The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

#450
Citaat van: The Vampire op maart 18, 2011, 23:35:57
Ben ook wel benieuwd wat je van De BD van Kings of leon vindt. Staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Citaat van: HTip op maart 18, 2011, 17:11:05
Ben benieuwd hoe je die vindt. Komt ie ook op mijn verlanglijstje ;)
Heb hem inmiddels al voor de 3e keer opstaan nu. Vind hem erg goed! Alleen vind ik het geluid soms een beetje rommelig, maar dat zal ook zeker aan de akoestiek hier liggen.

Bijvoorbeeld de wat drukkere stukjes van John Mayer vind ik ook wat rommelig, terwijl dat een hele goede opname is.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Ik heb ze beide niet, dus ik kan het niet vergelijken. Mocht ik ze in september nog niet hebben, dan mag je ze meenemen naar de M&G.

Wat vond je van Hellboy II?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op maart 20, 2011, 12:55:09
Ik heb ze beide niet, dus ik kan het niet vergelijken. Mocht ik ze in september nog niet hebben, dan mag je ze meenemen naar de M&G.

Wat vond je van Hellboy II?
Zal er aan denken voor de M&G :)

Heb eergisteren Hellboy I gekeken en die was al erg leuk  8) Gister Hellboy II aangezet, maar daar kwam helaas wat tussen, dus moet het 2e uur nog kijken. Maar tot nu toe: érg tof  :thumbs-up: Geluid en beeld zijn beide heel erg goed, en dan vooral het geluid natuurlijk! Zo meteen de rest maar is kijken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Genieten maar :thumbs-up:.

Je hebt in relatief korte tijd er een mooie set neergezet. Kan mij helemaal voorstellen dat het fijn films kijken is.


Sander.
Citaat van: Martijn90 op maart 20, 2011, 13:26:51
Zal er aan denken voor de M&G :)

Heb eergisteren Hellboy I gekeken en die was al erg leuk  8) Gister Hellboy II aangezet, maar daar kwam helaas wat tussen, dus moet het 2e uur nog kijken. Maar tot nu toe: érg tof  :thumbs-up: Geluid en beeld zijn beide heel erg goed, en dan vooral het geluid natuurlijk! Zo meteen de rest maar is kijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Dankje, genieten lukt zeker!  :music: Het is het afgelopen jaar inderdaad relatief snel gegaan allemaal.
Citaat van: Xander32 op maart 20, 2011, 15:39:10
Genieten maar :thumbs-up:.

Je hebt in relatief korte tijd er een mooie set neergezet. Kan mij helemaal voorstellen dat het fijn films kijken is.


Sander.
Net Hellboy II afgekeken, was erg vermakelijk! ;D Over het geluid had je niks gelogen Philip ;) Zeker het "eindgevecht" was ook erg mooi.


JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op maart 20, 2011, 18:15:37
Net Hellboy II afgekeken, was erg vermakelijk! ;D Over het geluid had je niks gelogen Philip ;) Zeker het "eindgevecht" was ook erg mooi.
Ik vertel altijd de waarheid :unsure: ;D

Leuk dat je zo hebt genoten van Hellboy. Is een blijvertje in mijn collectie :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

#456
Citaat van: HTip op maart 21, 2011, 20:28:31
Ik vertel altijd de waarheid :unsure: ;D

Leuk dat je zo hebt genoten van Hellboy. Is een blijvertje in mijn collectie :thumbs-up:
Hier ook zeker een blijvertje :) (Nou zijn mijn meeste BD's wel blijvertjes).

Heb overigens ook goed nieuws voor de hobby ;D Heb sinds vorige week weer werk wat ook nog is een heel stuk beter betaald dan het vorige werk. Wat betekend dat ik een aardig bedragje opzij kan zetten voor de HT. Ik ben zeer tevreden al, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar als er wat meer geld binnen komt gaat het toch weer een beetje kriebelen.

Kleine wishlist:

1. Antimode 8033
2. Nieuwe BD speler die overweg kan met SACD, te denken aan bijvoorbeeld een Marantz UD5005 of OPPO BDP-93.
3. Nieuwe receiver, denk dat ik hier ook veel winst nog mee kan behalen. Bijvoorbeeld een receiver die wat warmer klinkt, Pioneer en XTZ kan samen toch wat schel klinken. En een receiver die een wat beter stereo plaatje neer kan zetten zou mooi zijn, te denken aan bijvoorbeeld Marantz.

Uiteraard kan er nog van alles veranderen en het zal allemaal niet snel gaan, maar een lijstje om van te dromen mag altijd natuurlijk ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

#457
Als je toch voor een UD (Universal Disk) speler gaat en ook twijfelt over een nieuwe receiver dan zou ik voor de Marantz combi gaan.

Marantz SR7005 + UD5005 of een SR6005 + UD5005
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Niet om nou mijn eigen set aan te gaan prijzen, maar als je een receiver zoekt die goed in stereo is zou ook zeker eens naar CA gaan luisteren (komt er binnenkort misschien ook 1 te koop te staan ;) en nee niet de mijne ;D )

maar goed eerst maar eens lekker sparen ;)

En gefeliciteerd natuurlijk dat je weer werk hebt! wat doe je nu??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

#459
Citaat van: Madhouse op maart 26, 2011, 19:06:21
Als je toch voor een UD (Universal Disk) speler gaat en ook twijfelt over een nieuwe receiver dan zou ik voor de Marantz combi gaan.

Marantz SR7005 + UD5005 of een SR6005 + UD5005
Lijkt mij ook zeker een hele mooie combi, hou hem zeker in gedachte.

Citaat van: The Vampire op maart 26, 2011, 19:21:59
Niet om nou mijn eigen set aan te gaan prijzen, maar als je een receiver zoekt die goed in stereo is zou ook zeker eens naar CA gaan luisteren (komt er binnenkort misschien ook 1 te koop te staan ;) en nee niet de mijne ;D )

maar goed eerst maar eens lekker sparen ;)

En gefeliciteerd natuurlijk dat je weer werk hebt! wat doe je nu??
Ga ik onthouden, lees er ook vaak goede dingen over en het design spreekt mij ook zeker aan. Dat hij in stereo ook erg goed is vind ik al zeker een pluspunt.

Nou, ik heb (nog) geen diploma's in een specifieke richting, omdat ik totaal geen idee heb wat ik nou precies wil. Werk nu bij een reserveerlijn/helpdesk voor een hotelketen. Dus voornamelijk telefonisch reserveringen inboeken en problemen oplossen. Niet iets bijzonders dus, maar het is werk en verdient leuk voor iemand die verder geen diploma's heeft. En bedankt :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

#460
Citaat van: Martijn90 op maart 26, 2011, 20:30:13

Ga ik onthouden, lees er ook vaak goede dingen over en het design spreekt mij ook zeker aan. Dat hij in stereo ook erg goed is vind ik ook belangrijk.
Klopt CA is een merk dat zich eigenlijk puur richt op het audio gebeuren. De receivers hebben aan boord, wat ze aan boord moeten hebben en verdere poespas wordt allemaal weggelaten. En kijk voor de grap maar eens naar de opbouw van de 650R :inlove:

Citaat van: Martijn90 op maart 26, 2011, 20:30:13
Nou, ik heb (nog) geen diploma's in een specifieke richting, omdat ik totaal geen idee heb wat ik nou precies wil. Werk nu bij een reserveerlijn/helpdesk voor een hotelketen. Dus voornamelijk telefonisch reserveringen inboeken en problemen oplossen. Niet iets bijzonders dus, maar het is werk en verdient leuk voor iemand die verder geen diploma's heeft. En bedankt :)
Ah dat probleem ken ik maar al te goed. Niet om je bang te maken, maar pas wel op dat je niet voor het makkelijke geld gaat ipv een studie. Als je graag werkt is het geen probleem natuurlijk en ben ik de laatste om je erop te wijzen, maar hoe meer en hoe langer je werkt hoe moeilijker het wordt om weer een studie op te pakken. Ik ben na mijn studie ook gelijk gaan werken, omdat ik maar niet wist wat ik wou, nu denk ik vooral, had ik maar iets afgemaakt. Maar goed, een stukje advies van mijn kant, hoop dat je het niet verkeerd opvat. ;) wat voor vooropleiding heb je nu dan?

Ik wens je iig veel succes met je nieuwe baan. Klinkt iig wel als leuk werk
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op maart 26, 2011, 20:37:04
Klopt CA is een merk dat zich eigenlijk puur richt op het audio gebeuren. De receivers hebben aan boord, wat ze aan boord moeten hebben en verdere poespas wordt allemaal weggelaten. En kijk voor de grap maar eens naar de opbouw van de 650R :inlove:
Zal er is naar kijken, klinkt goed in ieder geval!
Citaat van: The Vampire op maart 26, 2011, 20:37:04
Ah dat probleem ken ik maar al te goed. Niet om je bang te maken, maar pas wel op dat je niet voor het makkelijke geld gaat ipv een studie. Als je graag werkt is het geen probleem natuurlijk en ben ik de laatste om je erop te wijzen, maar hoe meer en hoe langer je werkt hoe moeilijker het wordt om weer een studie op te pakken. Ik ben na mijn studie ook gelijk gaan werken, omdat ik maar niet wist wat ik wou, nu denk ik vooral, had ik maar iets afgemaakt. Maar goed, een stukje advies van mijn kant, hoop dat je het niet verkeerd opvat. ;) wat voor vooropleiding heb je nu dan?

Ik wens je iig veel succes met je nieuwe baan. Klinkt iig wel als leuk werk

Dat vat ik zeker niet verkeerd op hoor. Ik heb alleen de HAVO gedaan hiervoor. Ik weet dat het steeds moeilijker word om weer aan een studie te beginnen, sowieso zie ik mijzelf niet zo snel 5 dagen naar school gaan voor 4 jaar. Zou eerder een duale studie worden, maar ook dan moet je wel weten welke richting ;) Ik ben natuurlijk in ieder geval blij dat ik nu werk heb, kan ik ondertussen nog is verder verdiepen in welke richting ik op wel en hoe dat te realiseren is.

Bedankt voor je input! :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Mooie plannen Martijn 8) En gefeliciteerd met je nieuwe baan :pompom:

Wat je nieuwe receiver en speler betreft, ga luisteren naar wat je kwa klank het beste bevalt. Je hebt sowieso genoeg aan een speler met een goede digitale uitgang. De UD5005 is daarvan de goedkoopste, dus als die bevalt kan je het verschil bijleggen om een SR7005 te kopen. Dan heb je een prachtige uitgebalanceerde set :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

#463
Citaat van: HTip op maart 27, 2011, 10:28:46
Mooie plannen Martijn 8) En gefeliciteerd met je nieuwe baan :pompom:

Wat je nieuwe receiver en speler betreft, ga luisteren naar wat je kwa klank het beste bevalt. Je hebt sowieso genoeg aan een speler met een goede digitale uitgang. De UD5005 is daarvan de goedkoopste, dus als die bevalt kan je het verschil bijleggen om een SR7005 te kopen. Dan heb je een prachtige uitgebalanceerde set :music:
Bedankt :)

Het grote nadeel is dat mijn speakers maar bij 1 winkel in Nederland worden verkocht, dus de speakers met een receiver combineren in een winkel word moeilijk. Intosurround (waar de speakers vandaan komen) heeft alleen Pioneer en Onkyo receivers. Misschien tegen die tijd is kijken of het mogelijk is om een receiver op proef te hebben in mijn eigen situatie, geen idee of die überhaupt mogelijk is bij bepaalde winkels.

Wat betreft de speler, ik dacht altijd dat een OPPO zoveel duurder was, maar het blijkt maar 50 euro te schelen met een UD5005, voor zover ik dat zo snel kon zien. En voor mij hoeft het qua uiterlijk niet per se te matchen, dus gewoon is kijken wat de betere speler zou zijn. Tegen die tijd zijn er ook wel meer ervaringen met beide spelers verwacht ik.

Zoals gezegd: het heeft allemaal geen haast en zal ook niet zo snel lopen, maar er alvast in verdiepen is natuurlijk altijd leuk/leerzaam  :music:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

#464
Een Oppo BDP-93EU kost € 699.- en een UD5005 € 529.- (adviesprijs). Voor een UD5005 kun je onderhandelen en voor de Oppo niet...Do the Math  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op maart 27, 2011, 21:36:28
Een Oppo BDP-93EU kost € 699.- en een UD5005 € 529.- (adviesprijs). Voor een UD5005 kun je onderhandelen en voor de Oppo niet...Do the Math  ;)
Vreemd, ik had deze gevonden op de site van een forum sponsor:
http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=630
Komen daar dan nog kosten bij o.i.d.?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Oh, dat staat er ook wel erg duidelijk onder zie ik al ;) Bedankt ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

Maar wel een hele mooie speler, ik heb deze onlangs aangeschaft ter vervanging van een sony bdp370.

Madhouse

Citaat van: RA SUBS op maart 27, 2011, 22:42:59
Maar wel een hele mooie speler, ik heb deze onlangs aangeschaft ter vervanging van een sony bdp370.

Daar zijn de meningen over verdeeld, ik heb ze beiden op mijn set gehad en vond de Marantz de betere van de 2  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Citaat van: RA SUBS op maart 27, 2011, 22:42:59
Maar wel een hele mooie speler, ik heb deze onlangs aangeschaft ter vervanging van een sony bdp370.
Ik vind hem qua uiterlijk in ieder geval erg mooi, maar ik koop een speler niet alleen om uiterlijk natuurlijk ;) Ik vond 579 al een hoop geld, hij moet wel heel goed zijn wil ik 700 euro neerleggen voor een BD speler.

Citaat van: Madhouse op maart 28, 2011, 08:17:46
Daar zijn de meningen over verdeeld, ik heb ze beiden op mijn set gehad en vond de Marantz de betere van de 2  ;)
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de Marantz, lees er veel goeds over en dan scheelt het inderdaad nog best veel met de OPPO, zeker als jij de Marantz nog de betere vind ook.

Alleen is momenteel het geld even op, heb gister een iPhone 4 gekocht ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mscofield

Ik dacht gelezen te hebben dat Madhouse voor de Marantz koos omdat hij geen verschil merkte.
Maar dat zal hij natuurlijk zelf het beste weten.

Mooie aankoop, de iPhone 4!

Madhouse

Citaat van: mscofield op maart 28, 2011, 11:34:05
Ik dacht gelezen te hebben dat Madhouse voor de Marantz koos omdat hij geen verschil merkte.
Maar dat zal hij natuurlijk zelf het beste weten.

Klopt ook! Dus is voor mij de Marantz voor mij de betere van de twee omdat deze het mooist matched bij mijn Receiver.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

mooie aankoop! Hier ook een blije gebruiker van de 4 :headbanging:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op maart 28, 2011, 17:30:09
mooie aankoop! Hier ook een blije gebruiker van de 4 :headbanging:


Dankje, ben er ook erg blij mee, typen begint ook te wennen nu. Zit op de iPhone as we speak  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT