De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

Citaat van: Jason B. op april 13, 2010, 00:07:21
Ik sta voor een lastige keuze:

1) 'Gokken' op de Oppo BDP80 en blij zijn met de upgrade (bluray + analoog HD geluid, sacd, dvd upscaling)  tov de huidige NAD + binnen budget gebleven.

2) Koop uitstellen tot geld bij elkaar gesprokkeld is voor de Oppo BDP83 en blij zijn met een nog betere upgrade (incl. dedicated stereo DAC, sacd DSD via analoog) en geen last van latere spijt van 'had ik maar even gewacht op de BDP83'.....

3) eerst een nachtje slapen

Ik kies eerst voor 3................ :yawnee:
kijk je nog veel dvd's?? zo ja, absoluut optie 2
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jason B.

Citaat van: The Vampire op april 13, 2010, 01:45:14
kijk je nog veel dvd's?? zo ja, absoluut optie 2
De belofte die ik aan mijn vrouw gedaan heb is dat we voorlopig nog wel gewoon dvd's zouden blijven kopen, omdat het beeld net zo goed is als HD beeld van Ned. 1, 2 en 3. Wat zij niet weet is dat er natuurlijk ook een startpakketje aan BD's gekocht moet worden om te testen of de BD-speler en HD-geluid wel goed functioneert.... :angel:  :wub:

Elke week kijk en luister ik nog naar muziekdvd's van Genesis, U2, Snow Patrol.  :music:
Ja, ik neig dus al wat meer naar optie 2 (Oppo BDP83).

Zijn er trouwens al forumleden die hun DBP83 willen upgraden naar SE of NuForce ??? Na betaling zal uw speler in een liefdevol nest worden opgevangen.... :pompom:
(uit een betrouwbare shootout is gebleken dat deze resp. de beste koop: BDP83SE en de best geteste: BDP83 Nuforce blijken te zijn)

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Robbert54

dan zou ik echt voor optie 2 gaan.

valt mij ook een beetje tegen met die forumleden hier. heb nog geen enkele oppo te koop gezien, had verwacht dat er toch wel weer wat upgrades zouden plaatsvinden :nopompom ;):
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

frankly

Citaat van: Jason B. op april 13, 2010, 09:44:42
Zijn er trouwens al forumleden die hun DBP83 willen upgraden naar SE of NuForce ??? Na betaling zal uw speler in een liefdevol nest worden opgevangen.... :pompom:

Die van mij blijft, aangezien ik alles over HDMI speel, lekker basic, maar omdat het een kleine beetje kriebelt, wat kost dat SE upgrade?
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Jason B.

Citaat van: frankly op april 13, 2010, 13:58:33
Die van mij blijft, aangezien ik alles over HDMI speel, lekker basic, maar omdat het een kleine beetje kriebelt, wat kost dat SE upgrade?

Dat hangt er van af voor hoeveel jij je huidige BDP83 (aan mij) verkoopt   :thumbs-up:

Verschil in nieuwprijs van beide modellen is ongeveer 260 euro (correct me if I am wrong)
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Hifi Addict

Ik heb een week of 2 geleden een nieuwe Oppo BD-83SE bij The Upgrade Company gekocht met Signature upgrade, optionele gebalanceerde uitgang en optionele bybees met regiohack, alles bij elkaar bijna 3000 dollar, ik ben een idioot :) Maar goed hij klinkt wel echt waanzinnig goed! Iemand geinteresseerd in een update shootout? Ik woon in Enschede dus niet echt centraal helaas!

Robbert54

Citaat van: Hifi Addict op april 21, 2010, 16:50:30
Ik heb een week of 2 geleden een nieuwe Oppo BD-83SE bij The Upgrade Company gekocht met Signature upgrade, optionele gebalanceerde uitgang en optionele bybees met regiohack, alles bij elkaar bijna 3000 dollar, ik ben een idioot :) Maar goed hij klinkt wel echt waanzinnig goed! Iemand geinteresseerd in een update shootout? Ik woon in Enschede dus niet echt centraal helaas!
:blink: :o

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Heel goed, join the club!. Ik neem aan dat het een 83SE NuForce is met SI upgrade?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Vik

Goed bezig !!  :clapping:

Ik heb de standaard versie Oppo BDP 83 Signature edition, en geniet er nog steeds elke dag van, hij wordt met de dag beter.

Hoogst waarschijnlijk gaat die van mij deze zomer richting TUC voor een upgrade naar een Nuforce SI.

Ik heb mijn Denon DVD A1XVA nog geen dag gemist.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Hifi Addict

Nee geen nuforce, volgens david maakte dat nu postmod niet zoveel meer uit als voorheen. Hij rent in ieder geval rondjes rond mn wadia 861 en mn linn majik ds. Wel jammer dat hij geen flac en wav fileformaat ondersteund anders had ik mn linn ook weg kunnen doen. Een digitale input zou wat dat betreft wel een leuke optie zijn op de oppo!

Robbert54

welke versies zijn er nu eigenlijk allemaal..

-Oppo BDP80
-Oppo BDP83
-Oppo BDP83-SE
-Oppo BDP83-SI
-Oppo BDP83-SE-SI

en verder...

Woonkamer HT
Stereo

Vik

Citaat van: Hifi Addict op april 21, 2010, 22:54:35
Nee geen nuforce, volgens david maakte dat nu postmod niet zoveel meer uit als voorheen.

Klopt als een bus.

Hij is nu ook officieel Nuforce dealer.

Hij kan de onderdelen van de Nuforce gewoon los bestellen, dat gaat hij bij mij ook doen. Dat is voor mij een goedkopere optie dan weer een Nuforce kopen, en door hem weer te laten upgraden

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Hifi Addict

Oppo BDP83-SE Nuforce
Oppo BDP83-SE Nuforce-SI
Oppo BDP83-SE Modwright

uhm  :P

Citaat van: The Vampire op april 21, 2010, 22:56:55

-Oppo BDP80
-Oppo BDP83
-Oppo BDP83-SE
-Oppo BDP83-SI
-Oppo BDP83-SE-SI

en verder...

Vik

Citaat van: The Vampire op april 21, 2010, 22:56:55

-Oppo BDP80
-Oppo BDP83
-Oppo BDP83-SE
-Oppo BDP83-SI
-Oppo BDP83-SE-SI

en verder...

ModWright editie voor alle modellen, en er zijn er nog een aantal die de Oppo kunnen upgraden.

LittleNinja

En ik hoop een keer een "simpele" SE te kunnen bemachtigen. :-X
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Snowmaster

Maar goed hij klinkt wel echt waanzinnig goed! Iemand geinteresseerd in een update shootout? Ik woon in Enschede dus niet echt centraal helaas!

Enschede ligt hardstikke centraal !  ;)

Als je Oppo 100 uur gespeeld heeft, ben ik wel nieuwsgierig naar een vergelijk met een Denon 3930.  Indertijd een topmultispeler, maar op CD nooit bijzonder sterk. Met DVD versloeg hij probleemloos de meeste goedkopere BR spelers tot ruim een jaar geleden in beeld en geluid bij DVD's.
Twee jaar geleden deed hij het zelfs niet zo heel veel slechter met DVD dan een PS3 met een BR (zelfde film).
Ondertussen zal dat waarschijnlijk niet meer lukken en ik ben nu best nieuwsgierig in hoeverre een good old "3930" wordt weggeblazen door een Oppo.
Op dit moment ben ik nog bezig met stroom en zekeringen, maar jij hebt ook nog geen 100 uur op de teller. Die Oppo wordt dus nog veel beter   ;D.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Vik

Citaat van: Snowmaster op april 22, 2010, 21:00:54

Ik ben nu best nieuwsgierig in hoeverre een good old "3930" wordt weggeblazen door een Oppo.

;D Zet je raam alvast maar open

Snowmaster

Citaat van: vik op april 22, 2010, 21:22:59
;D Zet je raam alvast maar open

Wordt hij vanzelf weggeblazen of moet ik hem eruit gooien?  :P
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raphie

Kan je zeggen m'n standaard BDP-83 coaxiaal via m'n DAC1 Pre HDR, speelt ook alle andere combi's die ik gehoord heb weg
denk dat de conclusie is dat de BDP-83 gewoon een FANTASTISCH CD loopwerk is en danwel aangepaste interne DA of externe DA dit apparaat gewoon naar een ultiem high end niveau trekt. Dit naast zijn taak als multiplayer
JBL PRX Power!

Pieter-Jan

Citaat van: Raphie op april 24, 2010, 22:31:52
Kan je zeggen m'n standaard BDP-83 coaxiaal via m'n DAC1 Pre HDR, speelt ook alle andere combi's die ik gehoord heb weg
denk dat de conclusie is dat de BDP-83 gewoon een FANTASTISCH CD loopwerk is en danwel aangepaste interne DA of externe DA dit apparaat gewoon naar een ultiem high end niveau trekt. Dit naast zijn taak als multiplayer

Kan ik alleen maar beamen nadat ik de oppo bij PietDV op TAG AV192R DAC gehoord heb :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Raphie

Citaat van: Pieter-Jan op april 26, 2010, 14:51:09
Kan ik alleen maar beamen nadat ik de oppo bij PietDV op TAG AV192R DAC gehoord heb :)
kijk bijval  ;D

Gisteren weer eens intensief CD lopen luisteren.
CD speler is echt passé (als in speler met analoog uit)
loopwerk is de toekomst en aangesloten op werelds beste DACs is de OPPO in die rol niet te verslaan. Niet door Classe, niet door Levinson of Linn, gewoon NIET  O0
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: Raphie op april 26, 2010, 18:38:13
kijk bijval  ;D

Gisteren weer eens intensief CD lopen luisteren.
CD speler is echt passé (als in speler met analoog uit)
loopwerk is de toekomst en aangesloten op werelds beste DACs is de OPPO in die rol niet te verslaan. Niet door Classe, niet door Levinson of Linn, gewoon NIET  O0

Als je alles hebt gehoord mag je dat roepen ;) .

Duidelijk is dat je er blij mee bent. Ik hoop binnen korte tijd je ervaring ook te delen, klinkt me wel aanlokkelijk. De Oppo oet nog besteld worden, maar wordt goed zo te lezen.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Raphie

de boodschap is hier dat de OPPO al mechanisch "as good as it gets" is. de beperkende factor is dus de keuze van externe DA conversie
Denk dat jij meer uit je OPPO / classe combo gaat halen, dan je Classe CD/ Classe combo  ;)

Maar hoor het ook graag als het tegendeel het geval blijkt te zijn  ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Dat snap ik. Maar je bent zo stellig, terwijl ik weet dat je de genoemde andere merken niet hebt vergeleken, dus gebaseerd op gevoel en andere meningen / reviews ;)

Maar ik hoop het stiekum ook ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

simsalabim

Ff een hele stomme vraag maar die se doet toch ook superaudiocd?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.