56
NIet alleen de vormgeving en afwerking kan ik jou vertellen 8).
Dat weet ik maar al te goed met mijn md1 dmd ,maar ben toch bang dat ik binnenkort geen usher meer heb
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

koen1985

Bad kharma zullen we het maar noemen :laugh:
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Former member 78

Quote from: koen1985 on January 13, 2012, 22:39:12
Dat weet ik maar al te goed met mijn md1 dmd ,maar ben toch bang dat ik binnenkort geen usher meer heb

Wat bevalt je er niet aan?
Ik was wel onder de indruk van de MD1 DMD namelijk :)

Xander32

#749
Quote from: Dirc on January 13, 2012, 19:25:33
Voor mensen die meer ervaring hebben met Usher dan ik:

Zou een eindversterker of zwaardere versterker veel verschil toevoegen bij mijn CP6371?
Ik heb op dit moment zeker niet het idee dat de Marantz-8002 er moeite mee heeft, maar ik heb nooit anders gehoord.
Ik heb de ervaring dat de Ushers opknappen van een versterker die de speakers goed in z`n grip heeft, een versterker met voldoende controle.
De SR 8002 is een prachtige receiver (o.a. ringkerntrafo), zeker ook in het stereo, maar het blijft toch een compromis. Daarnaast heb ik de (beperkte) ervaring dat een EV weinig toevoegd betreft klankkleur. Daarom zou je allicht eens een "willekeurige" EV kunnen lenen van een forumlid om uit te proberen wat deze brengt in jouw set. Ik verwacht: een strakker, droger fundament waar het gehele geluidsbeeld van profiteert.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT