De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Tuurlijk, de SE is eigenlijk gewoon een normale 83 waarbij bepaalde componenten vervangen zijn door duurdere/betere, maar an sich is het exact dezelfde speler.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raphie

Ja hoor alle niet standard edities zijn alleen mods op de interne DA, maar hebben niets met beeld of codecs van doen
JBL PRX Power!

simsalabim

Ah ok.

Enige is dat ik er allemaal waarschijnlijk weer eens nix aan heb daar er op mijn prepro alleen maar 5.1 analoog in is en met de se wil je natuurlijk de dedicated stereo EN de 5.1 analoog aanhaken.. en dan moet mijn platenspeler ook nog op de analoog in... ik kom ingangen te kort pffff, en toch wil ik mn tag niet wegdoen :( :music:
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Snowmaster

Citaat van: Blue-Eyes op april 26, 2010, 21:52:40
Dat snap ik. Maar je bent zo stellig, terwijl ik weet dat je de genoemde andere merken niet hebt vergeleken, dus gebaseerd op gevoel en andere meningen / reviews ;)

Niet vergeleken, maar wel gewoon roepen  :crazy:.  Dat is dan zelfs geen subjectieve mening, maar nablaten. Dat mag best, maar vermeld het dan.  Raphie, ik had dit niet verwacht, juist omdat jij regelmatig dit soort discussies aanscherpt en zoveel posts op je conto hebt. Jammer.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op april 27, 2010, 00:01:58
Niet vergeleken, maar wel gewoon roepen  :crazy:.  Dat is dan zelfs geen subjectieve mening, maar nablaten.
Raphie, ik had dit niet verwacht, juist omdat jij regelmatig dit soort discussies regelmatig aanscherpt. Jammer.

ja maar Raphie heeft een transformatie ondergaan.. :angel:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Jongens, niet zo raar reageren. Hij is gewoon blij met zijn Oppo. Het gaat te ver zo'n hetze te creeren ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Raphie

Citaat van: Blue-Eyes op april 27, 2010, 07:56:05
Jongens, niet zo raar reageren. Hij is gewoon blij met zijn Oppo. Het gaat te ver zo'n hetze te creeren ;)
Eens, het is geeneens een hetze, hoge bomen vangen veel wind zullen we maar zeggen  ;)

Maar om terug te komen op de OPPO DBP-83
- De DA van de BDP-83 is acceptabel, maar kan beter > hence al de diverse SE's, let wel deze hebben ALLEEN nut indien je de OPPO ANALOOG wilt aansluiten
- De OPPO als loopwerk > dus digitaal uit naar externe DAC > maakt de hele SE discussie irrelevant. > De OPPO is als loopwerk minimaal net zo goed als ieder ander loopwerk indien gebruik wordt gemaakt van een identieke EXTERNE DAC.

Dus is de OPPO een wereld CD speler? (als in OPPO v/s Classé analoog aangesloten?) nee, niet echt.  ;) is ook nergens beweerd.
Is de OPPO als loopwerk minimaal net zo goed als welke speler dan ook op een identieke externe DAC? > ABSOLUUT.
JBL PRX Power!

Robbert54

Citaat van: Raphie op april 27, 2010, 09:55:23
Eens, het is geeneens een hetze, hoge bomen vangen veel wind zullen we maar zeggen  ;)

- De DA van de BDP-83 is acceptabel, maar kan beter > hence al de diverse SE's, let wel deze hebben ALLEEN nut indien je de OPPO ANALOOG wilt aansluiten
- De OPPO als loopwerk > dus digitaal uit naar externe DAC > maakt de hele SE discussie irrelevant. > De OPPO is als loopwerk minimaal net zo goed als ieder ander loopwerk indien gebruik wordt gemaakt van een identieke EXTERNE DAC.

Dus is de OPPO een wereld CD speler? (als in OPPO v/s Classé analoog aangesloten?) nee, niet echt.  ;) is ook nergens beweerd.
Is de OPPO als loopwerk minimaal net zo goed als welke speler dan ook op een identieke externe DAC? > ABSOLUUT.

van mij was overigens een grapje ;)

zou jij mij een oppo aanraden in combinatie met de CA dan?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Citaat van: Raphie op april 27, 2010, 09:55:23

Ik hoop dat je gelijk hebt. Mijn Classe cd speler zal gehakt maken van de Oppo, maar dat is niet het punt.
Ik wil het vergelijk middels HDMI, en alleen omdat de Classe pre zo'n extreem goede jitter waardes heeft. Het schijnt dat de Arcam dat ook nog heeft, de overige merken zijn niet zover.

Blijft mijn vraag nog steeds staan, is het nog niet beantwoord:

Is de kwaliteit van een loopwerk niet meer van belang als men een top PRE met zeer goede jitter specs gebruikt?
Vgl. vroeger was en is, een loopwerk zeer kritisch. Daar wordt muziek beleefd of ellende. Geen goed loopwerk, geen muziek. Dit via SPDIFF of Toslink.
Is het anders geworden?

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Raphie

nee is niet anders geworden, alleen je onderschat de OPPO, dit is echt een heel net afgewerkte machine met een uitstekend loopwerk.
alleen niet verzwaard met smeedijzer zoals de meeste "high end" merken.
JBL PRX Power!

LittleNinja

Citaat van: simsatit op april 26, 2010, 22:47:17
Ff een hele stomme vraag maar die se doet toch ook superaudiocd?

Niet stom en ja dat doet ie. De gewone doet dat ook trouwens..

Citaat van: The Vampire op april 27, 2010, 18:25:38
...

zou jij mij een oppo aanraden in combinatie met de CA dan?

Ja, waarom niet? Esthetisch gezien vind ik de BD650 er beter bij passen, echter is dat puur gelet op het uiterlijk. Voor de technische eigenschappen zou ik voor de Oppo gaan.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

blue-eyes

Ik onderschat de Oppo niet. Ik wil alleen graag ervaringen, danwel antwoorden op de vraag. Indien positief gaat de Classe in de verkoop.

Overigens overweeg ik dit al te doen. Op de standaard Sony BDS-550 klonk dit minstens net zo goed als op de Classe SSP600 / CDP300 combi....
Dus het lijkt wel te gaan lukken. Maar nogmaals, zoek onderbouwing aangezien ik zelf nog een week wachttijd heb. Geen voorraad meer bij JVB ;)

Raphie

is gewoon een moelijke beslissing om zo'n mooie speler te verkopen, ik zou hem zelfs bijna kopen al was het alleen maar voor het uiterlijk en schoot ik er qua geluid niets meer op. begrijp het wel.

Ook is het moelijk te begrijpen dat iets voor 1/5e van de prijs veel meer kan en in jouw specifieke configuratie hetzelfde resultaat zou geven.
JBL PRX Power!

blue-eyes

Was het maar waar dat het 1/5 was, zou ik minder verliezen (690 om 7900 euro).
Maar wat je schets is niet het issue. Ik ben daar gewoon nieuwsgierig naar en ga daar conclusies aan verbinden zoals het verkopen van de Classe.

Zo erg is dat niet, de verkoop van de Classe is de financiering van een Velodyne DD12 / 15 ;)

Raphie

Citaat van: Blue-Eyes op april 27, 2010, 19:35:42
Was het maar waar dat het 1/5 was, zou ik minder verliezen (690 om 7900 euro).
Maar wat je schets is niet het issue. Ik ben daar gewoon nieuwsgierig naar en ga daar conclusies aan verbinden zoals het verkopen van de Classe.

Zo erg is dat niet, de verkoop van de Classe is de financiering van een Velodyne DD12 / 15 ;)
ben benieuwd, heb volgende week evt tijd om eens te komen luisteren
JBL PRX Power!

blue-eyes

simsalabim

Nog weer eens een vraagje:

Als je de se alleen zou gebruiken met 5.1 analoog uit en dus de speciale  stereo uit niet gebruikt zou je dan niet net zo goed de gewone versie kunnen nemen?
Of is het zo dat de fronts zowiezo de sabre dacs hebben en dat alleen de center en surrounds dat niet hebben?
Please fill me in, thanks ;) ;D

fugazi_2009

Citaat van: simsatit op april 30, 2010, 18:50:55
Nog weer eens een vraagje:

Als je de se alleen zou gebruiken met 5.1 analoog uit en dus de speciale  stereo uit niet gebruikt zou je dan niet net zo goed de gewone versie kunnen nemen?
Of is het zo dat de fronts zowiezo de sabre dacs hebben en dat alleen de center en surrounds dat niet hebben?
Please fill me in, thanks ;) ;D

De upgrades voor de analoge uitgang gelden ook voor de 5.1 uitgang, niet enkel voor de stereo uitgang.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

simsalabim

Thanks Fugazi,

Ik speel nu gewoon met mijn tag av32dp en flr voor stereo en dat houd ik lekker zo, ik ga de oppo dus niet voor stereo gebruiken daar ik mijn Roomeq dan mis en met 2*18" wil ik die niet missen.
Is het verschil met truehd/masterdts tussen standaard en se groot genoeg voor de +- 300 euro duurder?
Ik moet nog een paar andere dingen aanschaffen ook en als ik die 300 kan besparen omdat de verschillen daar miniem zijn doe ik dat, zo niet ga ik voor de se.

blue-eyes

Citaat van: simsatit op april 30, 2010, 18:59:09
Is het verschil met truehd/masterdts tussen standaard en se groot genoeg voor de +- 300 euro duurder?
Ik moet nog een paar andere dingen aanschaffen ook en als ik die 300 kan besparen omdat de verschillen daar miniem zijn doe ik dat, zo niet ga ik voor de se.

Simpel, JA. Als je het bassmanagement goed kan krijgen is het absoluut een verbetering. Zo niet, gebruik dan de standaard versie en gebruik DD of DTS ipv HD.
Ik heb even getest met 5.1 analoog (op een sony). Het verschil hoor je, helaas is het bassmanagement van de Sony bagger, dus maar weer overgestapt op coax, dus DD of DTS ipv HD.

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op april 30, 2010, 19:08:44
Simpel, JA. Als je het bassmanagement goed kan krijgen is het absoluut een verbetering. Zo niet, gebruik dan de standaard versie en gebruik DD of DTS ipv HD.

Het lijkt erop alsof iedereen ervan uit gaat dat de 5.1 en 2.0 uitgang van de normale 83 waardeloos zouden zijn. Dit is echt niet zo hoor.
Ik draai met een standaard 83. Ik prefereer voor TrueHD en DTSHD de analoge uitgangen boven de DD/DTS via de spdif.
Het Bass management voor beide versie is in orde. Het kantelpunt ligt bij de 83 (gemeten door een of andere test) op 90Hz en voor de 83SE echt rond de 80. De LFE levels kloppen in ieder geval via analoog en dat is bij het gros van de andere spelers (Sony Panasonic) niet zo.

Toen ik mijn 83 kocht was er nog geen SE. Misschien dat ik nu wel voor de SE zou kiezen ivm mijn gebruik van de analoge 5.1 uitgang en omdat die 300 euro me niet zouden boeien. Als je wel die 300 wil besparen is het goed mogelijk dat je al tevreden wordt van de standaard 83 via analoog.

simsalabim

hmm ok

Voor mijn begrip, zitten de sabre dacs alleen op de dedicated stereo uit?
OF krijg je, als je de 5.1 analoog uit gebruikt (ik heb alleen 5.1 analoog pass through op Tag) toch gewoon de Sabres ook op de fronts?
anders moet je dan dus OOK nog eens de stereo aansluiten voor de Sabres? 8 interlinks dus.. :wacko:
Op mijn verdere analoge ins op de Tag word namelijk volgenst mij altijd processing/DAC toegepast, maw geen 'direkt mode' (passthrough) mode op die ingangen (behalve de 5.1 bypass dus)..

riwi

Citaat van: simsatit op april 30, 2010, 19:59:30
Voor mijn begrip, zitten de sabre dacs alleen op de dedicated stereo uit?
OF krijg je, als je de 5.1 analoog uit gebruikt (ik heb alleen 5.1 analoog pass through op Tag) toch gewoon de Sabres ook op de fronts?
anders moet je dan dus OOK nog eens de stereo aansluiten voor de Sabres? 8 interlinks dus.. :wacko:
Op mijn verdere analoge ins op de Tag word namelijk volgenst mij altijd processing/DAC toegepast, maw geen 'direkt mode' (passthrough) mode op die ingangen (behalve de 5.1 bypass dus)..

http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83SE/blu-ray-BDP-83SE-Comparison.aspx

standaard 83 :
The dedicated stereo output uses the Cirrus CS4398 DAC (1 DAC per channel).
The multi-channel analog output uses the Cirrus CS4382A DAC

83SE :
stereo : ESS Technology ES9016 4 DACs per channel
7.1 output : ESS Technology ES9006

Voor de maximale stereo performance zul je dus dubbel aan moeten sluiten, zowel met de 83 als met de 83SE. In beide spelers zit op de stereo uitgang een betere DAC. Ik kan me overigens niets voorstellen bij 4 DAC's per channel, 1 lijkt me genoeg :)

http://watershade.net/wmcclain/BDP-83-faq.html#what-is-the-difference-between-the-stereo-and-7-1-outputs

simsalabim

Jason B.

Citaat van: riwi op april 30, 2010, 23:08:55
http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83SE/blu-ray-BDP-83SE-Comparison.aspx

standaard 83 :
The dedicated stereo output uses the Cirrus CS4398 DAC (1 DAC per channel).
The multi-channel analog output uses the Cirrus CS4382A DAC

83SE :
stereo : ESS Technology ES9016 4 DACs per channel
7.1 output : ESS Technology ES9006

Voor de maximale stereo performance zul je dus dubbel aan moeten sluiten, zowel met de 83 als met de 83SE. In beide spelers zit op de stereo uitgang een betere DAC. Ik kan me overigens niets voorstellen bij 4 DAC's per channel, 1 lijkt me genoeg :)

http://watershade.net/wmcclain/BDP-83-faq.html#what-is-the-difference-between-the-stereo-and-7-1-outputs

Weet iemand zo ook nog de DAC's die gebruikt worden in de Cambridge Audio 650BD ? Ik geloof dezelfde als in de Oppo BDP80...

Wat ik dan weer opvallend vind is dat de gewone Oppo BDP83 en de Cambridge Audio 650BD nagenoeg hetzelfde uit de shootout zijn gekomen. Als er dus betere DAC's in de Oppo zitten, dan haalt Cambridge Audio wel heel veel uit andere onderdelen om de kwaliteit hetzelfde te krijgen als de betere Oppo. Ik heb al wel eens de 650BD mogen horen, echter de Oppo nog niet.

Zijn er trotse Oppobezitters in het noorden des lands die hun speler eens werkend aan mij willen laten tonen/beluisteren ?? Wel een beetje een brutale vraag....    :blush:

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler