lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Davey

Citaat van: brent96 op juni 29, 2010, 16:06:02
bedankt midcall,

ik heb nu een iso bestand gedownload.
Echter bij het branden (nti) moet ik een keuze maken tussen:
- video cd
- super video cd
- dvd video ts
- dvd fit.

Welke keuze moet ik dan maken?

p.s. je begrijpt dat ik maar een leek ben.

Ik zou de VIDEO_TS is proberen als ik jou was.

Midcall

Citaat van: Davey op juni 29, 2010, 17:34:06
Ik zou de VIDEO_TS is proberen als ik jou was.
Gezien de keuze van het brandprogramma (kan geen iso´s branden, reden om direct op zoek te gaan naar een ander prog) zou ik inderdaad ook de video_ts downloaden en dit vervolgens als zijnde dvd video te branden.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Robbert54

is vast al eerder gevraagd in dit topic, maar hoe ervaren mensen hier nu de spiegeling van de LG? wat is nu DE reden om voor en  LG te gaan en niet voor een Panasonic??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Midcall

Citaat van: The Vampire op juni 30, 2010, 00:34:05
is vast al eerder gevraagd in dit topic, maar hoe ervaren mensen hier nu de spiegeling van de LG? wat is nu DE reden om voor en  LG te gaan en niet voor een Panasonic??
Voor mij de 98% perfomance van een Panasonic in combinatie met het in de zak houden van pak hem beet € 1500,- (ik heb een 60 inch LG aangeschaft, die zijn in prijs een absolute no brainer tov 60inch-achtige formaten van Panasonic). Indien spiegeling echt een issue is dan moet je ook geen Panasonic nemen, dan moet je gewoon voor een LCD gaan. Een LG spiegelt ontegenzeggelijk meer, maar in een lichte kamer zal de spiegeling van de Panasonic ook vervelend zijn en bij een donkere kamer is spiegeling zowiezo niet zo'n issue. Je moet je bedenken dat ieder negatief verschil tussen de een en de ander altijd worden opgeblazen tot grote proporties, terwijl in de praktijk de verschillen te verwaarlozen zijn. Je krijgt al heel snel het gevoel bij die opgeblazen verschillen dat de ene wel heel erg slecht is en de ander heel erg geweldig, laat je niet gek maken en ga af op de tevredenheidsfactor bij eigenaren. Deze is bij beiden heel erg groot, daar moet toch wel enige conclusie uit te trekken zijn toch?  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Robbert54

dat maakt het juist moeilijk. voor het geld zeg ik LG. maar de tv komt naast raam te hangen die de hele breedte van de muur vult. dus vandaar de spiegeling vraag, ik heb ze namelijk wel allebei in de winkel gezien en het enige minpuntje wat ik zo 1 2 3 kon zien was de spiegeling van de LG tov de panasonic, maar goed dan zit je weer te kijken in een TL buis verlichte ruimte dus daar heb je nog weinig aan :(
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Citaat van: The Vampire op juni 30, 2010, 01:38:38
dat maakt het juist moeilijk. voor het geld zeg ik LG. maar de tv komt naast raam te hangen die de hele breedte van de muur vult. dus vandaar de spiegeling vraag, ik heb ze namelijk wel allebei in de winkel gezien en het enige minpuntje wat ik zo 1 2 3 kon zien was de spiegeling van de LG tov de panasonic, maar goed dan zit je weer te kijken in een TL buis verlichte ruimte dus daar heb je nog weinig aan :(

feit is dat, diegene die LG heeft , LG zegt
diegene die panasonic heeft, panasonic zegt
Als je het aan een verkoper vraagt: beweren ze allemaal panasonic (degelijker gebouwd)

dus als je het mij vraagt (ja ook ik heb ene) als je neutraal wil zijn zeg je: ........
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Midcall

Citaat van: skank1 op juni 30, 2010, 07:34:51

Als je het aan een verkoper vraagt: beweren ze allemaal panasonic (degelijker gebouwd)

dus als je het mij vraagt (ja ook ik heb ene) als je neutraal wil zijn zeg je: ........
... er zit een grotere marge op Panasonic ?  ;)

Op het moment dat je een verkoper voor je laat kiezen dan kunnen we wel ophouden natuurlijk  ;D

Davey

Citaat van: skank1 op juni 30, 2010, 07:34:51
feit is dat, diegene die LG heeft , LG zegt
diegene die panasonic heeft, panasonic zegt

Voor wat het waard is dan, ik kijk nog steeds regelmatig met open mond naar mijn LG's. Het beeld dat word neergezet vind ik werkelijk fantastisch. Vrienden die de 60" zien staan ook vol verbazing te kijken. Natuurlijk is de maat indrukwekkend maar ook de kwaliteit van het beeld valt ze op.

De reden dat ik voor LG heb gekozen is het design en de maat (60"). Ik durfde ook niet aan de LG een jaar geleden maar na alle reviews goed bestudeerd te hebben kan je feitelijk zeggen dat de verschillen tussen de merken dusdanig klein zijn dat prijs de doorslag geeft.

De vraag die ik mezelf uiteindelijk gesteld heb is, waarom 1500 euro meer betalen voor een kwalitatief gelijkwaardige plasma met een minder mooi design. Voor mij was de keuze dus makkelijk.

skank1

Citaat van: Davey op juni 30, 2010, 09:15:41
Voor wat het waard is dan, ik kijk nog steeds regelmatig met open mond naar mijn LG's. Het beeld dat word neergezet vind ik werkelijk fantastisch. Vrienden die de 60" zien staan ook vol verbazing te kijken. Natuurlijk is de maat indrukwekkend maar ook de kwaliteit van het beeld valt ze op.

De reden dat ik voor LG heb gekozen is het design en de maat (60"). Ik durfde ook niet aan de LG een jaar geleden maar na alle reviews goed bestudeerd te hebben kan je feitelijk zeggen dat de verschillen tussen de merken dusdanig klein zijn dat prijs de doorslag geeft.

De vraag die ik mezelf uiteindelijk gesteld heb is, waarom 1500 euro meer betalen voor een kwalitatief gelijkwaardige plasma met een minder mooi design. Voor mij was de keuze dus makkelijk.

akkoord, in die 60 inch versie zou ik ook niet twijfelen en voor de lg gaan
de 50 inch is een andere zaak...

feit is idd ook dat het design vd lg mooier is !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Davey

Citaat van: skank1 op juni 30, 2010, 10:45:31

Zet voor jezelf de verschillen op een rijtje en probeer tussen de regels door te lezen wat betreft de reviews. Pas dan kan je een keuze maken waar je echt achter staat.

skank1

Citaat van: Davey op juni 30, 2010, 12:00:09
Zet voor jezelf de verschillen op een rijtje en probeer tussen de regels door te lezen wat betreft de reviews. Pas dan kan je een keuze maken waar je echt achter staat.
ik heb al mijn keuze gemaakt hoor, al een maand aan het genieten :)

Hunterking

Mooi topic dit. Ik ben zelf (alweer) op zoek naar een mooie tv voor in de woonkamer om puur en alleen tv en film op te kijken.

Ik twijfel alleen wel heel erg in deze huidige tijd. Ik heb anderhalf jaar geleden een "oude" Samsung 42" plasma (4 of 5 series) bij de lokale Saturn opgepikt. Ik wist toen geen ene moer van plasma en heb dat ding helemaal opgefikt. Dynamisch contrast en alles aan en hoog, want dat gaf mooi beeld. Gevolg is dat ik nu mooi kan genieten van alle tv-logo's en healtbars van spelletjes. Buiten dat erg tevreden over de tv... nooit problemen mee gehad.

Nu d8 ik afgelopen februari eens een mooie nieuwe tv te gaan kopen en heb ik een Sony KDL-52W5500 aangeschaft... Alles wat ik kan zeggen is dat ik nog steeds op mijn 42" Samsung plasma kijk en mijn Sony nu als pc monitor gebruik. Wat een apparaat zeg... en dan bedoel ik te zeggen dat ik alle extra's zo erg storend vind dat ik het helemaal 100% niks vind om films en tv op te kijken.

Doe mij maar plasma denk ik nu. Maar welke? Ik ben wel erg te spreken over de prijzen van de plasma's en zeker die van de LG. Ik ben aan het kijken naar de 60pk250 en de 60pk550. Nu zijn we als consument helemaal bang gemaakt voor allerhande mogelijke irritaties en mankementen aan de hedendaagse tv's, maar ik wil me daar eigenlijk niet te veel meer op concentreren. Ik wil gewoon weten of deze apparaten goed zijn om tv te kijken en een mooie Blu ray weer te geven. Stomme vraag? Vast, maar ik wil je als voorbeeld mijn Sony KDL-52W5500 geven. Echt alle toeters en bellen moeten uit omdat anders;

1. Het beeld hapert
2. De ondertiteling versnippert (Dit doet ie ook als alles uit staat, alleen iets minder)
3. Backlight bleeding bij een hoog contrast

Hoe houden de LG 60PK250 en de 60PK550 zich op deze punten? Ik wil dus een Blu Ray kunnen kijken zonder dat de ondertiteling word versnippert bij pannen en tilten van het beeld, een film kunnen kijken zonder kleurverbaggering, tv kunnen kijken... kortom, ik wil kunnen genieten van mijn aankoop.

Ik ga mijn nieuwe tv dus 50/50 gebruiken voor tv/film. Hoe zijn de LG plasma's nu echt? Is het een tv die overall wel goed is waardoor je de kleine irritaties over het hoofd ziet of door de vingers? Of is het een goede tv waar gewoon geen gezeik mee is?

Edit: Wat is nu precies het verschil tussen de PK250 en de PK550? Alleen de HDMI aantallen?

Robbert54

LG is super. zoals ik zei enig minpuntje waar ik zelf even van schrok was de spiegeling, maar dit was dan weer in een tl verlichte ruimte, hij doet nauwelijks onder voor mijn pioneer, denk dat je het verschil apart zelfs niet eens ziet, dus dat zegt toch wel wat. en dan de prijs :worship: ik heb 3x zoveel betaald voor een 50"

Woonkamer HT
Stereo

brent96

Citaat van: Midcall op juni 30, 2010, 00:28:50
Gezien de keuze van het brandprogramma (kan geen iso´s branden, reden om direct op zoek te gaan naar een ander prog) zou ik inderdaad ook de video_ts downloaden en dit vervolgens als zijnde dvd video te branden.
Ik heb de video ts gedownload en gebrand op een dvd.

Als ik deze nu afspeel zie ik alleen een wit vlak ???

Is dit juist en zo nee, heeft iemand nog een tip waar een break-in dvd is te downloaden dan wel aan te schaffen.

Graag jullie reacties

brent96

Citaat van: brent96 op juni 30, 2010, 15:10:48
Ik heb de video ts gedownload en gebrand op een dvd.

Als ik deze nu afspeel zie ik alleen een wit vlak ???

Is dit juist en zo nee, heeft iemand nog een tip waar een break-in dvd is te downloaden dan wel aan te schaffen.

Graag jullie reacties
Het wit valk krijgt zo juist een andere kleur , dus ik denk dat het wel gelukt is.

Moet bij het afspelen van deze break-in dvd de instellingen ook verlaagd worden of juist hoger afgesteld?????

Davey

Citaat van: brent96 op juni 30, 2010, 15:13:26
Het wit valk krijgt zo juist een andere kleur , dus ik denk dat het wel gelukt is.

Moet bij het afspelen van deze break-in dvd de instellingen ook verlaagd worden of juist hoger afgesteld?????

Alles op 40 of minder en alle toeters en bellen uit (energiebesparing, etc). Je kan ook de BBC de hele dag aanzetten. BBC1 gebruikt geen logo. Ik heb 'm daar bijna twee weken op gehad  :eh:

FloR

Citaat van: skank1 op juni 30, 2010, 10:45:31

ik was van plan om voor de panasonic te gaan,
maar de 50" LG lijkt mij toch aantrekkelijker: minder geld, meer design, praktisch gelijke prestaties.
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

skank1

Citaat van: FloR op juni 30, 2010, 16:42:09
ik was van plan om voor de panasonic te gaan,
maar de 50" LG lijkt mij toch aantrekkelijker: minder geld, meer design, praktisch gelijke prestaties.
die LG scheelde bij max 100 euro...
maar als jij voor die LG wilt gaan, dan moet je dat zeker doen !

marconist

Hou het maar op € 200.   :'(

Bovendien is die LG verrekte stabiel en zeer eenvoudig ISF te calibreren.

Davey

Citaat van: marconist op juni 30, 2010, 19:50:55

Had jij jouw LG zelf gecalibreerd of laten calibreren?

De THX standen zijn overigens al best mooi en ik weet niet of het de moeite waard is om iemand als Frank langs te laten komen.

skank1

Citaat van: marconist op juni 30, 2010, 19:50:55

hoe kun jij nou weten hoeveel het voor mij scheelde?
ik kon mijn pana kopen voor 1300
de lg kon ik ook kopen voor 1300 maar kreeg nog 100 cashback via actie

Snutchz

Citaat van: Davey op juni 30, 2010, 20:04:18
Had jij jouw LG zelf gecalibreerd of laten calibreren?

De THX standen zijn overigens al best mooi en ik weet niet of het de moeite waard is om iemand als Frank langs te laten komen.
over 'n jaar of twee zou misschien wel aan te raden zijn ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

FloR

Citaat van: skank1 op juni 30, 2010, 20:29:54
hoe kun jij nou weten hoeveel het voor mij scheelde?
ik kon mijn pana kopen voor 1300
de lg kon ik ook kopen voor 1300 maar kreeg nog 100 cashback via actie

kan de LG in 50" hier krijgen voor iets minder dan 1000 euro...
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Meeuwtje

Heb eergister een Ziggo Cam module gekocht.
Op mijn 50 PK550 geeft deze inderdaad geen beeld. (gescrambled) Als ik de kaart + module eruit haal, dan geeft de tv zelfs zonder kaart Ned.1HD door?? Vaag...
Jammer dat de module het niet doet, er komt ook geen update van Ziggo en/of LG. Wel duidelijkheid voor mezelf, en misschien voor anderen.
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Midcall

Citaat van: Meeuwtje op juli  1, 2010, 10:18:04
Heb eergister een Ziggo Cam module gekocht.
Op mijn 50 PK550 geeft deze inderdaad geen beeld. (gescrambled) Als ik de kaart + module eruit haal, dan geeft de tv zelfs zonder kaart Ned.1HD door?? Vaag...
Jammer dat de module het niet doet, er komt ook geen update van Ziggo en/of LG. Wel duidelijkheid voor mezelf, en misschien voor anderen.

Ik heb berichten gelezen dat als je je tv op Zweeds instelt de cam module wel werkt.