Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Qlivian

Quote from: Rusher on November 27, 2011, 16:13:57
Als je toch over de Mini Dancer serie nadenkt, vergeet dan niet de Usher BE-718 mee te nemen in je keuze. Het is een monitor, maar wint het van veel staanders, ook qua laag/bas!!! Hoe langer je de luidspreker hebt, des te mooier wordt ie. Het laag heeft z'n tijd nodig, maar als die tijd voorbij is, dan wordt het smullen. Ik doe ze nooit meer weg... (voor zover een mens dat nu kan bepalen ;D).

aah jullie maken me het wel moeilijk hoor.Deze speakers heb ik idd zien staan bij W&W maar niet beluisterd.(prijsklasse)Maar zagen er wel goed uit.later stonden ze niet meer op hun plek...Voor zo ver heb ik eigenlijk de usher cp6371 uit me hoofd gezet omdat deze wel te groot zijn.(achteraf)
De usher dancer mini  komt nu zeker boven aan als die in de goede kleur is, anders zal ik daar op moeten wachten.Hoe langer ik wacht hoe hoger het budget haha :sly:
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

Quote from: Qlivian on November 27, 2011, 15:56:09
Klopt, ik heb naar de maple kleur geluisterd.Volgens mij hebben ze alleen die kleur nog. En ook met de Diamond tweeter hebben ze.Maar dat is een ander prijskaartje.

binnenkort even kijken of ze toch nog die andere kleur hebben, al is de keur maple ook te overwegen.

Met Karel van W&W kun je veel kanten op.

Denk dat als jij voor de Maple gaat, maar afspreekt als er een set Walnut komt dat je
die dan gewoon om kunt ruilen.

Maar het belangrijkste is, ga ze thuis beluisteren.

Xander32

#502
Quote from: ArjanR1 on November 27, 2011, 16:25:13
Met Karel van W&W kun je veel kanten op.

Denk dat als jij voor de Maple gaat, maar afspreekt als er een set Walnut komt dat je
die dan gewoon om kunt ruilen.

Maar het belangrijkste is, ga ze thuis beluisteren
.


:withstupid:



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Qlivian

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Xander32

Quote from: Qlivian on November 27, 2011, 20:34:47
huh??? :sadlike:
"ik ben er volledig mee eens / ik kan mij hierin volledig vinden"  ;).


:D Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Qlivian

Quote from: Xander32 on November 27, 2011, 20:38:22
"ik ben er volledig mee eens / ik kan mij hierin volledig vinden"  ;).


:D Sander.
nice :xmas:
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Qlivian

Weet iemand of er nog verschil zit in de usher mini dancer kwa behuizing of uiterlijk met de diamond en BE tweeter.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Alex Groningen

#507
Zoek de verschillen.

Alex Groningen

#508
Ik had vandaag Karel van W&W audio nog aan de telefoon en we hebben het even gehad over de Usher2 DMD.
Zo is de baffle en de kast verzwaard en verstevigd zit er een zwaardere en ander model voet onder de luidsprekers
en er zit een andere filter in dan de BE versie. Als ik het goed heb is de DMD versie iets van 10kg zwaarder dan de BE uitvoering

Maar waar het gesprek mij om ging was of ik binnenkort een week lang de DMD versie kan lenen om deze thuis eens te gaan beluisteren, dat kon dus.
Zodra ik tijd heb om ze te beluisteren moet ik maar even een afspraak maken.

frank2

waarom verbaast mij dit niet?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

#510
Wat verbaasd je niet, Frank?

frank2

dat je (weer) een Usher speaker in huis haalt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

#512
De kans is inderdaad vrij groot dat het een Usher gaat worden. Afgelopen weken/maanden diverse luidsprekers mogen beluisteren in deze prijsklasse maar er zijn er maar weinig die kunnen tippen aan de sound van een Usher (dat is wat ik vindt). Maar goed, binnenkort eerst even een setje Usher DMD thuis beluisteren.

Qlivian

Quote from: Alex Groningen on November 29, 2011, 19:29:54
De kans is inderdaad vrij groot dat het een Usher gaat worden. Afgelopen weken/maanden diverse luidsprekers mogen beluisteren in deze prijsklasse maar er zijn er maar weinig die kunnen tippen aan de sound van een Usher (dat is wat ik vindt). Maar goed, binnenkort eerst even een setje Usher DMD thuis beluisteren.

een set usher dmd 2 stonden vandaag nog opgesteld bij W&W. wat een verschil met de dancer 1 kwa grootte.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Xander32

Quote from: Alex Groningen on November 29, 2011, 19:29:54
De kans is inderdaad vrij groot dat het een Usher gaat worden. Afgelopen weken/maanden diverse luidsprekers mogen beluisteren in deze prijsklasse maar er zijn er maar weinig die kunnen tippen aan de sound van een Usher (dat is wat ik vindt). Maar goed, binnenkort eerst even een setje Usher DMD thuis beluisteren.
Mooie keuze hoor als die het gaat worden!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

een mooie en verstandige keuze.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Quote from: frank2 on November 30, 2011, 17:23:10
een mooie en verstandige keuze.....
Jij bent net zoals ondergetekende bevooroordeeld :P.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Quote from: Xander32 on November 30, 2011, 17:20:23
Mooie keuze hoor als die het gaat worden!
Sander.

Kans is vrij groot Heel groot dat ze het gaan worden. Wat ook een leuke sound heeft (totaal andere sound dan Usher) zijn Harbeth luidsprekers.
Als het nu 1976 zou zijn dan hadden deze ook kans gemaak om hier thuis te komen staan.

Alex Groningen


Former member 78

Quote from: Alex Groningen on November 30, 2011, 18:18:19
Kans is vrij groot Heel groot dat ze het gaan worden. Wat ook een leuke sound heeft (totaal andere sound dan Usher) zijn Harbeth luidsprekers.
Als het nu 1976 zou zijn dan hadden deze ook kans gemaak om hier thuis te komen staan.

Ik weet niet hoe goed jij in sparen bent, maar de nieuwe 8571 is ook heel erg mooi! ;D
Heb 'm vorige week gehoord, en die is er wel op vooruit gegaan, vergeleken de 8571 welke
ik had.

frank2

zijn wel grote speakers Arjan. Niet iedereen wil grote speakers, dat jij van die melkpakjes hebt is een uitzondering, welke vrouw wil nu zo'n grote speaker als jij hebt, behalve jouw vriendin en mijn vrouw?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Quote from: Qlivian on November 29, 2011, 23:00:43
een set usher dmd 2 stonden vandaag nog opgesteld bij W&W. wat een verschil met de dancer 1 kwa grootte.

Ik heb nu ook de MD2 Beryllium. In het begin vond ik ze ook vrij groot maar na een tijdje vond ik ze hier in de woonkamer al weer vrij normaal wat betreft grote.

Alex Groningen

Quote from: ArjanR1 on November 30, 2011, 18:20:31
Ik weet niet hoe goed jij in sparen bent, maar de nieuwe 8571 is ook heel erg mooi! ;D
Heb 'm vorige week gehoord, en die is er wel op vooruit gegaan, vergeleken de 8571 welke
ik had.

Het is net wat Frank al zegt, het zijn grote luidsprekers. Om eerlijk te zijn heb ik er wel over nagedacht maar ze zijn te groot voor mijn woonkamer.

frank2

Maar ze klinken wel volwassener dan de mini dancers 2.... tsja keuzes... Ik ken iemand die de oude van Arjan heeft in een normale huiskamer, het kan wel....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

blue-eyes

Quote from: frank2 on November 30, 2011, 18:56:45
zijn wel grote speakers Arjan. Niet iedereen wil grote speakers, dat jij van die melkpakjes hebt is een uitzondering, welke vrouw wil nu zo'n grote speaker als jij hebt, behalve jouw vriendin en mijn vrouw?

De mijne? Ook speakers tot aan het plavond mogen hier gerust binnen komen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey