Complete set omgooien? Van surround naar stereo

Gestart door knubbe, april 6, 2010, 16:46:06

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: R op april  7, 2010, 10:58:21
Je kunt ook eens kijken naar de Arcam (C31,P1) + de sonus faber cremona auditors die te koop staan!! Geweldige combinatie! Qua niveau verwacht ik dat de arcam wat beter zal zijn, de speakers zijn van vergelijkbaar niveau, maar gewoon anders.

En de monitors, tja, totaal andere beleving. Bij mij geeft het bas genoeg, maar veel sneller, opener, betere plaatsing en beter in verhouding dan vloerstaanders. Dit moet je gewoon testen, waar gaat je voorkeur naar uit...

Arcam beter dan CA, bedoel je?! Dacht het niet. Eerder anders dan. Ik houd helemaal niet van het geluid van Arcam. Helemaal op hogere volumes. CA vindt i juist weer mooi strak, zonder te koel te worden. Met beide merken gaat het natuurlijk ook om de match.
Misschien dat CA idd te koeltjes kan klinken met WB, maar dat moet je zelf beluisteren.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Roger Black

Je hebt deze speaker toch nét overgenomen? Ik vind het zelf een erg mooie set.
Ik heb zelf een Naim nait5i, mocht je interesse hebben in een ruil hoor ik het wel.

Edit: quote weggehaald

Tube-freak

Ik denk dat je in de war ben met iemand anders.

Nee ik heb geen Naim staan en ook geen Neat.  Heb wel een paar keer Naim en Neat combinatie gehoord op demos.
De 10 keer zo dure concurrent 2 kamers verder klonk slechter...  Nu zegt dat ook niet alles aangezien veel importeurs maar een stelletje prutsers zijn wat demos betreft maar in elk geval voor het geld is Naim en neat gewoon een goed geluid.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

knubbe

Iedereen bedankt voor het meedenken!

De Arcam set lijkt me heel mooi, maar ook iets boven budget. Ik kreeg net weer een aanbod van een Primare Pre30 en A30.2, iets wat alweer beter in het budget past en qua uiterlijk iig geschikt is :D

Ik twijfel hoe moeilijk ik het ga vinden om van surround helemaal af te stappen. Als ik bijv. een Emotiva USP1 aanschaf en deze dus bij mijn XPA5 en Onkyo 886 hou (als dit uberhaupt allemaal aan te sluiten is), dus een aparte stereo voorversterker heb. Zou ik hiermee winst behalen? Mijn gevoel zegt dat de XPA5 niet veel onderdoet voor een XPA2 (alleen een gevoel he, schiet me niet af :D). Deze kan ik dan houden en opzoek gaan naar een mooie stereo speakerset en dan met goedkopere speakers een 4.0 (4.1) set-up creeren. B&W CM9 spreekt me ook nog heel erg aan, maar dit is volgens mij wel een stapje lager dan bv een set WB Arc's.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

garmtz

Je kunt heel veel speculeren over de klank van spullen en of je het wat vindt, maar je zult alles moeten beluisteren om een echt goed oordeel te kunnen vormen.

ChrisV

Citaat van: garmtz op april  7, 2010, 16:08:54
Je kunt heel veel speculeren over de klank van spullen en of je het wat vindt, maar je zult alles moeten beluisteren om een echt goed oordeel te kunnen vormen.

Helemaal mee eens. Dit is echt valkuil nr 1 in hifiland: alleen afgaan op wat anderen zeggen ipv zelf luisteren. Het is jouw smaak, jouw luisterruimte, jouw budget, etc. Lezen over spullen is leuk, maar vooral ter voorbereiding op het luisteren. Zo onderscheiden ook de betere hifizaken zich: de mogelijkheid om spullen eerst te horen in je eigen ruimte, voordat je aanschaft.

Tube-freak

Natuurlijk zelf luistern moet altijd, maar anderen kunnen je wel helpen om wat ideetjes op te doen natuurlijk om te gaan luisteren.

Roger Black

Citaat van: Tube-freak op april  7, 2010, 14:46:21
Ik denk dat je in de war ben met iemand anders.

Nee ik heb geen Naim staan en ook geen Neat.  Heb wel een paar keer Naim en Neat combinatie gehoord op demos.
De 10 keer zo dure concurrent 2 kamers verder klonk slechter...  Nu zegt dat ook niet alles aangezien veel importeurs maar een stelletje prutsers zijn wat demos betreft maar in elk geval voor het geld is Naim en neat gewoon een goed geluid.

Oh sorry, verkeerd gequote. Ik had het tegen Knubbe.

Nooff

Citaat van: knubbe op april  7, 2010, 15:38:40
Als ik bijv. een Emotiva USP1 aanschaf en deze dus bij mijn XPA5 en Onkyo 886 hou (als dit uberhaupt allemaal aan te sluiten is), dus een aparte stereo voorversterker heb. Zou ik hiermee winst behalen? Mijn gevoel zegt dat de XPA5 niet veel onderdoet voor een XPA2 (alleen een gevoel he, schiet me niet af :D).

Zeker weten, een Stereo Pre is niet te vergelijken met je Onkyo. Daarnaast staat Onkyo niet bekend als een heel erg goed Stereo merk, maar voor HT is het geweldig vind ik zelf. De XPA-2 is overigens een totaal andere versterker in vergelijk met de XPA-5, deze zal vooral muziekaler zijn dan je XPA-5. Echter moet je jezelf afvragen of je dat wilt, omdat ik wel vind dat de XPA-5 in Stereo toch heel goed zijn mannetje staat.

Sjaudio

Ahum? Onkyo geen goed stereo merk? Waar haal je die wijsheid vandaan?  :yin-yang:

Heb je de Integra monoblokken van mijn Opa zeker nog niet gehoord.  :music:

Valt mij altijd al op dat je maar wat eruit gooit zonder duidelijke onderbouwing.

Maargoed, ik durf de vergelijking met harte aan. Die onkyo integra mono's vs de Xpa 1's..

Nooff?

:sigh:

bmateijsen

Goh, maar dat type integra is ook Onkyo degelijk gebouwd, daar doen ze al jaren niet meer aan...
Zonder te overdrijven ;).

Citaat van: Sjaudio op april  7, 2010, 18:06:01
Ahum? Onkyo geen goed stereo merk? Waar haal je die wijsheid vandaan?  :yin-yang:

Heb je de Integra monoblokken van mijn Opa zeker nog niet gehoord.  :music:

Valt mij altijd al op dat je maar wat eruit gooit zonder duidelijke onderbouwing.

Maargoed, ik durf de vergelijking met harte aan. Die onkyo integra mono's vs de Xpa 1's..

Nooff?

Sjaudio

Dat vind ik nog geen rede om het merk "Onkyo" onderuit te schoppen qua stereo gebied. Er zijn zoveel merken die vroeger veel betere spullen maakten in vergelijking met nu. Ach ja, voortaan als ik me stoor aan dat soort posts tel ik wel even tot 3.  :D

bmateijsen

Citaat van: Sjaudio op april  7, 2010, 18:19:02
Dat vind ik nog geen rede om het merk "Onkyo" onderuit te schoppen qua stereo gebied. Er zijn zoveel merken die vroeger veel betere spullen maakten in vergelijking met nu. Ach ja, voortaan als ik me stoor aan dat soort posts tel ik wel even tot 3.  :D

Ga maar eens het nieuwe Onkyo vergelijken met het oude Onkyo Integra en je zal dezelfde conclusie trekken, denk ik....

Sjaudio

Ik geef je toch geen ongelijk? Ik geef je daarentegen helemaal gelijk.
De manier zoals Nooff het interpreteert vind ik echter geheel anders. Kan het dan niet lagen om even in te haken..

Maarja daar is een forum ook voor eigenlijk. :)

Nooff

Citaat van: Sjaudio op april  7, 2010, 18:06:01
Ahum? Onkyo geen goed stereo merk? Waar haal je die wijsheid vandaan?  :yin-yang:

Heb je de Integra monoblokken van mijn Opa zeker nog niet gehoord.  :music:

Nooff?

Onkyo en Integra is totaal wat anders, wellicht moet je even beter je huiswerk doen? Je begint over Integra Monoblokken terwijl we het hier over een 886 Pre/Pro hebben.  ::)

Ik heb voor mijn Emotiva jarenlang Onkyo gehad. Ik kan voor jou alles wel gaan onderbouwen, maar alle reviews, vergelijkingstests en mijn eigen ervaringen met het merk en talloze andere merken zijn genoeg om te zeggen dat het Stereo van de Onkyo minder is dan het HT gebeuren. Ik zou overigens niet weten wat ik voor jou in hemelsnaam zou moeten onderbouwen? Ik heb namelijk helemaal niet gezegd dat het Stereo gedeelte van de Onkyo slecht is, dat is jouw eigen interpretatie. Misschien moet je even tot 10 tellen in plaats van tot 3, blijkbaar nog te kort  ;)

Sinds de Onkyo NR5000 is er niets meer van Onkyo wat ook maar in de buurt komt van de Onkyo-Integra lijn van vroeger. Je moet toch ergens de kosten drukken en toch innovatief blijven voor het geld.

Sjaudio

Waarom is Onkyo en Integra totaal anders? Er staat toch echt Onkyo Integra op de eindbakken van m'n opa.

Daarbij heeft Onkyo nog steeds Integra spullen vandaag de dag.

Bv.

Nooff

Citaat van: Sjaudio op april  7, 2010, 18:39:52
Waarom is Onkyo en Integra totaal anders? Er staat toch echt Onkyo Integra op de eindbakken van m'n opa.

Daarbij heeft Onkyo nog steeds Integra spullen vandaag de dag.

Bv.
Omdat Integra alleen onderdeel uitmaakt van hetzelfde moederbedrijf. Integra is een op zichzelf staand bedrijf die alleen de basis van Onkyo gebruikt om op verder te borduren, ze hebben het geld niet om alles zelf te ontwikkelen. Ze werken nog steeds nauw samen, maar elk Integra product draagt tegenwoordig een eigen logo. Onkyo en Integra hebben tevens elk een eigen importeur.

Sjaudio

Maar dat is altijd zo geweest, of vroeger niet? Toen stond er namelijk wel nog Onkyo Integra op de apparaten.

Roger Black

Ik denk niet dat de topic starter veel heeft aan jullie gezellige discussie.

Heb je ook gekeken naar de stereo-pre van Emotiva?

knubbe

Citaat van: Roger Black op april  8, 2010, 08:22:10
Ik denk niet dat de topic starter veel heeft aan jullie gezellige discussie.

Heb je ook gekeken naar de stereo-pre van Emotiva?

Daar ben ik nu een beetje naar aan het  kijken :)
De stereo-pre icm met een XPA2. Eventueel nog met de CD speler. Ik denk dat het voornaamste wat ik dien te veranderen de speakers zijn. Probleem is natuurlijk weer dat deze overal anders klinken met alle verschillende invloeden.

stereo showcase

Roger Black

Ik ben benieuwd hoe goed die stereo pre van Emotiva eigenlijk is. Dat bepaald toch voor het meest de klank heb ik begrepen.

Wat vind je van Sonus Faber, bijvoorbeeld de Cremora? :wub:
http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/336186173/1
voor €4200 op markplaats. Misschien wel wat groot voor in jouw ruimte, je hebt natuurlijk ook nog de Cremora Auditor, die worden hier door een forum lid aangeboden http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=99131.0

tiptop

Citaat van: knubbe op april  8, 2010, 09:36:50
Daar ben ik nu een beetje naar aan het  kijken :)
De stereo-pre icm met een XPA2. Eventueel nog met de CD speler. Ik denk dat het voornaamste wat ik dien te veranderen de speakers zijn. Probleem is natuurlijk weer dat deze overal anders klinken met alle verschillende invloeden.
Dan zou ik eerst een keuze maken mbt je audioset. of juist luidsprekers. En dan als je de een hebt de ander op uitzoeken. Anders loop je kans op een mismatch. ;)

@Roger.

4200 euro is volgens mij een beetje te veel voor de TS. ::) ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Roger Black

Citaat van: tiptop op april  8, 2010, 10:34:57
Dan zou ik eerst een keuze maken mbt je audioset. of juist luidsprekers. En dan als je de een hebt de ander op uitzoeken. Anders loop je kans op een mismatch. ;)

@Roger.

Oh ja niet opgelet.  :-X

knubbe

Citaat van: tiptop op april  8, 2010, 10:34:57

@Roger.

Dat is inderdaad een goed plan, niet meteen direct zoeken naar een ideale combinatie maar eerst beslissen over de set en vervolgens passende speakers zoeken.

4200e is idd net buiten budget ;) De zuilen vind ik trouwens heel mooi, over de monitoren heb ik zo mijn twijfels.

stereo showcase

Tube-freak

Heb je al eens gedacht aan een Naim Unity ofzo.  Dit is versterker en cd speler in een en streaming kan die ook.
Kost wel 2800 euro geloof ik maar dan heb je wel meteen versteker en cd speler en streaming in een klap.

Dan nog wel speakers erbij.  De Neat speakers heb ik gehoord in combinatie met Naim en was een heel mooi geluid.
De neat Movie luisprekers klinken mooi met Naim.

Zie ook recensies:
http://www.hifi.nl/recensies_pagina3/3286/Neat_Motive_Two_-_Motive_2:_conclusie.html

Ze zijn volgens mij aleen best een stukje duurder geworden de afgelopen jaren...