lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Bengbeng

Citaat van: Michel8 op mei 26, 2010, 14:34:53
Net heb ik bij de saturn even staan kijken bij de 50PK250. Die had een mooi prijzen van 540 euro. Ik vond het wit alleen grijs. Jammer!

Als er toevallig een tv naast stond waarvan de kleurtemperatuur veel te hoog stond dan krijg je dat ja. Dat zogenaamde mooiere wit van de buurman is echter geen puur wit maar bevat veel blauw.
De LG kun je hoogstwaarschijnlijk net zo "wit" krijgen. ;)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

marconist

Citaat van: donaldk op mei 26, 2010, 22:34:30
Oeh in de jaren 80 werden er nog verschrikkelijk grijze CRTs verkocht hoor en dan hebben we het niet alleen over monochrome/greyscale uitvoeringen;-).

Ik weet niet waar je was in de jaren 80, maar toen hadden de lijneindtrappen al lang voldoende power om een stralend wit neer te zetten. Dat was zelfs al het geval bij de beste toestellen die een buiseindtrap hadden in pakweg 1970 ......

Ook toen loonde het om af te regelen.  ;)

Michel8

Citaat van: donaldk op mei 26, 2010, 22:31:19
BCC is bijzonder duur met de LGs, de 50PK250 staat nu in de aanbiedingsfolder voor €699,-, hmm daar hebben ze de 550 al voor gehad. En de 60PK250 is in de aanbieding voor maar liefst €1499,-.

Ja het WK pakket moet ook betaald worden  ;D

krizzz

Weet iemand hoe je het servicemenu moet oproepen? Ben namelijk erg benieuwd hoeveel uren ik op mijn LG 50pk250 op dit moment heb zitten.

marconist

Citaat van: krizzz op mei 27, 2010, 10:21:49
Weet iemand hoe je het servicemenu moet oproepen? Ben namelijk erg benieuwd hoeveel uren ik op mijn LG 50pk250 op dit moment heb zitten.

Dat gaat helaas niet.   >:(

Je kunt slechts in het servicemenu komen met een speciale afstandsbediening. En die verkopen ze niet aan on-gelicenceerde figuren.

Daar staat tegenover dat alle ISF-instellingen uitstekend via de normale afstandsbediening bereikbaar zijn zonder moeilijke toeren.

Midcall

Citaat van: marconist op mei 27, 2010, 10:40:37

Dat gaat helaas niet.   >:(

Je kunt slechts in het servicemenu komen met een speciale afstandsbediening. En die verkopen ze niet aan on-gelicenceerde figuren.

Daar staat tegenover dat alle ISF-instellingen uitstekend via de normale afstandsbediening bereikbaar zijn zonder moeilijke toeren.

Ook met de pk250 modellen? Ik had begrepen dat deze op dit gebied qua functionaliteit behoorlijk gekortwiekt waren.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

marconist

Citaat van: donaldk op mei 26, 2010, 22:31:19
BCC is bijzonder duur met de LGs, de 50PK250 staat nu in de aanbiedingsfolder voor €699,-, hmm daar hebben ze de 550 al voor gehad. En de 60PK250 is in de aanbieding voor maar liefst €1499,-.

Ach, ze hebben altijd nog die laagste prijs garantie:
http://www.bcc.nl/info/everyday-low-pricing

en hun dagaanbiedingen:
http://www.actiecode.nl/acties/actie/stuntaanbiedingen-bcc

Voor de rest moet ik zeggen dat ik m'n 50pk550 netjes geleverd kreeg.

marconist

Citaat van: Midcall op mei 27, 2010, 10:42:46
Ook met de pk250 modellen? Ik had begrepen dat deze op dit gebied qua functionaliteit behoorlijk gekortwiekt waren.

Ik ken alleen de 550. Die heeft dezelfde engine als de infinea types. Ik kan mij voorstellen dat er bij de simpeler modellen geen ruimte is in de processor voor het realiseren van dit soort instellingen. Maar waarschijnlijk kan een ISF-man met de juiste apparatuur (w.o. de speciale afstandsbediening) er wel bij.

Tis maar net of je er voor kiest bepaalde instellingen zelf te kunnen doen.

Davey

Weet iemand hoelang en hoeveel je colour wash en white wash moet gebruiken?

adem2001

Citaat van: Bengbeng op mei 27, 2010, 03:33:52
Als er toevallig een tv naast stond waarvan de kleurtemperatuur veel te hoog stond dan krijg je dat ja. Dat zogenaamde mooiere wit van de buurman is echter geen puur wit maar bevat veel blauw.
De LG kun je hoogstwaarschijnlijk net zo "wit" krijgen. ;)

wat de wit waardes betreft is gewoon te afstellen,wit is echt wit hoor,ik gebruik zelf al paar weken PK550 en is echt een perfecte beeld(met satellietontvanger)
het is natuurlijk voor iedereen persoonlijks wat het beste beeld kwaliteit is,maar mijn instellingen zijn:
op:stroombesparing uit(anders heb je last van veel grijswaarden)
beeldmodus:standaard gebruiker
contrast 89-helderheid-50-scherpte65-kleur55-tint 0-kleurtemperatuur 0-
geavanceerde besturing:d contrast Laag-D Kleuren Hoog-Ruisonderdrukking Hoog-Gamma Medium-Zwar niveau Hoog-Kleurbereik Breed-Randen verbeteren Aan

donaldk

Citaat van: marconist op mei 27, 2010, 08:02:21

Ik weet niet waar je was in de jaren 80, maar toen hadden de lijneindtrappen al lang voldoende power om een stralend wit neer te zetten. Dat was zelfs al het geval bij de beste toestellen die een buiseindtrap hadden in pakweg 1970 ......

Ook toen loonde het om af te regelen.  ;)

Maar de CRT zelf was nog erg grijs.

donaldk

Citaat van: marconist op mei 27, 2010, 10:47:12
Ach, ze hebben altijd nog die laagste prijs garantie:
http://www.bcc.nl/info/everyday-low-pricing

en hun dagaanbiedingen:
http://www.actiecode.nl/acties/actie/stuntaanbiedingen-bcc

Voor de rest moet ik zeggen dat ik m'n 50pk550 netjes geleverd kreeg.

Jij had toen de 50PK550 voor die €699,-. Is dat een tussenoplossing totdat je 63" 3D Samsung komt? Maar voor een winkel die we nog kennen als altijd net een paar tientjes (fl.) goedkoper...

Was altijd best een leuke winkel in Bankrashof. En die nieuwe formule in het Plein 60 centrum, was een mooie winkel, maar nu blijkbaar te klein, dus naar Polectro Plaza. Bestaat nu de gewone Polectro winkel nog, heette de laaste jaren Polectro Outlet, op Bos en Lommerweg?

Anyway die Saturn is deze week scherp met de prijzen in de folder, ga verder niet naar Hoofddorp om  te kijken, of de rest van de prijzen nu ook scherp zijn.

marconist

Citaat van: donaldk op mei 27, 2010, 23:01:59
Jij had toen de 50PK550 voor die €699,-. Is dat een tussenoplossing totdat je 63" 3D Samsung komt?

Nee, geen belangstelling voor 3D zolang ik een maf brilletje op moet.  ;D
Daarnaast vind ik de reductie van het aantal beeldlijnen onacceptabel voor zo'n primitieve gadget.

Voorlopig ga ik niet groter, tenzij mijn zicht slechter wordt.  :D

Wit was nooit een probleem voor de techniek en het was zelfs wat te blauwig wit bij de kleurenbuizen voordat men de juiste "rare earth" had ontdekt om goed rood weer te geven. Daarnaast was vóór de uitvinding van de plumbicon opnamebuis ook het basissignaal enigszins een probleem.
Sommige TV's hadden wel een mat beeld, maar dat was het gevolg van primitieve (goedkope) videoversterkers in het apparaat. Te weinig dynamiek dus.

brent96

Hallo Marconist,

Mag ik vragen wanneer je de 50pk550 bij BCC besteld hebt en uiteindelijk geleverd is?

donaldk

Huh jij had toch je 58" Samsung teruggestuurd en had direct bij Samsung een 63" vervanger bestelt? Heb ik nu de verkeerde voor me, of heb je je bedacht?

marconist

Citaat van: brent96 op mei 28, 2010, 18:57:06
Hallo Marconist,

Mag ik vragen wanneer je de 50pk550 bij BCC besteld hebt en uiteindelijk geleverd is?

17/4 besteld, levering was een dag of 10 later.

brent96

ok bedankt,

Ik heb deze destijds ook besteld bij bcc (als dagaanbieding) .
Ivm met vakantie is toen een leverdatum van 19 mei afgesproken.
Echter deze is nog steeds niet geleverd omdat deze niet (meer) op voorraad is.

Bolle

Afgelopen weekend ook eens wat lopen verdiepen in een nieuwe TV. Ik wil van mijn huidige HD-ready/720p situatie van 32 inch LCD (voor TV kijken) & projector (voor film) naar een 'all-in-one' oplossing.
Dit aangezien:
*ik merk dat de drempel voor films kijken met de projector steeds hoger werd; wachten tot buiten donker was, kamer verduisteren, een soort van 'commitment' wat je aangaat om te kijken zodra de lamp aangaat en je dus niet onverwachts wat anders kan doen.
*Niet/lastig kunnen gebruiken van projector voor film/TV (bv F1) overdag.
*Realisatie dat een huiskamer situatie (lichte muren) nooit beste omstandigheden kan zijn voor een projector.
*Ook kunnen genieten van groter beeld voor overdag en TV kijken, bv F1 en de toename in HD uitzendingen
*Dalende prijzen voor grotere LCD/Plasma schermen
*Noodzaak om naar full-HD te gaan voor zowel TV, dus kan beide in een keer vervangen.

Overigens ben ik nog steeds overtuigd dat een projector de beste filmervaring geeft, alleen is dat m.i. het beste te bereiken met een dedicated ruimte.

Mijn keuze lijkt te gaan naar de LG's. Ik weet dat dit niet de beste plasma's zijn, maar als je zo rondleest heeft elk merk zijn sterktes en zwaktes. Elke keuze houdt dus een compromis in...
De keuze voor LG is mn ingegeven dat ik 60 inch wil, om de stap terug van een projector niet al te groot te laten zijn. In deze grootte heeft LG de best (enige reëel?) geprijsde plasma's. Ook ben ik beetje huiverig al te grote bedragen in een TV te steken met de (gepushte) komst van 3D TV in de nabije toekomst.

Uit de LG serie denk ik voor de goedkoopste te gaan, de 60PK250. Wat de duurdere modellen toevoegen aan features denk ik minder behoefte aan te hebben. Voor video content streamen gebruik ik een apart device, meerder HDMI ingangen vang ik af met mijn huidige HDMI switcher en tzt een processor met HDMI switching (bv Audiolab 8200AP). Het gaat mij puur om een basic monitor te hebben, die niet onderdoet in kwaliteit wat betreft beeldweergave.
Het mooiere design van de PK950 vind ik niet de meerprijs waard, veel features van de PK550 zijn dmv service menu vrij te schakelen in de PK250 en lijkt dus niet de 200 EUR meerprijs waard te zijn.
Het is me alleen niet duidelijk vanaf welk model er een een anti-reflectie coating op de TV's zit, het is natuurlijk wel een redelijke spiegel zonder.

Vergelijk van een duitse site:
Citeer250PK (~650EUR)
http://www.lg.com/de/products/documents/50PK250.pdf
-2x HDMI
-kein USB (1x USB ServicePort freischaltbar nur: jpg/mp3!)
-kein Bluetooth
-kein THX Profil (wohl freischaltbar über ez_adjust/service menü)
-nicht WiFi Ready
-kein LAN
-kein WebTV

350PK (~690EUR)
http://www.lg.com/de/products/documents/50PK350.pdf
-2x HDMI
-1x USB (divx,mp3,jpg)
-kein Bluetooth
-kein THX Profil (wohl freischaltbar über ez_adjust/service menü)
-nicht WiFi Ready
-kein LAN
-kein WebTV

550PK (~750EUR)
http://www.lg.com/de/products/documents/50PK550.pdf
-3x HDMI
-1x USB (divx,mp3,jpg)
-Bluetooth (Mp3/JPG/Kopfhörer)
-THX Film Profil
-nicht WiFi Ready
-kein LAN
-kein WebTV

750PK (~825EUR) << keine Ahnung was sie sich bei diesem Model gedacht haben
http://www.lg.com/de/products/documents/50PK750.pdf
-3x HDMI
-1x USB (divx,mp3,jpg)
-kein Bluetooth
-THX Film Profil
-nicht WiFi Ready
-kein LAN
-kein WebTV

760PK (~895EUR)
http://www.lg.com/de/products/documents/50PK760.pdf
-4x HDMI
-2x USB (divx,mp3,jpg)
-THX Film Profil
-WiFi Ready (benötigt LG-USB Stick AN-WF100)
-LAN (DLNA -upnp server etc.)
-WebTV (Maxdome/Youtube/Picasa/AccuWeather)+Skype

950PK (~1330EUR)
http://www.lg.com/de/products/documents/50PK950.pdf
-Kontrastverhältnis 5Mio.:1 (statt 3Mio:1)
-4x HDMI
-2x USB (divx,mp3,jpg)
-THX Film Profil
-WiFi Ready (bereits integriert)
-LAN (DLNA -upnp server etc.)
-WebTV (Maxdome/Youtube/Picasa/AccuWeather)+Skype

Um speziell deine Frage nochmal zu beantworten:
Du brauchst also mind. den 760PK für Internet Zugriff da die vorherigen Modelle überhaupt keinen LAN Anschluss besitzen, für WLan benötigst du dann noch diesen LG WLan Stick (der hoffentlich nicht allzu teuer wird)

Surfen (wie am PC) kannst du damit allerdings trotzdem nicht, einen ungefähren Eindruck davon kann man gut auf der US Seite von LG bekommen, dort nennt sich das Netcast statt WebTV
Richtiges surfen am TV (ohne Zusatzbox) wird dann wohl erst mit TVs kommen die GoogleTV unterstüzen.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Midcall

Citaat van: Bolle op juni  1, 2010, 00:24:08
veel features van de PK550 zijn dmv service menu vrij te schakelen in de PK250 en lijkt dus niet de 200 EUR meerprijs waard te zijn.

Heb je al opgezocht hoe je in het servicemenu van een pk250 kan komen?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Bolle

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Koei

Ik heb een LG 50PK250 gehaald. Nu viel mij net op dat het scherm op 2 plekken niet vlak is? Net alsof er een deukje inzit, beetje zoals bij een auto met een hele lichte deuk. Je ziet het deukje zelf niet maar als je schuin kijkt zie je vervorming van de reflectie. Iemand dit weleens meegemaakt?
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Snutchz

direct werk van maken.. omruilen die hap  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

marconist

Meeuwtje

Geachte members,

Ik zit even met een (klein) probleem. Op dit moment ben ik in het bezit van een Panasonic 42PZ85.  Ik wil graag een 50 inch plasma, maar niet ten koste van alles. De prijs voor een 50 PK550 valt enigszinds te billiken. (thuis  ;)) Is het zo dat deze LG gelijkwaardig of zelfs beter is als de panasonic welke ik nu in mijn bezit heb? (volgens mij oktober 2008 aangeschaft) De 60 PK250 heb ik bij Saturn Zaandam gezien, deze stond volgens mij met een dvdspeler aangesloten en vond ik niet echt top (qua beeld dan), in de winkel dan. (veel tlverlichting e.d.) Tevens zal de tv ook niet echt goed afgesteld zijn natuurlijk.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden..
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Snutchz

den PK550 gaat over den PZ85 heen hoor  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini