lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

ivo1986

Citaat van: Michel8 op mei 17, 2010, 22:24:16
Is de MM Rotterdam aanbieding van de 50PK250 wat? Ik ken dit model niet. Op de LG site lastig te vinden en je kan hem ook niet vergelijken met de 350 en 950.

http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/televisie/LG-plasma-tv-50PK250.jsp

Wat is de prijs daar?

Traxmore

CiteerMijn 50pk550 kon inderdaad wat minder "sharpness" gebruiken. Feilloos bij te stellen mits je over een goede player of HTPC beschikt met een geschikt testbeeld.

De 2 revieuws spraken hier allebei over en stelden dat dit niet uit te schakelen zou zijn.

While running the video processing tests on the 50PK990, the first thing I noticed was that even with an unscaled 1080p signal, there was some degree of ringing around fine details in the picture (this is even with the "Edge Enhancement" control turned off). Sadly, this is an almost entirely undefeatable problem with the LG 50PK990 that no amount of adjusting could cure: the TV's video processor applies some sort of sharpening to the image at all times. Reducing the Sharpness controls only blurred the already sharpened image rather than removing halos, like a correctly implemented control would.

There is one way to sidestep the sharpening, but it only works for certain types of signal. If you label the HDMI input you're feeding the TV with as "PC" and the input signal type is 1080p at 60hz, the TV will enter PC Mode and you'll be free from the ugly ringing. Unfortunately, you will also lose the effects of the Colour Management system, and of course, this won't work with European HDTV sources, because those are 50hz-based and the PC mode will only enable if the signal is 60hz. This also means that you cannot avoid the ringing if your Blu-ray Disc player is outputting 24p. This is not the first time that LG have introduced such a scenario: certain models from 2008 had different issues that disappeared in the PC mode. (Interestingly, the Sharpening is only applied to the Luminance portion of the picture; the Colour channels are left completely untouched).

Davey

Citaat van: Traxmore op mei 17, 2010, 23:15:47

De 2 revieuws spraken hier allebei over en stelden dat dit niet uit te schakelen zou zijn.

While running the video processing tests on the 50PK990, the first thing I noticed was that even with an unscaled 1080p signal, there was some degree of ringing around fine details in the picture (this is even with the "Edge Enhancement" control turned off). Sadly, this is an almost entirely undefeatable problem with the LG 50PK990 that no amount of adjusting could cure: the TV's video processor applies some sort of sharpening to the image at all times. Reducing the Sharpness controls only blurred the already sharpened image rather than removing halos, like a correctly implemented control would.

There is one way to sidestep the sharpening, but it only works for certain types of signal. If you label the HDMI input you're feeding the TV with as "PC" and the input signal type is 1080p at 60hz, the TV will enter PC Mode and you'll be free from the ugly ringing. Unfortunately, you will also lose the effects of the Colour Management system, and of course, this won't work with European HDTV sources, because those are 50hz-based and the PC mode will only enable if the signal is 60hz. This also means that you cannot avoid the ringing if your Blu-ray Disc player is outputting 24p. This is not the first time that LG have introduced such a scenario: certain models from 2008 had different issues that disappeared in the PC mode. (Interestingly, the Sharpening is only applied to the Luminance portion of the picture; the Colour channels are left completely untouched).

Die testen zijn altijd heel leuk en maken vaak je keuze makkelijker. Ik probeer alleen wel tussen de regels door te lezen door te bepalen of het er voor mij toe doet of niet. Anders kan je namelijk nooit een keuze maken want er is altijd wel iets.

Traxmore

CiteerAnders kan je namelijk nooit een keuze maken want er is altijd wel iets.

Dat klopt natuurlijk wel. Maar dit is wel erg "dom" ze hoeven maar on/off in het menu te zetten.

Maar het klopt dus dat je dit ook in de 950 niet kunt uitschakelen? Maar het geeft voor jou geen probleem?
Vind het erg vervelend dat de tv nog aan het signaal gaat tweaken zonder dat ik dat vraag.

Davey

Citaat van: Traxmore op mei 17, 2010, 23:40:55
Dat klopt natuurlijk wel. Maar dit is wel erg "dom" ze hoeven maar on/off in het menu te zetten.

Maar het klopt dus dat je dit ook in de 950 niet kunt uitschakelen? Maar het geeft voor jou geen probleem?
Vind het erg vervelend dat de tv nog aan het signaal gaat tweaken zonder dat ik dat vraag.

Misschien dat dit met een komende softwareupdate opgelost gaat worden?

Michel8

Citaat van: ivo1986 op mei 17, 2010, 22:37:10
Wat is de prijs daar?

Die is 688.

In BoZ is de 50pk350 777

donaldk

Citaat van: Michel8 op mei 17, 2010, 22:24:16
Is de MM Rotterdam aanbieding van de 50PK250 wat? Ik ken dit model niet. Op de LG site lastig te vinden en je kan hem ook niet vergelijken met de 350 en 950.

http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/televisie/LG-plasma-tv-50PK250.jsp

De 60PK250 zou volgens een poster hier gewoon een 550 zonder de isf instelmogelijkheden zijn. Ik vind de prijs van de 50" niet bepaald scherp, de 550 is al eens in de aanbieding geweest voor 699,- bij de BCC en dat is 100 euro onder de adviesprijs, dus een tientje minder voor een uitgekledere versie is niet echt scherp. Er kan ook weinig meer af van dergelijke prijzen, dus dit viel te verwachten. De 60" PK250 kost nu 1389,-, dus dan kun je nog wel iets besparen door voor de 250 in plaats van de 550 te gaan.

marconist

Citaat van: Traxmore op mei 17, 2010, 23:15:47

.

Soms twijfel ik hevig aan de z.g. prof reviewers ......

Als je een PM stuurt kun je hier kijken hoe e.e.a. functioneert.

skank1

Citaat van: Traxmore op mei 17, 2010, 20:33:15
Ik zit nog te twijfelen over LG of Panasonic  60PK950 of 50G20

Hoe zit het met de "nadelen" van LG, is hier in dagelijks gebruik iets van te merken of komen ze alleen naar voren bij
metingen en testpatronen?

-image retention zie je dat bij het kijken van een film of tv?

Ook ik zit te twijfelen maar heb voorlopig wel de pana in bestelling staan
maar die heeft dan last van floating blacks (al dan niet waar te nemen volgens sommigen)
zal bij lg ook wel zoiets zijn denk ik
de ene ziet de ir de andere niet
De pana is en blijft een mooier beeld dan de LG weergeven
echter lg heeft een mooier design en is goedkoper
wat betreft ir, davey zegt dat hij dit niet ziet... dus mogelijk valt dit wel mee...
ook de reflectie schijnt mee te vallen volgens hem
(ik heb wel gelezen dat de pana ook beter is om overdag te kijken tov de lg)
nuja, zoiezo moeilijke beslissing
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

marconist

Citaat van: skank1 op mei 18, 2010, 16:09:32

De pana is en blijft een mooier beeld dan de LG weergeven

Vergeleken met een Pana (42") een eindje verderop in het dorp, vind ik huidkleuren op de Pana tegenvallen.
Ik geloof graag dat de Pana dieper zwart heeft. Bij mijn 50pk550 zie je in het donker ('s nachts dus) enig verschil tussen een uitgeschakeld scherm en een zwart (testbeeld) scherm. Er zijn geen 'floating blacks'!
Mij stoort het wellicht geringere zwart niet: ik kijk nooit in een volledig verduisterde ruimte.

Michel8

iemand al ervaringen met de wireless media speler?

winegum

Citaat van: Davey op mei 16, 2010, 17:10:29
Kijk, dat is nog is leuk om te lezen. Van harte gefeliciteerd alvast.

Natuurlijk ben ik wel heel erg benieuwd naar jouw indrukken maar eigenlijk weet ik die natuurlijk al  ;)

Ladies & gentlemen,

We got him, 1 dagje later maar hij staat nog in flinke doos, vanavond wat hulp inschakelen bij het monteren/plaatsen.

@Davey; ik laat na het weekend mijn beoordeling hier achter.

gr. Martin

ivo1986

Citaat van: Michel8 op mei 19, 2010, 17:16:43
iemand al ervaringen met de wireless media speler?

Het is niet een media player zover ik weet.

Davey

Citaat van: winegum op mei 19, 2010, 17:39:02
Ladies & gentlemen,

We got him, 1 dagje later maar hij staat nog in flinke doos, vanavond wat hulp inschakelen bij het monteren/plaatsen.

@Davey; ik laat na het weekend mijn beoordeling hier achter.

gr. Martin

Hey, da's lekker snel. Gefeliciteerd Martin. Als je kinderen hebt is de doos meteen een mooie hut voor ze  :D

Koei

Citaat van: donaldk op mei 18, 2010, 00:55:44
De 60PK250 zou volgens een poster hier gewoon een 550 zonder de isf instelmogelijkheden zijn. Ik vind de prijs van de 50" niet bepaald scherp, de 550 is al eens in de aanbieding geweest voor 699,- bij de BCC en dat is 100 euro onder de adviesprijs, dus een tientje minder voor een uitgekledere versie is niet echt scherp. Er kan ook weinig meer af van dergelijke prijzen, dus dit viel te verwachten. De 60" PK250 kost nu 1389,-, dus dan kun je nog wel iets besparen door voor de 250 in plaats van de 550 te gaan.

Ik heb zelf ook interesse in de 50pk250, vooral omdat ik die een pak goedkoper kan krijgen dan de 550 (aanbieding+personeelskorting etc). Maar het missen van de THX functie + evt instel mogelijkheden, ga ik dat missen? Ik ga hem waarschijnlijk niet ISF laten calibreren, en vraag mij daarom af of de gewone cinema stand (evt met wat aanpassingen op het blote oog) veel verschil maakt met de THX stand?
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

donaldk

Midcall

Citaat van: Koei op mei 20, 2010, 21:56:37
Ik heb zelf ook interesse in de 50pk250, vooral omdat ik die een pak goedkoper kan krijgen dan de 550 (aanbieding+personeelskorting etc). Maar het missen van de THX functie + evt instel mogelijkheden, ga ik dat missen? Ik ga hem waarschijnlijk niet ISF laten calibreren, en vraag mij daarom af of de gewone cinema stand (evt met wat aanpassingen op het blote oog) veel verschil maakt met de THX stand?

Wat ik uit de reviews lees is dat de thx stand wel degelijk een behoorlijk beter afgesteld plaatje geeft.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Midcall

Citaat van: marconist op mei 18, 2010, 17:15:26

Vergeleken met een Pana (42") een eindje verderop in het dorp, vind ik huidkleuren op de Pana tegenvallen.
Ik geloof graag dat de Pana dieper zwart heeft. Bij mijn 50pk550 zie je in het donker ('s nachts dus) enig verschil tussen een uitgeschakeld scherm en een zwart (testbeeld) scherm. Er zijn geen 'floating blacks'!
Mij stoort het wellicht geringere zwart niet: ik kijk nooit in een volledig verduisterde ruimte.
Dat hebben ALLE plasma's. In een volledig verduisterde ruimte geeft een zwart beeld van een aan staande plasma altijd 'licht'. Overigens is dit bij lcd/led aanzienlijk meer het geval.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Koei

Citaat van: Midcall op mei 21, 2010, 00:43:52
Wat ik uit de reviews lees is dat de thx stand wel degelijk een behoorlijk beter afgesteld plaatje geeft.

Ik lees ook over problemen met onuitschakelbare EE in de EU modellen, is dat waar? Want dat vind ik veel irritanter om naar te kijken dan afwijkende kleuren.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Midcall

Citaat van: Koei op mei 21, 2010, 15:18:46
Ik lees ook over problemen met onuitschakelbare EE in de EU modellen, is dat waar? Want dat vind ik veel irritanter om naar te kijken dan afwijkende kleuren.
Dat schijnt bij sommige tv's zo te zijn, maar volgens mij moet je met je neus op het scherm zitten om het waar te kunnen nemen, àls het al voorkomt bij jouw exemplaar. Overigens bestaat het perfecte scherm nog steeds niet, op alle schermen van alle merken is er altijd wel iets te vinden wat je liever niet ziet.

marconist

Citaat van: Koei op mei 21, 2010, 15:18:46

Ah, opnieuw een zelfbedachte afkorting? Je bedoeld waarschijnlijk "edge enhancement" ?
Het wordt driftig verward met response enhancement hetgeen een voordeel (kan zijn) is voor gamers. Edge enhancement oftwel scherpteregeling is gewoon regelbaar dus ook uit te zetten en zelfs 'negatief' te maken. Ik zie daar het nut niet van en vermoed dat dit er alleen maar inzit omdat het (digitaal) kan.  :D  Een rottig signaal knap je er niet mee op.

Kortom: het barst van de spookverhalen omdat men kennelijk verdwaald in de zéér uitgebreide settings (met name als je in het ISF-gedeelte komt) van dit scherm. Sommige recensenten lijken niet verder te komen dan het aansluiten van hun PS3 en het gebruiken van de analoge antenneaansluiting en dan vervolgens te roepen dat er verschil zit tussen de diverse modi die in het menu op voorhand liggen.

Deze TV moet je alleen kopen als je geïnteresseerd bent in HiFi-TV en een beetje sjoege hebt van wat je doet bij het instellen van het beeld.
Is je dat allemaal teveel, koop dan de goedkoopste Panasonic in de uitverkoop. Je vrienden zullen dan onder de indruk zijn van je keus.  ;D ;D

ivo1986

Citaat van: marconist op mei 21, 2010, 16:44:53
Ah, opnieuw een zelfbedachte afkorting? Je bedoeld waarschijnlijk "edge enhancement" ?
Het wordt driftig verward met response enhancement hetgeen een voordeel (kan zijn) is voor gamers. Edge enhancement oftwel scherpteregeling is gewoon regelbaar dus ook uit te zetten en zelfs 'negatief' te maken. Ik zie daar het nut niet van en vermoed dat dit er alleen maar inzit omdat het (digitaal) kan.  :D  Een rottig signaal knap je er niet mee op.

Kortom: het barst van de spookverhalen omdat men kennelijk verdwaald in de zéér uitgebreide settings (met name als je in het ISF-gedeelte komt) van dit scherm. Sommige recensenten lijken niet verder te komen dan het aansluiten van hun PS3 en het gebruiken van de analoge antenneaansluiting en dan vervolgens te roepen dat er verschil zit tussen de diverse modi die in het menu op voorhand liggen.

Deze TV moet je alleen kopen als je geïnteresseerd bent in HiFi-TV en een beetje sjoege hebt van wat je doet bij het instellen van het beeld.
Is je dat allemaal teveel, koop dan de goedkoopste Panasonic in de uitverkoop. Je vrienden zullen dan onder de indruk zijn van je keus.  ;D ;D

Je hebt me overtuigd.

Hoe heb jij het beeld ingesteld.

marconist

WilcoL

@Marconist; sorry voor de vraag -ik heb het hele topic gelezen, maar ben het één en ander alweer vergeten  ;D- maar jij hebt het over de 550 he? Zag je volgens mij ook tussen de responses bij een tweaker.net-topic staan.

De 550 lijkt me het ideale scherm, ik zit echt met één probleem; 50" vind ik bij ons eigenlijk te groot!! En dan heb ik het over het optische, wanneer ie "uit" staat. De huidige plasma is 42" en dat is eigenlijk gewoon goed, kijkt erg fijn en ook de filmbeleving vinden we prima. 46/47" zou ook nog gaan, maar 50" is weer gewoon 20cm breder en dat vind ik net niet meer kunnen binnen onze huidige set-up (we hebben een hele rare woonkamer; TV kán nergens anders staan of hangen).

Die maat is eigenlijk het enige wat me tegenhoudt...okay, en misschien ireeël maar wat als ie dadelijk toch tegenvalt vergeleken met onze huidige alweer gedateerde plasma...

Argggh; luxe-problemen zijn zoooo vervelend!!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

ivo1986