Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Former member 78

Quote from: contour3.0 on August 10, 2011, 21:04:09
oh maar ik ga er(bijna) blindelings van uit dat het bij jullie goed klinkt! ;D
alleen de manier waarop frank de afstanden weergeeft zegt niet zoveel, als niet bekend is hoe diep de kasten zijn, baspoorten voor achter of bodem...dat zijn toch zaken waar je rekening mee houdt bij het plaatsen ;)
maar jullie hebben beide droomluidsprekers


Rob

De speakers lopen schuin, met de poort aan de achterkant.
Ze zijn 70cm diep, maar ik gok dat ze bij Frank ruim 70cm van de muur staan. (gemeten vanaf de poort)

Dirc

Vraagje aan kenners:

Stel ik zit te denken aan mogelijkheden voor een eindversterker voor mijn Ushers:
1.) Gaat dit mij veel voordeel bieden t.o.v. de Marantz 8002?
2.) Welke eindversterkers zou ik qua klank en samenspel met de Usher en Marantz naar moeten kijken?

B.t.w. ik vind het persoonlijk zonde om 1000 euro uit te geven aan minimaal verschil in kwaliteit.
Ik heb momenteel met mijn Marantz wel het idee dat hij meer moeite heeft met de Ushers dan hij had met de Dali's voorheen. Bij films komt het geluid regelmatig onder de -20. Voorheen kwam ik zeker niet onder de -40. Ik heb geen idee wat dit verder zegt, maar het lijkt mij dat de Marantz in ieder geval harder moet werken.

Former member 78

Ik heb het idee dat de gevoeligheid van de Ushers wat lager is dan van jouw oude Dali's.

Ik heb de Usher CP730 gehad, en de V-602 als leen tijdelijk hier gehad.
Die zijn vergelijkbaar met de 6311, alleen is de 6311 wél een stapje hoger.

De 730 had ik met een Unico Secondo, en de 602 met een Belles VV en Usher EV.
De 602, vooral met de controle van de Usher R1.5 speelde echt mega groots, en het laag was
bijna niet te geloven.

Maar waar ben jij naar op zoek? Wat mis je, en wat wil je precies?

Met alleen een eindbak win je zeker meer controle, maar qua muzikaliteit durf ik niks te zeggen.
Dat ligt vooral ook aan de VV in de Marantz.

Probeer eens een eindbak te lenen, dan weet jij iig wat het kan doen.

Dirc

Nja eigenlijk is mijn vraag ook of ik wel naar iets zou moeten zoeken :)

Ik heb het idee dat mijn Marantz redelijk moet werken om deze jongens aan te sturen.
Dit houdt natuurlijk niet in dat hij het niet kan, en ver boven de -20 hoeft ook echt niet, want dan wordt het niet prettig.

Ik vraag me af of een (betaalbare) eindbak ervoor zorgt dat ik meer uit mijn speakers haal. Dus kortom eigenlijk ook de vraag of mijn Ushers nu niet deels overkill zijn boven de Marantz.

Former member 78

Heb even op de Usher site gekeken, ze hebben een rendement van 87db.
Das niet echt hoog, en als jouw Dali's op bijvoorbeeld 90db zaten, dan is het al
redelijk verklaarbaar ;)

Maar als jij nu tevreden bent, zal ik het lekker zo houden.
Mis je iets, dan ff ergens een eindbak lenen.

Dirc

Dat verklaart inderdaad wel het verschil van de volumeknop op de versterker inderdaad....

frank2

Na diverse luistersessies kan ik nu met zekerheid beamen dat de nieuwe Usher BE10 anders klinkt dan de oude versie. De nieuwe versie is beduidend warmer van sound, het mid is warmer en een stuk voller.
Beluisterd bij Arjan en bij wenw audio.
Arna, Keyser en ik hebben alle dezelfde conclusie; deze speakers hebben een andere signature
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ghanzzzzz

Niet al te mooie foto, misschien ook niet zo mooi als het overige geweld in dit topic, maar hier nog 1 van mijn Usher Compass M700 mk2


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Former member 78

Mooie speaker!
Een van de weinige Ushers die ik nog niet gehoord heb.

Ghanzzzzz

Quote from: ArjanR1 on September 29, 2011, 00:12:35
Mooie speaker!
Een van de weinige Ushers die ik nog niet gehoord heb.

haha, thnx!
Voor mij is het eigenlijk 1 van de weinige Ushers die wél heb gehoord :D

Al ben ik bang dat ik ze toch weer ga verkopen..
Als ik ze naast mijn Sonics zet, dan is de laagweergave de Ushers geweldig, maar de Sonics zijn wat muzikaler.
En dan mijn vriendin.. die ziet liever de kleine Sonics dan de grote Ushers :(

Former member 78

Ik heb er al redelijk wat gehad ;D
Be20 - Be10 - 8571 - CP730 - 520

De V602 en de 6391 heb ik te leen gehad, en de D2 heb elders gehoord.
De 10 en 520 heb ik, en die blijven.

Maar als de Sonics beter klinken, is de keuze toch snel gemaakt ;)



Former member 78

Das een leuk en erg positief stuk over de MD2!

Qlivian

#489
Ik ben geinterreseert in de usher cp-6371. Nu heb ik nog een kamer van 16 m2. maar later (woon nog thuis) ga ik op mezelf op zoek naar een woonkamer die groter is. komen deze speakers dan goed tot zijn recht in deze 16m2. Dat moet ik nog een jaartje volhouden dan . kan  iemand hier meer over vertellen.

op een ander forum word gesuggereert dat het helemaal geen nut heeft in deze kamer.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

Het zal zeker wel kunnen hoor, zo lang je maar op een normaal volume speelt.
Denk dat de kamer namelijk snel ''vol'' zal lopen als je stevig gaat spelen.

Maar als je toch gaat verhuizen naar wat groters, dan is het toch geen probleem?
Dan heb je het tijdelijk wat te grote speakers voor jouw ruimte, das alles.

Beste zal zijn, om die speakers in jouw eigen ruimte te gaan beluisteren.

Maro

Ik was degene die dat suggereerde.  ;)

Baseer dat op eigen ervaring nl. Heb de 6371 eens als test neer gezet in mijn 15m luisterkamer. Ik draai daar normaal met de 520 of de 708. Er was daar met de grote 6371 totaal geen fatsoenlijk geluid neer te zetten. 1 grote bass wolk. De hele plaatsing is een ramp. Die dingen moeten met de basspoort achter behoorlijk vrij staan. Ik zou dan eerder een setje 708 monitoren kopen en die later evt als rear icm grotere Ushers gaan gebruiken in een grotere kamer.

Just my 2 cents..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: ArjanR1 on November 26, 2011, 19:05:19
Het zal zeker wel kunnen hoor, zo lang je maar op een normaal volume speelt.
Denk dat de kamer namelijk snel ''vol'' zal lopen als je stevig gaat spelen.

Maar als je toch gaat verhuizen naar wat groters, dan is het toch geen probleem?
Dan heb je het tijdelijk wat te grote speakers voor jouw ruimte, das alles.

Beste zal zijn, om die speakers in jouw eigen ruimte te gaan beluisteren.
In een ruimte van 16 m2 ga je niet gelukkig worden met dergelijke grote zuilen, zelfs niet op laag geluidniveau.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rusher

Misschien heb je net zoals ik een beetje geluk met de kamer wanneer deze niet vierkant maar een langwerpige rechthoek is (niet te smal natuurlijk) en door een hoog plafond toch redelijk wat m3 bevat. Dan lijkt 16 m2 weinig, maar kan er toch wat lucht verplaatst worden in de lengte door de inhoud van de kamer.
Kan je een mooie deal maken....? Een jaar is zo voorbij! Aan de andere kant, Karel van W&W audio heeft regelmatig wat moois van Usher, dus haast moet je eigenlijk niet hebben.
Belangrijkste: toepassen wat Arjan zegt... thuis luisteren.
Succes!

Qlivian

Ook was ik erg tevreden over de usher mini dancer die daar stond met BE tweeter. (Ze hebben ook een paar staan met Diamond tweeter).De BE tweeter waar ik naar geluisterd heb was ik zeer over tevreden .Maar die was niet in de gewenste kleur maar misschien op termijn komt die wel weer tevoorschijn.Zit dus nu te twijfelen tussen de grotere cp6371 en de dancer.

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Alex Groningen

Heb de afgelopen weken/maanden diverse luidsprekers in de prijsklasse van €1500,- tot €2500 pst mogen beluisteren. Voor mij is daar tot nu toe de Usher MD2 iedere keer als winnaar uitgekomen. Nu wil het zo zijn dat ik mijn eigen MD2 verkocht heb. Dus voor mij een mooie reden om misschien de DMD in huis te halen.

Qlivian

#496
Nu neig ik meer naar de usher dancer one.deze is zeker net zo goed als de CP serie en heeft ook wel body genoeg. plus dat ik ook een sub heb die ik voor het diepe laag mee kan draaien en voor films.

binnenkort even informeren of hij ze nog heeft in die donkere kleur.

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

Quote from: Qlivian on November 27, 2011, 14:31:36
Nu neig ik meer naar de usher dancer one.deze is zeker net zo goed als de CP serie en heeft ook wel body genoeg. plus dat ik ook een sub heb die ik voor het diepe laag mee kan draaien en voor films.

binnenkort even informeren of hij ze nog heeft in die donkere kleur.


Ik heb ze wel gezien bij W&W, met de Be tweeter.
Maar of hij ze nog heeft?... Stond ook een setje in Maple.

Klinkt erg volwassen ;)

Qlivian

Quote from: ArjanR1 on November 27, 2011, 15:47:37
Ik heb ze wel gezien bij W&W, met de Be tweeter.
Maar of hij ze nog heeft?... Stond ook een setje in Maple.

Klinkt erg volwassen ;)

Klopt, ik heb naar de maple kleur geluisterd.Volgens mij hebben ze alleen die kleur nog. En ook met de Diamond tweeter hebben ze.Maar dat is een ander prijskaartje.

binnenkort even kijken of ze toch nog die andere kleur hebben, al is de keur maple ook te overwegen.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Rusher

Als je toch over de Mini Dancer serie nadenkt, vergeet dan niet de Usher BE-718 mee te nemen in je keuze. Het is een monitor, maar wint het van veel staanders, ook qua laag/bas!!! Hoe langer je de luidspreker hebt, des te mooier wordt ie. Het laag heeft z'n tijd nodig, maar als die tijd voorbij is, dan wordt het smullen. Ik doe ze nooit meer weg... (voor zover een mens dat nu kan bepalen ;D).