HDX BD1

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 27, 2010, 15:38:43

Vorige topic - Volgende topic

WilcoD

Citaat van: Douma op april 21, 2010, 08:47:40
Y
Er moet rekening mee gehouden worden dat spelers met de Realtek chipset (heb ik gelezen) zoals de PlayOn (heb ik ervaren) geen 23,976Hz kunnen uitsturen, maar op dit moment alleen 24Hz. Dit resulteert in 'microstuttering'.

Bedankt voor de tip daar had ik nog niet aan gedacht en wil me daar ook zeker niet aan ergeren.
Nog maar even afwachten wat de nieuw firmware gaat doen op de BD-1 dus........

Geduld geduld  :nervous:

boekhour

Nieuwe firmware is eindelijk in zicht. De problemen met updaten schijnen te zijn opgelost en dit weekend wordt er bij HDX overgewerkt om dit te gaan testen. Misschien dat we volgende week eindelijk over een nieuwe firmware kunnen beschikken!
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

pbrand

Het is goed dat HDX eindelijk eens communiceert. Maar gezien het verleden heb ik nu zoiets van, eerst zien dan geloven  :D

Maar..... als ze erin geslaagd zijn om de beloftes in deze 5.0 firmware waar te maken, dan is de BD1 opeens een verdomd goed apparaat geworden!

We wachten het even af  :angel:

existence

Hier wat pics van de nieuwe firmware.   Ziet er goed uit.  O0

http://picasaweb.google.com.tw/panypanla/HdxBd1NewUi#

MauriceW

De update is uit!

http://www.hdx1080.com/news/3/194-this-is-it

CiteerRelease Notes:

1. Improved photo slideshow usability.
2. Added WIFI support for TPLINK WN821N USB Dongle (version 2.0)
3. Added manual network configuration with credentials.
4. Added CSI integration for HDD format.
5. Improved overall network streaming bitrate to >50Mbps (recommend NFS protocol)
7. Brand new UI for file management.
8. BT transmission added. (to access, use your browser and visit http://HDXBD.YOUR.IP:9091
9. Added autoframe rate
10. Added colorspace handling
11. Added deepcolor support

J.A.F._Doorhof

Mooi.
Zal hem testen als we weer terug zijn.
Jammer genoeg nog geen mymovies support.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

boekhour

De eerste bevindingen op hdx1080 forum zijn helaas weinig hoopvol. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd maar het zegt genoeg dat de mensen weer terug willen naar 4.9. Dit gaat een lang verhaal worden...
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

J.A.F._Doorhof

Ik streep deze maar officieel van mijn lijstje van waarschijnlijke opvolger van de Dune.

Heb nu een tijdje met de nieuwe firmware gespeeld maar kan simpelweg niet enthousiast worden.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de nieuwe look en feel een stuk beter is, het is een soort kruizing tussen de PS3 en de bekende TVIX structuur, het werkt maar niet helemaal lekker voor enorme bibliotheken.

Grootste nadelen voor mij waarom ik hem definitief afschrijf zijn :

1. Nog steeds geen lipsync correctie (is hij er wel laat me dit dan weten).
2. DVD folders start je op door de eerste video file te gebruiken MAAR je hebt dan geen menu besturing, de pijltjes werken gewoon als doorskippen, je hebt ook geen menu knop etc. echt ronduit belachelijk.
3. Netwerk shares kunnen nu met naam en wachtwaard aangemaakt worden maar wat ik ook probeer het is niet werkend te krijgen met onze server, terwijl mijn Twonky wel perfect werkt op de BD1 en de Dune gewoon mijn share herkent.
Dit is een probleem dat ik ook al bij de TVIX tegen kwam maar daar werkte zelfs mijn twonkyserver niet.
Je zou bijna de schuld zoeken in de server zelf maar heb die een paar keer doorgelopen de afgelopen dagen en alles is 100% perfect ingesteld, de PS3, iPad (mediasoftware), de Dune etc. pakken allemaal netjes de share op.
4. Samba share word wel gezien, maar geeft aan geen files, ben je eigenwijs en druk je er dan toch op dan word je getrakteerd op een zwart scherm met blauwe randen waar je onmogelijk uit komt.
5. Bij het starten van de internet browser kom ik niet meer terug uit de browser, het enige dat werkt is een on/off van de speler.

Klopt 1 van deze 5 dingen niet, laat me dit dan weten, ook ik ben niet alwetend en kan wat missen.

Er zijn ook dingen verbeterd.
1. De 1080P50 en 1080P60 zijn toegevoegd.
2. Er is een autoframe rate optie toegevoegd.
3. De user GUI is een stuk verbeterd.

Overall heb ik best een rot gevoel over de BD1 om eerlijk te zijn.
Gisteren een aflevering van Supernatural vergeleken met de Dune BDprime 3.0 en de BD1 heeft gewoon meer diepte in het beeld en het geluid klinkt een stuk losser.
Je zou BIJNA zeggen dat als ze de DVD map problemen oplossen je kan leven met werken met de Twonky server en het missen van de mooie plaatjes en beschrijvingen van de Dune........

Voorlopig gaat de BD1 uit mijn set naar de demo ruimte in de winkel, de THIS IS IT! firmware van de BD1 is voor mij uitgedraaid op een THIS COULD BE IT!, but it still isn't firmware.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MauriceW

Alle punten die je noemt kloppen wel (helaas).

Er is weer een nieuwe firmware aangekondigd voor 10 juni.

Tevens gaan ze nu met beta-testers werken. Ik heb mezelf opgegeven, dus hopelijk binnenkort meer nieuws.

J.A.F._Doorhof

We hebben hem tijdelijk maar in de winkel als demo.
Ik denk dat ze erg veel krediet aan het verspelen zijn, kom op dvd folders moeten toch gewoon werken, dat is geen bug maar gewoon oliedom.
Custom installer

jeremey

wat vele van tevoren al voorspelden is waarheid geworden en het bizarre is nog dat het apparaat met een gehackte firmware van de popcorn beter werkt  dan de originele software.

MauriceW

Nieuwe firmware:

http://www.hdx1080.com/download/cat_view/58-hdx-bd-1-firmware/57-hdx-bd-1-download-section

ISO's en DVD-folders werken nu eindelijk.

Helaas nog geen toegang tot de interne harde schijf via SMB of NFS (wel FTP).

pbrand

Citaat van: MauriceW op juni 23, 2010, 22:32:58
Nieuwe firmware:

http://www.hdx1080.com/download/cat_view/58-hdx-bd-1-firmware/57-hdx-bd-1-download-section

ISO's en DVD-folders werken nu eindelijk.

Helaas nog geen toegang tot de interne harde schijf via SMB of NFS (wel FTP).

Mooi voor je om te zien dat ze in ieder geval nog iets aan het verbeteren zijn. Het duurde mij allemaal te lang met de firmware en de voortgang is om te huilen.

Ik ben er dus inmiddels maar uitgestapt en heb op 11 juni (toen de firmware er alweer niet was) een dune prime 3.0 gekocht. Nog geen spijt van gehad  :D

Gatone

Hoe is de HDX BD-1 met de nieuwste firmware (13/8)?

Viper9

Ben van plan om een mediaspeler aan te schaffen en twijfel erg tussen de HDX 1000 en de HDX BD1 ik lees zoveel verschillen en problemen met de firmware, wie kan mij hierin adviseren om de juiste keuze te maken?
gr Viper9

Ronin79

Persoonlijk heb ik voor de HDX1000 gekozen. Deze is iets ouder, misschien is het beeld iets minder
als de nieuwste versie ..... maar hij is wel stabiel, en alles doet het goed.

Ik kan geen keuze voor jou maken ... maar zolang de BD-1 niet goed is, of er geen waardige opvolger komt
houd ik mijn HDX1000 gewoon in de woonkamer. Prima apparaat  ;)

Viper9

Citaat van: SillentWolf op augustus 20, 2010, 12:50:25
Persoonlijk heb ik voor de HDX1000 gekozen. Deze is iets ouder, misschien is het beeld iets minder
als de nieuwste versie ..... maar hij is wel stabiel, en alles doet het goed.

Ik kan geen keuze voor jou maken ... maar zolang de BD-1 niet goed is, of er geen waardige opvolger komt
houd ik mijn HDX1000 gewoon in de woonkamer. Prima apparaat  ;)

Ik las zojuist dat er weer een nieuwe firmware 4.20 uit is  voor de HDX BD1 zou die de huidige problemen oplossen of is dat nog niet bekend. Ik ben een leek in dit soort materie vandaar deze vraag. Toch bedankt voor je reactie.
gr Viper9

Ronin79

Graag gedaan.

Of in update alle huidige problemen zijn opgelost, zoals de Lipsync .. weet ik helaas niet.
Frank Doorhof, of een ander forum member die de BD-1 heeft, zal het waarschijnlijk wel weten.  ;)

J.A.F._Doorhof

Ik zal binnenkort de nieuwe firmware er eens in zetten.
Qua beeld en geluid wil ik GRAAG over, maar dan moet hij wel mymovies ondersteunen.
Custom installer

Ronin79

Ben erg benieuwd hoe hij dan presteerd.

De Mymovies die jij noemt, is dat lastig om te laten draaien op een NMT ?
Welke versie zou je dan moeten gebruiken ?

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik 1.12 de nieuwe versie is een ramp naar mijn bescheiden mening.
Custom installer

Viper9

The much anticipated BD-1 firmware update is here.

Firmware Version: 4.20
Release Date: 13/08/2010

Release Notes:

1. Fixed 1080p24hz HDMI output Panasonic TV with noise problems
2. Solve some of the MKV-VC1 no video output problem
3. Network test message, added more details.
4. Enhanced SAMBS / NFS automatically search and password detection. To support the sharing of NAS detection
5. HD Audio issues resolved
6. HDMI hotplugging stability fixed
7. Added background music function:
a. When playing music, press the stop button to exit playback and return to directory listing; press the back/return button while playing the audio track to activate background music.
b. background music supports menu browsing, image slide show , browser navigation operations. Browse the menu interface, press the stop key to stop the background music.
c. Automatically terminate BGM when playing video/music track.
d. BGM will loop the audio files within the same directory. Limitations are not able to adjust the background music volume, fast forward / rewind, or any music controls.
8. Added automatically scanning for WIFI hotspot within range, and WEP/WPA support.
9. Added weather forecast (activate in settings -> systems 
10. Added FLV (video: H.264, Audio: AAC) file playback
11. Support DTS audio-file playback (. Dts,. Wav)
12. Picasa photo album support. Need username of the intended album that you want to browse. (Beta stage)
13. Added MP3, WMA music files ID3 (metadata) display support
14. Added various audio output support
8. Added VPN support
9. Subtitles related changes - 
a. ASS format support
b. Added non-standard idx + sub subtitles support
c. Added non-standard sub text subtitles support
d. Fixed subtitle display when sentence is too long
e. Revised text subtitles translucent black shadow
10. UI improvements
a. Direct Play DVD/CD function
b. While browsing press "INFO" on remote to bring up UI help screen.
c. Browsing to firmware version number, shows recently released the latest features
e. Added resume/bookmarking ON/OFF option
f. photo slideshow remove blue border
g. Merge interface samba / nfs directory and upnp directory
11. Gbit LAN experimental stage support, no configuration needed.
12. Solve some of the special directory / file names cause crash problems

bron: http://www.hdx1080.com/news/firmware/23/204-hdx-bd-1-firmware-release-420
gr Viper9

Gatone

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 20, 2010, 18:27:00
Ik gebruik 1.12 de nieuwe versie is een ramp naar mijn bescheiden mening.

Welke mediaspeler raad jij aan op dit moment? Nog steeds de Dune?

Ronin79

@ Frank

Hoe zet je dat programma op de HDX ?
of is er hier toevallig een Topic over.

Wat betreft die nieuwe Firmware:

Ik zie nog steeds geen lypsync oplossing, of kijk ik er over heen ?

Gatone

Citaat van: SillentWolf op augustus 20, 2010, 22:21:24
Ik zie nog steeds geen lypsync oplossing, of kijk ik er over heen ?

Volgens mij ook niet, nee.