Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

drees62

Quote from: Dirc I on June 15, 2010, 08:56:47
Lees ik verkeerd op ebay? Ik zie de kleur van deze niet: "Usher Audio Speaker BE-718 Tiny Dancer Speakers"

Dit is het linkje, ze zijn toch echt wit hoor  8)

http://cgi.ebay.de/Usher-Dancer-Be-718-beryllium-NEU-/220621807580?cmd=ViewItem&pt=DE_Lautsprecher_Martin&hash=item335e159fdc

Dirc

ah ik had er ook 1 in de US en 1 in de UK.

peter usher

Ik heb zelf de audioquest gibraltar biwire speaker kabel. Dit match zeer goed.

Robbert54

Quote from: Dirc I on June 15, 2010, 10:34:58
ze zijn pianolak zwart......en het bod staat nu op 800 dollar.



dat is niet duur.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirc

 maar wel riskant vanuit de US...

Alex Groningen

Vedrorie, ben ik een keer 3 dagen niet op het forum is er een Usher topic geopend. ;D Leuk om gelijk even 7 pagina's te lezen.
Zal vanavond als trotse eigenaar ook even mijn eigen Usher's hier neerzetten.

frank2

Quote from: drees62 on June 14, 2010, 22:32:32
Iemand nog een advies voor een (bi-wire) speakerkabel voor de BE-718's? Heb momenteel de W&M LS-01 maar daar moet ik dan jumpers bij bestellen. Speel nu even met een geleende (verzilverde) Best Wire kabel. Klinkt super maar misschien kan het nog beter.
Moet samen gaan met Audio Analogue monoblokken, die een wat warmere klank hebben. Maar ik wil zeker geen felle kabels.

Probeer eens Transparent ultra LS kabels, erg neutrale kabels die het goed doen op mijn speakers (BE10)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Quote from: drees62 on June 14, 2010, 22:32:32
Iemand nog een advies voor een (bi-wire) speakerkabel voor de BE-718's? Heb momenteel de W&M LS-01 maar daar moet ik dan jumpers bij bestellen. Speel nu even met een geleende (verzilverde) Best Wire kabel. Klinkt super maar misschien kan het nog beter.
Moet samen gaan met Audio Analogue monoblokken, die een wat warmere klank hebben. Maar ik wil zeker geen felle kabels.

Ik heb ook Best Wire, voor de 8571.
Als ik mij niet vergis, de Transmission Two.

Ben er wel tevreden mee, zeker voor die prijs.


Dirc

hier canare 4s11. Ook prima.

drees62

Iemand al eens Cardas (Crosslink) op Ushers met BE-tweeter uitgeprobeerd?

Peerless Monster

Quote from: drees62 on June 15, 2010, 21:20:41
Iemand al eens Cardas (Crosslink) op Ushers met BE-tweeter uitgeprobeerd?

Niet doen...
Cardas is niet geweldig op Jmlabs en/of Usher met BE tweeters...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

tiptop

Ik heb hier de crosslinks even mogen beluisteren (xlr), maar te kort om te beoordelen. het hangt natuurlijk gewoon sterk af van de rest van je set en war je ze tussen hangt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Xander32

Quote from: drees62 on June 15, 2010, 21:20:41
Iemand al eens Cardas (Crosslink) op Ushers met BE-tweeter uitgeprobeerd?
Andre, ik heb er nog een set Canare liggen - mag je gerust uitproberen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Er zijn trouwens, na veel zoeken, inderdaad verdacht weinig center en rear speakers te koop zowel nieuw als 2e hands.
Hierbij heb ik gezocht naar de x-616 be-616 x-718 be-718 en x-719.

Aangezien ik ooit de rears nodig heb die bij mijn fronts horen en ik momenteel geen center heb moet ik wel de kans grijpen als deze er is natuurlijk!

Robbert54

moet ik je anders nog bericht wanneer ik besluit de BE 718's niet te nemen??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

frank2

#165
Quote from: Dirc I on June 16, 2010, 20:55:14
Er zijn trouwens, na veel zoeken, inderdaad verdacht weinig center en rear speakers te koop zowel nieuw als 2e hands.
Hierbij heb ik gezocht naar de x-616 be-616 x-718 be-718 en x-719.

Aangezien ik ooit de rears nodig heb die bij mijn fronts horen en ik momenteel geen center heb moet ik wel de kans grijpen als deze er is natuurlijk!

IK heb al een geruime tijd deze speakers als rear en heb er totaal geen spijt van. Terwijl mijn fronts echt een paar klasses beter zijn.
http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=2471
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirc

Quote from: The Vampire on June 16, 2010, 21:06:23
moet ik je anders nog bericht wanneer ik besluit de BE 718's niet te nemen??

lijkt me een goed plan (weet niet eens meer waar je ze haalde 8)).

Dirc

Quote from: frank2 on June 16, 2010, 21:12:30
IK heb al een geruime tijd deze speakers als rear en heb er totaal geen spijt van. Terwijl mijn fronts echt een paar klasses beter zijn.
http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=2471

Voor surround wellicht niet eens een slechte keuze inderdaad. Wellicht is een 718 wat overkil.
Is de kleur hout wel hetzelfde???? 800 euro voor een paar hmmm

frank2

Ik heb voor beide speakers dezelfde kleur. Ik denk dat hij ze ook nog 2e hands heeft staan, kosten ze wel wat minder ik schat zo rond de 700 euro. De 708 klinken zeker voor surround meer dan voldoende heb ik al regelmatig vast kunnen stellen. Ik vind de 718 (martin heeft er 4) wel eens gehoord, maar ik vind het overdreven. 4G's is het mooiste zegt men en bij Martin welke ook een processor heeft van 16000 gulden is het dat misschien waard, maar met een CA zoals ik heb ook via direct in wat ik ook gebruik vind ik dit meer dan voldoende. Overigens een center is echt niet nodig, Martin heeft 'm er pas geleden ook "uit" gegooid, niet meer nodig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirc

ik mis een center ook niet echt alleen heb t idee dat mijn Marantz nu meer geluid via de surrounds geeft.

peter usher

#170
Heren,

Ik had al vermeld dat ik de 6371 fronts hem met de x616 center en x-718 rears.
Dit is echt een leuke samenstelling en zeker het geld waard.

Ik vind bij het aanschaffen van zoiets je niet op een een paar euro moet kijken.
Als je het eenmaal heb uitgegeven, ben je het zo weer vergeten. En geniet je er van.
Er gaat vaak zoveel geld op aan dingen dat je achteraf denkt waar aan.

Dus mensen niet zo zuinig en koop gewoon  wat je graag wil. Je leeft maar 1 keer.

Groetjes,
Peter  ;)


Robbert54

Quote from: Dirc I on June 16, 2010, 21:14:03
lijkt me een goed plan (weet niet eens meer waar je ze haalde 8)).
ook van W en W zijn wel 2e hands.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Quote from: peter usher on June 16, 2010, 22:14:51
Ik vind bij het aanschaffen van zoiets je niet op een een paar euro moet kijken.
Als je het eenmaal heb uitgegeven, ben je het zo weer vergeten. En geniet je er van.
Er gaat vaak zoveel geld op aan dingen dat je achteraf denkt waar aan.

Dus mensen niet zo zuinig en koop gewoon  wat je graag wil. Je leef maar 1 keer.

Groetjes,
Peter  ;)

En hier sluit ik me graag bij aan. ;D En een hobby kost nou eenmaal de nodige centen.

Dirc

Zeker,

Het gaat er alleen om wanneer je wat koopt.
Als je een center niet mist, dan ga je hem niet kopen om maar te kopen. Hij moet wel toegevoegde waarde hebben.
Zelfde met rears. Ik heb nu rears weggewerkt in de muur. Schaf ik Ushers aan, dan is stands voordehand liggend. Dit houdt voor mij in nieuwe kabels trekken, oude wegwerken en rears verkopen. Dit doe ik alleen bij een mooie aanbieding natuurlijk.

gr,


drees62

Hoorde gisteren bij W&W dat Karel de nieuwe Diamond tweeters ook binnenkort een keer verwacht  ;D. Hierop kunnen dan de BE-tweeters worden ingeruild (met bijbetaling uiteraard  ;)) Op de BE-tweeters kunnen weer de "gewone" tweeters worden ingeruild. Zo kan iedereen, die dat wil, weer upgraden.   :clapping: