HDX BD1

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 27, 2010, 15:38:43

Vorige topic - Volgende topic

existence

Hallo,

Is deze nu het zelfde als de c200 popcorn?  Of toch een andere chip?

Zelfde Beeld?  Zelfde Geluid?

Ik zit namelijk in dubio  om de HDX of de popcorn c200 te kopen.
Zijn er verschillen?

Ik weet dat de c200 in iedergeval nmt apps kan draaien   en de nieuwe skin UMC is wel erg mooi.

http://hdd-player.de/umc/videos/UMC%20V2.0%20-%20Preview.mov

J.A.F._Doorhof

C200 is een totaal andere speler.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

existence

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april  8, 2010, 19:33:13
C200 is een totaal andere speler.

In wat voor een zin?   Zit toch de zelfde chip in? Of heb ik dat verkeerd.

J.A.F._Doorhof

Dan zijn feitelijk alle mediaspelers exact dezelfde spelers.
Sterker dan zijn PCs en Macs ook gelijk :D

Zonder gekheid.
De truc is het implementeren van die chipset, de verdere opbouw van de prints en onderdelen.
En natuurlijk het OS.

Dus TOTAAL andere spelers met misschien een zelfde hart.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirc

Ik ben uiteindelijk toch voor de (iets duurdere) Dune gegaan.
Puur omdat daar de minste nadelen over bekend zijn en deze ook goed uit de test komt.

pbrand

Citaat van: Dirc I op april  9, 2010, 10:25:43
Puur omdat daar de minste nadelen over bekend zijn en deze ook goed uit de test komt.

Ik hoor graag je bevindingen :) Alhoewel je dacht ik de base besteld had en niet de BD?

Ik las dat er vandaag een nieuwe firmware uitgekomen is voor de BD1 en dat deze door een aantal mensen al als zeer teleurstellend is betiteld. Dus ik vrees dat het einde oefening is voor de BD1 wat mij betreft. Aan de andere kant komt de mediaplayer er hier toch pas met de vakantie dus dan kan ik het nog even aankijken  :D

Dirc

Citaat van: pbrand op april  9, 2010, 15:32:05
Ik hoor graag je bevindingen :) Alhoewel je dacht ik de base besteld had en niet de BD?

Ik las dat er vandaag een nieuwe firmware uitgekomen is voor de BD1 en dat deze door een aantal mensen al als zeer teleurstellend is betiteld. Dus ik vrees dat het einde oefening is voor de BD1 wat mij betreft. Aan de andere kant komt de mediaplayer er hier toch pas met de vakantie dus dan kan ik het nog even aankijken  :D

Inderdaad de Base.

Remus

Citaat van: pbrand op april  9, 2010, 15:32:05

uhmm, ik kan de nieuwe nog nergens vinden. Heb je misschien een linkje?

Remus

Citaat van: Dirc I op april  9, 2010, 10:25:43

Ik ben ook wel benieuwd naar je bevindingen. Vooral de muziek weergave en de daarbij behorende opties/jukebox functie. Bij de BD1 is dit vooralsnog waardeloos..

existence

boekhour

HDX is in hoog tempo het beetje credit wat ze nog hadden met de bd1 compleet te verspelen. Ondertussen wel nieuwe spelers introduceren, zoals de bone, terwijl de bd1, die nog maar net op de markt is, nog lang niet klaar is. Ook killing is dat ze mensen niet goed op de hoogte houden van vorderingen en waarom dingen lang duren, er zaken tegen zitten etc. Een soort mist optrekken en klantvragen compleet negeren zal zeker niet helpen voor de klanttevredenheid.
Dan kan je beter eerlijk zijn en vertellen dat het uitloopt, weten mensen waar ze aan toe zijn. Dit begint zo al aardig op het Tvix 4100 verhaal te lijken. Ik heb zelf de bd1 maar moet hem nu toch helaas afraden, dit gaat te lang duren. De nieuwe firmware 4.11 voegt nauwelijks wat toe en we zijn al weer 3 maanden verder. Het zou mij hoogst verbazen als ze dit nog recht weten te trekken bij HDX.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Remus

Citaat van: existence op april  9, 2010, 18:00:55

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23780

Bedankt :)

Ik ben benieuwd of deze firmware (4.11) ook op de officiĆ«le website aangekondigd gaat worden. Deze update gaat helaas nergens over.. een heel slecht zoethoudertje?  Het zal me niet verbazen dat de 'grote' firmware update wordt uitgesteld. 

RHISCNL

BD-1 is met huidige software oke maar zeker niet perfect  ;) (via NFS en samba stream niet mogelijk om dvd.iso en bluray.iso af tespelen, wel van interne hdd en ook als BDMV en video_ts mappen) daarom hebben we onze demo en prive bd-1 unit maar geflashed met C-200 firmware...  werkt al ruim 2 weken 100%

mvgr, ronald

Youtube demo filmpje zien?
Samsung 52 inch 8 serie & Samsung 46 inch 6 serie LCD TV - Ziggo icm CISCO HDPVR - TVIX 6600N & TvIX N-1 - Netgear WNDR3700 - Netgear ReadyNAS NV+ 4TB & QNAP TS-509 5TB - DELL Inspiron 580 & 2x BenQ 24 inch TFT

J.A.F._Doorhof

Doet hij dan wel gewoon samba shares met wachtwoord ?
En kun je later terug naar BD1 firmware ?
Moet je voor de update wat aanpassen ?
Custom installer

WilcoD

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 10, 2010, 17:48:44
En kun je later terug naar BD1 firmware ?

Dat is nog niet mogelijk :dry:

RHISCNL

klopt nog geen weg terug op dit moment, alles op eigen risico! Laatste fw C-200 is mijn prive unit geflashed nog geen online fw beschikbaar. Indien wel aanwezig dan word het pas spannend of alles blijft werken  ;) Speciale upgrade folder met c-200 fw en apps er in... linkje staat ergens op mpc... simpel om te doen
Samsung 52 inch 8 serie & Samsung 46 inch 6 serie LCD TV - Ziggo icm CISCO HDPVR - TVIX 6600N & TvIX N-1 - Netgear WNDR3700 - Netgear ReadyNAS NV+ 4TB & QNAP TS-509 5TB - DELL Inspiron 580 & 2x BenQ 24 inch TFT

RHISCNL

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 10, 2010, 17:48:44
Doet hij dan wel gewoon samba shares met wachtwoord ?
JA, ziet automatisch je werkgroepen of keuze nfs server indien je bijv een Qnap met NFS hebt draaien, maar ook alle samba shares, 100% gelijk als de PopcornHour C-200

J.A.F._Doorhof

Blijf voorlopig wel met de Dune draaien totdat ze de BD1 gefixed hebben, beeld en geluid ben ik nu van onder de indruk maar hij moet echt 1080P50/60 en netwerk shares met wachtwoord gaan ondersteunen.

Lipsync zou ook zeer gewaardeerd worden.
Custom installer

boekhour

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 11, 2010, 08:32:02
Blijf voorlopig wel met de Dune draaien totdat ze de BD1 gefixed hebben, beeld en geluid ben ik nu van onder de indruk maar hij moet echt 1080P50/60 en netwerk shares met wachtwoord gaan ondersteunen.

Maak van 'voorlopig" maar "tot volgend jaar" als ze bij HDX in het huidge slakkegangen-tempo blijven doorgaan.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

WilcoD

Inderdaad, had eerst zoiets van ik wil een BD-1 maar denk toch dat het een PlayonHD gaat worden  :sneaky2:

RHISCNL

Hangt ervan af waar je eea voor gaat gebruiken, advies fullhd content denk toch aan de sigma 8642/8643 (667 mhz), budget cq prijs kwaliteit is realtek 1073 (400mhz) oke

WilcoD

Ja mee eens daar kan ik niet omheen.
Het zal echter bijzaak zijn een mediaspeler, dus wil er geen grof geld aan uitgeven.

Hoewel de werkelijkheid misschien anders uitwijst :baaa:

RHISCNL

Yep, correct, denk aan een Realtek streamer only (USB slave) Playon!HD mini of tvix N-1 of Mede8er, Playon!HD of tvix 6600N (=450mhz)
Laatste tijd is er zoveel keuze, dat zelfs ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie  ;)

MauriceW

HDX is na veel aandringen eindelijk begonnen met wat meer openheid van zaken te geven:

http://www.hdxforum.com/viewtopic.php?f=35&t=2789

De nieuwe firmware die veel ontbrekende features moet toevoegen is praktisch klaar, alleen was er nog een probleem met de flash update procedure.

Volgens het laatste bericht is dit nu getackled en wordt de nieuwe firmware "hopelijk" eind van de week uitgebracht.

Douma

CiteerHangt ervan af waar je eea voor gaat gebruiken, advies fullhd content denk toch aan de sigma 8642/8643 (667 mhz), budget cq prijs kwaliteit is realtek 1073 (400mhz) oke

Y
Citeerep, correct, denk aan een Realtek streamer only (USB slave) Playon!HD mini of tvix N-1 of Mede8er, Playon!HD of tvix 6600N (=450mhz)
Laatste tijd is er zoveel keuze, dat zelfs ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie   ;)

Er moet rekening mee gehouden worden dat spelers met de Realtek chipset (heb ik gelezen) zoals de PlayOn (heb ik ervaren) geen 23,976Hz kunnen uitsturen, maar op dit moment alleen 24Hz. Dit resulteert in 'microstuttering'.
"Nothing lasts, but nothing is lost."