Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Xander32

#225

Smaken verschillen gelukkig, igg. wel indrukwekkend  8). Maar dat puur betreft de looks: diens capaciteiten/prestaties ken ik niet.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

koosnaampje-audiofiel

De kleintjes ken ik alleen in combinatie met de sw520 lijkt mij dit toch wel een erg smakelijk geheel.

Als ze in de buurt zijn/staan ga ik deze zeker een keer beluisteren.... ;D
Indrukwekkend ziet het er iig wel uit, maargoed dacht me vrouw ietsjes anders over... 8)
Klipsch, Denon.

robbie73

Quote from: koosnaampje-audiofiel on July  1, 2010, 22:29:18
De kleintjes ken ik alleen in combinatie met de sw520 lijkt mij dit toch wel een erg smakelijk geheel.

Als ze in de buurt zijn/staan ga ik deze zeker een keer beluisteren.... ;D
Indrukwekkend ziet het er iig wel uit, maargoed dacht me vrouw ietsjes anders over... 8)
kwa groote valt het echt ruze mee maar ze klinken wel ontzettent goed  O0

Lord Elrond

Hallo

Naast de 6311 speakers heb ik ook een setje 520 staan die ik gebruik als fronts voor de afd HT die voor hun afmeting een geluids beeld neer zetten wat je eigenlijk niet verwacht van deze bookshelf speakers.

Nu is de 520 SW een mooie aanvulling voor de 520 alleen is het het erg jammer dat deze de bas pijp op de achter zijde heeft en niet op de voorzijde ivm het laag weergave beter tot zijn recht zou komen.

En om heel eerlijk te zijn vindt ik 1250 euro voor twee laag weergevers een hoop geld
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Former member 78

Ik weet niet of €1250,- veel geld is voor 2 laag weergevers.

Als het er allemaal stukker beter door gaat klinken, kon het zelfs wel
eens goedkoop zijn ;)

robbie73

absoluut de moeite waard en wat betreft laag weergave gewoon super zeker 1200 euro is een hoop geld maar koop een een goede sub  ;)
deze wegen ongeveer 34 kilo stuk een zeer mooie degelijke kast bouw gewoon een keer luisteren naar deze combi  ;D

robbie73

ff een fototje van mijn ushers  ;D ;D

S@m


ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Xander32

#234
Ik blijf er bij: mooi is wat anders echter wel indrukwekkend(weinig Ushers vind ik beauty`s, de Minidancer zijn daarop de uitzondering).
Ben erg nieuwsgierig naar de sound; toch maar een x naar Enschede toe 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

robbie73

thanks  ;D

ik ben er ook erg gelukkig mee naar een aantal speakers die ik hier heb gehad incl de andere 4 ushers 
deze klinken echt goed

Alex Groningen

Weet nog niet hoe ze klinken. Qua uiterlijk vind ik ze wel leuk, maar ook weer niet helemaal mijn ding. Maar goed het gaat om de klank en hoop ze dan ook binnenkort te mogen beluisteren.

robbie73

neem van mij aan dat ze erg goed klinken en zeker voor het geld vooral in het mid hoog  en erg snel in het laag

ajbeefde

Quote from: robbie73 on July  4, 2010, 20:32:41
neem van mij aan dat ze erg goed klinken en zeker voor het geld vooral in het mid hoog  en erg snel in het laag

Ik kom ze wel een keer luisteren.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

robbie73

Quote from: ajbeefde on July  4, 2010, 20:34:05
Ik kom ze wel een keer luisteren.
is goed koffie staat altijd klaar  ;D

robbie73

#240
Quote from: Alex Groningen on July  4, 2010, 20:25:41
Weet nog niet hoe ze klinken. Qua uiterlijk vind ik ze wel leuk, maar ook weer niet helemaal mijn ding. Maar goed het gaat om de klank en hoop ze dan ook binnenkort te mogen beluisteren.
he alex als je in de buurt bent kunt je hier ook een bakkie komen halen kun je ze ook beluisteren  ;)

Alex Groningen

Quote from: robbie73 on July  4, 2010, 20:53:32
he alex als je in de buurt bent kunt je hier ook een bakkie komen halen kun je ze ook beluisteren  ;)


Bedankt voor je aanbod. Het staat in de planing om over een aantal weekjes die kant op te komen, dus wie weet kom ik een bakkie bij je drinken. ;D

robbie73

Quote from: Alex Groningen on July  4, 2010, 21:14:15

Bedankt voor je aanbod. Het staat in de planing om over een aantal weekjes die kant op te komen, dus wie weet kom ik een bakkie bij je drinken. ;D
is goed  ;D

Robbert54

ik vind ze alles behalve mooi (sorry) maar ben wel heel erg benieuwd naar het geluid
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Former member 78


robbie73


Alex Groningen

Quote from: Peerless Monster on June 11, 2010, 10:11:58
Idee om een lijst samen te stellen op het forum van ushers met eigenaar?


Quote from: Dirc I on June 11, 2010, 10:22:07
ik wilde eerst een poll doen maar deze werd wel erg lang en je ziet het niet per user.

Als iedereen post kunnen we een lijst maken in de begin post. Iedere admin kan deze aanpassen.


En wanneer gaat dit gebeuren?

velothrux

Beste forumleden,

Na enkele zeer positieve reviews gelezen te hebben over de Usher Be-718 (Tiny Dancer), ben ik van plan deze speakers aan te schaffen. Er is (naast de commotie over het gebruikte materiaal van de tweeters) wat verwarring over het filter. Het schijnt dat de speakers voor de amerikaanse markt een ander filter hebben dan de speakers die elders in de wereld worden geleverd. Juist deze USA-versie wordt zo bejubeld in de reviews.
Als ik hier de Tiny Dancers aanschaf, heb ik dan niet het "onderste uit de kan"?

drees62

Quote from: velothrux on August 19, 2010, 20:22:16
Beste forumleden,

Na enkele zeer positieve reviews gelezen te hebben over de Usher Be-718 (Tiny Dancer), ben ik van plan deze speakers aan te schaffen. Er is (naast de commotie over het gebruikte materiaal van de tweeters) wat verwarring over het filter. Het schijnt dat de speakers voor de amerikaanse markt een ander filter hebben dan de speakers die elders in de wereld worden geleverd. Juist deze USA-versie wordt zo bejubeld in de reviews.
Als ik hier de Tiny Dancers aanschaf, heb ik dan niet het "onderste uit de kan"?

Ben daar ook tegen aangelopen toen ik op zoek ging naar mijn paar BE-718's. Vond het op zich een vreemd verhaal dat de speaker voor de Amerikaanse markt aangepast werd. Wat ik heb begrepen is dat dit alleen plaats vond als je een setje kocht via de officiele USA-importeur: MusicMatters Inc. (www.usheraudiousa.com).
Overigens is het nog maar de vraag of wij Europeanen die versie zullen prefereren boven de "normale". Die Yankee's hebben soms een nogal afwijkende smaak  :-X
Misschien ooit een shoot-out regelen als iemand zeker weet dat ie over een USA-setje beschikt. Je schijnt de importeur in Amerika je serialnummers te kunnen mailen en hij geeft dan uitsluitsel of je een "Yankee" hebt of niet  ;)
Ik hoef het niet te weten, vind mijn setje echt supergoed klinken.

Tot slot een tip: ga niet teveel af op die reviews maar ga vooral luisteren, het liefst op je eigen set thuis.

Xander32

Een paar foto`s van de Ushers die ik in nog geen maand tijd heb versleten:







Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT