Media speler vergelijking

Gestart door Dirc, maart 14, 2010, 23:22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan d

Dune is perfect, alleen die videowall die je wil zal er niet automatisch komen, daarvoor moet je er Yadis bij op installeren. Ook met yadis erop blijft het "onderhouden" van bijgevoegde films al is dat echt niet zoveel werk.

riwi

Citaat van: Loonens op maart 29, 2013, 09:00:49
Maar, voorlopig heb ik nog geen andere receiver en met DTS ben ik meer dan tevreden. Wordt bijvoorbeeld DTS-HD omgezet naar DTS? Of heb je dan gewoon helemaal geen geluid?
95% van de films die ik kijk, hebben gewoon een DTS-pad erbij.

De Coaxiale Uitgang ziet er niet echt goed uit op deze foto;


Lijkt me wel dat het gewoon werkt toch?

D'r zit helemaal geen coax op als ik die foto bekijk. Alleen toslink, wat op zich ook prima is voor SD geluid.
Op een bluray staat DTS-HD met core DTS, of Dolby TrueHD met schaduw DD track. Dus als je die speelt zal de DTS core of de schaduw DD via de toslink (of coax) spdif te horen zijn via je 'oudere' receiver.
Als je een rip hebt waarin men uitsluitend de TrueHD track heeft overgelaten zal je niks horen.
Als je een rip hebt met uitsluitende de DTS-HD track zal je gewoon de DTS core via je spdif horen.

Deze zelfde issues heb je ook als je het geluid via de TV speakers wil horen. Zeker de oudere TV's kunnen via HDMI niet alle audio soorten aan die er in omloop zijn.

De Dunes spelen alles af in principe. Videowall is handwerk, wat op zich niet moeilijk is. Ik gebruik nog altijd tvixie daarvoor.
Verschillen tussen de tv303 en de base3D zijn inderdaad niet groot zo te zien.

gsuk

Ik heb thuis 3 dune spelers
2 x hdi smart b1 (ingebouwde blu ray speler) slaapkamers rechtstreeks op de tv aangesloten
1x hdi dune base 3.0.   Woonkamer loopt via av receiver

Als jukebox gebruik ik zappiti, eenmaal goed ingesteld werkt het prima,hoofdprogramma op pc map met zapitti bestanden kan op pc,dune of nas

Tegenwoordig is er ook een zappiti player(zappiti branded dune 3d base)

Mijn ervaring met hdi dune spelers is als je netwerk goed ingesteld is dat ze alles kunnen afspelen

Te bedienen met harmony of app op iphone/ipad

Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

RH

Behalve de oude hap zijn er tegenwoordig veelal mooie nieuwe Chinese Mediaplayers die het neusje van de zalm gaan worden, ach, ook Dune komt uit China, dus ze zullen het wel goed afgekeken hebben. Kijk eens naar merken als bijvoorbeeld: HiMedia en eGreat, bijvoorbeeld, dat zijn er dan nog maar 2.

Ze spelen alles af en zijn veredelde 3D spelers met veelal 7.1 sounds, etc. etc.

Ook de steeds nieuwere en betere Android spelers voldoen steeds meer aan de verwachtingen.

Laat ik het zo zeggen, voor tussen de 70 en de 200 euro kun je tegenwoordig goed terecht.

Ohja, kennen jullie deze: Baru Xuting?


alexander2

Citaat van: RH op april  4, 2013, 11:02:30
Behalve de oude hap zijn er tegenwoordig veelal mooie nieuwe Chinese Mediaplayers die het neusje van de zalm gaan worden, ach, ook Dune komt uit China, dus ze zullen het wel goed afgekeken hebben. Kijk eens naar merken als bijvoorbeeld: HiMedia en eGreat, bijvoorbeeld, dat zijn er dan nog maar 2.

Ze spelen alles af en zijn veredelde 3D spelers met veelal 7.1 sounds, etc. etc.

Ook de steeds nieuwere en betere Android spelers voldoen steeds meer aan de verwachtingen.

Laat ik het zo zeggen, voor tussen de 70 en de 200 euro kun je tegenwoordig goed terecht.

Ohja, kennen jullie deze: Baru Xuting?

http://www.retailheaven.nl/1211-baru-xuting-the-mega-player-the-best-allround-dvd-bluray-hd-media.html

rodec

Ik heb een TViX 3DS2
Speelt zowat alles af of via interne HD of via streaming.
Moet wel zeggen een 50GB Bluray streamen gaat niet ni met schokken maar een 12GB MKV loopt perfect via de streaming.
Echter een 50Gb bluray 3D via de interne disk is geen enkel probleem

Is aangesloten via HDMI en met de optical out ga ik naar mijn versterker, dit alles controleren met de Logitech Harmony Touch is zaaaalig.

Met de Logitech harmony Touch, bedien ik mijn Samsung TV, Yamaha Surround versterker, TViX player, Samsung Bluray en mijn digicorder, al mijn andere afstandsbedieningen liggen in de kast als backup maar heb ik tot hier toe niet meer nodig gehad.


fireman

Ik wil graag een mediaspeler kopen. Een die simpelweg de films vanaf een externe HDD afspeelt. Ik hoef geen 5.1/DTS etc.. maar wel een goed digitaal (stereo) geluidsignaal.
Ik heb begrepen dat de meeste spelers VOB/MKV/etc... afspelen en dat alles zowat full-HD is.

Ik wil 'm nabij mijn TV plaatsen, HDMI in de TV stoppen, kanaal selecteren en dan in het menu de film aanklikken => en dan kijken.

Welke kan ik het beste kopen? En waar moet ik nog meer opletten?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Deleted member

Ik denk dat dat afhankelijk is van de kwaliteit die je wilt in weergave van audio en video en de features die je op je speler wilt hebben. En uiteraard speelt je budget ook een rol.

In het algemeen zijn de AC Ryan spelers wat goedkoper en spelen alles wat je maar kunt verzinnen. Beeld en geluidskwaliteit zijn wel iets minder, maar dat zie je alleen in een direct vergelijk tenzij je echt goed gaat kijken. Daarbij heeft AC Ryan al heel wat modellen die 3D weergave ondersteunen.

De HDI Dune spelers zijn wel wat duurder, maar presteren net even een tikkie beter qua audio en video, en er zijn nu ook modellen beschikbaar die 3D ondersteunen.

Daarnaast zijn er dan nog de Medi8ers enzo van deze wereld. Top apparaten voor een redelijke prijs en heel geavanceerd voor het geld. Soms wel een beetje lastig te configureren als je niet een goede dosis gevoel voor computers hebt.

Ik heb een Dune en kan deze van harte aanbevelen, maar iemand die een Medi8er heeft zal dat waarschijnlijk net zo hard doen. Vergelijk de kastjes eens en kijk welke je het meeste aanstaat. Ik moet wel eerlijk bekennen dat audio voor mij belangrijker is dan video. Het beeld moet wel heel erg slecht zijn wil ik het ook slecht vinden, maar des te kritischer ben ik met audio, en wat dat betreft kun je met een Dune geen miskoop hebben denk ik.
Stereo-fan for life!

HAL

Popcorn hoort ook zeker in dit rijtje thuis. Een oude 100 of 110 voldoet nog steeds aan jouw eisen.

Deleted member

inderdaad, maar zo zijn er meer... Denk aan Oppo bijvoorbeeld...

En dan heb je nog de Bluray speler met USB-poort van diverse merken, maar goed...
Stereo-fan for life!

fireman

OK, voor mij geldt dat audio ook beter/hoogstaande kwaliteit moet zijn. Speel het via mijn twee kanaal Pass Labs set. En dat gaat vet goed.

Kwa beeld dat is/hoeft niet super te zijn ( wel goed natuurlijk (digitaal)). Ik speel momenteel nog met een HD-ready TV ( Panasonic TH-37PV7F (ouwetje))

Ik neem aan dat ze allemaal digitaal "out" hebben om op mijn DAC aan te sluiten? En ik mag er ook vanuit gaan dat er een HDD inzit? Of is het altijd handiger om een externe HDD er op aan te sluiten?

Ik ga naar die AC-Ryan, Popcorn en Dune kijken.

Staat er überhaupt wat redelijkst te koop ( tweedehands )  Al is het maar om te proberen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

BTW, ik heb al een ATV3 maar om via dat apparaat af te spelen ( films ) dan moet ik de film converteren. Dat wil ik niet (meer) Of is er een truck voor dat het wel rechtsreeks kan? Graag direct vanuit iTunes of via VLC en mogelijk airplay ( of een ander goed programma dat airplay ondersteunt )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Of als je dit bijvoorbeeld hebt:



Dan heb je film op een HDD of op je computer staan. Dan wordt dat naar dat apparaat gestreamd en dan spelen maar??

Te bedienen met de app op mijn iPhone??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Deleted member

De Dune apparaten kunnen alles aan. Bediening loopt via bijgeleverde ab of via de iPad, maar dat is niet om over naar huis te schrijven. Werkt prima, maar ziet er niet heel fantastisch uit. Misschien dat dit bij andere merken wat beter is, maar ach... ik gebruik gewoon de bijgeleverde ab en dat werkt prima.

Inderdaad is het gewoon klik en speel, ook met bluray ISOs van 50gb. Ik heb m'n speler wel bekabeld aangesloten; je hebt bandbreedte nodig en wireless is nog niet altijd voldoende om alle content zonder hapering te kunnen streamen.
Stereo-fan for life!

VTEC_genieter

Ik heb de Eminent EM7380 mediaplayer met fullHD en 3D al een paar maanden,
al 3 verschillende firmware versies geïnstalleerd/uitgetest,
apparaat ondersteunt veel videoformaten en audiosporen, maar sommige films vertonen rare blokjes/kleuren op m'n TV.
Kan aan de content liggen die ik gedownload heb, maar op m'n laptop doen die films perfect. :dry:

De afstandsbediening moet ik ook precies naar de mediaplayer richten als ik hem wil bedienen.

Verder de ingebouwde downloadserver voor torrents is niet stabiel......valt vaak uit.....
en de instabiliteit geldt helaas ook voor de optie "hervatten van een film". Voer je deze functie uit, dan zit het hele apparaat vast en doet niets meer. Uitschakelen is dan nog mogelijk.

Het bibliotheek voor de muziekbestanden is niet in orde: je krijgt een andere nummer te horen als je bijvoorbeeld het liedje "blurred lines" klikt.

Maar voor de rest, het apparaat speelt wel een film af. Beeld- en audiokwaliteit zijn goed.

Ik raad geen Eminent aan met zulke ervaringen. :unhappy:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Ejorne

#365
Citaat van: technative op juli  9, 2013, 00:16:24
De Dune apparaten kunnen alles aan.

Dat hoor ik inderdaad wel vaker. Gek genoeg is mijn ervaring (met verschillende firmware versies) het tegenovergestelde. Filmpjes van mijn Panasonic LX3 camera speelt hij niet, diverse tekenfilms (gedownload) in dvd structuur speelt hij niet, filmpjes van mijn Asus transformer tablet, welke daarna zijn geknipt met videocutter app, speelt hij zonder dat ik kan vooruit/achteruit spoelen. En al deze bestanden worden door mijn xbmc pc en/of dlna-server naar de panasonic tv probleemloos afgespeeld...

/edit;
Moet er wel even bij vertellen dat ik de goedkope Lite53D versie van de Dune heb, maar dat zou niets mogen uitmaken als ik de meingen en berichten elders lees...

Deleted member

Op mijn HD-Max kan ik dat allemaal wel hoor. Zonder problemen!  :headbanging:
Stereo-fan for life!

Ejorne

Citaat van: technative op juli  9, 2013, 16:31:43
Op mijn HD-Max kan ik dat allemaal wel hoor. Zonder problemen!  :headbanging:

De meeste dvd structuur films speelt hij bij mij ook wel maar sommige dus niet, terwijl xbmc het wel doet.

Maar heb jij ook een LX3 (of filmpjes daarvan) en/of een paar geknipte filmpjes van een Asus tablet, omdat je weet dat de Max dat wel doet?

Deleted member

Ik heb geen LX3, maar wel een Canon camera en dat speelt zonder problemen. Ook video van een Nikon en Samsung camera speelt 'ie zonder problemen af. Daarnaast heb ik ook nooit problemen gehad met filmpjes van bijvoorbeeld een smartphone (Samsung Note 2, diverse HTC en Sony Ericsson toestellen).
Stereo-fan for life!

Ejorne

Citaat van: technative op juli  9, 2013, 17:10:42
Ik heb geen LX3, maar wel een Canon camera en dat speelt zonder problemen. Ook video van een Nikon en Samsung camera speelt 'ie zonder problemen af. Daarnaast heb ik ook nooit problemen gehad met filmpjes van bijvoorbeeld een smartphone (Samsung Note 2, diverse HTC en Sony Ericsson toestellen).

Filmpjes van mijn tablet speelt ie van mij ook maar als ik het filmpje knip met een app dan kan ik niet meer spoelen. Filmpjes van andere camera's dan mijn lx3 worden hier ook afgespeeld.

Rem395

Ik heb een Panasonic LX3, prima toestel trouwens, en mijn Mede8er med600x3d heeft er geen enkel probleem mee.. Werkt prima!
Audiomat Arpege reference 10, Genalex KT77 Gold Lion, Cayin CDT-17A, Elac 330 Jet, Elac sub 211.2 ESP, Audioquest Gibraltar, Audioquest NRG4, Pioneer DV-868AVi, Logitech Duet

eduard

Wat zijn op dit moment qua beeld en geluid kwaliteit de best media streamers?  (prijs kwaliteit verhouding)

VTEC_genieter

Vergeet ook niet dat de beeld- en geluidskwaliteit content gerelateerd zijn.
Ik download ook films vanuit de openbare trackers en niet alles is qua beeld/geluid goed.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

eduard

Dat is waar maar er even van uit gaande dat de software (films en muziek) van goed kwaliteit zijn.
Ik heb zelf nu 2 streamers de mede8er 400x2  en de Xtreamer SideWinder 3.
Heb ik het verleden ook al getest met een popcorn 300  (maar deze kon maar erg slecht met diverse aangeboden software omgaan. En ook nog dune hd smart d1 maar hier kreeg ik geen beeld uit via mijn Marantz AV7005

Beeld en geluid kwaliteit en gebruikers gemak zijn erg belangrijk.

Eduard

Mediasluis

Maar welke vind je beter?
Xtreamer Sidewinder 3 of Mede8er. 400?
Hoe is de WD TV Live qua beeld in verhouding tot de 2 bovenste?
Ik heb zo'n WD TV Live erbij nodig om te calibreren met de Pattern stick.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis