Wie heeft welke speaker kabel ? (Laatste toevoeging 21-01-2013)

Gestart door Ghosty J, januari 23, 2010, 17:59:31

Vorige topic - Volgende topic

Leander112

Ik gebruik de Hifi Klubben Essentials Prime 2 speakerkabel, maar ik heb nu sinds een week andere speakers (B&W CM10)
dus ik ben al een beetje aan het rondkijken voor een upgrade.

ruud2

voor het hoog , mid en laag Audioquest DBS 36v.
voor het sub laag ivm. mogelijk hoge stroom onderstaande
gewoon een grijs draadje van 2,5 cm diameter.

Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

Spijkie

Citaat van: Spijkie op december  1, 2022, 12:35:38Userid: 16963 ? Geen idee waar te vinden
Username: Spijkie
Merk: Cardas
Type: quadlink biwire

Merk is nu Atlas
Type: Mavros grun , de grun aangesloten via schuko
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Mediator

Ik gebruik voor interlinks en speakerkabel uitsluitend Phantom cable. Zelfs als hoofdtelefoonkabel. Het is het eigen ontwerp van importeur analogue audio products. Voor stroom uitsluitend essential audio tools current conductor. Deze kabels doen ook precies wat ze moeten doen. Niets. En daar betaal ik dan centen voor.
Gruppo Richerche Audio Alta Fedeltà ❤️

bert50

Sinds 2 jaar een uitermate tevreden gebruiker van de Crystal Connect Th Future Dream 22.
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Vhond

Opmerkelijk weinig mensen die Wireworld, Neotech of Tellurium lijken te gebruiken?
Reden voor?

Richi

Citaat van: Vhond op augustus 11, 2026, 08:53:46Opmerkelijk weinig mensen die Wireworld, Neotech of Tellurium lijken te gebruiken?
Reden voor?
Onbekend maakt onbemind misschien?
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Rowdy2

Van Damme Black Series 4 qmm bi-wire luidsprekerkabels met locking banaanconnectoren, aangeschaft bij JKEhifi.

Heb deze luidsprekerkabels nu ruim 3 jaar en voldoen naar volle tevredenheid.

Magura

Nu ruim 4 jaar Atlas Hyper 3.5 Nog steeds dik tevreden.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Mediator

Citaat van: Vhond op augustus 11, 2026, 08:53:46Opmerkelijk weinig mensen die Wireworld, Neotech of Tellurium lijken te gebruiken?
Reden voor?

Een aantal merken hebben een goede marketing. En voor de fora geldt dat de één de ander aansteekt. Nu kan het best zo zijn dat wat voor de één goed is, voor de ander ook goed is. Maar helaas is dat niet altijd het geval.
Gruppo Richerche Audio Alta Fedeltà ❤️

Kurt

Reden voor?
Wireworld Eclispe speaker kabel. By far too expensive rubbish uiteindelijk. Maar hij ziet er wel mooi uit.

Dura

Citaat van: Magura op augustus 11, 2026, 21:18:08Nu ruim 4 jaar Atlas Hyper 3.5 Nog steeds dik tevreden.
Idem voor een jaar of 8.
Harbeth P3ESR, Bluesound Icon, XRL, Audiophonics LPA-S450ET Purifi 1ET6525SA, LG G3 55'. Less is more.

morca

Citaat van: Magura op augustus 11, 2026, 21:18:08Nu ruim 4 jaar Atlas Hyper 3.5 Nog steeds dik tevreden.
Hier ook al 2 jaar Atlas hyper 3,5.
Bevalt goed !
Dat is voor mijn hoog mid sectie.

Aan bass sectie en de subs zit ouderwetse monster cable M2 met een plastic kern in het midden.

brt

Citaat van: Richi op augustus 11, 2026, 09:47:47Onbekend maakt onbemind misschien?

Tellurium en Wireworld zijn toch best grote, bekende merken? Neotech kende ik dan weer niet.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Vhond

Neotech is zelfs een van de belangrijkere merken (want mede uitvinders van het OCC procedé).

Roeru117

Reden voor?

Misschien zijn die gebruikers zo tevreden dat je ze niet hoort/leest. Bijna mijn hele set hangt met Tellurium Q aan elkaar. De luidsprekerkabels zijn de Ultra Black II en die gebruik ik al ruim 2 jaar naar alle tevredenheid.
NAD M66 - NAD M23 (2x, bridged) - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - LHY AS6 - Audioquest - Tellurium Q

Vhond

Citaat van: Roeru117 op augustus 12, 2026, 13:14:37zijn de Ultra Black II
Mag ik vragen: heb je ook wel eens de silver serie in je set beluisterd. Zo ja, wat was het verschil?
En ben je gelijk met de Ultra versie gestart of heb je ook de 'gewone' black gehad? Zo ja, wat was het verschil?

Roeru117

Citaat van: Vhond op augustus 12, 2026, 13:19:23Mag ik vragen: heb je ook wel eens de silver serie in je set beluisterd. Zo ja, wat was het verschil?
En ben je gelijk met de Ultra versie gestart of heb je ook de 'gewone' black gehad? Zo ja, wat was het verschil?

Ik ben begonnen met de Black II, toen naar de Silver II gegaan en nu al een tijd de Ultra Black II. De omschrijving die Tellurium Q zelf geeft klopt wel naar mijn ervaring. De Black serie geeft een mooie natuurlijke weergave en de Silver is wat helderder/ gedetailleerder. De Ultra Black zit hier een flinke stap boven; veel ruimtelijker, vloeiender, opener en meer in balans. Ik weet niet precies wat ze daar doen qua opbouw en materiaalgebruik, maar mij bevalt dit heel erg goed.
NAD M66 - NAD M23 (2x, bridged) - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - LHY AS6 - Audioquest - Tellurium Q

Vhond

@Roeru117 : Dus de Silver was gedetailleerder dan de black (maar daardoor ook 'feller')? Als je set al vrij veel laat horen kan dat net te zijn? En de ultra black meer in balans (de series daaronder hebben bepaalde gebieden die meer benadrukt worden)?

holco

Hier Mundorf Angelique op het mid/hoog), en de Sommer Cable Elephant SPM440 op het laag.
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T8 / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

Roeru117

Citaat van: Vhond op augustus 12, 2026, 13:47:06@Roeru117 : Dus de Silver was gedetailleerder dan de black (maar daardoor ook 'feller')? Als je set al vrij veel laat horen kan dat net te zijn? En de ultra black meer in balans (de series daaronder hebben bepaalde gebieden die meer benadrukt worden)?

De Silver is inderdaad gedetailleerder, maar dat was bij mij destijds, in combinatie met een Monitor Audio Platinum 100 3G, een beetje teveel van het goede. De Ultra Black gaf een veel natuurlijker en verfijnder resultaat. Wel duidelijk dezelfde familie als de 'gewone' Black, maar in alles meer.

Het zijn een beetje vage omschrijvingen, maar we hebben het hier wel over kabels...

Vhond

@Roeru117 : helder deze aanvullingen (het blijft inderdaad lastig om gehoormatige verschillen te duiden) :thumbs-up:

addesmo

Citaat van: Roeru117 op augustus 12, 2026, 15:16:02De Silver is inderdaad gedetailleerder, maar dat was bij mij destijds, in combinatie met een Monitor Audio Platinum 100 3G, een beetje teveel van het goede. De Ultra Black gaf een veel natuurlijker en verfijnder resultaat. Wel duidelijk dezelfde familie als de 'gewone' Black, maar in alles meer.

Het zijn een beetje vage omschrijvingen, maar we hebben het hier wel over kabels...
Geheel mee eens. Ik heb de Ultra Black2. Voor het geld, ja zijn niet heel goedkoop, zeer goed. Destijds oa vergleken met Nordost red dawn, vd Hull inspiration, Sonore en iets van Chord.
De Tellurium's doen iets hier dat heel prettig is. Ruimtelijk, neutraal maar niet saai. Trouwens had ik voor het type 2 de eerste serie en eerlijk gezegd is het verschil niet erg groot. Dus voor minder budget is dat ook een prima keus denk ik.

Vhond

Dat is interessant om te horen/lezen.

Ben ook wel benieuwd of er mensen Audio Note Lexus gebruiken 96?