The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Citaat van: morca op januari 28, 2014, 21:46:06
Mijn ADSY werkt ook niet naar wens,ik stel hem manual in.
Resultaat  :thumbs-up:

Het is echt bagger dat me rug niet beter word,ik zou wel eens met die manual eq willen spelen vd 9600.
Best kans dat daar globaal nog wat te halen valt.

Verder sluit ik me aan bij de klankbeeld toelichting,Marantz/Denon.
Ik persoonlijjk zou nooit geen Denon kopen,een Marantz klinkt imo mooier.
Maar smaken verschillen,dus dit bedoel ik niet zo dat Denon slecht is.
Maar als Marantz jouw voorkeur heeft qua klankbeeld,kan je een aardige miskoop doen.

Ik heb juist gewacht op de eindejaars opruiming van Marantz,misschien moet je die 9600 nog even laten staan....
gratis tipje van mij wat je de helft scheelt aan het eind vd rit  ;)
Manual EQ is niks voor mij, auto EQ is meer mijn ding :P Deze Marantz is natuurlijk al bijna 10 jaar oud en in die tijd is er erg veel veranderd op EQ gebied.

Qua geluid ben ik Marantz nu natuurlijk gewend, maar dit is wel de "oudere" Marantz sound, Denon heb ik nog niet gehoord. En qua wachten op de eindejaars opruiming heeft niet zo heel veel zin. De SR-7008 staat nu op €900,- en hij begon met een adviesprijs van €1599,- Het vorige model, de SR-7007 is nu te koop voor €800-900, dus dat scheelt niet veel. Maar bedankt voor de tip :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

cardas49

Citaat van: Martijn90 op januari 26, 2014, 17:12:29
Sowieso speel ik met maar 5 monitor speakers in een kleine ruimte, dus ik zal nu sowieso lange na niet alles uit de 9600 halen. Sowieso wil ik eerst een thuis demo hebben voordat ik iets besluit.

Ik haak nog ff in op deze eerdere opmerking :): Denk niet dat dit het geval is. Uiteindelijk blijft een receiver een behoorlijk compromis qua eindversterking.  Alhoewel de 9600 een schitterend model is onder de receivers, valt er met dedicated eindversterking waarschijnlijk meer uit de speakers te halen. Het gaat daarbij niet om het extra vermogen en volume wat een zwaardere eindbak zou leveren, maar meer om hoe effortless en krachtig het op lagere volumes klinkt. En ik gok dat in een zolder met beperkte ruimte die winst daar goed tot zijn recht zal komen. Zou een recente processor / receiver met zware meerkanaals eindbak (2e hands) overwegen. Met 3.5k kun je dan hele gave dingen doen, en een set neerzetten die nieuwere voor/eind combi's voorbij speelt.

Ze blijven mooi overigens, die XTZ speakers. Erg elegant design. Die Scandinaviers kunnen er wat van.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

BJF

Citaat van: Martijn90 op januari 28, 2014, 21:11:44
(...)

BJF, wat had jij voor de SR7008? Kan je wat zeggen over je ervaringen met Audyssey XT32? En het netwerk gedeelte, zoals bv Airplay, dat werkt alleen als de receiver met een LAN kabel is aangesloten toch?

(...)
De laatste versterker voor de SR7008 was een Linn Majik DS-I, daarvoor had ik een Marantz SR7005.
Omdat ik (na een verbouwing) een moeilijke akoestiek heb met staande golven ben ik op zoek gegaan naar een apparaat met Audyssey MultEQ XT32. Dat pakt de staande golven hoorbaar beter aan dan de eenvoudiger Audyssey van de SR7005.

De SR7008 beschikt niet over Wi-Fi, dus Airplay en bedienen via de app werkt sowieso alleen via LAN.
NAD M10 V2
Elac FS247

LuPo

Citaat van: Martijn90 op januari 28, 2014, 23:15:23
Manual EQ is niks voor mij, auto EQ is meer mijn ding :P Deze Marantz is natuurlijk al bijna 10 jaar oud en in die tijd is er erg veel veranderd op EQ gebied.

Qua geluid ben ik Marantz nu natuurlijk gewend, maar dit is wel de "oudere" Marantz sound, Denon heb ik nog niet gehoord. En qua wachten op de eindejaars opruiming heeft niet zo heel veel zin. De SR-7008 staat nu op €900,- en hij begon met een adviesprijs van €1599,- Het vorige model, de SR-7007 is nu te koop voor €800-900, dus dat scheelt niet veel. Maar bedankt voor de tip :)

Heb je wel naar het laagste punt van deze grafiek gekeken? :P
Op het laagste punt was de 7007 €699. De 7008 gaat dus nog wel goedkoper worden. ;)
Maar in jouw specifieke geval is de 7008 op (audio)kwaliteit geen upgrade denk ik.

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op januari 28, 2014, 23:15:23

Martijn Martijn toch! Manual EQ is nog eenvoudig ook met de SR9600! Uurtje ben je ermee bezig, dan ben je klaar. Scheelt je een hoop centen en je houdt gewoon je pleuro's in je zak!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

morca

Citaat van: Etiennevh op januari 29, 2014, 08:47:41
Martijn Martijn toch! Manual EQ is nog eenvoudig ook met de SR9600! Uurtje ben je ermee bezig, dan ben je klaar. Scheelt je een hoop centen en je houdt gewoon je pleuro's in je zak!
Als je vaak met een Eq gespeeld heb is het kinderspel,als het je eerste is.........leren en veel leren luisteren /analyzeren.
Maar ik ben het wel met je eens  ;D

Etiennevh

Citaat van: morca op januari 29, 2014, 18:02:13
Als je vaak met een Eq gespeeld heb is het kinderspel,als het je eerste is.........leren en veel leren luisteren /analyzeren.
Maar ik ben het wel met je eens  ;D
Ik heb alleen maar met de EQ van de SR9600 gespeeld en na 1 keer gedaan te hebben weet ik het al wel.. gewoon übereenvoudig en zeker als audioot moet je dit toch wel minimaal kunnen ;)  :devil:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

morca

Citaat van: Etiennevh op januari 29, 2014, 18:28:34
Ik heb alleen maar met de EQ van de SR9600 gespeeld en na 1 keer gedaan te hebben weet ik het al wel.. gewoon übereenvoudig en zeker als audioot moet je dit toch wel minimaal kunnen ;)  :devil:
Ik regel best nog wel eens voor mensen in in de buurt,waarvan ik denk,...kan jij dat zelf niet..
Niet een ieder snapt/hoort meteen wat te regelen.
Martijn zou dit ism REW wel moeten kunnen imo.
Zelf doe ik de front,s zonder meting maar met de oortje,s  :music:

Jurgen79

Maar de SR9600 heeft maar een 9 bands EQ en als je alleen onder pakweg 1khz wil afregelen blijft er helemaal niet veel meer over :D Maar wellicht kan je net iets rechttrekken in dat gebied. Heb zelf in ieder geval net een Umik-1 aangeschaft en ga eens kijken of ik hiermee wat winst kan behalen (maar met name aangesschaft om de sub een keer echt goed af te regelen).
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Martijnst1990

Citaat van: mark235 op januari 29, 2014, 00:46:33
Ik haak nog ff in op deze eerdere opmerking :): Denk niet dat dit het geval is. Uiteindelijk blijft een receiver een behoorlijk compromis qua eindversterking.  Alhoewel de 9600 een schitterend model is onder de receivers, valt er met dedicated eindversterking waarschijnlijk meer uit de speakers te halen. Het gaat daarbij niet om het extra vermogen en volume wat een zwaardere eindbak zou leveren, maar meer om hoe effortless en krachtig het op lagere volumes klinkt. En ik gok dat in een zolder met beperkte ruimte die winst daar goed tot zijn recht zal komen. Zou een recente processor / receiver met zware meerkanaals eindbak (2e hands) overwegen. Met 3.5k kun je dan hele gave dingen doen, en een set neerzetten die nieuwere voor/eind combi's voorbij speelt.

Ze blijven mooi overigens, die XTZ speakers. Erg elegant design. Die Scandinaviers kunnen er wat van.
Interessant reactie, voor mijn gevoel is het eindversterker gedeelte van de 9600 al echt heel erg goed en zou een eindbak as meerwaarde hebben bij (veel) moeilijker aan te sturen speakers. Voor mij is de Chamber of Dreams van HTip altijd een referentie en daar wordt ook geen eindversterking gebruikt. Als ik dan hoor wat daar uit de 9600 wordt gehaald is dit onvoorstelbaar. Maar goed, ik heb zelf nooit een eindversterker gebruikt, dus kan er ook niet echt over oordelen.

Dat ik met een moderne processor en goede eindversterker veel kan bereiken geloof ik direct, maar ik ben echt niet van plan hier 3,5k aan uit te geven.

En bedankt, vind de XTZ's ook nog steeds fantastisch, zowel qua sound als design :)

Citaat van: BJF op januari 29, 2014, 08:08:34
De laatste versterker voor de SR7008 was een Linn Majik DS-I, daarvoor had ik een Marantz SR7005.
Omdat ik (na een verbouwing) een moeilijke akoestiek heb met staande golven ben ik op zoek gegaan naar een apparaat met Audyssey MultEQ XT32. Dat pakt de staande golven hoorbaar beter aan dan de eenvoudiger Audyssey van de SR7005.

De SR7008 beschikt niet over Wi-Fi, dus Airplay en bedienen via de app werkt sowieso alleen via LAN.

Ok, goed om te horen dat XT32 wel echt wat toevoegt, maar dat idee had ik al wel. Wat WIFI betreft is dit wel erg jammer, ik heb namelijk geen bedraad netwerk liggen en was ook niet direct van plan dit aan te leggen.

Citaat van: LuPo op januari 29, 2014, 08:41:46
Heb je wel naar het laagste punt van deze grafiek gekeken? :P
Op het laagste punt was de 7007 €699. De 7008 gaat dus nog wel goedkoper worden. ;)
Maar in jouw specifieke geval is de 7008 op (audio)kwaliteit geen upgrade denk ik.
Ik zei dat de SR-7007 op dít moment 800-900 kost en dat is ook zo, dus dan scheelt het niet veel! :P Maar nee, had niet naar die grafiek gekeken ;)

Een upgrade qua audiokwaliteit zal het zeker niet zijn, qua Audyssey en andere dingen wellicht wel. Maar het netwerk gedeelte wordt al lastig daar ik geen bedraad netwerk heb liggen en het 3D gedeelte maakt ook niet zoveel uit. Heb nu een kabel van de BD speler rechtstreeks naar de TV voor 3D en dit gebruik ik praktisch nooit. Heb denk ik 2 3D films gekeken sinds ik deze TV heb..

Citaat van: Etiennevh op januari 29, 2014, 08:47:41
Ik heb me er eerlijk gezegd nooit heel erg in verdiept, EQ instellen en REW etc is gewoon niet echt mijn ding. Ben meer van automatisch in laten stellen.. :P Shame on me. Scheelt me op zich geen euro's, want kan de receivers bijna 1 op 1 inruilen, maar begin wel steeds meer te twijfelen of het wel een goede zet is.

Citaat van: jslender op januari 30, 2014, 09:26:33
Maar de SR9600 heeft maar een 9 bands EQ en als je alleen onder pakweg 1khz wil afregelen blijft er helemaal niet veel meer over :D Maar wellicht kan je net iets rechttrekken in dat gebied. Heb zelf in ieder geval net een Umik-1 aangeschaft en ga eens kijken of ik hiermee wat winst kan behalen (maar met name aangesschaft om de sub een keer echt goed af te regelen).
Dat wist ik dan weer niet, maar zoals gezegd: heb me er ook nooit echt in verdiept. Lijkt me wel een mooie aanwinst, zo'n Umik-1 voor het instellen van je set/sub :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Heb inmiddels een poosje na kunnen denken over de mogelijke vervanging van de SR9600, maar ik denk toch dat ik het maar even zo laat. Ben toch bang dat ik teveel op kwaliteit in ga leveren en dat ik er dus spijt van krijg. Op zich ben ik behoorlijk tevreden met het geluid, maar soms heb je dan toch het gevoel dat het weer beter kan.. maar of dat ook zo zal zijn met een SR-7008 of bv AVR-4520 is maar zeer de vraag..

Ik heb wel een eventuele koper voor mijn SR9600, maar die heeft zelf helemaal geen haast, dus ik ga er eerst nog maar een poosje goed over nadenken en nog even genieten van hoe het nu is.

Moet zeggen dat jullie reacties mij ook wel aardig overtuigd hebben. Een SR-7008 zal niet veel verbetering met zich mee brengen, wil ik wel echt verbeteren moet ik aan een heel ander budget denken en dat ben ik niet van plan uit te geven.

Dedicated HT

Maro

Ik ben er van overtuigd dan de Denon 4520 met XT32 beter gaat klinken dan de 9600 zonder fatsoenlijke EQ. Onderschat de 4520 niet kwa vermogen, dat is een monster. Je speakers zijn normaal aan te sturen daarvoor is een 4520 eigenlijk al overkill.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

MVG

^^

De sr9600 is een machtige machine, ook ik heb deze bij Philip kunnen horen. Maar vergeet niet dat het geluid bij Philip een optelsom is van een geheel wat al begint bij de akoestisch getunede ruimte. 1+1 = 3 zeg maar. Jij hebt geen akoestische aanpassingen, en wilt deze ook niet heb ik eerder gelezen. ( Al kan een paneeltje hier en daar enorm veel doen, en dan zijn je kosten misschien 50 euro  ;) )

Ik moet me bij de mening van Maro aansluiten, juist  omdat je oa. vrij dicht op je speakers zit heb je geen bak vermogen nodig. Dus naar een receiver gaan met minder power zou ik niet bang voor zijn. En juist omdat je je opstelling al zo goed mogelijk hebt neergezet en misschien wat meer roomcorrectie kunt gebruiken, en dit automatisch wil, lijkt het mij helemaal niet gek om eens te kijken naar een receiver met XT32 of een Anthem met ARC. Zie Wickedgame z'n topic. Het zou voor jou misschien wel de kers op de taart kunnen zijn. Tevens heb je dan ook goeie sub EQ, en hoef je zelf niet met REW en je mini dsp aan de gang.

Dit zijn mijn 2 centen, voor wat t waard is... Ik zou persoonlijk in ieder geval niet teveel vastklampen aan je huidige receiver omdat het een topmodel is. De ontwikkelingen gaan erg hard in receiverland.  Ik gebruikte zelf eerst een oude NAD receiver, een erg goed ding met top geluidskwaliteit, en ik dacht hmm zo een onkyo of zo kan nooit beter zijn, maar daar kwam ik heel snel van terug toen ik een Onkyo met Audessey XT uitprobeerde..

Martijnst1990

Denk je er eindelijk uit te zijn, komen deze reacties.. :P

Wordt uiteraard ontzettend gewaardeerd en het klinkt ook weer aannemelijk.. :D Ik ga maar weer verder met overwegen. Ik zag wel dat de Marantz SR-7008 weer flink duurder is geworden gister (€929 -> €1049), dus dat is een beetje jammer.

Dedicated HT

MVG

Citaat van: Martijn90 op januari 30, 2014, 22:28:13
Denk je er eindelijk uit te zijn, komen deze reacties.. :P

Wordt uiteraard ontzettend gewaardeerd en het klinkt ook weer aannemelijk.. :D Ik ga maar weer verder met overwegen. Ik zag wel dat de Marantz SR-7008 weer flink duurder is geworden gister (€929 -> €1049), dus dat is een beetje jammer.

Ik had het gepost en dacht hmmzz daar zit hij ook echt op te wachten nu..  :angel:  Je ziet vaker dat de topmodellen van toen nog heel erg hoog in aanzien staan. Dat is ook niet voor niets, daar tegenover staat dat ze ook vaak aangeboden worden, ook niet zomaar  ;D Het wordt er zo niet makkelijker op denk ik. Als jij graag gewoon het gebruiksgemak van tegenwoordig prefereert, incl de nieuwe technieken qua roomcorrectie en je kunt nu nog een mooie prijs krijgen voor je huidige receiver...

Maar dat is mijn mening, ieder z'n meug natuurlijk.

Die prijzen van Marantz variëren per week lijkt het wel.. Dat is wel vervelend! 

Martijnst1990

Citaat van: MVG op januari 30, 2014, 22:56:44
Ik had het gepost en dacht hmmzz daar zit hij ook echt op te wachten nu..  :angel:  Je ziet vaker dat de topmodellen van toen nog heel erg hoog in aanzien staan. Dat is ook niet voor niets, daar tegenover staat dat ze ook vaak aangeboden worden, ook niet zomaar  ;D Het wordt er zo niet makkelijker op denk ik. Als jij graag gewoon het gebruiksgemak van tegenwoordig prefereert, incl de nieuwe technieken qua roomcorrectie en je kunt nu nog een mooie prijs krijgen voor je huidige receiver...

Maar dat is mijn mening, ieder z'n meug natuurlijk.

Die prijzen van Marantz variëren per week lijkt het wel.. Dat is wel vervelend!
Het wordt er inderdaad niet makkelijker op zo.. :P Aan de ene kant ben ik heel benieuwd naar een moderne receiver met goede room correctie etc. maar aan de andere kant wil ik niet de kwaliteit kwijt die ik nu heb. Het is toch een compromis sluiten voor mij, want ik ga niet €3500,- o.i.d. neertellen om best of both worlds te krijgen.

De eventuele geïnteresseerde in mijn SR9600 heeft gelukkig geen haast, dus wat dat betreft heb ik nog wel even bedenk tijd ;)

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op januari 30, 2014, 23:15:38
Het wordt er inderdaad niet makkelijker op zo.. :P Aan de ene kant ben ik heel benieuwd naar een moderne receiver met goede room correctie etc. maar aan de andere kant wil ik niet de kwaliteit kwijt die ik nu heb. Het is toch een compromis sluiten voor mij, want ik ga niet €3500,- o.i.d. neertellen om best of both worlds te krijgen.

De eventuele geïnteresseerde in mijn SR9600 heeft gelukkig geen haast, dus wat dat betreft heb ik nog wel even bedenk tijd ;)
Nee dan moet je eerst een gepoorte kist bouwen  :clapping:   :popcorn:

WickedGame

Citaat van: Maro op januari 30, 2014, 19:56:37
Ik ben er van overtuigd dan de Denon 4520 met XT32 beter gaat klinken dan de 9600 zonder fatsoenlijke EQ. Onderschat de 4520 niet kwa vermogen, dat is een monster. Je speakers zijn normaal aan te sturen daarvoor is een 4520 eigenlijk al overkill.

In het geval van Martijn zou een 4520 misschien ook wel volstaan. Qua klank ben ik helaas nog steeds geen Denon fan. Qua specs hoor je mij niet die zijn goed. Door de XT32 zal de surround bubble altijd beter zijn dan de SR9600 kan reproduceren. Daar zit uiteraard wel een winst voor hem.

Qua power en stabiliteit is de SR9600 wel een krachtpatser, en is Denon na de xx11 series toch hierin wat minder geworden. Een beetje overkill aan power is nooit erg zeg ik altijd maar.

Citaat van: MVG op januari 30, 2014, 21:43:37
^^

De sr9600 is een machtige machine, ook ik heb deze bij Philip kunnen horen. Maar vergeet niet dat het geluid bij Philip een optelsom is van een geheel wat al begint bij de akoestisch getunede ruimte. 1+1 = 3 zeg maar. Jij hebt geen akoestische aanpassingen, en wilt deze ook niet heb ik eerder gelezen. ( Al kan een paneeltje hier en daar enorm veel doen, en dan zijn je kosten misschien 50 euro  ;) )

Ik moet me bij de mening van Maro aansluiten, juist  omdat je oa. vrij dicht op je speakers zit heb je geen bak vermogen nodig. Dus naar een receiver gaan met minder power zou ik niet bang voor zijn. En juist omdat je je opstelling al zo goed mogelijk hebt neergezet en misschien wat meer roomcorrectie kunt gebruiken, en dit automatisch wil, lijkt het mij helemaal niet gek om eens te kijken naar een receiver met XT32 of een Anthem met ARC. Zie Wickedgame z'n topic. Het zou voor jou misschien wel de kers op de taart kunnen zijn. Tevens heb je dan ook goeie sub EQ, en hoef je zelf niet met REW en je mini dsp aan de gang.

Dit zijn mijn 2 centen, voor wat t waard is... Ik zou persoonlijk in ieder geval niet teveel vastklampen aan je huidige receiver omdat het een topmodel is. De ontwikkelingen gaan erg hard in receiverland.  Ik gebruikte zelf eerst een oude NAD receiver, een erg goed ding met top geluidskwaliteit, en ik dacht hmm zo een onkyo of zo kan nooit beter zijn, maar daar kwam ik heel snel van terug toen ik een Onkyo met Audessey XT uitprobeerde..

Philip heeft zijn ruimte inderdaad zwaar geoptimaliseerd waardoor waarschijnlijk heel veel receivers daar goed tot zijn recht komen. Al ben ik wel erg benieuwd wat eventueel Anthem ARC meet en ervan zou willen maken in zijn omgeving.

Qua vermogen nodig hebben is veel over geroepen, het is ook een stukje stabiliteit. Net als ringkernen beter zijn dan blok.

Wat ik wel moet meegeven in jullie stukken is roomcorrectie, daar is de winst duidelijk en haalbaar. XT32 vs ARC is dan wel een discussie ansich. ARC is voor room correction wel vrijer met instellingen dan XT32 is. Zelfs XT32 Pro is op het AVSForum al eens tegen het licht aangehouden en vergeleken met ARC waar men tot de conclusie kwam dat ARC uitermate goed zijn werk doet en de vrijheid biedt aan de gebruiker.

Of Martijn zo ver wil gaan is uiteraard de vraag. Mits hij die stap wil gaan doen gaat het sparen worden. Want zou dan zelf de Denon AVR4520 naast een MRX710 zetten. Enige probleem is dan de prijs. 4520 doet +/- 1500,- euro en een Anthem hebben we het maar even niet over  ;D Die zit boven de 2K.

Maro

Je vergelijkt nu uitloop prijzen van de Denon met de nieuwe introductie adviesprijs van de Anthem. De Denon was bij introductie ook een stuk duurder. Ik vind dat er in het prijsvergelijk tussen de mainstream receivers en de Anthem's nogal wat dingen vergeten worden. In de VS is een Anthem 710 net zo duur als een Marantz 7008, bijna €1000,- goedkoper dus dan in NL, dat is op zijn zachts gezegd erg vreemd. Verder wordt het ARC meetsysteem zo geroemd die je er zogenaamd "gratis" bij krijgt. Een ADSY Pro kit kost meen ik iets van €600,- . Neem een Marantz SR-7008 van pak 'em beet €1300,- doe daar €600,- voor de Pro kit bij dan ben je volgens mij eerlijker aan het vergelijken. Hou je nog honderden €'s op zak en je hebt een mooiere receiver met meer features en met een minimaal gelijkwaardige RC tov de Anthem's.
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WickedGame

Citaat van: Maro op januari 31, 2014, 09:45:59
Je vergelijkt nu uitloop prijzen van de Denon met de nieuwe introductie adviesprijs van de Anthem. De Denon was bij introductie ook een stuk duurder. Ik vind dat er in het prijsvergelijk tussen de mainstream receivers en de Anthem's nogal wat dingen vergeten worden. In de VS is een Anthem 710 net zo duur als een Marantz 7008, bijna €1000,- goedkoper dus dan in NL, dat is op zijn zachts gezegd erg vreemd. Verder wordt het ARC meetsysteem zo geroemd die je er zogenaamd "gratis" bij krijgt. Een ADSY Pro kit kost meen ik iets van €600,- . Neem een Marantz SR-7008 van pak 'em beet €1300,- doe daar €600,- voor de Pro kit bij dan ben je volgens mij eerlijker aan het vergelijken. Hou je nog honderden €'s op zak en je hebt een mooiere receiver met meer features en met een minimaal gelijkwaardige RC tov de Anthem's.

Klopt de Denon was een stuk duurder, dat de SR7008 even duur/goedkoop is in de VS was ook al wat opviel. Al is het lastig te bepalen hoe prijzen tot stand komen. Alle features van een receiver zitten ook in de prijs verweven. De SR7008 en Denon zitten vol met zaken als Spotify, Airplay etc. De Anthem is euhm... tja een receiver :D Een gevalletje what you see is what you get. Zit qua benadering van de markt een verschil bij beiden.

Prijs is ook niet iets wat zich laat meten met kwaliteit. Dat is het lastige... Maar puur op Room Correction kijkend en je pakt de huidige prijs SR7008 telt daar de Pro versie bij dan zit je op de nieuwprijs van de Anthem correct.  ;D

Ik ga zeker niet de Anthem ophemelen over de Marantz en Denon, alle merken doen het goed. In mijn situatie en vergelijk was Denon het niet voor mij ivm sound wat het op de B&W's deden. Kan best een mismatch zijn waardoor het niks was/is voor mij. Kan voor Martijn wel weer een match zijn, dat zal die moeten testen.

De SR7008 vond ik al beter op sound dan de Denon. Ook al zouden specs anders doen vermoeden. Dus het beste advies zal altijd blijven, ga het beluisteren of probeer een thuisdemo.

Etiennevh

Citaat van: WickedGame op januari 31, 2014, 09:27:53
In het geval van Martijn zou een 4520 misschien ook wel volstaan. Qua klank ben ik helaas nog steeds geen Denon fan. Qua specs hoor je mij niet die zijn goed. Door de XT32 zal de surround bubble altijd beter zijn dan de SR9600 kan reproduceren. Daar zit uiteraard wel een winst voor hem.

Qua power en stabiliteit is de SR9600 wel een krachtpatser, en is Denon na de xx11 series toch hierin wat minder geworden. Een beetje overkill aan power is nooit erg zeg ik altijd maar.

Wat doet XT32 dan met de surroundbubble? Indien je je BR speler gewoon DTS HD Master laat uitzenden hoeft de SR9600 toch niets te reproduceren? Of haal ik nu twee dingen door elkaar?

Maro

Citaat van: WickedGame op januari 31, 2014, 10:01:29

Prijs is ook niet iets wat zich laat meten met kwaliteit. Dat is het lastige... Maar puur op Room Correction kijkend en je pakt de huidige prijs SR7008 telt daar de Pro versie bij dan zit je op de nieuwprijs van de Anthem correct.  ;D

Ik meen dat de 710 iets van €2300,- is toch? Een SR-7008 koop je voor rond de €1000,- + €600,- voor de Pro kit en €150,- voor de Pro licentie dan ben je volgens mij dik €500,- goedkoper uit. De Pro kit kun je ook bij evt volgende receivers weer gebruiken dan wordt het verschil nog veel groter.

Het gaat me ook niet om de kwaliteiten ter discussie te stellen puur om het vergelijk tussen bepaalde receivers duidelijker en eerlijker te maken. Zelf zou ik sowieso niet kiezen voor een Marantz of Anthem  ;D

WickedGame

Citaat van: Etiennevh op januari 31, 2014, 10:06:04
Wat doet XT32 dan met de surroundbubble? Indien je je BR speler gewoon DTS HD Master laat uitzenden hoeft de SR9600 toch niets te reproduceren? Of haal ik nu twee dingen door elkaar?

Er gebeurt niks met een signaal, maar je speakers wil je wel zo hebben aangestuurd dat in een surround bubble beland. Je room correction (XT32 of ARC) zorgen voor de juiste afstemming hierin.

Citaat van: Maro op januari 31, 2014, 10:07:31
Ik meen dat de 710 iets van €2300,- is toch? Een SR-7008 koop je voor rond de €1000,- + €600,- voor de Pro kit en €150,- voor de Pro licentie dan ben je volgens mij dik €500,- goedkoper uit. De Pro kit kun je ook bij evt volgende receivers weer gebruiken dan wordt het verschil nog veel groter.

Het gaat me ook niet om de kwaliteiten ter discussie te stellen puur om het vergelijk tussen bepaalde receivers duidelijker en eerlijker te maken. Zelf zou ik sowieso niet voor een Marantz of Anthem  ;D

Klopt going prijs in NL is 2300,- euro. De SR-7008 was going 1599,- uit mijn hoofd. En zoals je het nu doorrekend klopt het helemaal. Stel je pakt going prijzen van de SR7008 en de Pro uitvoering zit je op 2099,-. Maar je hebt je punt gemaakt :D

Haha, ik snap je volkomen met je Integra machine's :) Dv2 met een Anthem eindbak niks? :P

Maro

Citaat van: WickedGame op januari 31, 2014, 10:13:42

Haha, ik snap je volkomen met je Integra machine's :) Dv2 met een Anthem eindbak niks? :P

Wat zou jij doen..?  :tounge2: