Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Dirc

De DMD is ook een kleine 700e duurder

drees62

Quote from: Dirc on December 24, 2011, 15:58:27
De DMD is ook een kleine 700e duurder

Ja? En?

Duurder is niet altijd beter hoor. En het verhaal dat de BE-tweeter scherper zou zijn dan de soft-dome geloof je zelf hopelijk toch ook niet. Kijk maar wat Wim zegt over de MD-2 BE:

Het hoog met de BE tweeters veel zachter en minder scherp....een waar genot. Waarom heb ik dat niet eerder gedaan.

Je moet het denk ik zo zien, afhankelijk van het specifieke geluid dat je zoekt kun je bij Usher uit 3 tweeters kiezen  ;D ;)
Al vind ik met name de stap van de "gewone" tweeter naar de BE wel een enorme upgrade (net als Wim nu heeft ervaren  ;))

Dirc

Zijn er trouwens verschillende type BE tweeters?


In mijn center speaker (X-616) zit een BE tweeter in het zilver met duidelijk te tekst "BERYLLIUM" erop.
In mijn fronts zitten gewoon effen zwarte tweeters zonder tekst, maar wel met typenummer 9980-20BEA op de zijkant.

Former member 78

Quote from: Dirc on December 25, 2011, 10:07:16
Zijn er trouwens verschillende type BE tweeters?


In mijn center speaker (X-616) zit een BE tweeter in het zilver met duidelijk te tekst "BERYLLIUM" erop.
In mijn fronts zitten gewoon effen zwarte tweeters zonder tekst, maar wel met typenummer 9980-20BEA op de zijkant.

De tweeter is het zelfde, alleen het frontje van de tweeter is anders.

Maro

Quote from: Dirc on December 24, 2011, 15:58:27
De DMD is ook een kleine 700e duurder

Wat kost zo'n Diamond Tweeter dan wel niet?  :omg:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirc

inruil soft-dome op DMD was 1k bijbetalen hoorde ik gisteren.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirc

Vandaar ook mijn opmerking dat ik zeker wel geloof dat hij anders / beter klinkt, maar of dit het prijsverschil waard is, is de vraag die iedereen zichzelf moet stellen.
Daarnaast vraag ik me af of je hetzelfde verschil in iedere ruimte überhaupt hoort en of je het ook hoort als je van te voren niet weet dat er een andere tweeter in zit.....

Maro

Ik ben voorlopig blij met de inferieure BE's  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vanzomereng

#709
Quote from: Dirc on December 25, 2011, 10:44:37
inruil soft-dome op DMD was 1k bijbetalen hoorde ik gisteren.

Met name het produceren van DMD - en/of Berylium is enorm kostbaar
(uiterst giftig en handwerk)

Als alleen al door prijs van deze DMD - en/of Beryliumtweeters,  de indruk wordt gewekt
dat deze dan ook vele malen beter zouden moeten zijn, is dit niet juist.

Ook hier geldt, dat voor dat kleine laatste restje verfijning/verbetering .., zeer veel extra geld neergeteld worden.

Er worden nu nog steeds high-end-speakers gemaakt van > 100.000 euro van gerenomeerde merken,
waarbij men (bewust) geen DMD - en/of Berylium- tweeters gebruikt maar bandtweeters, keramiek-tweeters, textiel/soft-dome-tweeters.



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

frank2

Quote from: Qlivian on December 17, 2011, 11:10:33
Ik ben alvast met een schuin oog aan het kijken naar rears passend bij de CP6311. Nu heb je die stands van de X serie, heeft iemand die welleens in het echt gezien?en zo ja zijn die net zo mooi en zijn geld waard voor 400 euro staan ze op de site dacht ik.

Daarbij kijkend naar speakers heb je de v601 en dan de x 708 en x 718. weet iemand hier huidige prijzen ? Ik heb alleen de prijslijst van de site gehaald van 2008.

denk dat de x-708 wel voldoende moet zijn , iemand hier ervaring mee .

ja ik, ik heb deze als rear speakers staan voor surround, ruim voldoende voor surround, en die gaat hier best wel hard bij films, maar je mag komen luisteren hoor. Prijs ongeveer 550 a 600 euro samen dacht ik
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Qlivian

Quote from: Maro on December 25, 2011, 11:36:58
Ik ben voorlopig blij met de inferieure BE's  :D

ik ook. heb ze nu 2 weken staan en ben echt goed gewend aan het geluid en word er zeker niet luistermoe van.ech mooie speakers die ushers, het mooie is dat ik kwa versterking zeker nog een mooie upgrade kan doen zo dat het nog mooier word.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Xander32

Quote from: VANZOMERENG on December 25, 2011, 11:58:16
Met name het produceren van DMD - en/of Berylium is enorm kostbaar
(uiterst giftig en handwerk)

Als alleen al door prijs van deze DMD - en/of Beryliumtweeters,  de indruk wordt gewekt
dat deze dan ook vele malen beter zouden moeten zijn, is dit niet juist.

Ook hier geldt, dat voor dat kleine laatste restje verfijning/verbetering .., zeer veel extra geld neergeteld worden.

Er worden nu nog steeds high-end-speakers gemaakt van > 100.000 euro van gerenomeerde merken,
waarbij men (bewust) geen DMD - en/of Berylium- tweeters gebruikt maar bandtweeters, keramiek-tweeters, textiel/soft-dome-tweeters.
En ik blijf het erg vaag vinden dat met in het geval van Usher de tweeters zo 1 op 1 kan omwisselen zonder verder enige aanpassing ::).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Quote from: Xander32 on December 26, 2011, 08:41:03
En ik blijf het erg vaag vinden dat met in het geval van Usher de tweeters zo 1 op 1 kan omwisselen zonder verder enige aanpassing ::).

Sander.

Dat is het eigenlijk ook :)

Maar bij mijn Be20 werkte het meer dan uitstekend, en bij Frank2 ook met zijn Be10.
Ook bij Peerless Monster ging het zoals ik begreep prima, van de softdome naar Be in zijn
8571 MKI

Xander32

Quote from: Qlivian on December 25, 2011, 22:28:36
ik ook. heb ze nu 2 weken staan en ben echt goed gewend aan het geluid en word er zeker niet luistermoe van.ech mooie speakers die ushers, het mooie is dat ik kwa versterking zeker nog een mooie upgrade kan doen zo dat het nog mooier word.
Ik weet wel zeker dat het nog weer eens een flinke upgrade zal betekenen, een flinke vooruitgang. De meeste Ushers zijn redelijk gemakkelijk aan te sturen maar bloeien vervolgens behoorlijk op wanneer je er iets achter zet met wat meer controle.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Qlivian

Daar hoop ik ook op en daarvoor heb ik deze speakers ook gekocht. Tegen de tijd dat ik een budget heb zal ik me hier wel weer laten informeren kwa versterking wat mooi past bij de ushers.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

koen1985

Ik ben nou een tijdje aan het proberen met versterkers voor mijn ushers en naar mijn gevoel niet optimaal
iemand een  suggestie
lspr md one dmd
versterkers reeds gehad astin trew at 1000/5000 , denon pma 2000 ae ,ASR emitter ,1 conconance ms 100 +.audia flight one deze leek prima maar na een week defect zijn verder lastig te vinden 2e hands .nieuw te duur bijna 6000
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Dirc

Koen, wellicht kun je je vraag iets meer uitschrijven. Het lijkt wel een krantenartikel  :smile:

koen1985

Mijn grootste probleem is dat ik het idee heb bij een krachtige versterker het alles of niets is qua volume .
En bijv buizen het op laag volume mooi klinkt maar het niet trekt op hoge volumes.
Waar spelen jullie mee op de monitor versie van de mini dancer 1 of andere ushers uit de cp serie of kleinere dancer serie.
Dan kan ik wat makkelijker een shortlist maken .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Dirc

Ik heb zelf de CP6371 met een Marantz sr8002.
Ik heb geen issues op lage en/of hoge volumes en zo spectaculair is de receiver nu ook weer niet.

Qlivian

Dit ga ik volgen met betrekking mijn eerdere post.ik heb de cp6371 en cp6311 op een Music Hall 50.2 gehoord en dat klonk zeker behoorlijk.Op mijn  denon wat warmer, maar die heeft niet voldoende vermogen.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

frank2

Quote from: koen1985 on January  3, 2012, 14:54:40
Mijn grootste probleem is dat ik het idee heb bij een krachtige versterker het alles of niets is qua volume .
En bijv buizen het op laag volume mooi klinkt maar het niet trekt op hoge volumes.
Waar spelen jullie mee op de monitor versie van de mini dancer 1 of andere ushers uit de cp serie of kleinere dancer serie.
Dan kan ik wat makkelijker een shortlist maken .

Koen, een Usher speakers heeft een flinke versterker nodig die zeker niet analytisch is, een astin, audioflight e.d gaan wel die richting op. Een heel goede versterking is gryphon, deze klinkt magnifiek, echter alle verschillen in kabels, stroomkabels e.d. waar ik vaak over geschreven heb in andere topics worden bij een Usher duidelijk hoorbaar weergegeven. Johan die bij wenw een van de reparateurs is heeft Usher mini dancer 2 met een buizenvoorversterker en een ev van gryphon, hij gebruikt belden of zijn eigen stroomkabels en zijn eigen interlinks die beide nogal open zijn, een vibex stroomblok en als stroomaanvoer belden. Ben daar pas geleden geweest en het klonk daar emorm muzikaal, warm met voldoende detaillering.

Gewoon veel versterkers proberen al zei hij wel tegen mij dat de Usher eindversterker op de MD2 erg mooi klonk, probeer die eens.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

drees62

#722
Ik heb achter mijn Usher's BE-718 een Marantz PM15-S2 staan. Genoeg vermogen en controle en qua looks . . . . . . :inlove:
Klinkt ook nog eens fantastisch. Had de speakers hiervoor op de AV Receiver van Marantz SR 8001, die had er wat meer moeite mee. Maar nu zijn die Thiny Dancers ook niet de meest gevoelige speakers (86 dB) maar al te lastig qua aansturing zijn ze ook weer niet.

koen1985

De usher v/eind combi had ik ook al voor ogen .staat op mp
Maar ben zelf eerst even ruimte aan het maken om het budget wat op te schroeven :bigsmile:
En kan ik mijn eisen omhoog bijstellen
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

frank2

Ik zou persoonlijk geen voorversterker van Usher kopen maar een ander, een merk kan ik niet noemen, zelf proefondervindelijk vaststellen. Karel van wenw kan je daar bij helpen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren