XTZ vooroordelen WEG

Started by 1jerommeke, April 6, 2010, 14:36:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1jerommeke

Ok, iedereen die vooroordelen heeft over het Zweedse in China geproduceerde merk XTZ, lees maar niet verder, alleen als je het nog niet gehoord hebt....., ja dan is het woord eigenwijs denk ik wel op zijn plaats.
Ik wou het zelf ook niet echt geloven dat voor een bedrag van maar 999 (tijdelijke aanbieding) Euro, je een set in huis haalt wetende een cd speler met een geïntegreerde versterker, van een klankmatige klasse vergelijkbaar met concurrentie in de prijsklasse 4 tot 5000 Euro!!!!!!!! misschien ook een beetje eigenwijs, maar het is echt waar, ik heb het zelf gehoord, ben namelijk even wezen luisteren bij Intosurround, de enige importeur voor Belgie en Nederland van XTZ in Eindhoven.
Bij binnenkomst weet je al dat het anders zal zijn dan in de voor iedereen denk ik wel bekende hifi zaak waar meteen iemand op je af komt of die je kan helpen met de stille hoop een ware slag te slaan.
Nee hier niets van dat alles, je krijgt eerst koffie van Marc, die overigens vervolgens er rustig bij komt zitten en je het gevoel geeft alle tijd voor je te hebben, en dat alleen al is tegenwoordig uniek!

Na een luistersessie met een versterker (ben even het merk kwijt) van 5000 Euro op de XTZ 99.38 zuilspeakers, hebben we de zuilen vervolgens aangesloten op de XTZ Class A 100D3.......!!!!!??????????????
Wat schetst mijn verbazing, ik hoor totaal geen verschil in achteruitgang, sterker ik hoor meer warmte en detail!
Dit heeft mij meteen over de schreef gezet, en heb inmiddels de set aangeschaft, die ook nog eens gebouwd is op een manier waar de concurrent absoluut niet aan kan tippen in deze prijsklasse!
Tevens een mooi hifirack van XTZ gekocht pure Zweedse degelijkheid, anders kan ik niet zeggen, ok het wordt in China gebouwd, maar het blijft een Zweeds ontwerp met ongekende klasse, en dat kunnen ze wel in Zweden want ik denk dat iedereen wel eens een Saab voorbij heeft zien komen van 30 jaar oud zonder een roestplekje!
Zelf speelde ik altijd met een Rotel speler en een geïntegreerde Luxman A-383 (zeer ondergewaardeerd!), maar dit is gewoon een hifitrap hoger in detail zuiverheid en bouw!

Nee tegen iedereen die argwanend tegenover dit merk staat, zou ik willen zeggen "ga alsjeblieft eerst luisteren"!
En ja ik weet van Emotiva, Advance Acoustic, en noem ze allemaal maar op, veel marketingprikkels, maar kwa bouw, geef ik de voorkeur aan XTZ.
Om nog maar te zwijgen over de service, die nog echt menselijk en op een humane manier gebeurt, dat is in deze tijd echt (helaas) uitzonderlijk te noemen, heb zelf dan ook alleen maar zeer goede ervaringen met Intosurround.

WickedGame

En daarvoor heb je je aangemeld bij het forum!  ;D

XTZ word hier door meer mensen als positief gedragen :)

Roger Black

Een enthousiast verslag! leuk! ;D

denoontje

En nu natuurlijk foto's!

Veel plezier met de set

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ejorne

#5
Quote from: 1jerommeke on April  6, 2010, 14:36:43
Ok, iedereen die vooroordelen heeft over het Zweedse in China geproduceerde merk XTZ, lees maar niet verder, alleen als je het nog niet gehoord hebt....., ja dan is het woord eigenwijs denk ik wel op zijn plaats.

En jij had ook een vooroordeel?
Vooroordelen zijn toch vrijwel altijd niet wenselijk? Ook niet bij een hifi merk.

Maar fijn dat je het merk gevonden hebt, het biedt zeker veel voor het geld!

Maar er zijn natuurlijk meer merken die op dat punt sterk scoren, hier op het forum kun je je lol op om dat te ontdekken.
Dus welkom en succes!  8)

Oja, een leuke starter is het merk Emotiva. Dit merk heeft wel wat nadelen in de vorm van het gebrek aan een Nederlandse importeur. Je moet dus zelf de apparaten over laten komen. Maar sterk scoren in het "veel waar voor je geld" doet dit merk zeker.


mikeske

hier ook een tevreden xtz gebruiker  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Sjettepet

Emotiva en XTZ komen uit dezelfde fabriek. Ze voeren wel verschillende modellen uit de lijn van de Chinese ontwerper / fabrikant.

Mooi spul, lijkt me. Ik heb ook een luisterafspraak staan in Eindhoven.

Waar ik benieuwd naar ben is de ingebouwde DAC van de versterker A100 D3. Die heb ik nog nergens gereviewd gezien.

Quote from: Ejorne on April  6, 2010, 20:36:10
En jij had ook een vooroordeel?
Vooroordelen zijn toch vrijwel altijd niet wenselijk? Ook niet bij een hifi merk.

Maar fijn dat je het merk gevonden hebt, het biedt zeker veel voor het geld!

Maar er zijn natuurlijk meer merken die op dat punt sterk scoren, hier op het forum kun je je lol op om dat te ontdekken.
Dus welkom en succes!  8)

Oja, een leuke starter is het merk Emotiva. Dit merk heeft wel wat nadelen in de vorm van het gebrek aan een Nederlandse importeur. Je moet dus zelf de apparaten over laten komen. Maar sterk scoren in het "veel waar voor je geld" doet dit merk zeker.


ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Sjettepet

#9
1jerommeke, heb je deze gekocht: http://www.tonewinner.com/bbs/dispbbs.asp?boardID=1&RootID=86772&ID=86772

Ook wel: XTZ, Emotiva, Advance Acoustic, Sherbourn... en tegelijkertijd ontworpen in Zweden, VS, en Frankrijk!  

Marketing!

Toch blijft het een koopje, als de inhoud tenminste niet uit namaak-onderdelen bestaat...  

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Nooff

Quote from: Sjettepet on April  8, 2010, 15:39:04
1jerommeke, heb je deze gekocht: http://www.tonewinner.com/bbs/dispbbs.asp?boardID=1&RootID=86772&ID=86772

Ook wel: XTZ, Emotiva, Advance Acoustic, Sherbourn... en tegelijkertijd ontworpen in Zweden, VS, en Frankrijk!  

Marketing!

Toch blijft het een koopje, als de inhoud tenminste niet uit namaak-onderdelen bestaat...  


Wel een beetje vergaand om alles over één kam te strijken. Je laat nu een product zien die intern wel wat weg heeft van de XPA-1 van Emotiva, of de MMA-1000 van Advance Acoustic, echter hebben deze geen volume knop o.i.d. Het zijn pure versterkers, niet te vergelijken met die van Winner. Daarnaast zijn de onderdelen wel wezenlijk anders, lees ook ander merk. Ik zie op die pagina maar 1 product staan, waar is de rest? De optisch gelijk uitziende XTZ A100 is een stuk lager bijvoorbeeld (wat duidt op een andere opbouw waarschijnlijk) Daarnaast hebben Sherbourn, Advance Acoustic en Emotiva nog talloze andere producten, waar zijn daar de broers en zussen van? De ware aard zullen we waarschijnlijk toch niet achterhalen, wellicht is Winner een afgevaardigde van de andere merken?

Dat ze bepaalde aspecten gemeen hebben dat zie ik wel, maar afgaand op een plaatje kan ik niet oordelen wie nou van wie leent.

Ejorne

Quote from: Nooff on April  8, 2010, 16:47:04
Dat ze bepaalde aspecten gemeen hebben dat zie ik wel, maar afgaand op een plaatje kan ik niet oordelen wie nou van wie leent.

Maar vermoedelijk delen ze wel ten minste 1 eigenschap: Dat ze veel waar voor hun geld leveren te opzichte van veel andere audio merken...  8)

Nooff

Quote from: Ejorne on April  8, 2010, 16:58:15
Maar vermoedelijk delen ze wel ten minste 1 eigenschap: Dat ze veel waar voor hun geld leveren te opzichte van veel andere audio merken...  8)
Dat zeker weten!

Teejoo

Quote from: 1jerommeke on April  6, 2010, 14:36:43

Tevens een mooi hifirack van XTZ gekocht pure Zweedse degelijkheid, anders kan ik niet zeggen, ok het wordt in China gebouwd, maar het blijft een Zweeds ontwerp met ongekende klasse, en dat kunnen ze wel in Zweden want ik denk dat iedereen wel eens een Saab voorbij heeft zien komen van 30 jaar oud zonder een roestplekje!
Alleen jammer dat het rack zo klein is, anders zou ik er zo een bestellen. Ik ga binnenkort toch weer naar Zweden, dan zal ik ze  meteen zeggen dat ze ook wat ruimere degelijkheid mogen ontwerpen. ;)

P.s., dat die Saab niet roest komt waarschijnlijk omdat hij uit Zweden is geïmporteerd...en daar gebruiken ze zand ipv zout (of niet, en dan heb je gewoon je spikes). Daarom zien die er zo goed uit.

Sjettepet

Maakt mij niets uit hoor, er staat tenslotte "Hi End" op de doos en de versterker wordt aangeprezen door Pierce Brosnan himself!

Ik vraag me alleen af of die Rubycons net zo echt zijn als het Hilfiger shirt dat ik in Peking kocht...

Quote from: Nooff on April  8, 2010, 17:15:24
Dat zeker weten!
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

audiosurfer

Hier ook zeker een tevreden XTZ gebruiker, maar het is wel erg jammer dat ze voor de cd-speler een dvd-loopwerk hebben gebruikt(die meteen gaat spelen bij het aanzetten, en die de eerste tonen al laat horen bij het wisselen van een cd, en dan pas op stop gaat...) en dan ook een dvd display, waar je de DTS en Dolby symbolen nog gewoon op ziet staan...
Mooi apparaat, wat echt geweldig speelt, maar vind dit nog steeds slordig.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

garmtz

Veel high-end merken gebruiken een DVD-loopwerk in hun CD-spelers, is niets slordigs aan...

audiosurfer

Alleen het loopwerk is ook niet slordig en dat zou me ook zeker niet uitmaken, maar wel de andere punten, zoals het display en eerst een toon laten horen voordat het op stop gaat...
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Sjaudio

Quote from: Palmsurfer on May 20, 2010, 16:00:32
Alleen het loopwerk is ook niet slordig en dat zou me ook zeker niet uitmaken, maar wel de andere punten, zoals het display en eerst een toon laten horen voordat het op stop gaat...

tja, je kan ook niet alles verwachten voor dat geld, laten we eerlijk blijven. Grote kans dat de cd-speler op een veel hoger niveau meespeelt in vergelijking met andere merken in die prijsklasse. Dan neem ik een display met DTS en Dolby symbolen graag voor lief. Uiteindelijk draait het toch om de muziek?

Robiwan

leuk verslag, toch blijf ik mijn Rotel spullen trouw ;) Ook een merk met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding, vind ik natuurlijk.

Robin
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

audiosurfer

Quote from: Sjaudio on May 20, 2010, 16:58:33
tja, je kan ook niet alles verwachten voor dat geld, laten we eerlijk blijven. Grote kans dat de cd-speler op een veel hoger niveau meespeelt in vergelijking met andere merken in die prijsklasse. Dan neem ik een display met DTS en Dolby symbolen graag voor lief. Uiteindelijk draait het toch om de muziek?

Ben ik het ook zeker mee eens, ben absoluut heel erg tevreden er mee, want het speelt echt geweldig! Maar zeuren blijft makkelijk...
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Peerless Monster

Inderdaad ja, weg die high-end prijzen!
Heb het merk nog niet gehoord, maar ik vermoed dat het zomaar eens gaat komen in de komende periode als ik dit zo lees...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

johnhifi

Pfff... leuk marketingpraatje van de topicstarter, alleen zo jammer dat ie volledig door de mand valt doordat het zijn eerste en meteen zijn laatste post was. Verkapte spam en waarschijnlijk een medewerker of vertegenwoordiger van het merk.

Doet niets af aan de eventuele kwaliteiten van de apparatuur of leverancier maar het is wel jammer dat het weer op zo'n opzichtige manier moet.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Midcall

Quote from: johnhifi on July 12, 2010, 09:30:24
Pfff... leuk marketingpraatje van de topicstarter, alleen zo jammer dat ie volledig door de mand valt doordat het zijn eerste en meteen zijn laatste post was. Verkapte spam en waarschijnlijk een medewerker of vertegenwoordiger van het merk.

Doet niets af aan de eventuele kwaliteiten van de apparatuur of leverancier maar het is wel jammer dat het weer op zo'n opzichtige manier moet.

Het gaat hier inderdaad om een doelbewuste actie heb ik uit betrouwbare bron. Maar het is geloof ik niet strafbaar, de tekst liet al niet aan onduidelijkheid te wensen over, de mods hadden het anders destijds wel weggehaald.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Jason B.

Quote from: Sjettepet on April  8, 2010, 15:33:16
Emotiva en XTZ komen uit dezelfde fabriek. Ze voeren wel verschillende modellen uit de lijn van de Chinese ontwerper / fabrikant.

Mooi spul, lijkt me. Ik heb ook een luisterafspraak staan in Eindhoven.

Waar ik benieuwd naar ben is de ingebouwde DAC van de versterker A100 D3. Die heb ik nog nergens gereviewd gezien.


Nog even terugkomend op bovenstaande van Sjettepet:

Is er "een betrouwbare bron" die de ingebouwde DAC van de XTZ al eens heeft vergeleken met externe DAC's oid ??
Ik vind dit (de DAC) wel een gemis bij de (meer bekende) versterkermerken als NAD, Rotel, Marantz etc...


Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler