lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

donaldk

Citaat van: marconist op september  9, 2010, 13:32:28
Tsja, mijn LG is gecalibreerd en wellicht is dat de reden dat ik geen last heb van retentie, witte balken en meer van dat geleuter.
Aan de helderheid kan het niet liggen want het ding presteert 39,5 ftL bij 100 IRE.
Tis gewoon een poepgoed toestel, ook toen ie nieuw was geen gedonder met pixels of andere vervelende dingen.

Ze kunnen het wel, daar bij LG.  ;)

Vergelijk dat eens met:

@Frank
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar wat je van de huidige LG plasma's vind?

Ben er geen echte fan van om eerlijk te zijn, het is wel beter dan het was (een stuk)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=620.msg1785333#msg1785333

donaldk

Citaat van: Snutchz op september  9, 2010, 10:26:25
85 + 25 = 110%  :dontgetit: ..op de LG valt helaas niet te gamen skankie... behoorlijke input-lag.. en die 85% lijkt mij onzin... da's eerder 50%...  :bored:

0,85 x 1,15 = 0,9775
0,85x 1,25 = 1,0625
0,85 x 1,17065 = 1

Snutchz

dat bedoelde skankie niet  ::) ..en dat al hélemaal niet. ..en op zó'n wijze... oh nee.... geen sprake van  :bored:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

marconist

Citaat van: roland p op september  9, 2010, 15:49:54
Is het trouwens een setting die tussen 0..255 / 16..235 schakelt?

Nee. In principe zijn alle digitale ingangen vrij te gebruiken, dus van 0 - 255.
Slechts bij 'echte' TV-input via HDMI ben je afhankelijk van de kwaliteit van de filtering in b.v. de tuner. Voor de rest kun je er last van hebben bij zelf-gemaakte discs van VHS-recorders e.d. De simpele omzettertjes van analoog naar digitaal filteren niet.
Sommige goedkope DVD-producties zijn trouwens ook niet altijd even goed bewerkt.

Ik zag ook nog wat opmerkingen over gaming ...... HDMI is daarvoor niet de ideale ingang omdat er bewerking plaatsvinden om het beeld te optimaliseren. Wie gamed kan beter e.o.a. DB15 (monitor) ingang gebruiken, die is nauwelijks trager dan een gewone computer monitor. De weergavekwaliteit wordt dan wel primair bepaald door de videokaart in je computer!
Overigens valt het bij de 50PK550 denk ik wel mee: er is veel zin en onzin over geroepen in het AVS-forum (USA, dus niet het Engelse AV-forums!). Kijk daar dus om wijzer te worden, al valt het niet mee omdat de draad errug lang is. De meeste reageerders op het gebied van gaming zijn daar positief. Zeker vergeleken met LCD TV's.  ;)

@donaldk
Nee, jouw verwijzing betreft veranderingen in het color-gamut. Wordt soms dramatisch over gedaan, maar valt allemaal wel mee. De afwijkingen van sommige productielijnen zijn soms groter dan de voorstellen voor/van de TV en filmwereld. Dit wordt niet gedreven door consumenten.
Laat je toestel calibreren en je merkt er nauwelijks wat van.

donaldk

Als je ook voor 20/30/40/50% intensiteit kunt calibreren, dan moet het goed kunnne komen, maar...

marconist

Citaat van: donaldk op september  9, 2010, 19:37:34
Als je ook voor 20/30/40/50% intensiteit kunt calibreren, dan moet het goed kunnne komen, maar...

Nieuwe plasma's gaan volgens mij allemaal voor een 20 punts-calibratie, dus geen probleem.

Edit: Hooguit in kosten!  :D

Snutchz

boy oh boy oh boy... stel je voor dat LG volgend jaar doodleuk over de lijn van Panasonic heenwalst... yahtzee!  :pompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

donaldk

Citaat van: Snutchz op september  9, 2010, 23:59:25
boy oh boy oh boy... stel je voor dat LG volgend jaar doodleuk over de lijn van Panasonic heenwalst... yahtzee!  :pompom:

Ach ja Panasonic heeft nu ook 4K plasma's, 3D krijg je er gratis bij;-).

skank1

Citaat van: donaldk op september  9, 2010, 17:57:12
Vergelijk dat eens met:

@Frank
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar wat je van de huidige LG plasma's vind?

Ben er geen echte fan van om eerlijk te zijn, het is wel beter dan het was (een stuk)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=620.msg1785333#msg1785333

mm ook al heeft het ding floating blacks? ik wil gerust een the matrix scene 2 opleggen voor frank , benieuwd wat hij dan zal zeggen
overigens vind ik het echt heeeeeeeeel raar , dat er bij geen enkele review over de g20 geen enkel woord over floating blacks gerept wordt, testen die mannen zoiets niet in het donker ook?
anyway, vandaag verwacht ik een mail terug
benieuwd wat ze gaan zeggen en of ik nu effectief ook de stap zal zetten naar lg
nog altijd twijfels
vermits ik de g20 verder een super tv vind, en alleen maar last heb, in het duister
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

marconist

Citaat van: skank1 op september 10, 2010, 08:32:00
testen die mannen zoiets niet in het donker ook?

Nee, dat doen ze niet aangezien de algemene aanname is dat je zelf-oplichtende schermen (LCD/plasma) dient te bekijken bij gedimd licht.

Edit: Dit uit een Panasonic calibratie advies:
"Make sure that any image enhancements are turned OFF in the image adjustment menu, such as dynamic contrast and picture AGC. These will cause the levels of black and white to vary dynamically with content."

Edit2: Ook aardig  ;)  :
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1162578

Snutchz

in 't duister kijken is dan ook af te raden.... neem 'n paar van die LC's van Philips... en 't oogt allemaal direct 'n stuk prettiger  :satisfied:

skank1

Citaat van: marconist op september 10, 2010, 09:04:51

Nee, dat doen ze niet aangezien de algemene aanname is dat je zelf-oplichtende schermen (LCD/plasma) dient te bekijken bij gedimd licht.

"Make sure that any image enhancements are turned OFF in the image adjustment menu, such as dynamic contrast and picture AGC. These will cause the levels of black and white to vary dynamically with content."

alles staat bij mij uit, hoewel ik dynamic contrast and picture AGC? niet zie?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

marconist

Citaat van: skank1 op september 10, 2010, 14:47:09
alles staat bij mij uit, hoewel ik dynamic contrast and picture AGC? niet zie?

Hm, bij LG heet het inderdaad dynamic contrast en ik vermoed dat 'blacklevel' voor AGC (automatic gain control) staat.

donaldk

Citaat van: marconist op september 10, 2010, 09:04:51

Meestal 5% omgevingslicht. Al kun je voor profesionele toepassing weer van andere dingen uitgaan. Zoals Charles Poynton ooit uitlegde, er zijn geen standaarden voor Gamma, de enige waarde die nog als een standaard gezien zou kunnne worden wordt eigenlijk nooit toegepast, dat is 2,8, dus dan moet je inderdaad extreem absorberend vilt hebben, wil dat nog enigzins werken.

marconist

Allemaal niet zo moeilijk, hoor. Je zet gewoon een 5 of 10 IRE (grijsvlak)plaatje van een willekeurige testdisc op je TV en vergelijkt dat met het (weerkaatste) licht van je achterwand.

Wie z'n wanden zwart geschilderd heeft zal eerst een (D65) spaarlampje achter z'n TV moeten monteren.  ;D ;D

-TIMMIE-

Zo... sinds eergisteren zitten de eerste 200h erop. Deze middag wat zitten testen met Lord of the Rings op THX modus. Wat een heerlijk beeld. Zeker Return of the King. Enige mindpunt van de TV vind ik momenteel de retentie. Bijv. na een paar seconden het logo van Zack and Mirri was dit logo nog enige tijd als watermerk in de aftiteling te zien. Dit hoort niet bij de aftiteling. Of het menu van Clerks dat na een seconde of 10 al als retentie in de achtergrond stond. Wordt dit vanzelf minder? Hoe is retentie te beperken?

Edit: Nog een puntje. Als er bij een bijv. een Blu Ray zo'n effen groen scherm is met een melding, dan zijn er horizontale strepen zichtbaar. Af en toe is dit ook tijdens films zichtbaar als er een effen achtergrond is. Bijvoorbeeld bij Ice age. Dit vind ik wel storend.

marconist

Effen schermen moeten effen zijn! Never mind de kleur.
Het kan een kwestie zijn van minder goed zittende connectors maar ook incapabele drivers. Ik zou er op claimen.

Download een testdisc, daar staan die plaatjes op.
Als je niet weet waar snor ik het morgen wel even voor je op.

skank1

Citaat van: marconist op september 11, 2010, 22:55:26
Het kan een kwestie zijn van minder goed zittende connectors maar ook incapabele drivers. Ik zou er op claimen.

heeft iedereen dit met een effen scherm?

edit: zijn er trouwens mensen die de lg pk950 in de buurt hebben staan? knokke-heist, belgiË

Midcall

Citaat van: marconist op september 11, 2010, 22:55:26

Hij heeft het hier over line bleeding, een volstrekt normaal verschijnsel bij plasma's waar enkel de Kuro's niet of nauwelijks last van heeft. Maar jouw scherm heeft er ook last van, het is je wellicht alleen nog niet opgevallen. In ieder geval niets om je zorgen om te maken, omruilen heeft dan ook geen enkele zin.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

marconist

Citaat van: Midcall op september 13, 2010, 17:09:53
Hij heeft het hier over line bleeding, een volstrekt normaal verschijnsel bij plasma's waar enkel de Kuro's niet of nauwelijks last van heeft. Maar jouw scherm heeft er ook last van, het is je wellicht alleen nog niet opgevallen. In ieder geval niets om je zorgen om te maken, omruilen heeft dan ook geen enkele zin.

Incorrect antwoord!
Sinds de uitvinding van de kreet "line bleeding" wordt daar ik weet niet wat voor nonsense aan opgehangen.

Dit is geen specifiek "plasma"-effect, maar gewoon een toestel met een fout.
Wanneer er overigens iemand zeurt over "line'bleeding" (ook bij LCD!) is er in 90% sprake van een slechte bron.

Midcall

Goed, dat is jouw mening. Er zijn hele volksstammen een andere mening toegdaan, ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken. Al mijn plasma die ik heb gehad hebben dit zelfde 'probleem' gehad op alle bronnen die ik er ooit op heb aangesloten, ik maak me er in ieder geval niet druk om.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

marconist

Citaat van: Midcall op september 13, 2010, 17:27:12
Goed, dat is jouw mening. Er zijn hele volksstammen een andere mening toegdaan, ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken. Al mijn plasma die ik heb gehad hebben dit zelfde 'probleem' gehad op alle bronnen die ik er ooit op heb aangesloten, ik maak me er in ieder geval niet druk om.

Beter je producten selecteren dus.  :D

Tribaal gedrag spreekt mij niet aan.

Midcall

Citaat van: marconist op september 13, 2010, 17:32:20
Beter je producten selecteren dus.  :D
Toevalligerwijs heb ik hetzelfde scherm als jij. Ik zal dit daarom maar opvatten als zelfkritiek jouwerzijds en daar heb ik mijnderzijds dan ook niet veel aan toe te voegen.

Citaat van: marconist op september 13, 2010, 17:32:20
Tribaal gedrag spreekt mij niet aan.
Mij ook niet...

Maar laten de mensen maar gewoon een beetje rond-googlen op line bleeding en lezen wat de algemene opinie over dit subject is.

skank1

morgen maar eens gaan kijken in de winkel, ze hebben een 950 staan...
ben benieuwd
de vraag is natuurlijk wel hoe ik het nu beste test ivm retentie, ik kan moeilijk een uur staan kijken :)

-TIMMIE-

Dames... Dames... niet zo bekvechten. ;)  :devil:

Ik zal kijken of ik morgen een foto kan maken van wat ik exact bedoel. Ik maak me er geen grote zorgen over, maar beide zaken valt me gewoonweg op (retentie en spooklijnen). Heb zojuist mijn tv een firmwareupdate laten doen, maar voor zover ik kon zien was het nog steeds aanwezig. Morgenavond eens testen met Ice age. Hier viel het mij voor het eerst op. :)

@Skank: Je hoeft geen uur te wachten voor retentie. Met minder tijd zie ik de afbeeldingen ook wel in een waas bij zwart scherm. Voorbeelden bij Blu Ray's bij wie ik het snel vond staan in een eerdere post. Overigens heb ik het idee dat het minder aan het worden is, maar dat kan ik nog niet bevestigen.

Maar overall: Geweldig toestel, met prachtige beelden. Kijk nu voornamelijk THX beeldmodig, maar twijfel om alsnog de DVE blu ray te bestellen of een ISF te laten uitvoeren.