Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Xander32

#375
Meer dan tevreden ben ik met mijn Usher BE 718 - MF A5 combi: super match  :thumbs-up:.
En ik heb geen idee waar je woonachtig bent, maar als je een keer in de omgeving van Winterswijk komt: je bent welkom om naar bovenstaande combi te komen luisteren.

Edit: een kennis draait momenteel naar volle tevredenheid met een Marantz PM 15 S2 op een set BE 718`s ...
Allicht ook in overweging te nemen ¿


Sander.

Quote from: kit-kat on November 18, 2010, 10:06:11
Een maand geleden heb ik een paar Usher Be718 gekocht bij W&W audio. Ik zoek nu een geschikte versterker voor deze mooie monitoren. Prijsklasse max 1000 euro tweedehands, maar als het voor minder kan, graag :-)
Ik heb nu 3 versterkers op het oog, die erg verschillend zijn:

- Lindemann Amp4 -   2e hands 750,  nieuw 3100 euro, 8 jr oud , geintegreerd
Voordelen: ziet er erg mooi uit :-) goede bouwkwaliteit (gerenomeerd merk), zal zijn waarde behouden, mooie prijs voor een dure versterker
Nadelen: maar 100W bij 8 ohm. Heeft deze genoeg power voor de Be718?  W&W audio geeft aan dat 100W prima is, mits de versterker erg stabiel is en goede voeding heeft. Is de Amp4 heel stabiel? ik weet niet naar welke specificaties ik dan moet kijken?

specificaties
Volgens opgave levert de AMP 4 100 W aan 8 Ohm en 180 W aan 4 Ohm. De versterking wordt per kanaal verzorgd door vier hoogwaardige Audio MOS FET's van Toshiba. De helft van het totale gewicht komt voor rekening van de ruim bemeten, 8 kilo zware, ringkerntrafo van 600 watt met een voeding die is afgevlakt met 84000 ?F. Het volume wordt geregeld middels een ALPS. De opgegeven frequentie loopt - welkom nieuwe formaten - van 3 Hz tot 300.000 Hz (-3 dB) Alles 'sehr beeindrucksvoll'.


- Musical Fidelity A5 - 2e hands 950 euro (nieuw 2400) , geintegreerd
Voordelen - voldoende Watt, positieve ervaringen mede forumleden. MF wordt ook door W&W audio aangeraden, vanwege zijn warme klank die goed matched met Usher.
Nadelen - Ik vind de grofere uiterlijk iets minder mooi dan Lindemann, 2e hands ong 200 euro duurder dan de Amp4. Hij wordt momenteel niet tweedehands aangeboden (dus ik zal geduld moeten hebben)

250 Watts per channel into 8 Ohms (24dBW),

400 Watts per channel into 4 Ohms



- Emotiva XPA2 - nieuw 800 euro (incl importtax, verz.kosten) , eindversterker (ik wil hier dan een dac/voorversterker bij kopen)
Voordelen - veel Watt , nieuw=garantie, langere levensduur
Nadelen - lelijk (vind ik), grotere afschrijving omdat ik de versterker nieuw moet kopen

300 watts RMS x 2 into 8 ohms
500 watts RMS x 2 into 4 ohms

Hebben jullie adviezen?
Ik zou dit topic ook onder aankoop/advies kunnen plaatsen, maar ik wil graag advies van mensen die de Ushers kennen.....

Alvast bedankt voor het meedenken
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

kit-kat

Sander,
Bedankt voor je aanbod. Ik woon zelf in Leiden, dus ongeveer 2 uur rijden. Het lijkt me een leuk idee. Ik stuur je wel een PM als ik tijd heb om die kant op te rijden.
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

frank2

verstandig, eerst overal gaan luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vanzomereng

Quote from: kit-kat on November 18, 2010, 15:20:52
De Lindemann Amp4 gaat van 100W in in 8 ohm naar 180W in 4 ohm, dus is dus bijna een verdubbeling dus best stabiel.

Bovenstaande bewering klopt niet (niet altijd teminste)

NAD maakt zeer stabiele versterkers maar de opgegeven vermogens (Continu, volle bandbreedte, beide kanalen uitgestuurd)
zijn bij 4 en 8 Ohm gelijk ! 
Trouwens de NAD C375BEE of de M3 kan je ook best wel in aanmerking nemen !



M3 Dual Mono Integrated Amplifier Features
•180 watts X 2, 10Hz - 20kHz, with 0.03THD, both channels driven into 8 or 4 Ohms
•Dynamic power of 280 watts at 8 Ohms, 480 watts at 4 Ohms, and 785 watts at 2 Ohms
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

dre73

de lindemann is echt heel fraai! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

#381
Quote from: kit-kat on November 18, 2010, 10:06:11
Een maand geleden heb ik een paar Usher Be718 gekocht bij W&W audio. Ik zoek nu een geschikte versterker voor deze mooie monitoren. Prijsklasse max 1000 euro tweedehands, maar als het voor minder kan, graag :-)
Ik heb nu 3 versterkers op het oog, die erg verschillend zijn:

- Musical Fidelity A5 - 2e hands 950 euro (nieuw 2400) , geintegreerd
Voordelen - voldoende Watt, positieve ervaringen mede forumleden. MF wordt ook door W&W audio aangeraden, vanwege zijn warme klank die goed matched met Usher.
Nadelen - Ik vind de grofere uiterlijk iets minder mooi dan Lindemann, 2e hands ong 200 euro duurder dan de Amp4. Hij wordt momenteel niet tweedehands aangeboden (dus ik zal geduld moeten hebben)

250 Watts per channel into 8 Ohms (24dBW),

400 Watts per channel into 4 Ohms

Hebben jullie adviezen?
Ik zou dit topic ook onder aankoop/advies kunnen plaatsen, maar ik wil graag advies van mensen die de Ushers kennen.....

Alvast bedankt voor het meedenken


Mocht je er een keer een ritje voor over hebben om naar het noorden te komen, dan ben je van harte welkom.
Speel zelf met de MF A5 voor en eindversterker en Usher mini dancer 2 luidsprekers. Deze combi vind ik zelf een zeer
prettige match.

kit-kat

#382
Bedankt voor alle adviezen  :)
Mijn budget ligt tussen 700-1000 euro, dus dan valt de Accuphase E305 buiten de boot met 1500 euro.
De Marantz PM15 S2 had ik enkele dagen geleden langs zien komen op marktplaats, daar had ik toen wel mijn ogen op laten vallen, maar geen actie ondernomen en die is nu weg. Ik hoor idd dat Marantz met zijn warme sound ook goed bij Usher past (en voldoende vermogen).
Karel van W&W gaf aan dat hij Musical Fidelity nog iets fijner vind met Usher dan de Marantz.
Musical fidelity A5 geintegreerd, en losse versterkers staan nog hoog op mijn lijstje, maar worden momenteel niet voor een mooie prijs aangeboden.
en tja, de Lindemann blijft een mooie versterker, maar dan zou ik hem toch eerst willen luisteren in mijn set en dat kan niet.

De NAD heb ik ook net naar zitten kijken. Ik zie dat de M3 tweedehands rond 2000 euro ligt (audiomarkt). Dat vind ik nu ook te hoog. NAD C375BEE worden tweedehands niet aangeboden momenteel maar ziet er ook wel veelbelovend uit.

Alex, thanks! als ik in de buurt van Groningen ben neem ik wel contact op, maar de komende tijd heb ik geen plannen om naar het noorden te gaan. Ik was er enkele weken geleden voor een lang weekendje weg. Jammer, dat ik er toen niet aan gedacht heb ::)
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Alex Groningen

Quote from: kit-kat on November 20, 2010, 10:47:12
Alex, thanks! als ik in de buurt van Groningen ben neem ik wel contact op, maar de komende tijd heb ik geen plannen om naar het noorden te gaan. Ik was er enkele weken geleden voor een lang weekendje weg. Jammer, dat ik er toen niet aan gedacht heb ::)


Is inderdaad jammer. Maar mocht het zover zijn dat je deze kant op moet dan hoor ik het wel van je.

S@m

#384
Kit-kat, wat een in mijn beleving nog mooiere versterker is dan de A5 is een Plinius 8100, 8200 of 9200.

Deze versterkers worden niet vaak aangeboden, maar nu staat er een 8100 te koop die ruim binnen je budget past. Zeer de moeite waard.

Overigens heb ik ook ooit een Atoll IN100 mogen hebben en die is ook aan te raden (en in Leiden)...

Xander32

Ook in de combinatie met de Usher BE 718 ¿¿¿


Sander.
Quote from: S@m on November 20, 2010, 11:25:56
Kit-kat, wat een in mijn beleving nog mooiere versterker is dan de A5 is een Plinius 8100, 8200 of 9200.

Deze versterkers worden niet vaak aangeboden, maar nu staat er een 8100 te koop die ruim binnen je budget past. Zeer de moeite waard.

Overigens heb ik ook ooit een Atoll IN100 mogen hebben en die is ook aan te raden (en in Leiden)...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

#386
Quote from: Xander32 on November 21, 2010, 15:08:26
Ook in de combinatie met de Usher BE 718 ¿¿¿


Sander.


Als ik het goed heb speel jij met deze combi Sander. Jij kan daar een oordeel over geven. Maar wat ik me soms afvraag hier hoe anderen met hun advies komen. Speel hier zelf ook met MF A5 en Usher en heb voor mij (en dat is dan weer persoonlijk) geen mooiere match gehoord dan deze combi.

Peerless Monster

Quote from: Alex Groningen on November 21, 2010, 20:48:30

Als ik het goed heb speel jij met deze combi Sander. Jij kan daar een oordeel over geven. Maar wat ik me soms afvraag hier hoe anderen met hun advies komen. Speel hier zelf ook met MF A5 en Usher en heb voor mij (en dat is dan weer persoonlijk) geen mooiere match gehoord dan deze combi.

Mwha heb 5 jaar gedraaid met Plinius en Usher...
Dan heb je allicht wel een idee hoe het klinkt en hoe goed het is...

Prima aanbeveling Dick!
Staat ook een Plinius 9200 te koop voor 2250 op hifi.nl, maar dat is te ver boven het budget ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Quote from: Alex Groningen on November 21, 2010, 20:48:30

Maar wat ik me soms afvraag hier hoe anderen met hun advies komen. Speel hier zelf ook met MF A5 en Usher en heb voor mij (en dat is dan weer persoonlijk) geen mooiere match gehoord dan deze combi.

MF A5 is best een mooie combinatie, maar er zijn (naar eigen voorkeur) mooiere.

Die anderen komen overigens af en toe met adviezen gebaseerd op luisterervaring...  ;)

contour3.0

Ik zat net even op de site van wenw: schrok wel eerlijk gezegd, de nieuwe minidancer lijn is behoorlijk duurder geworden.De Minidancer two moet nu 5200 euro opbrengen......veel geld.......... :(
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Former member 78

Hij is idd duurder geworden.
Maar er is ook erg veel aan verandert.

Ik heb hem kort beluisterd, toen was die letterlijk koud uit de doos.
Was toen al een zeer aangename speaker ;)

drees62

#391
Ook de Usher Be-718 Diamond DMD is schijnbaar binnen, één dezer dagen maar weer eens bij Karel op de koffie  ;)
Volgens mij niet (veel) duurder geworden dan de BE toendertijd.

@ArjanR1: was het nog te horen, die Diamond tweeter?

Xander32

Ben dan benieuwd naar jouw bevindingen Andre.

Greetz,

Sander.
Quote from: drees62 on January 13, 2011, 18:38:35
Ook de Usher Be-718 Diamond DMD is schijnbaar binnen, één dezer dagen maar weer eens bij Karel op de koffie  ;)
Volgens mij niet (veel) duurder geworden dan de BE toendertijd.

@ArjanR1: was het nog te horen, die Diamond tweeter?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

contour3.0

Quote from: drees62 on January 13, 2011, 18:38:35
Ook de Usher Be-718 Diamond DMD is schijnbaar binnen, één dezer dagen maar weer eens bij Karel op de koffie  ;)
Volgens mij niet (veel) duurder geworden dan de BE toendertijd.

@ArjanR1: was het nog te horen, die Diamond tweeter?
nu 2800 euro de set voor de BE718
de minidancer 1 moet 3600 opbrengen.

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

contour3.0

het lijkt wel of WenW de minidancer verkeerd geprijst heeft, de verschillen zijn nogal groot!even  zoeken levert het volgende op:de minidancer two MD
In Engeland 3700 pond, zo'n 4400 euro, in amerika net geen 5000 dollar wat nog geen 4000 euro betekent ???
is dit niet een beetje te groot verschil???
zou jammer zijn, ik had wellicht interesse, maar over de 5000 euro? dan zijn er waarschijnlijk meer kandidaten ;D
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Former member 78

Quote from: drees62 on January 13, 2011, 18:38:35
Ook de Usher Be-718 Diamond DMD is schijnbaar binnen, één dezer dagen maar weer eens bij Karel op de koffie  ;)
Volgens mij niet (veel) duurder geworden dan de BE toendertijd.

@ArjanR1: was het nog te horen, die Diamond tweeter?

Het aller grootste verschil was dat de DMD direct aan te horen was.
Dat is met een BE tweeter totaal niet het geval.


Former member 78

Quote from: contour3.0 on January 13, 2011, 22:32:26
het lijkt wel of WenW de minidancer verkeerd geprijst heeft, de verschillen zijn nogal groot!even  zoeken levert het volgende op:de minidancer two MD
In Engeland 3700 pond, zo'n 4400 euro, in amerika net geen 5000 dollar wat nog geen 4000 euro betekent ???
is dit niet een beetje te groot verschil???
zou jammer zijn, ik had wellicht interesse, maar over de 5000 euro? dan zijn er waarschijnlijk meer kandidaten ;D
Rob

Importeer maar eens vanuit Amerika een set, dan ben je met vervoer
en belasting duurder uit ;)

Maar als je echt in de markt bent voor nieuwe speakers, dan ga je toch eerst van
alles beluisteren, inclusief de MD2? Dan kun je daarna altijd de conclusie trekken of
ze te duur zijn ;)

contour3.0

Quote from: ArjanR1 on January 13, 2011, 23:00:13
Importeer maar eens vanuit Amerika een set, dan ben je met vervoer
en belasting duurder uit ;)

Maar als je echt in de markt bent voor nieuwe speakers, dan ga je toch eerst van
alles beluisteren, inclusief de MD2? Dan kun je daarna altijd de conclusie trekken of
ze te duur zijn ;)
Amerika? okee! Engeland?mmmmmmmmmmmm
maar wellicht begrijp je me niet helemaal, bij de BE versie waren de prijsverschillen namenlijk niet zo groot, vandaar de opmerking.
en alles beluisteren doe ik toch wel ;)
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

drees62

Quote from: ArjanR1 on January 13, 2011, 22:54:56
Het aller grootste verschil was dat de DMD direct aan te horen was.
Dat is met een BE tweeter totaal niet het geval.



Bedoel je dat positief? Of is het hoog nu te prominent aanwezig?
Maar ik ga zelf ook wel ff luisteren.

Former member 78

Quote from: drees62 on January 14, 2011, 00:25:42
Bedoel je dat positief? Of is het hoog nu te prominent aanwezig?
Maar ik ga zelf ook wel ff luisteren.

Als je ooit een nieuwe Beyrillium tweeter hebt gehoord, dan weet je
dat die soms pijn aan je oren kan doen. Daar was met de DMD dus
géén sprake van :)