The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CoSo

Citaat van: VTEC_genieter op augustus  9, 2012, 04:08:08
Martijn,
heb een vraag als het mag, maar niet schrikken:

Zie jij een verschil in weergave kwaliteit als je je Playstation 3 vergelijkt met een Oppo bluray speler?
(met betrekking tot film)

:blush:
Je ziet al verschil tussen een buget BD speler en PS3 laat staan met de Oppo.
Bij mij waren de verschillen erg groot tussen de Pioneer BDP-LX71 en PS3 en nu met de LX91 nog groter.

CoSo

Citaat van: Martijn90 op augustus  8, 2012, 21:46:04
Misschien valt er trouwens binnen niet al te lange tijd een leuke verandering te melden :D

Met een beetje geluk komt er hier in huis een (slaap)kamer over waar ik dan mijn slaapkamer van kan maken. Met andere woorden, mijn huidige kamer krijgt ineens veel meer ruimte door gebrek aan een bed en kleding kast.

En wat betekend dat.. dat de set in de lengte van de kamer geplaatst kan worden en er een prachtige muur vrijkomt voor een beamer + scherm :D Waar ik me maar is een beetje in moet gaan verdiepen want van beamers en schermen heb ik nog nul komma nul verstand :P

Zie onderstaande foto om het wat duidelijker te maken. Bij de schuifdeuren zou dan een scherm komen te hangen en achter mij dus de beamer. Op deze manier kan ik de volledige kamer benutten wat ongeveer 5,50 bij 3,70 meter is 8)

Meningen? :D


Dat zou mooi zijn als je ook gaat projecteren.
Komt het scherm niet erg laag te hangen bij de schuifdeuren of komt ie aan het schuine plafond.

Martijnst1990

Citaat van: VTEC_genieter op augustus  9, 2012, 04:08:08
Martijn,
heb een vraag als het mag, maar niet schrikken:

Zie jij een verschil in weergave kwaliteit als je je Playstation 3 vergelijkt met een Oppo bluray speler?
(met betrekking tot film)

:blush:
Zoals CoSo ook al zei: ja, ik merk zeker wel verschil. Beeld loopt vloeiender, zeker de pans. Daarnaast heb ik het idee vaak dat achtergronden een stuk scherper zijn, die waren nog wel is wazig op de PS3.

Citaat van: LittleNinja op augustus  9, 2012, 10:07:25
Meningen? Een mooi strak spanscherm met een mooie zwarte rand zoals de Kingpin VFS serie ( nog goed te betalen ook! ) Kijk eens op www.kingpinscreens.nl. Ze zijn ook forumsponsor, Lars heet de beste man.

Voor de projector zou ik nog even geduld hebben.. In september is de IFA beurs en dan zal er vast het nodige geïntroduceerd worden.

Heb je een specifiek budget in gedachten?
Thanks, dat zijn goeie tips. Kingpin heb ik vaak gezien en ben ik inderdaad benieuwd naar. Die beurs afwachten is gene probleem, zo snel zal het hier toch niet lopen. En qua budget ben ik er nog niet uit eigenlijk, sowieso is tweedehands zeker een optie voor mij. Maar €1000,- voor de beamer is toch wel de max en qua scherm zou ik het echt niet weten eigenlijk.

En ik ben er nog niet uit of ik mijn TV ga houden eigenlijk, maar die zal dan niet veel gebruikt worden dus kan eventueel wel met wisselen van kabels gebeuren, dus geen extra switch ertussen.

Citaat van: Zefanja op augustus  9, 2012, 11:53:08
Geen mening gewoon jaloers!  :P
Sorry :P Maar het is nog lang niet zo ver, misschien gaat het wel helemaal niet lukken ;)

Citaat van: CoSo op augustus  9, 2012, 12:10:51
Dat zou mooi zijn als je ook gaat projecteren.
Komt het scherm niet erg laag te hangen bij de schuifdeuren of komt ie aan het schuine plafond.
Daar ben ik ook nog niet helemaal uit. Ik weet niet hoe makkelijk zo'n scherm aan het schuine gedeelte vast gezet kan worden, anders is dat zeker een optie. Maar daar moet ik nog allemaal naar kijken, tot nu toe is alleen het idee er pas :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Kingpin Screens

Hi Martijn,

Leuk dat je eventueel een Kingpin Screens overweegt. Ik zat even te zoeken op het forum maar kon het zo snel niet vinden, maar er is iemand anders hier die ons scherm ook onder een schuine wand gemonteerd had. Kan prima, je moet alleen even handig zijn met wat materialen.

Een mooi elektrisch scherm van 180cm breed (16:9) heb je al compleet met IR/RF/trigger bediening voor € 599,- incl. BTW en 2 jaar garantie  :smile:

Mocht je nog iets specifieks willen weten, dan hoor ik het wel!

Hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Martijnst1990

#1629
Citaat van: Kingpin Screens op augustus  9, 2012, 15:59:26
Hi Martijn,

Leuk dat je eventueel een Kingpin Screens overweegt. Ik zat even te zoeken op het forum maar kon het zo snel niet vinden, maar er is iemand anders hier die ons scherm ook onder een schuine wand gemonteerd had. Kan prima, je moet alleen even handig zijn met wat materialen.

Een mooi elektrisch scherm van 180cm breed (16:9) heb je al compleet met IR/RF/trigger bediening voor € 599,- incl. BTW en 2 jaar garantie  :smile:

Mocht je nog iets specifieks willen weten, dan hoor ik het wel!

Hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens
Lars,

Ik heb net toevallig even op de website gekeken en er staan mooie schermen op! Het liefst heb ik een spanscherm, maar ten eerste zal dit wat lastiger gaan met de schuine wand en ik had niet verwacht die die zoveel duurder zouden zijn :D

Op zich is electrisch mooi, maar niet echt noodzakelijk denk ik. Voor mij een kleine moeite om het scherm gewoon omlaag te trekken en in principe hangt hij ook niemand in de weg dus kan hij omlaag blijven? In dat geval zou het eerder een handmatig rolscherm worden van 90" schat ik.

Ik zal zelf ook nog even zoeken naar dat scherm tegen een schuin plafond, wand dat klinkt interessant.

Bedankt in ieder geval voor je reactie :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Ik heb zo een stiekem vermoeden dat het allemaal vrij snel gaat gebeuren  ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op augustus  9, 2012, 16:18:37
Ik heb zo een stiekem vermoeden dat het allemaal vrij snel gaat gebeuren  ;)
Moet er eerst een extra kamer vrijkomen en wat centen ;) 2 maanden zal er minimaal nog wel duren, maar dat geeft niks want dan heb ik sowieso de tijd om me erin te verdiepen en te sparen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Daarom. Dat gaat helemaal goed komen geloof ik zo.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op augustus  8, 2012, 21:46:04
Meningen? :D


Ja, dat dekbed kan echt niet  :P

Verder erg toffe plannen! Dedicated ruimte is altijd tof  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Dirc

Ik ga mee met LittleNinja. Ben zelf gestopt met projecteren, maar het komt zeker terug (dit najaar als het goed is :clapping:)

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op augustus  9, 2012, 16:30:10
Daarom. Dat gaat helemaal goed komen geloof ik zo.
Ik hoop het, lijkt me wel echt fantastisch :D

Citaat van: high-q op augustus  9, 2012, 16:36:43
Mooie plannen!!  :clapping:
Thanks 8)
Citaat van: FeaR1986 op augustus  9, 2012, 19:27:28
Ja, dat dekbed kan echt niet  :P

Verder erg toffe plannen! Dedicated ruimte is altijd tof  :smile:
Daar ging het niet om! :D En ik vind hem gelukkig wel kunnen :P

En bedankt ;)
Citaat van: LittleNinja op augustus  9, 2012, 19:34:57
Ik zeg projecteren: JA
Citaat van: Dirc op augustus  9, 2012, 19:39:18
Ik ga mee met LittleNinja. Ben zelf gestopt met projecteren, maar het komt zeker terug (dit najaar als het goed is :clapping:)
Ik ben het met jullie eens :D Toch spijt dat je het weg hebt gedaan, Dirc?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Net even snel gemeten. Het mooiste zou zijn als er een spanscherm nét onder de schuine wand zou passen, dus op die plank precies boven de schuifdeuren.

Dat is max 159 cm van de grond en dat betekend dat als ik een 210 cm scherm neem hij maar 30 cm van de grond komt wat te laag is ben ik bang :( Op zich heb ik een scherm liever wat te laag als te hoog hangen, maar dit word een beetje té ben ik bang.

Verder komen er naast een scherm en beamer ook nog een langere HDMI kabel bij en langere speaker kabels, dus naast het omzetten van de hele kamer komen er ook nog aardig wat kosten bij.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VTEC_genieter

Citaat van: Martijn90 op augustus  9, 2012, 13:09:00
Zoals CoSo ook al zei: ja, ik merk zeker wel verschil. Beeld loopt vloeiender, zeker de pans. Daarnaast heb ik het idee vaak dat achtergronden een stuk scherper zijn, die waren nog wel is wazig op de PS3.

Thanks voor de antwoorden Martijn en CoSo  :)

Er gebeurt "zoveel" in je "kleine" slaapkamer Martijn  ;D     Freak  O0
Vind het nu al indrukwekkend. En je gaat ook voor een projectie  :clapping:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Martijnst1990

Citaat van: VTEC_genieter op augustus 10, 2012, 01:29:36
Thanks voor de antwoorden Martijn en CoSo  :)

Er gebeurt "zoveel" in je "kleine" slaapkamer Martijn  ;D     Freak  O0
Vind het nu al indrukwekkend. En je gaat ook voor een projectie  :clapping:
Ja, maaaaaaar.. mocht ik gaan projecteren is het geen slaapkamer meer :D En bedankt ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Projecteren... Ik zeg DOEN!

Hoewel 30 cm erg laag is, kan het nog wel. Veel films zijn ook 21:9, waardoor je nog eens iets van 30cm wint. En je hebt de bies van het scherm nog, is ook 5cm of iets dergelijks... Het wordt dus vanzelf hoger ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Citaat van: skyfox op augustus 10, 2012, 09:36:01
Projecteren... Ik zeg DOEN!

Hoewel 30 cm erg laag is, kan het nog wel. Veel films zijn ook 21:9, waardoor je nog eens iets van 30cm wint. En je hebt de bies van het scherm nog, is ook 5cm of iets dergelijks... Het wordt dus vanzelf hoger ;)
Dat was ik inderdaad ook allemaal aan het afwegen :D Ik denk dat ik het tegen die tijd gewoon op die manier ga proberen en als het echt te laag is kan ik altijd nog naar een andere oplossing kijken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Qlivian

hey Martijn,

lekker bezig zie ik zo.nu een mooie werkende oppo en nu alweer plannen voor een projector.dat zijn leuke ideen.Ikzelf heb dat ook altijd al in gedachten.al zou ik eerst op korte termijn het huis uit gaan,anders had ik zoiets ook wel gewild.Ik ga je zeker in de gaten houden wat je ondervindingen zijn in het zoeken van een mooie scherm en projector,
jij woont ook nog thuis en dan heb je wel wat geld over voor dit soort dingen zo heb ik het ook gedaan.
veel plezier met je nieuwe project.

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

larzie

Wordt een projectie nou aanmerkelijk groter dan de tv die er al hangt? Of kun je beter wachten tot je de ruimte hebt en kan investeren in meteen een goede projector en scherm?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: Qlivian op augustus 10, 2012, 10:11:09
hey Martijn,

lekker bezig zie ik zo.nu een mooie werkende oppo en nu alweer plannen voor een projector.dat zijn leuke ideen.Ikzelf heb dat ook altijd al in gedachten.al zou ik eerst op korte termijn het huis uit gaan,anders had ik zoiets ook wel gewild.Ik ga je zeker in de gaten houden wat je ondervindingen zijn in het zoeken van een mooie scherm en projector,
jij woont ook nog thuis en dan heb je wel wat geld over voor dit soort dingen zo heb ik het ook gedaan.
veel plezier met je nieuwe project.
Thanks :) Dat is zeker het voordeel aan thuis wonen nog even :D

Citaat van: larzie op augustus 10, 2012, 10:41:19
Wordt een projectie nou aanmerkelijk groter dan de tv die er al hangt? Of kun je beter wachten tot je de ruimte hebt en kan investeren in meteen een goede projector en scherm?
Is wel de bedoeling ja dat die groter word :D Heb nu een 42" TV en de bedoeling is dat er een 90" scherm komt. Alles komt in de lengte te staan, dus kan de volledige kamer van 20m2 gebruiken. Ben wel van plan gelijk een goede projector + scherm te kopen (zonder te overdijven :P )
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op augustus 10, 2012, 10:56:49
Is wel de bedoeling ja dat die groter word :D Heb nu een 42" TV en de bedoeling is dat er een 90" scherm komt. Alles komt in de lengte te staan, dus kan de volledige kamer van 20m2 gebruiken. Ben wel van plan gelijk een goede projector + scherm te kopen (zonder te overdijven :P )

Dan is het alvast een mooie investering voor als je straks op jezelf gaat wonen!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

JoeDirt

Hallo Martijn,

Zojuist geregistreerd hier op het forum en nu gelijk hier posten.
Ik heb je hele 'showcase' doorgelezen en vind het erg leuk om te volgen hoe jij vordert. Erg mooie componenten! Goed te zien dat je je goed laat inlichten voordat je op aanschaf over gaat, ook dat je eerst je pioneer zo lang nog gebruikt hebt en eerst het tweaken zoekt ebij de bekabeling en dergelijke. Ik heb nu gewoon spijt dat ik mijn geld minder goed besteede toen ik nog thuis woonde haha.
Dit blijf ik volgen! Ben benieuwd naar de beamer setup straks!
Erg mooie receiver en speakers trouwens! Merk van de speakers was mij nog niet bekend, maar gok dat er veel detail in zit.

Martijnst1990

Citaat van: larzie op augustus 10, 2012, 12:07:30
Dan is het alvast een mooie investering voor als je straks op jezelf gaat wonen!  :pompom:
Zo denk ik er ook maar over :D

Citaat van: JoeDirt op augustus 10, 2012, 13:18:09
Hallo Martijn,

Zojuist geregistreerd hier op het forum en nu gelijk hier posten.
Ik heb je hele 'showcase' doorgelezen en vind het erg leuk om te volgen hoe jij vordert. Erg mooie componenten! Goed te zien dat je je goed laat inlichten voordat je op aanschaf over gaat, ook dat je eerst je pioneer zo lang nog gebruikt hebt en eerst het tweaken zoekt ebij de bekabeling en dergelijke. Ik heb nu gewoon spijt dat ik mijn geld minder goed besteede toen ik nog thuis woonde haha.
Dit blijf ik volgen! Ben benieuwd naar de beamer setup straks!
Erg mooie receiver en speakers trouwens! Merk van de speakers was mij nog niet bekend, maar gok dat er veel detail in zit.
Thanks voor het mooie compliment  :blush: :)

Ik weet dat er veel grotere topics zijn, maar alsnog 66 paginas gelezen :o Leuk om te horen dat je hem helemaal hebt gelezen en gevolgd. Ik vind zelf dat het alsnog wel allemaal heel hard is gegaan, maar inderdaad niet ondoordacht heb ik het idee.

De speakers waren voor mij ook nog erg onbekend, maar ben vooral gevallen voor de looks en toen ze eenmaal tekoop voorbij kwamen op het forum ben ik gaan luisteren en het beviel eigenlijk gelijk. Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik verder ook niet echt heb geluisterd  ::) De ribbon tweeter zorgt inderdaad wel voor veel detail, maar kan er ook voor zorgen dat hij wel redelijk schel kan worden als de match met de receiver niet goed is.

Ben zelf ook heel benieuwd hoe het beamer project zich gaat vorderen!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JoeDirt

Haha ja 66 pagina.. Paar uur lees werk wel! Maar leuk om te lezen allemaal. Nog een compliment trouwens voor de netheid van de omgeving en de opstelling.
Als ik naar mezelf kijk dan ben ik veel impulsiever en dus ongeduldig. 2 jaar terug het idee gehad om m'n Sony receiver te vervangen door een onkyo waar ik veel goede dingen over gelezen had. Er kwam ook een nieuw model dus deze nieuw kunnen kopen voor minder. 1 jaar terug 2 front speakers (MA apex10)en een subwoofer (rel r205, lekker subje, goed laag en muzikaal) en bekabeling gekocht. Heb gekozen voor de apex want die kunnen makkelijk op de muur gemonteerd worden, klinken lekker voor het formaat en zien er goed uit. (liefst had ik slanke zuilen van bv dali, maar mn vriendin wil daar niet aan) maar achteraf is dit allemaal weer (te) impulsief geweest want de match ma en onkyo is niet helemaal super vind ik persoonlijk. Met sommige muziek is het heerlijk, flink detail, film klinkt ook lekker, maar mis het warme en soms is het gewoon teveel aanwezig die detail. Ik had me eerder in de toekomst moeten verdiepen.
Dan vind ik het juist leuk om te lezen hoe enthousiast iemand is over zijn eigen installatie en zijn gedachte erachter.
Zucht, woonde ik nog maar thuis en had k nog maar geen eigen huis plus de vaste lasten die daarbij horen! (dan was ik gegaan voor de monitor audio gold serie :))