HDX BD1

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 27, 2010, 15:38:43

Vorige topic - Volgende topic

Ronin79

Hoewel ik toch de HDX 1000 heb gekocht, ben ik wel nieuwschierig wat de update te weeg zal brengen.  ;)

Dirc

Inderdaad. Als deze veel van Frank's gesomde 'dealbreakers' oplost kan deze wel eens boven aan de lijst komen boven de Dune / Popcorn.

J.A.F._Doorhof

Zeker weten, beeld en geluid is simpelweg IETS beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

Zie ik daar een potentiele speler voor op de slaapkamer  :wacko:  ;)

Dirc

Slaapkamer???
Haha bij mij gewoon op de HT denk.

Ronin79

Misschien kan ik ze dan ook omruilen. De een in de slaapkamer, de ander de woonkamer in.  :P  :laugh:

Eerst heb ik nog andere prioriteiten op audio en pc gebied, maar je weet maar nooit hoe het balletje later kan rollen.

Eingelijk ben ik ook best wel nieuwschierig hoe goed de aankomende YuiXX zal zijn.
Maken ze de verwachtingen waar, of wordt het een flop. Ze hebben in ieder geval de tijd, om er
iets moois van te maken.

Dirc

ook waar maar dan heb je van de BD1 al weer de derde firmware. Ik geloof niet dat bij de YuiXX de eerste al 100% is.

Wellicht dalen de prijzen van de BD1 ook nog wel komende maand met alle opkomende concurrentie.

Ronin79

Dat denk ik ook niet. De huidige spelers hebben dan als het goed is al meerdere firmware updates achter de rug.

Zoals jij al aangeeft; hopelijk zakt de prijs van de BD-1 in de aankomende maanden (mag ook over een half jaar of langer),
dan kunnen we (ik) alsnog kijken of het de prijs van een aanschaf rechtvaardigt. Op dit moment is de HDX-1000 in mijn ogen een
betere keus. Ik zal deze ook eens zo snel mogelijk (als de tijd ervoor is) aan gaan sluiten.

Wie weet hoelang het nog gaat duren met de CA650R. Ik weet nog steeds niet of de Oppo en de HDX het goed doen.
Toch maar binnenkort mijn HDMI switcher aan gaan sluiten, dan kan ik de HDX en de Oppo tenminste in gebruik gaan nemen.  ;)

J.A.F._Doorhof

Gezien de marge op de BD1 ben ik bang dat er weinig speling is voor prijsdalingen.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirc

ff een HDX powerbuy initieren als een sponsor deze heeft;)

Ronin79

Met interne 2 TB 5400 schijf  :headbanging:

Dirc

5400 of 7200?

welke sponsor verkoopt ze eigenlijk?

Ronin79

5400 rpm is stiller dan de 7200. Aangezien sommige 5400 schijfen 32 of zelfs 64 cache hebben, zijn ze
in principe nagenoeg even snel als hun 7200 rpm tegenhangers. verder blijven de 5400 rpm (bijvoorbeeld de Eco schijven) -
een stuk kooler. Dat is wel zo handig in een kastje wat jij je HT spulletjes staat, dan wel in een afgesloten meubel.

Dirc

daar heb je een punt.
welke sponsor verkoopt ze:p

Ronin79

Robbert54

hoor ik daar een powerbuy opkomen ::)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirc

nah wilde het proberen maar kost veel tijd en minimale afname was 50 stuks dus wordt krapjes.

Robbert54

Citaat van: Dirc I op maart 20, 2010, 18:21:10
nah wilde het proberen maar kost veel tijd en minimale afname was 50 stuks dus wordt krapjes.
50 stuks? dat gaat hem niet worden dan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirc

dat dacht ik ook.

Incognito

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 19, 2010, 11:26:10
Zeker weten, beeld en geluid is simpelweg IETS beter.

Heb je de Popcorn hour C-200 toevallig ook al getest? Ben wel erg benieuwd hoe die zich qua beeld en met name qua geluid verhoudt t.o.v. BD-1.

Zou graag binnenkort (eigenlijk zsm) een mediaplayer kopen, maar vind het zeer moeilijk om een keus te maken omdat er op zo weinig plekken ingegaan wordt op de beeld en geluidskwaliteit van de apparaten.

J.A.F._Doorhof

Popcorn hour nog niet getest maar komt wel geloof ik binnenkort.
Custom installer

Incognito

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 22, 2010, 16:59:30
Popcorn hour nog niet getest maar komt wel geloof ik binnenkort.

Ok, top, ik wacht vol (on)geduld  ;) af

Dirc

Hmm ik kreeg net deze opmerking van Mobile Harddisk Solutions:

CiteerMenu's niet. Maar de a-200 heeft bluray light menu.  De schijf in een HDX moet je via een gigantische omweg aan de PC formatteren en partitioneren zodat ook ftp en andere programma's werken. Wil je dit niet gebruiken en wel bluray menus spelen dan is de HDX als NTFS te formatteren en prima te gebruiken.

Dan is het enige nadeel van de PCH dus de light menu's zover ik nu zie.

Ronin79

Dus iets lastiger te formateren.

Moet je die schijf dan in je eigen pc stoppen ?
Ik heb zelfs nog niet gekeken bij mijn eigen HDX 1000, of dit zo is.

Hopelijk niet. Ik heb nog een pc met IDE. SATA schijven kan ik niet formateren.
Aan de andere kant; de 1000 heeft USB slave, dus dan zou het engelijk wel moeten kunnen.
Alleen ben ik bang, dat ik dit niet met een HDX-BD1 kan doen. (alleen als ik een nieuwere pc zou hebben)

Dirc

Inderdaad dit moet je dan met je PC doen. Op tweakers staat uitleg over het maken van 3 partities ofzo om alles te laten werken.