HDX BD1

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 27, 2010, 15:38:43

Vorige topic - Volgende topic

Ronin79

Alleen met de BD-1 of ook met de HDX1000.

Als deze dan in de pc, of aan de pc moeten worden gekoppeld doormiddel van een SATA verbinding,
dan zal ik eerst op een nieuwe pc moeten wachten .... en dat gaat nog wel even duren  :unhappy:

Dirc

Geen idee eigenlijk of dit ook voor de HDX 1000 geld.

Al met al nog steeds lastig dus of de BD-1 op de lelijke PCH A-200

Dirc

CiteerFIRMWARE + NMT Aplicaties     
4 Juni 2009    
50-17-090204-15-HDD-403-000    

Download Firmware plus de NMT Applicaties

Download alleen de Firmware    LINK

Download My myiHome    myiHome v5.1.3

FIRMWARE UPDATE (alvorens u de nieuwe NMT applicaties wenst te installeren, dient u eerst deze firmware update uit te voeren)

1. Plaats 50-17-090204-15-HDD-403-000.bin en de usbupdate.html op een USB Geheugen stick/externe USB Schijf, of op de Hard Disk van de unit. (Indien u ook de NMT applicatie wenst te installeren, plaats u ook de syb8634.nmt file erbij. Let op, u kunt de NMT applicaties alleen updaten middels een externe Hard Disk of een Memory Stick, niet vanaf de interne HDD

2. Plaats de USB stick of de Externe HDD aan de Unit

3. Als de unit nog niet opgestart is, zet hem dan aan. En kies de bron waar de update op staat

4. Ga naar de 4de en tevens laatste icoon en klik erop

5. Klik op usbupdate.html

6. Klik vervolgens op 50-17-090204-15-HDD-403-000.bin

Indien u ook een interne Hard Disk heeft, en de NMT aplicaties wenst te gebruiken, update deze dan ook. Als u de NMT applicaties al heeft geplaatst op de USB stick/Externe Hard Disk, zal na de update de unit vanzelf naar dhet installatie scherm van de NMT APPLICATIES gaan.

NMT APPLICATIE UPDATE (alvorens u de nieuwe NMT applicaties wenst te installeren, dient u eerst de firmware update uit te voeren)

1. Plaats syb8634.nmt op een USB Geheugen stick

2. Plaats de USB stick of de Externe HDD aan de Unit

3. Als de unit nog niet opgestart is, zet hem dan aan.

4. Ga naar INSTELLINGEN/SETUP, en ONDERHOUD/MAINTENANCE

5. Kies NMT INSTALLATIE HULP/ INSTALL NMT APPLICATIONS

6. volg de stappen op het scherm

CHANGE LOG

Release Date : 11 November 2008
Firmware Version : 50-17-081023-15-HDD-403-000

1. No NMT apps, still previous 00-17-090115-15-POP-403
2. Some critical patches on 00-17-090125-15-POP-403
3. Fixed Video_ts playback over SAMBA, with whitespace in share name, will crash.
4. Turkish codepage fix.
5. Remove "Audio */*: ***" message at start of video playback (e.g. TS).
6. PNG read
7. Fixed ISO with single subtitle track cannot be display
8. Internet Radio link added in Web Services
9. MP3 volume soft after ISO/IFO playback workaround
10. Workaround DirecTV UPnP crash issue
11. Image cache issue fixed
12. Fixed long playback of some TS file causing system crash
13. Fixed formatting SATA HDD failure on some large capacity HDD
14. Fixed further DTS dropouts in MKV.
15. DTS 2-Channel downmix Support

Blijkbaar kan het op de 1000 al wel.

Dirc

Voor de BD-1 vind ik:

CiteerHow to get the harddrive working:

Connect the harddrive to your PC and create the following 3 partitions
1. Linux Ext3 minimum 256 MB (I did 1GB)
2. Linux SWAP minimum 512 MB (I did 1GB)
3. Linux Ext3 remaining space
I used Hiren's Boot Disk and then Paragon Partition Manager

Make sure firmware version 9.2.1.4.8.0 is installed on the BD-1(not version 4.9.0)

Put the harddrive into the BD-1 and start her up. If everything went well it now shows you: hda1, hda2, hda3

Now upgrade the firmware to version 9.2.1.4.9.0, this will install everything on your harddrive.

After installation all maps should be visible in a folder named Anyway: (Apps, Audio, Video etc.)

Dirc

Trouwens,

Als je hem NTFS formatteert krijg je alleen read mode en kun je dus de FTP niet gebruiken

Dirc

En hier de wishlist voor de BD-1 welke ze in de volgende firmware willen plakken:

CiteerDear All,

Outstanding Features to be added:

1) BD-rom compatible list
2) Manual IP input for share drive, supporting SAMBA and NFS. With username and password field.
3) Hard drive installation wizard with support for BT transmission and Usenet Input
4) Localized language GUI and filename support 
5) Auto framerate
6) Wireless support through USB Adapter (TPLink WN821N)
7) YAMJ or otther similar jukebox support
8) Internet Content delivery9) Improve network streaming capability
9) Automatic frame rate detection

The above is a list of compliation from our internal and user feedback, our engineering department prioritize the above list according to the resources available. 

Robbert54

Citaat van: Dirc I op maart 23, 2010, 18:58:03
Geen idee eigenlijk of dit ook voor de HDX 1000 geld.

Al met al nog steeds lastig dus of de BD-1 op de lelijke PCH A-200
die pch a-200 is echt een verschrikkelijk ding!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Dank je Dirc  ;)

Ik zal de boel op zijn tijd eens doorlezen. Heb een word document ervan gemaakt, en op
mijn bureau blad gezet.

Automaat

Maar gaat die opmerking nou over de BD1 of de 1000?
Reading the HTForum is learning every day!!

Madhouse

De 1000 kun je tot 1,5TB gewoon formateren in je HDX. Je maakt dan een linux partitie. De HDX kun je dan aansluiten op je PC via USB en dan met een software (Ext2Fsd) zet hij hem gewoon in je verkenner. Zo pomp ik mijn films over naar de HDX. Dit is wel de snelste manier. Hoe het bij de BD1 zit weet ik niet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

Hetzelfde.

Het probleem is als je een 2 TB schijf koopt wat ik wilde doen.
Wellicht kan ik beter 2 x 1,5 TB kopen.

Madhouse

Citaat van: Dirc I op maart 23, 2010, 19:57:36
Hetzelfde.

Het probleem is als je een 2 TB schijf koopt wat ik wilde doen.
Wellicht kan ik beter 2 x 1,5 TB kopen.

Zo heeft een vriend van me dat ook. 1,5TB er in en een 1,5TB extern. Koop wel een 5400rpm (Green Power) intern, die zijn gewoon stiller!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Remus

Even snel mijn eerste indruk:

Vanmiddag stond de postbode aan de deur met mijn HDX-BD1. Na het openen van de doos trof ik een degelijk ogende mediaspeler aan. Ik had gelezen op het internet dat bij iemand het klepje van de hdd los zat, bij mij is dit niet het geval. Verder zat er nog een ac-kabel met externe voeding, nette afstandsbediening en een hdmi kabel in de doos.

Vervolgens heb ik direct de WDTV uit m'n set getrokken en de BD1 aangesloten. Ik maak geen gebruik van een netwerk. Al mijn media heb ik op externe hdd staan, deze heb ik rechtstreeks via usb op de BD1 aangesloten. Ik heb ook geen receiver, dus de BD1 is rechtstreeks aangesloten op m'n plasma via hdmi. Voor het geluid maak ik gebruik van actieve luidsprekers die aangesloten staan via een optische kabel aan de BD1.

Het installeren van de firmware is een fluitje van een cent. Net als bij de WDTV moet de nieuwe firmware op een HDD worden gezet vanwaar de mediaspeler het herkend en kan installeren. Inmiddels zijn er al 3 nieuwere firmware updates uitgebracht en ik heb uiteraard de nieuwste geïnstalleerd (4.9).

Bij het voor de eerste keer opstarten staat de bd1 standaard op 720p modus ingesteld. Het wordt niet automatisch op 1080p ingesteld dus dit moet je handmatig doen. Hierbij kun je ook nog de keuze maken voor 50Hz/PAL, 60Hz/NTSC of 24Hz. Ik heb eerst voor 1080p 24Hz gekozen. Voor de rest zijn er weinig dingen die verder in stellen zijn. Het menu ziet er simpel uit, maar dat heeft voor mij niet veel meerwaarde.

Op m'n externe hdd heb ik de volgende formaten staan die ik vanmiddag heb getest:

DVD iso's
MKV's (allemaal 1080p films van 15GB en groter)
Avi bestanden (serie's)
AVCHD iso's
WMV (hidef)
FLAC
MP3/4
JPG ed
en nog een paar.
Zoals je mag verwachten doen al deze formaten het vlekkeloos. Wat mij direct opvalt is hoe soepel en snel alles aanvoelt en werkt in vergelijking met de WDTV. Bij de Iso bestanden worden de menu's netjes geopend en werkt het net zo goed als op een dvd speler.
Bij het afspelen van dvd iso's stotterde het beeld om de zoveel seconden. Dit was snel opgelost door 1080p 50HZ/pal te kiezen. Hierbij scaled de BD1 de dvd's weer iets beter op dan de WDTV.
Mijn WMApro geluidsporen worden ook probleemloos afgespeeld. Het volgende dat ik ga testen zijn BD iso's.
Al met al heb ik nog niet veel te klagen over de BD1, Behalve dat ik tijdens het afspelen van m'n FLAC bestanden niet door m'n andere files kan scrollen.

Ronin79

Klinkt in iedergeval positief.

Weet iemand toevallig of de HDX-1000 ook AVCHD Iso kan lezen ?
BR-Iso in ieder geval niet.

Remus

Ik ben idd redelijk positief. Maar de BD1 is verre van perfect. Ik hoop dat de volgende firmware toch wat meer opties aan het apparaat toevoegt. Een jukebox functie oid voor muziek zou wenselijk zijn.

Ronin79

Volgends mij staat de volgende geplant in April. Ben benieuwd wat je na de update vind.  ;)

Dirc

Je review klinkt in ieder geval niet slecht....

Remus

Volgens deze thread is het mogelijk om de software van de C200 op de BD1 te zetten:

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23094

WilcoD

Citaat van: Remus op maart 27, 2010, 22:02:38
Volgens deze thread is het mogelijk om de software van de C200 op de BD1 te zetten:

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23094

Dat is een mooi iets dat dat mogelijk is echter is het nog niet mogelijk om de bd-1 firmware terug te zetten, dus dat is niet handig mocht je problemen krijgen met bd-1.

Dus zou nog even rustig wachten tot de volgende firmware update van HDX, dit schijnt een heleboel goed te maken  :nopompom:

Automaat

Wat is nou het nut van dat venstertje aan de voorzijde? Dat je kan zien dat er een harde schijf aanwezig is of zo .........?
Reading the HTForum is learning every day!!

Remus

Ik denk voor de afstandsbediening.. In het echt zie je er namelijk niets door.

fastlex

Even over het autoswitching.
ALs je een film afspeelt en je wilt je BD1 op bijv 1080P60 zetten, stop je de film, steld de BD1 anders in en druk op opslaan.
Als je hiermee klaar bent en op enter drukt, kom je toch weer in de map waar je film staat of niet?
Zo werkt het bij de HDX-1000, dat scheelt een hoop mappen doorbladeren...
Goede tip?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Harry HT

Citaat van: Remus op maart 31, 2010, 16:27:13
Ik denk voor de afstandsbediening.. In het echt zie je er namelijk niets door.
;D
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Incognito

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 22, 2010, 16:59:30
Popcorn hour nog niet getest maar komt wel geloof ik binnenkort.

Hoi Frank,

Heb je toevallig al zicht op het moment dat je de Popcornhour C200 aan de tand gaat voelen?

J.A.F._Doorhof

Ik heb hem nog niet.
We gaan sowieso eind volgende week voor 2 weken weg dus het dan in Mei.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"