Complete set omgooien? Van surround naar stereo

Gestart door knubbe, april 6, 2010, 16:46:06

Vorige topic - Volgende topic

Lars_Portman

Citaat van: garmtz op april  7, 2010, 16:08:54
Je kunt heel veel speculeren over de klank van spullen en of je het wat vindt, maar je zult alles moeten beluisteren om een echt goed oordeel te kunnen vormen.

Citaat van: ChrisV op april  7, 2010, 16:24:33
Helemaal mee eens. Dit is echt valkuil nr 1 in hifiland: alleen afgaan op wat anderen zeggen ipv zelf luisteren. Het is jouw smaak, jouw luisterruimte, jouw budget, etc. Lezen over spullen is leuk, maar vooral ter voorbereiding op het luisteren. Zo onderscheiden ook de betere hifizaken zich: de mogelijkheid om spullen eerst te horen in je eigen ruimte, voordat je aanschaft.

Worden hier vele goed bedoelde adviezen geven en iedereen heeft weer andere mening. Want is keuze genoeg met jou budget dat blijkt hier wel.
Maar ga zelf dingen luisteren en probeer vooral meerder dingen te gaan luisteren voor je beslissing maakt dat wel echt iets is straks waar blij mee bent.   En wat iemand anders mooi vindt kan voor jou wel helemaal niet wenselijk zijn.

Dus enige advies wat ik geef is luisteren. (HEED , NAIM,  Arcam, AVM ,noem maar op)

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100

aMUSEd

Citaat van: Sjaudio op mei 18, 2010, 01:03:21
Ben ik het niet helemaal mee eens..
Ik vind ze beide spuuglelijk  ;D..
Alle gekheid op een stokje, wanneer je niet in staat bent om de componenten te herkennen en hun waarde in de keten in te schatten heeft een waardeoordeel op visuele basis totaal geen zin. Dit is alleen weggelegd voor de experts. Bij het beoordelen komt bij jou en bij mij ook nog eens smaak om de hoek kijken.. gooit direct roet in het eten.
Kijk bijvoorbeeld eens in de gemiddelde buizenversterker. Dit vind ik er minder mooi uitzien dan de versterkers die jij laat zien maar speelt deze wel zoek. Ander voorbeeld is 47 laboratory.

Citaat van: Sjaudio op mei 18, 2010, 01:03:21
Voordat ik die überhaupt beluisterd hebt, weet ik 9 van de 10 keer hoe ze van binnen eruit zien, en dan klinkt de versterker die er mooier uitziet van binnen ook gewoon mooier.
Ik denk dat je hier mijn verhaal bevestigd ;)

Sjaudio

knubbe

Iedereen bedankt voor de antwoorden! Ondanks dat ik het natuurlijk niet met iedereen eens ben heb ik er een hoop aan! Ik heb geen zin/tijd om op zoek te gaan naar perfecte amp voor mn oren icm met de B&Ws. Dat trekt hier op dit forum natuurlijk een beetje scheve gezichten. Ik heb nu dus ook (zonder te horen :P) de XTZ amp overgenomen. Ik denk dat deze prima zal voldoen, mocht het een complete mis-match te zijn dan komt ie wel weer in de marktsectie!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Roger Black

Citaat van: Lars_Portman op mei 18, 2010, 08:01:33

Worden hier vele goed bedoelde adviezen geven en iedereen heeft weer andere mening.

Een mening is geen advies, dat word nog wel eens door elkaar gehaald!  ;)

Mijn advies is om lekker met je B&W's op pad te gaan, ik heb nu 2 UPA-1's in bestelling staan. Je bent welkom om met je speaker een keer langs te komen als ik het allemaal binnen heb. En ik zou ook zeker even naar Intosurround gaan.

Succes!

Interficior

Wat is precies het nut daarvan? Andere ruimte, andere tijd, andere stemming toch?
Take it or lease it

jslaman

Roger Black

Citaat van: Interficior op mei 19, 2010, 12:15:58
Wat is precies het nut daarvan? Andere ruimte, andere tijd, andere stemming toch?

Ik denk dat je dan wel kan horen of het een match is of niet..

Sjaudio

Citaat van: knubbe op mei 19, 2010, 08:55:32
Ik heb nu dus ook (zonder te horen :P) de XTZ amp overgenomen.

En hoe bevalt het?