lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

zenostad

ik heb een tijdje geleden gepost over een rode veeg (tijdens het wk) van het Nederland 1 logo.

om hier eerst nog even op terug te komen: het is weg, het was nieuwigheid denk ik maar.

Als ik een htpc heb, met hdmi out, deze gaat naar de tv en dan vanaf de tv optisch naar een denon 1706, zou dat werken?

FloR

't Is zover, de kogel is door de kerk: de LG 60pk950 is besteld!
Lang gewikt en gewogen, maar binnen een week zouden we hem in bezit moeten hebben.

Waarop moet ik letten?
- transport rechtop
- geen vaste beelden de eerste 200 uur, zou ik hem moeten inspelen met een break-in dvd / blu-ray?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Snutchz

veel Pixar flicks op -Zoom-  ;) ..ideaal.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

FloR

Citaat van: Snutchz op september  1, 2010, 15:23:47
veel Pixar flicks op -Zoom-  ;) ..ideaal.

bedoel je tekenfilms bekijken, maar dan inzoomen om logo's te vermijden?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Snutchz

animatie films.. bezitten veel kleurtjes... -Zoom- om zwarte balken te vermijden... gelijkmatig inspelen  :thumbs-up: ..en inderdaad proberen om zenders zoveel mogelijk af te wisselen  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

vermits ik een mail gehad heb van de winkel waar ik mijn pana G20 gekocht heb, zeg maar de floating bug tv, mag ik 9/10 vervangen door een lg pk 950
deze is wel iets minder duur in aankoop, maar ben al blij als ik hem zou mogen wisselen
echter wil ik zeker zijn dat de lg me ook bevalt
omdat je zoiets niet op 123 kan zien in de winkel
hoe zit het nu met retentie/reflectie
is retentie echt zo'n probleem?
er zitten hier naar mijn mening toch al redelijk wat gebruikers die hem toch al een maand of 2 hebben...
maw, hoe bevalt hij nu echt? (ik heb al veel reviews gelezen, en daar komt steeds rententie en reflectie als voornaamste minpunt voor)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

marconist

Citaat van: skank1 op september  8, 2010, 19:35:21

is retentie echt zo'n probleem?

Nee. (ik heb m'n 50pk550 sinds eind mei).

Een 950 zou minder moeten reflecteren dan een 550. De 550 reflecteerd prima  ;D . Beetje slim opstellen dus!
Nee, ik heb er geen last mee.

skank1

Citaat van: marconist op september  8, 2010, 19:49:26
Nee. (ik heb m'n 50pk550 sinds eind mei).

Een 950 zou minder moeten reflecteren dan een 550. De 550 reflecteerd prima  ;D . Beetje slim opstellen dus!
Nee, ik heb er geen last mee.

slim opstellen-> ik kan hem maar op 1 plaats zetten en rechts daarvan heb je een groot raam tot op de grond..
andere opstelling is helaas niet mogelijk ,met de G20 heb ik niets last van reflectie
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Major_Ton

De G20 heeft 85% de reflectie van een PK950. Retentie is aanwezig maar niet in storende maten. Je moet iets consequenter zijn tijdens de eerste 200 uur dan bij een Panasonic. Daarintegen krijg je er accuratere kleuren en een veel betere motionhandling voor terug. Zwartwaarde is gelijk. (Ik heb mijn 950 nu 2,5 maand in bezit).
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Snutchz

Major_Ton

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

skank1

Citaat van: Major_Ton op september  8, 2010, 23:56:49
De G20 heeft 85% de reflectie van een PK950. Retentie is aanwezig maar niet in storende maten. Je moet iets consequenter zijn tijdens de eerste 200 uur dan bij een Panasonic. Daarintegen krijg je er accuratere kleuren en een veel betere motionhandling voor terug. Zwartwaarde is gelijk. (Ik heb mijn 950 nu 2,5 maand in bezit).
dus de lg reflecteert maar 25% meer? daar valt mee te leven denk ik, vermits ik nu vind dat de g20 niet reflecteert :p
speel jij trouwens met de wii op je lg?
te doen kwestie v retentie?

Snutchz

85 + 25 = 110%  :dontgetit: ..op de LG valt helaas niet te gamen skankie... behoorlijke input-lag.. en die 85% lijkt mij onzin... da's eerder 50%...  :bored:

Major_Ton

Citaat van: Snutchz op september  9, 2010, 10:26:25
85 + 25 = 110%  :dontgetit: ..op de LG valt helaas niet te gamen skankie... behoorlijke input-lag.. en die 85% lijkt mij onzin... da's eerder 50%...  :bored:

:butbut: Ok, dus ik heb hier 2 weken een G20 en PK950 naast elkaar gehad om vervolgens onzin te gaan verkondigen? Tevens valt er prima op de PK950 te gamen! Ik heb geen last van merkbare input-lag. Ik speel nog regelmatig CoD MW2 en eindig continu top 3 met een gem. k/d ratio van 1.30. Met merkbare input-lag zou dit nooit lukken!! Retentie is ook geen probleem, zolang je maar een beetje normaal met je Plasma TV omgaat. Orbiter aan en gewoon lekker gamen. Dat deed ik al na 25 uur. In donkere ruimtes zie je altijd wel retentie, ook bij Panasonic (al hebben die er wel minder last van, kan ik niet om heen), maar niks blijvends. Over burn-in hoef je je na 200 echt geen zorgen meer te maken, tenzij je statische beelden meer dan 12 uur continu aan laat staan, maar dan vrees ik ook voor de Pana en Pio schermen...

Op elke TV is wel wat aan te merken en als je daar een probleem van gaat maken is er geen één TV geschikt voor je. Uiteindelijk moet je ook gewoon kunnen genieten van de content die je speelt. Een goede film of game is ook nogsteeds goed op een 26" LCD TVtje uit 2005...

skank1

Citaat van: Major_Ton op september  9, 2010, 10:59:13

:butbut: Ok, dus ik heb hier 2 weken een G20 en PK950 naast elkaar gehad om vervolgens onzin te gaan verkondigen? Tevens valt er prima op de PK950 te gamen! Ik heb geen last van merkbare input-lag. Ik speel nog regelmatig CoD MW2 en eindig continu top 3 met een gem. k/d ratio van 1.30. Met merkbare input-lag zou dit nooit lukken!! Retentie is ook geen probleem, zolang je maar een beetje normaal met je Plasma TV omgaat. Orbiter aan en gewoon lekker gamen. Dat deed ik al na 25 uur. In donkere ruimtes zie je altijd wel retentie, ook bij Panasonic (al hebben die er wel minder last van, kan ik niet om heen), maar niks blijvends. Over burn-in hoef je je na 200 echt geen zorgen meer te maken, tenzij je statische beelden meer dan 12 uur continu aan laat staan, maar dan vrees ik ook voor de Pana en Pio schermen...

Op elke TV is wel wat aan te merken en als je daar een probleem van gaat maken is er geen één TV geschikt voor je. Uiteindelijk moet je ook gewoon kunnen genieten van de content die je speelt. Een goede film of game is ook nogsteeds goed op een 26" LCD TVtje uit 2005...

ik bedoelde uiteraard 15%
lol
veel gamen doe ik niet, enkel nu en dan een wii game
hoe werkt die orbiter eigenlijk? zie je dan beeld verspringen of merk je er niets van als die aanstaat?

vooral reflectie en IR is mijn voornaamste zorg, waarvan het meeste retentie
reflectie kan ik nog altijd tegenwerken met gordijnen ofzo

Snutchz

prima.. IL is bij deze door 'n gebruiker ontkracht.. reflectie kan vervelend zijn.. maar als het scherm toch voornamelijk 's avonds wordt gebruikt... lijkt mij niet zoveel aan 't handje... IR zou dan alleen op -THX- kunnen voorvallen (orbiter staat dan waarschijnlijk uit), denk aan ondertiteling tijdens 21:9 flicks ..ja, 'n orbiter doet 't beeld steeds wat verspringen.. hier merk je niets van  :)

OMD

Heb hem nu ook een tijdje in bezit. Intussen erg tevreden. Ook ik merk geen noemenswaardige inputlag. Ook MW2 met k/d ratio van 1.54.

retentie... tsja.

Ik heb na het aanzetten van het toestel altijd erg veel retentie, voor ongeveer 1,5 minuut. Daarna kan ik hem rustig de hele avond op sbs6 laten staan zonder problemen ( dit was in het begin nogal een probleem )

Echter heb ik wel dat na elke film de witte balken van de ondertiteling in het scherm aanwezig zijn. Gaat uiteraard weg maar het is storend als je die dingen ziet tijdens het kijken. Irriteer ik me persoonlijk mateloos aan.
Ik kijk veel series achter elkaar en de ondertiteling kan dan wel is vervelend zijn bij donkere scenes.

skank1

Citaat van: OMD op september  9, 2010, 11:46:00
Heb hem nu ook een tijdje in bezit. Intussen erg tevreden. Ook ik merk geen noemenswaardige inputlag. Ook MW2 met k/d ratio van 1.54.

retentie... tsja.

Ik heb na het aanzetten van het toestel altijd erg veel retentie, voor ongeveer 1,5 minuut. Daarna kan ik hem rustig de hele avond op sbs6 laten staan zonder problemen ( dit was in het begin nogal een probleem )

Echter heb ik wel dat na elke film de witte balken van de ondertiteling in het scherm aanwezig zijn. Gaat uiteraard weg maar het is storend als je die dingen ziet tijdens het kijken. Irriteer ik me persoonlijk mateloos aan.
Ik kijk veel series achter elkaar en de ondertiteling kan dan wel is vervelend zijn bij donkere scenes.

mm daar vrees ik ook voor;, dat je die balken vd ondertiteling ziet, heeft iedereen dit?
ik kijk eigenlijk hoogstens 1 film en dan nog wat tv, per avond

marconist

Tsja, mijn LG is gecalibreerd en wellicht is dat de reden dat ik geen last heb van retentie, witte balken en meer van dat geleuter.
Aan de helderheid kan het niet liggen want het ding presteert 39,5 ftL bij 100 IRE.
Tis gewoon een poepgoed toestel, ook toen ie nieuw was geen gedonder met pixels of andere vervelende dingen.

Ze kunnen het wel, daar bij LG.  ;)

roland p

Weet iemand of de lg plasma's pc ranges aankunnen van 0...255 ?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

marconist

Citaat van: roland p op september  9, 2010, 13:52:15
Weet iemand of de lg plasma's pc ranges aankunnen van 0...255 ?

Ja, geen probleem. Zowel via de computer (DVI verbinding) als via de Oppo (AVS disc heeft ook dit signaal) is er voldoende dynamiek. De crux zit'm m.i. ook meer in een correcte weergave van de tussenliggende grijswaarden.
Mijn ervaring betreft LG (nu) en Philips plasma (vroeger).
Ik denk dat Frank wellicht het e.e.a. nauwkeuriger kan aangeven.

roland p

Ok, da's mooi. Ik wil 0...255 gebruiken omdat mijn projector dat leuk vind. Mijn tv lijkt alleen 16...235 te accepteren. Dit kan ik oplossen met een ddvo-duo van 1250 euro... Daar koop ik een leuke tv voor. Die duo heeft wel weer andere leuke features...

marconist

Citaat van: roland p op september  9, 2010, 15:11:08
Ok, da's mooi. Ik wil 0...255 gebruiken omdat mijn projector dat leuk vind. Mijn tv lijkt alleen 16...235 te accepteren. Dit kan ik oplossen met een ddvo-duo van 1250 euro... Daar koop ik een leuke tv voor. Die duo heeft wel weer andere leuke features...

Wel rekening mee houden (bij TV signalen) dat je eerder te maken krijgt met instabiliteit in het zwart (beneden 15 zitten allerlei controle-pulsen). Soms zit er ook informatie in het superwit (+235, ondertitel e.d.) maar daar merk je doorgaans niets van.

Enfin, gewoon even experimenteren, meestal valt het wel mee omdat de apparaten toch niet super-lineair zijn.

roland p

Alles beter dan wat ik nu (niet) zie. :)

Is het trouwens een setting die tussen 0..255 / 16..235 schakelt?

donaldk

Citaat van: marconist op september  9, 2010, 14:51:40
Ja, geen probleem. Zowel via de computer (DVI verbinding) als via de Oppo (AVS disc heeft ook dit signaal) is er voldoende dynamiek. De crux zit'm m.i. ook meer in een correcte weergave van de tussenliggende grijswaarden.
Mijn ervaring betreft LG (nu) en Philips plasma (vroeger).
Ik denk dat Frank wellicht het e.e.a. nauwkeuriger kan aangeven.

Je bedoelt dit fenomeen? http://displaydaily.com/2010/04/08/consumer-reports-develops-a-new-wrinkle-in-comparing-tv-color-performance/

Weet niet of dit gaat helpen, maar er is een nieuwe display metrics set aan standaarden op komst: http://displaydaily.com/2010/09/08/specifications-to-be-or-not-to-be-that-is-the-question/