lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Alex Cremers

Goed nieuws! De verkoop van Plasma TV's is 21% gestegen tegenover vorig jaar. Zouden mensen dan toch ogen in hun kop hebben? ;D

Midcall

Citaat van: Alex Cremers op juli  4, 2010, 17:40:31
Goed nieuws! De verkoop van Plasma TV's is 21% gestegen tegenover vorig jaar. Zouden mensen dan toch ogen in hun kop hebben? ;D
Hou bedoel je? Ik weet niet of het je opgevallen was, maar vorig jaar zaten we op het diepste punt van de crisis, niemand kocht wat, laat staan een tv. 21% stijging zegt dus helemaal niets. Wellicht waren de cijfers van vorig jaar wel 80% lager als het jaar daarvoor, dan is 21% stijging nog steeds dramatisch slecht. Daarbij komt dat in een jaar dat het WK voetbal wordt georganiseerd de verkoop van tv's ALTIJD stijgt. Lcd's zijn procentueel waarschijnlijk wel veel meer gestegen. Kortom, dit cijfer zegt helemaal niks over plasma's in het bijzonder, zonder verdere informatie.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Alex Cremers

Inderdaad, niet bij stilgestaan. De redenen zouden 3D TV en het WK zijn. Maar kom, ik krijg soms de indruk dat LCD fanatici ons willen laten geloven dat plasma ten dode is opgeschreven maar met 3,39 miljoen verkochte stuks in het eerste kwartaal van dit jaar klopt dat toch niet helemaal.

Midcall

Citaat van: Alex Cremers op juli  5, 2010, 16:40:03
Inderdaad, niet bij stilgestaan. De redenen zouden 3D TV en het WK zijn. Maar kom, ik krijg soms de indruk dat LCD fanatici ons willen laten geloven dat plasma ten dode is opgeschreven maar met 3,39 miljoen verkochte stuks is in het eerste kwartaal van dit jaar klopt dat toch niet helemaal.
Je hebt gelijk. Dat gevoel wordt ook wel ingegeven door iedere bcc / expert die je binnenstapt. Je moet heel erg zoeken om nog een plasma scherm te kunnen vinden eigenlijk. Plasma wordt steeds meer iets voor 'kenners' zo lijkt het. In ieder geval zit er voor het tweede kwartaal ook mijn nieuwe LG erbij.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Robbert54

Citaat van: Midcall op juli  5, 2010, 16:57:47
Je hebt gelijk. Dat gevoel wordt ook wel ingegeven door iedere bcc / expert die je binnenstapt. Je moet heel erg zoeken om nog een plasma scherm te kunnen vinden eigenlijk. Plasma wordt steeds meer iets voor 'kenners' zo lijkt het. In ieder geval zit er voor het tweede kwartaal ook mijn nieuwe LG erbij.
helemaal eens, moet je ze vooral eens vragen waarom en LCD dan "beter" is. krijg je het standaard riedeltje :yawnee:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koei

3de 50pk250 hier. Deze heeft een pixel die niet rood wil worden, maar wit/geel flikkert. Gelukkig is het niet te zien tijdens films, iig niet opgevallen tijdens 4 afleveringen van Rome.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

spijtebijt

Ik woon in Engeland en heb hier sinds kort de LG 60PK790 in huis. Dit toestel is vergelijkbaar met de PK750 in Nederland. Het toestel vervangt de 60PS8000 en heeft een paar kleine voordelen, zoals HD Freeview, twee usb-poorten en een netwerkaansluiting.

Zitafstand is ongeveer vijf meter. Gezien deze afstand is 60 inch zeker niet te groot. Het beeld is praktisch hetzelfde als dat van de PS8000, hoewel op papier het contrast beter zou moeten zijn (1:3 miljoen, in plaats van 1:2 miljoen). Ik erger me overigens aan dit soort specificaties: mijn Epson beamer heeft een contrast van 1:3000 en dat contrast is net zo goed als die 1:3 miljoen van LG!

Nog over het beeld: dat is prima als er niet al teveel licht is in de kamer. Overdag met de gordijnen open, ziet het beeld er vlak en flets uit. Dit is waarschijnlijk wel bij te stellen in de instellingen, want dat is wel het mooie van deze tv: er zitten heel veel mogelijkheden op om het beeld af te stellen.
Als het donker is in de kamer, komen de kleuren en het contrast erg goed tot hun recht.

Ben benieuwd naar de internetaansluiting, hoewel ik lees dat Netcast van LG weinig mogelijkheden biedt (eigenlijk vooral Youtube). Maar voor mijn dochter van tien is dat leuk, want zij zit vaak urenlang op mijn computer videoclipjes te kijken via Youtube...

Een punt van zorg was 'image retention': beelden die schaduwen achter laten. Daar heb ik nog niks van gemerkt. Ook bij mijn vorige scherm was dit geen enkel punt. Ik heb het slechts een paar keer gezien nadat de kinderen het beeld meer dan een half uur hadden stilgezet.

Het scherm is volledig plat (één glasplaat) en spiegelt gelukkig iets minder dan de PS8000, maar de spiegeling is nog steeds zichtbaar. Volgens mij kan dat vrijwel niet anders met een vlakke glasplaat.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

spijtebijt

Citaat van: Koei op juli  5, 2010, 20:36:49
3de 50pk250 hier. Deze heeft een pixel die niet rood wil worden, maar wit/geel flikkert. Gelukkig is het niet te zien tijdens films, iig niet opgevallen tijdens 4 afleveringen van Rome.

Ik lees op AVforums.co.uk dat dit soort problemen vaak vanzelf verdwijnt. De pixels schijnen niet 'dood' of kapot te zijn, maar zitten tijdelijk vast. Gelukkig is de resolutie zo hoog dat je op een normale kijkafstand geen dode pixels ziet.
Succes ermee!
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Nooff

Citaat van: spijtebijt op juli  7, 2010, 09:43:00
Ik woon in Engeland en heb hier sinds kort de LG 60PK790 in huis. Dit toestel is vergelijkbaar met de PK750 in Nederland. Het toestel vervangt de 60PS8000 en heeft een paar kleine voordelen, zoals HD Freeview, twee usb-poorten en een netwerkaansluiting.

Zitafstand is ongeveer vijf meter. Gezien deze afstand is 60 inch zeker niet te groot. Het beeld is praktisch hetzelfde als dat van de PS8000, hoewel op papier het contrast beter zou moeten zijn (1:3 miljoen, in plaats van 1:2 miljoen). Ik erger me overigens aan dit soort specificaties: mijn Epson beamer heeft een contrast van 1:3000 en dat contrast is net zo goed als die 1:3 miljoen van LG!

Nog over het beeld: dat is prima als er niet al teveel licht is in de kamer. Overdag met de gordijnen open, ziet het beeld er vlak en flets uit. Dit is waarschijnlijk wel bij te stellen in de instellingen, want dat is wel het mooie van deze tv: er zitten heel veel mogelijkheden op om het beeld af te stellen.
Als het donker is in de kamer, komen de kleuren en het contrast erg goed tot hun recht.

Ben benieuwd naar de internetaansluiting, hoewel ik lees dat Netcast van LG weinig mogelijkheden biedt (eigenlijk vooral Youtube). Maar voor mijn dochter van tien is dat leuk, want zij zit vaak urenlang op mijn computer videoclipjes te kijken via Youtube...

Een punt van zorg was 'image retention': beelden die schaduwen achter laten. Daar heb ik nog niks van gemerkt. Ook bij mijn vorige scherm was dit geen enkel punt. Ik heb het slechts een paar keer gezien nadat de kinderen het beeld meer dan een half uur hadden stilgezet.

Het scherm is volledig plat (één glasplaat) en spiegelt gelukkig iets minder dan de PS8000, maar de spiegeling is nog steeds zichtbaar. Volgens mij kan dat vrijwel niet anders met een vlakke glasplaat.
Volgens mij is de 790 in de UK de 950 in NL, aangezien de 750 geen "one sheet of glass" is.

kermy

Even over de dode cq stuck pixels, in vergelijk met panasonic lijkt dit meer voor te komen bij de LG's.
Is er iemand die hier iets zinnigs over kan en wil zeggen?

Voor wat betreft de image retention, zelf heb ik een TH50PY70 gecalibreerd door Frank en deze laat best wat nabeelden zien.
Een voorbeeld, pas geleden een uurtje Discovery gekeken en daarna de tv uitgezet, de andere dag is de tv toch al gauw een uurtje of vijf bezig geweest om het logo helemaal weg te krijgen.
De zichtbaarheid was dusdanig dat je het alleen op een witte of lichte achtergrond zag, en dan nog vaag, maar het was er wel.

Vanwege het voorgaande raad ik eigenlijk een plasma voor iemand die veel games speelt af, dit onder het motto "beter voorkomen dan genezen". Hierbij is natuurlijk ook van belang dat je nooit controle hebt over wat iemand met de instellingen doet, en iedereen hier weet dat juist instellingen zoals "vivid" het retentie probleem alleen maar verergeren.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Midcall

Citaat van: Nooff op juli  7, 2010, 13:17:59
Volgens mij is de 790 in de UK de 950 in NL, aangezien de 750 geen "one sheet of glass" is.
Volgens mij niet, gezien veel functies van de 950 niet aanwezig zijn in de 790. Het lijkt me meer dat de 790 een 750 is, maar met het glas van de 950.

spijtebijt

Citaat van: Midcall op juli  7, 2010, 16:13:19
Volgens mij niet, gezien veel functies van de 950 niet aanwezig zijn in de 790. Het lijkt me meer dat de 790 een 750 is, maar met het glas van de 950.

Vreemd, want in Engeland is er ook nog een 990...

Midcall

Citaat van: spijtebijt op juli  7, 2010, 18:10:59
Vreemd, want in Engeland is er ook nog een 990...
Verschillende type aanduiding en modellen per land is niets vreemds aan hoor, dat is al jaren het geval bij nagenoeg alle merken. Het is maar net welke modellen de importeur nodig vindt om in- en te verkopen. Soms is het niet nodig een hele productrange te verkopen als de onderlinge verschillen tussen de modellen klein zijn.

Koei

Citaat van: spijtebijt op juli  7, 2010, 09:46:02
Ik lees op AVforums.co.uk dat dit soort problemen vaak vanzelf verdwijnt. De pixels schijnen niet 'dood' of kapot te zijn, maar zitten tijdelijk vast. Gelukkig is de resolutie zo hoog dat je op een normale kijkafstand geen dode pixels ziet.
Succes ermee!

Daar hoop ik ook op. Maar dit probleem is veeeeeeeel minder opvallend dan wat ik eerst had, iets wat helder wit oplicht ipv blauw valt gewoon veel meer op :).
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

brent96

Hallo,

Ik neem aan dat vele van jullie , net zoals ik, de lg plasma tv aangesloten hebben op een home theatre system.
Mijn tv staat aangesloten (middels hdmi) op een lg hb600 2.1 cinemasetje.
De upc hd-dvr mediabox heb ik aangesloten op dit cinemasetje (natuurlijk ook via hdmi).

Nu is het zo dat op de hd kanalen het geluid niet synchroon loopt.
Als ik zowel het geluid op het cinemasetje en de tv aan heb staan hoor ik een echo.
Nu heb ik het geluid van de tv uitgezet , dus alleen geluid via het cinemasetje echter dit geluid loopt nu net niet synchroon met het beeld.
Het geluid op de tv doet dit wel (beter).
Ik vind dit maar raar , aangezien ik het probleem eerder andersom zou verwachten nl. het geluid op de tv vertraagd tov het geluid op het cinemasetje.

Niettemin is het irritant.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen is ?

Graag jullie reacties.

Midcall

Het overbekende lipsync probleem... hier heeft de halve planeet last van geloof ik, niks ernstigs  :smile:

Je moet in de settings van je receiver het geluid enige milliseconden aan te passen zodat beeld en geluid weer gelijk loopt. Een redelijk recente receiver zal dit kunnen, bij oudere of hele eenvoudige cinemasets ontbreekt deze functie wel eens, dan wordt het een wat lastiger op te lossen probleem (en gaat het in ieder geval geld kosten).

brent96

Citaat van: Midcall op juli  9, 2010, 22:43:21
Het overbekende lipsync probleem... hier heeft de halve planeet last van geloof ik, niks ernstigs  :smile:

Je moet in de settings van je receiver het geluid enige milliseconden aan te passen zodat beeld en geluid weer gelijk loopt. Een redelijk recente receiver zal dit kunnen, bij oudere of hele eenvoudige cinemasets ontbreekt deze functie wel eens, dan wordt het een wat lastiger op te lossen probleem (en gaat het in ieder geval geld kosten).

Oké, de lg hb600 is een cinemasetje van dit jaar met wifi etc. dus dat zal er wel op zitten.
Ik zal de settings nakijken en aanpassen waar mogelijk.

Ik vraag me alleen af of ik dan geen probleem creeer met de normale digitale zenders, omdat deze momenteel wel gelijk lopen.

Maar datg zien we dan wel weer, in ieder geval bedankt voor de reactie.

spijtebijt

Wie heeft zijn LG al aangesloten op het internet (liefst via een wifi dongle)?
Wat zijn je ervaringen? Welke snelheid gebruik je via wifi?

donaldk

Uitverkoop lijkt begonnen, nu krijg je bij de 60PK250 van 1199,- euro een lg blu-ray speler erbij bij een kleine fotoketen, aldus een advertentie in het AD.

zenostad

Citaat van: marconist op juni 21, 2010, 19:44:27
Lijkt op slecht signaal.
Analoge (dus geen digitale) TV?

Het hd kastje van upc is er nog niet, plus ik word ook nog geknepen, plus ik weet zeker dat het aan de bron ligt (met een dvd/xbmc wel goed beeld) -> upc gaat de deur uit.

Volgens de specs van de tv zit er dvb-c en dvb-t op de 550, is er iemand die dit al (getest) heeft?

Moet ik me dan voorstellen dat je een schotel op je tv aansluit, zonder decoder ertussen?

Digitenne is volgens mij geen optie ivm beeldkwaliteit.

marconist

Citaat van: zenostad op juli 12, 2010, 09:57:14
Het hd kastje van upc is er nog niet, plus ik word ook nog geknepen, plus ik weet zeker dat het aan de bron ligt (met een dvd/xbmc wel goed beeld) -> upc gaat de deur uit.

Volgens de specs van de tv zit er dvb-c en dvb-t op de 550, is er iemand die dit al (getest) heeft?

Moet ik me dan voorstellen dat je een schotel op je tv aansluit, zonder decoder ertussen?

Digitenne is volgens mij geen optie ivm beeldkwaliteit.

Hm, UPC lijkt inderdaad niet erg op te schieten met HD .......
In Duitsland is DVB-S getest, maar de instelmogelijkheden zijn zeer beperkt.
DVB-C werkt volgens sommigen (op Kieskeurig) wel met de 550, maar is nog niet formeel goedgekeurd. Ziggo is trouwens veel flexibeler dan UPC; je kunt gewoon je eigen ontvanger bestellen. Dus de toepassing van DVB-C op UPC lijkt mij een grote gok.  ;)

Digitenne is niks al je scherm groter is dan pakweg 82 cm.

Satelliet is wellicht te overwegen. Tweedehands vaak goedkoop te verkrijgen. Maar je moet wel eeen handig plekje vinden voor de antenne.

Koei

Als mensen hier de ingebouwde calibratie gebruiken van de 50pk250/550, op welke brightness komen jullie dan uit? Ik zit op 47, en dat lijkt mij wel erg laag? Black-level staat op low.

Davey

Ik heb een tijd gekeken op de door mijzelf ingestelde ISF Expert1 mode. De THX Bioscoop mode heb ik nu ook een tijd naar gekeken maar die vind ik toch vaak net te donker. De THX Bright Room mode vind ik het meest realistisch maar soms iets te licht, niet veel maar net een klein beetje. Weet iemande de instellingen die gebruikt worden want die kan je niet zien. Ik zou ze namelijk graag overnemen in de ISF Expert mode om zelf wat te fine tunen.

-TIMMIE-

Zucht! Ik moet even wat kwijt. Afgelopen week liepen mijn vriendin en ik door de Mediamarkt in Ede. Daar zag ik een 50C530 staan van Samsung. Nadat mijn vriendin mij aan het opjutten was, dat mijn huidige Sony Bravia KDL40W2000 toch wel klein was in vergelijking met die 50". Kijk... mijn interesse was gewekt. Wat een vrouw! Eentje die zegt dat groter leuker speelgoed is! Zie je helaas niet al te vaak.

Enfin... Al snel zat ik veel te lang achter de computer om één en ander uit te zoeken over die 50C530. De vergelijking met de LG 50PK350 was snel gemaakt. En zo ook met de direct aanverwante modellen. Wat een keuze zeg. De rest van het weekend zo'n beetje zitten lezen over de voor- en nadelen van de diverse modellen en of ze konden wat ik wilde. Ondertussen mijn oude TV te koop gezet, maar nog niet helemaal over uit of ik een nieuwe zou kopen.

De zoektocht leidde naar nog even naar het 60" segment, maar die zou toch te groot zijn voor hier (60PK250). BOvendien kon ik niet duidelijk naar voren halen wat de echte verschillen waren en vond ik het prijsverschil te groot worden. Uiteindelijk was ik erg geinteresseerd in de 50PK550. Helaas bleek deze zeer moeilijk leverbaar. Na wat rondbellen zouden ze hem nog bij een BCC in de buurt hebben. Vandaag dus aangereden, maar bleek de openingstijd niet te kloppen met hetgeen was doorgegeven. Lichtelijk teleurgesteld zijn we maar doorgereden en hebben we wat gegeten en gedronken. Daarna doorgereden naar Plasma Discounter in Naarden. Daar zag ik de 50PK550 hangen en deze zag er goed uit. Zelfs al in een showroom. Ze hadden daar nog een aantrekkelijk geprijste 50PK950. Daar bleek nog eens 100 cash back vanaf te gaan en toen was ik definitef over. 899,= als eindprijs voor dit toestel is een koopje! Helaas moesten we hem liggend vervoeren. Ik ben er geen fan van, maar het ging niet anders. Hij staat nu dus te rusten. Zo uitpakken en dan... dan ongeduldig wachten met de eerste 100 uur. Ik kan niet wachten!!!

Zo eens huiswerk gaan doen voor wat betreft die DVD, die je daarvoor kan gebruiken. Of kan ik net zo goed een Blu-Ray/DVD of BBC kanaal op zetten?

skank1

899 voor een 50pk950 is ABSOLUUUUUUUUUUT een koopje !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii