lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Citaat van: -TIMMIE- op september 14, 2010, 22:22:25
Dames... Dames... niet zo bekvechten. ;)  :devil:

Ik zal kijken of ik morgen een foto kan maken van wat ik exact bedoel. Ik maak me er geen grote zorgen over, maar beide zaken valt me gewoonweg op (retentie en spooklijnen). Heb zojuist mijn tv een firmwareupdate laten doen, maar voor zover ik kon zien was het nog steeds aanwezig. Morgenavond eens testen met Ice age. Hier viel het mij voor het eerst op. :)

@Skank: Je hoeft geen uur te wachten voor retentie. Met minder tijd zie ik de afbeeldingen ook wel in een waas bij zwart scherm. Voorbeelden bij Blu Ray's bij wie ik het snel vond staan in een eerdere post. Overigens heb ik het idee dat het minder aan het worden is, maar dat kan ik nog niet bevestigen.

Maar overall: Geweldig toestel, met prachtige beelden. Kijk nu voornamelijk THX beeldmodig, maar twijfel om alsnog de DVE blu ray te bestellen of een ISF te laten uitvoeren.

je ziet het enkel bij volledig zwart?
of ook in gewoon beeld met zwarte stukken?
hoeveel uren heeft hij nu gedraaid? omdat je zegt dat je denkt dat het minder wordt

laat me ook even weten welke ice age en welke scene je test ;) kan ik hem morgenochtend meedoen
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

OMD

Ik heb alleen aan het begin bij het opstarten extreme retentie.
Dan zie ik bijvoobeeld zeer sterk dat blokje linksbovenin waar hdmi1 staat. En mijn versterker ( onkyo ) start op met een groot ONKYO woord. En dat zie ik ook heel sterk.

Daarna zwakt het af en kan ik rustig de hele avond sbs6 kijken zonder retentie. Echter is het bij hd zenders zoals ned1 een drama, dan zie ik nog 3 dagen de 2 logo's ( linksboven en rechtsboven ) staan.

skank1

net terug van mijn winkel
nu
de tv
uhum
ze waren super vriendelijk man
heb een side by side vergelijking gehad
de lg is uiteraard qua looks 10 keer mooier
qua beeld, heb ik eerlijk gezegd geen verschil gezien
nu was wel enkel een hd uitzending, geen bluray
de lg rechtover het groot raam, de pana zoals bij mij thuis links ervan
lg reflecteert wel meer, das een feit
nu kon dit moeilijk vergelijking omdat de lg meer zonlicht opving
retentie heb ik niet gezien, daarvoor kon ik niet lang genoeg kijken
nu
ik vroeg wat hij voorstelde
en hij zei ja, de lg is net een tikje goedkoper 50 - 100 euro ofzo
maar dat hij die panasonic ook nog moet kunnen verkopen
hij zei trouwens dat ik niet de eerste was die klaagde, maar dat voor een gewone mens dit niet zo zal opvallen
en das idd waar
vermits ik dus niet echt goed kon vergelijken qua reflectie en ivm retentie
stelde hij dit voor:

weet je wat: ik kom vrijdag de lg 50pk950 demo model gewoon bij jou thuis installeren
mag je een week gratis testen thuis, zodat je achteraf geen spijt kan krijgen
en daarna beslis je dan, panasonic houden of lg nemen
en ondertussen doe ik zoiezo een bestelling inclusief ene voor jou indien je dit na de demo wenst

fantastisch toch he
kijk dat noem ik nu eens service !!!!!!!!!!!!

hij komt dus vrijdag...
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

skank1

hoe zie ik het aantal uren gespeeld op een 950?

-TIMMIE-

Citaat van: skank1 op september 17, 2010, 08:50:53
hoe zie ik het aantal uren gespeeld op een 950?

Naar het menu en dan rode knop op de afstandbediening. Dan Product en Serviceinfo.

PS: Heb foto's gemaakt van zo'n americaanse leeftuidaanduiding voor een trailer. Hier is het goed zichtbaar wat ik bedoel.

skank1

Citaat van: -TIMMIE- op september 17, 2010, 19:15:35
Naar het menu en dan rode knop op de afstandbediening. Dan Product en Serviceinfo.

PS: Heb foto's gemaakt van zo'n americaanse leeftuidaanduiding voor een trailer. Hier is het goed zichtbaar wat ik bedoel.

dank je
waar staat die foto?
Ik heb gisteren ice age bekeken, de scene met het zwaard , en ik zie echt niks mis met de pk950

-TIMMIE-

Midcall

Citaat van: -TIMMIE- op september 18, 2010, 13:49:56
Hier zijn ze:

Dat zeg ik, line bleeding.... doodnormaal bij plasma. Het internet staat er vol van, hoef je je geen zorgen over te maken.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

-TIMMIE-

Wordt dat mettertijd minder? Is er iets aan te doen?

Snutchz

sorry.. maar dat heb ik nog nooit meegemaakt  :plain:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Midcall

Citaat van: -TIMMIE- op september 18, 2010, 14:22:27
Wordt dat mettertijd minder? Is er iets aan te doen?

Nee, en nee. Het heeft te maken met de aansturing van je scherm. Plasma's vertonen dit verschijnsel, je ziet het bij heel specifieke (en weinig voorkomende) beelden. Dit groene amerikaanse rating scherm is de meest bekende waarbij dit verschijnsel optreedt. Bij films of tv kijken kom je dit 'probleem' nooit tegen, in de praktijk zal je er dus geen last van hebben.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Midcall

Citaat van: Snutchz op september 18, 2010, 14:37:40
sorry.. maar dat heb ik nog nooit meegemaakt  :plain:
De pioneer's schijnen de enige te zijn die dit verschijnsel nauwelijks vertonen, wellicht daarom?

Snutchz

op m'n vorige twee Pana's ook niet gezien ..wel ken ik dat posterization in luchten ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Midcall

Citaat van: Snutchz op september 18, 2010, 14:46:03
op m'n vorige twee Pana's ook niet gezien ..wel ken ik dat posterization in luchten ;)
Omdat het verschijnsel zo beperkt voorkomt, weten mensen vaak niet dat ze er 'last' van hebben. En dat is alleen maar prima, het stelt ook allemaal niet zoveel voor. Het perfecte scherm bestaat niet, er is altijd wel iets wat niet perfect is helaas.

marconist

Kijk: zo ziet het age introscherm van Avatar (US-version) eruit op een 50PK550 via Oppo en lowest-cost HDMI 1.3 kabel van 1,8 meter.

Op zich is dit niets bijzonders. Nauwkeurige bestudering geeft enige interferentie te zien, m.i. te wijten aan het verschil in scanrate tussen (elec) camera en scherm.
Tintverschillen in het plaatje zijn uiteraard te wijten aan ruis.

Wat men als "line-bleeding" omschrijft kán (maar hoeft beslist niet) voortkomen uit een minder goed werkend vlakscherm (of CRT, want daar kan het ook optreden).
Vaker ligt de oorzaak in de bron (player) of kabel. Daarnaast kan de kwaliteit van de (HDMI) drivers een rol spelen, e.e.a heeft te maken met reflecties in de electronica en natuurlijk de kabel. Bij analoge aansluiting (RGB of YPbPr) is het vrijwel altijd de kabel. Zelf maken van een uitstekende kwaliteit 75Ω coax lost het doorgaans op. Ook is daarbij vaak wat meer wazigheid van de randen te zien: een kwestie van bandbreedteverlies.

E.e.a. betreft normaal (op kijkafstand) niet zichtbare afwijkingen, die karakteristiek zijn voor de techniek. Vergelijk het maar met ruis en vervorming in audiosignalen.

Beetje info over reflecties:
http://www.ask.com/wiki/Reflection_coefficient

skank1

dus maw hij moet zn kabel of bron bekijken? of hij heeft een defect scherm?

FloR

sinds dit weekend de 60pk950 werkend in de living: zeer blij met resultaat! 60" is groot, maar zeker niet TE groot,
zit op 4,5meter en dat is meer dan goed te doen (zou zelfs nog wat groter mogen voor mij  ;D )

heb nog een vraag: op hdmi4 kan ik alles van het beeld instellen (contrast, kleur, scherpte);
op hdmi1 kan ik de scherpte echter niet aanpassen (licht niet op in het menu, niet bereikbaar);
iemand soms een idee hoe dit verholpen kan worden?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

skank1

Citaat van: -TIMMIE- op september 17, 2010, 19:15:35

Heb ik even gecheckt
en daar staat bij mij

Verbruikte tijd : 40
Zijn dat dan het aantal uren?

skank1

Gisterenavond ook even gekeken naar een eerste film
wel met zwarte balken, tv heeft volgens mij nog maar 40 uren gespeeld (indien dit klopt)
Vermits het maar een test tv is, toch gekeken naar film met zwarte balken
vooral omdat ik retentie wou testen ....
resultaat (in thx cinema stand, zonder iets te wijzigen)
na de film zag ik meeeeeeeeeeeeeeeeeer dan duidelijk de zwarte balken en ondertiteling afgetekend.. alsook het menu van mijn mediaspeler die eigenlijk maar enkele seconden getoond werd, toch zag ik het zelfs nog na de film !
behoorlijke retentie dus
MAAR
ik heb erna een color wash gedaan (2minuten) en vanmorgen bij het afspelen van volledig beeld zie ik wel niks van retentie
ook tijdens de film, zag ik niks van de rentie van de ondertitels of ook niet van het menu vd mediaspeler
wanneer zag ik ze dan wel? wanneer mijn tv geen signaal kreeg, en je scherm dus volledig zwart is met het bouncing logo van lg, geen signaal
eenmaal content te zien, zag je niks
ik zal vanavond nog eens testen met een film met zwarte balken, en dan zonder color wash of iets anders en kijken of je het merkt
als je het enkel ziet in een volledig zwart beeld, kan ik er nog mee leven :)

bovendien was het ook in volledige duisternis dat ik keek, dus zal het zoiezo minder opvallen met een beetje licht, maar nogmaals ik zag het niet tijdens de film !!

bijkomend heb je dus
- dat retentie mindert na 200 u volgens  velen
- je best niet naar films met zwarte balken kijkt de eerste 200u
- je best contrast enzo omlaag doet de eerste 200u , wat ook niet werd gedaan

hopelijk valt het erna mee, en dat is nu ook de vraag, is dit echt minder na de 200u? of is dat een fabeltje

Ook getest op floating blacks, en zoals gedacht, geen floating blacks te zien wat toch een serieuze verademing is !!!!!!

-TIMMIE-

Heb de PS3 rechtstreeks aangesloten op de TV (Oehlback kabel). Normaal zit mijn Onkyo daar nog tussen. Ook geprobeerd door de Deep Color functie van de PS3 uit te zetten, maar het haalt niets uit. Het blijft zichtbaar. Ook bij de OSD van mijn digitale (UPC Pace) decoder. Zelfs bij TV op de achtergrond.

Maar even aankijken. Aan de kabel of bron zal het niet liggen, aangezien ik 3 verschillende kabels heb getest en twee (met versterker drie) bronnen heb getest.

FloR

Citaat van: skank1 op september 20, 2010, 09:53:36
Gisterenavond ook even gekeken naar een eerste film
wel met zwarte balken, tv heeft volgens mij nog maar 40 uren gespeeld (indien dit klopt)
Vermits het maar een test tv is, toch gekeken naar film met zwarte balken
vooral omdat ik retentie wou testen ....
resultaat (in thx cinema stand, zonder iets te wijzigen)
na de film zag ik meeeeeeeeeeeeeeeeeer dan duidelijk de zwarte balken en ondertiteling afgetekend.. alsook het menu van mijn mediaspeler die eigenlijk maar enkele seconden getoond werd, toch zag ik het zelfs nog na de film !
behoorlijke retentie dus
MAAR
ik heb erna een color wash gedaan (2minuten) en vanmorgen bij het afspelen van volledig beeld zie ik wel niks van retentie
ook tijdens de film, zag ik niks van de rentie van de ondertitels of ook niet van het menu vd mediaspeler
wanneer zag ik ze dan wel? wanneer mijn tv geen signaal kreeg, en je scherm dus volledig zwart is met het bouncing logo van lg, geen signaal
eenmaal content te zien, zag je niks
ik zal vanavond nog eens testen met een film met zwarte balken, en dan zonder color wash of iets anders en kijken of je het merkt
als je het enkel ziet in een volledig zwart beeld, kan ik er nog mee leven :)

bovendien was het ook in volledige duisternis dat ik keek, dus zal het zoiezo minder opvallen met een beetje licht, maar nogmaals ik zag het niet tijdens de film !!

bijkomend heb je dus
- dat retentie mindert na 200 u volgens  velen
- je best niet naar films met zwarte balken kijkt de eerste 200u
- je best contrast enzo omlaag doet de eerste 200u , wat ook niet werd gedaan

hopelijk valt het erna mee, en dat is nu ook de vraag, is dit echt minder na de 200u? of is dat een fabeltje

Ook getest op floating blacks, en zoals gedacht, geen floating blacks te zien wat toch een serieuze verademing is !!!!!!

het lijkt mij niet zo slim om in de eerste 200 uren films met zwarte balken te gaan bekijken. Zo speel je je scherm immers niet gelijkmatig in.

En voor de rest, als je iets wil zien, dan zal je het ook zien (ook al is het er wss niet); denk daar maar eens over na  ;)
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Midcall

Soms twijfel ik sterk aan het nut van een forum,of internet in het algemeen. Hoevaak is al niet gezegd hoe het zit met inspelen van plasma's, gevaar van retentie de eerste 200 uur en het terugschroeven van settings in deze periode. Als je dit vooraf leest, vervolgens, niet luisterend, dit niet in acht neemt, en er dan achter komt dat je met de voorspelde gevolgen wordt geconfronteerd, hoe kan je jezelf dan nog afvragen of het hier om fabeltjes gaat? Òf je gebruikt het internet om te leren van de vele mensen die uit ervaring spreken, alleen in dit topic een man of 10 ofzo, òf je wil het allemaal zelf ervaren wat wel/niet  goed is voor je nieuwe scherm, maar beiden tegelijk komt op mij over als een masochistisch expiriment  :clapping:

marconist

Citaat van: -TIMMIE- op september 20, 2010, 14:02:29
Heb de PS3 rechtstreeks aangesloten op de TV (Oehlback kabel). Normaal zit mijn Onkyo daar nog tussen. Ook geprobeerd door de Deep Color functie van de PS3 uit te zetten, maar het haalt niets uit. Het blijft zichtbaar. Ook bij de OSD van mijn digitale (UPC Pace) decoder. Zelfs bij TV op de achtergrond.

Maar even aankijken. Aan de kabel of bron zal het niet liggen, aangezien ik 3 verschillende kabels heb getest en twee (met versterker drie) bronnen heb getest.

Ik krijg de indruk dat je de bron (PS3) niet hebt gewisseld ....... !?!

Edit: niet goed gelezen ...... je hebt de UPC decoder er ook op gehad. De kennelijk analoge TV geloof ik wel, dat signaal is zelden schoon.

marconist

Citaat van: FloR op september 20, 2010, 08:49:41
sinds dit weekend de 60pk950 werkend in de living: zeer blij met resultaat! 60" is groot, maar zeker niet TE groot,
zit op 4,5meter en dat is meer dan goed te doen (zou zelfs nog wat groter mogen voor mij  ;D )

heb nog een vraag: op hdmi4 kan ik alles van het beeld instellen (contrast, kleur, scherpte);
op hdmi1 kan ik de scherpte echter niet aanpassen (licht niet op in het menu, niet bereikbaar);
iemand soms een idee hoe dit verholpen kan worden?

Aan de 50pk550 refererend:

Iedere ingang is apart te specificeren in elke modus.
Waarschijnlijk heb je op die ingang THX of APL aanstaan. Je kunt dan die zaken niet meer beïnvloeden.

Dus even naar b.v. de user modus gaan.

-TIMMIE-

Citaat van: marconist op september 20, 2010, 17:24:57

Ik krijg de indruk dat je de bron (PS3) niet hebt gewisseld ....... !?!

Edit: niet goed gelezen ...... je hebt de UPC decoder er ook op gehad. De kennelijk analoge TV geloof ik wel, dat signaal is zelden schoon.

Ik kijk nooit analoog. Enkel Digitaal. Dat beeld krijg ik dus bij de OSD van digitale TV. Zowel zichtbaar als het mnu op staat (bij de keuzeopties), als bij OSD bij 16:9 en 4:3.