lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Het schijnt dat je bij de LG zowel verticale als horizontale scherpte in kunt stellen. (volgens mij alleen beschikbaar in de Expert modus). Stond iets over op avsforum.

skank1

Citaat van: marconist op april 24, 2010, 12:56:27
Edge enhancement is eigenlijk niets anders dan de 'scherpte'-regeling.

Problemen ontstaan soms doordat zowel de beeldverbeteraars in de (Blu-ray)spelers almede in het scherm elkaar in de weg zitten. De vraag is dus of je het keihard als een "bug" kan omschrijven ..... Daar dit bij de moderne schermen in een DSP gebeurd heeft  e.e.a. ook te maken met de manier waarop de designer van de schakeling of de chipfabrikant tegen het electrisch videosignaal aankijkt.

Uitschakelen van één van beide systemen lost meestal het probleem op. Bij een scherm betekend dit vaak de scherpte op 0 (nul) zetten. Iets wat je eigenlijk al doet wanneer je hoge kwaliteit bron materiaal aanlevert. Bij game-machines is dit niet altijd gewenst. Het kan dus zijn dat de LG met name in dat gebied minder aantrekkelijk is.
Uitproberen dus met je specifieke game-machine vóór aanschaf.  ;)

ik lees zowel op avforum als avsforum dat er blijkbaar problemen zijn met de 750 en 950
blijbaar zou het kunnen opgelost worden met een software upgrade maar voorlopig komen die er niet
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

johnny

hallo allemaal,

ik heb dus sinds vorige week een 50pk550.
maar ik heb nu al een probleem, namenlijk "green speckles".
als ik de helderheid wat omhoog gooi dan dansen de groene pixels over het beeld heen .
als ik het naar beneden haal verdwijnen ze maar dan verlies ik detail in mn zwart waardes
ik heb het gecheckt met de isf calibratie dvd, hier kan je tijdens de scene met de shirt en zijn jas het mooi zien.
gooi ik het wat omhoog dat zie je mooi dat het shirt anders zwart is dan zijn jas.
gooi ik de helderheid naar beneden verdwijnen de groene pixels maar dan zijn de jas en het shirt even zwart en verlies ik dus detail.
dus eigenlijk los ik het probleem niet op ik verdoezel het wat dat ten koste gaat van detail in het zwart.
ik weet niet wat ik moet doen, of laten vervangen /repareren , of als dit zo blijft een ander merk, of het zo laten en wat beeld verlies accepteren.
zal een calibratie hier wat aan kunnen doen?

marconist

Omruilen of teruggeven.
Plasma panels hebben wel eens dit soort afwijkingen. En dat wordt niet beter over de tijd.  :D

skank1

Citaat van: marconist op april 25, 2010, 12:47:27
Omruilen of teruggeven.
Plasma panels hebben wel eens dit soort afwijkingen. En dat wordt niet beter over de tijd.  :D

teruggeven en nr pana gaan ;)
ik zeg het, ik heb al meerdere klachten gelezen op av en avsforums ;)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

johnny

terug geven had ik aan gedacht maar ik zit met het budget, voor dit geld heb je dus geen andere 50" tenzij je een samsung c550 geloof ik neemt,iets duurder en daar zijn de berichten ook niet je van het over.
wat voor andere opties het ik dan, terug naar een 42"pana? die zijn nou ook niet echt voor het zelfde geld te krijgen.

skank1

Citaat van: johnny op april 25, 2010, 13:05:03
terug geven had ik aan gedacht maar ik zit met het budget, voor dit geld heb je dus geen andere 50" tenzij je een samsung c550 geloof ik neemt,iets duurder en daar zijn de berichten ook niet je van het over.
wat voor andere opties het ik dan, terug naar een 42"pana? die zijn nou ook niet echt voor het zelfde geld te krijgen.

welk budget dan?
al gekeken naar een model v vorig jaar?
of de pana S20?

Davey

Citaat van: johnny op april 25, 2010, 13:05:03

Gewoon om een goede vragen want dit is gewoon een foutje in het desbetreffende kasten en niet in de serie.

skank1

Citaat van: Davey op april 25, 2010, 13:24:06
Gewoon om een goede vragen want dit is gewoon een foutje in het desbetreffende kasten en niet in de serie.

heb jij je al geinformeerd ivm de fouten in de 750-950 reeks?
blijkbaar is de 550 zelfs nog beter dan de 2 hogere reeksen

johnny

ik heb voor de 550 bijna 800 betaald en heb er gelijk een beugel bij gehaald van 100 eurie.
zou ik wat anders moeten uitzoeken dan kan ik maximaal nog 100 eurie bij kunnen leggen dus 900 eurie is mijn budget.
de s20 zit al weer boven de 1000€ zag ik, ik zal es wat gaan sneupen, je wilt natuurlijk het liefst het nieuwste model inplaats van 1 van vorig jaar

Nooff

Citaat van: skank1 op april 25, 2010, 13:00:34
teruggeven en nr pana gaan ;)
ik zeg het, ik heb al meerdere klachten gelezen op av en avsforums ;)
Sorry, maar dit vind ik even lachwekkend.  :laugh:

skank1

Citaat van: johnny op april 25, 2010, 13:25:44
ik heb voor de 550 bijna 800 betaald en heb er gelijk een beugel bij gehaald van 100 eurie.
zou ik wat anders moeten uitzoeken dan kan ik maximaal nog 100 eurie bij kunnen leggen dus 900 eurie is mijn budget.
de s20 zit al weer boven de 1000€ zag ik, ik zal es wat gaan sneupen, je wilt natuurlijk het liefst het nieuwste model inplaats van 1 van vorig jaar

de 50 inch panasonic s20 kun je krijgen vr 980 euro...
is maar een tip
ofwel laat je gewoon die lg ruilen tegen dezelfde ofwel ga je voor een vorig model

skank1

Citaat van: Nooff op april 25, 2010, 13:26:36
Sorry, maar dit vind ik even lachwekkend.  :laugh:

die klachten zijn anders niet lachwekkend....
waarom moet jij telkens iets afbreken als ik iets zeg over lg, dat ergens wel uitdrukkelijk aanwezig is?

Nooff

Citaat van: skank1 op april 25, 2010, 13:28:44
die klachten zijn anders niet lachwekkend....
waarom moet jij telkens iets afbreken als ik iets zeg over lg, dat ergens wel uitdrukkelijk aanwezig is?
Omdat je de meest belachelijke argumenten aanhaalt om mensen over te laten stappen naar Panasonic. Waar zijn die klachten dan? Elke tv heeft klachten, hetgeen hier aan de hand is, is aan het videoboard gerelateerd. Ik heb nu al meerder LG's gezien die het probleem niet hebben. Je doet overkomen alsof alle LG's hier last van hebben, wat niet waar is. Het ligt er zo dik bovenop allemaal. Je mag best blij zijn met je "aanschaf" maar je hoeft je niet als vertegenwoordiger te gedragen.

Ruil te tv om, heeft deze het probleem ook, dan kan je altijd overstappen. De Panasonic is nou eenmaal stukken duurder en heeft ook issues.

johnny

het zal inderdaad wel aan deze kast liggen en niet aan de serie, de hogere modellen hebben weer andere problemen, iets met edge enhancement geloof ik.
ik zal proberen om niet te voorbarig te zijn en gelijk maar naar een andere te gaan zoeken

Davey

Citaat van: skank1 op april 25, 2010, 13:25:06
heb jij je al geinformeerd ivm de fouten in de 750-950 reeks?
blijkbaar is de 550 zelfs nog beter dan de 2 hogere reeksen

Nope, ik heb er alle vertrouwen in dat de 950 serie een fantastisch plaatje gaat geven. Zowel die van beneden als die voor de slaapkamer is de 950-serie  8)

skank1

Citaat van: Nooff op april 25, 2010, 13:32:19
Omdat je de meest belachelijke argumenten aanhaalt om mensen over te laten stappen naar Panasonic. Waar zijn die klachten dan? Elke tv heeft klachten, hetgeen hier aan de hand is, is aan het videoboard gerelateerd. Ik heb nu al meerder LG's gezien die het probleem niet hebben. Je doet overkomen alsof alle LG's hier last van hebben, wat niet waar is. Het ligt er zo dik bovenop allemaal. Je mag best blij zijn met je "aanschaf" maar je hoeft je niet als vertegenwoordiger te gedragen.

Ruil te tv om, heeft deze het probleem ook, dan kan je altijd overstappen. De Panasonic is nou eenmaal stukken duurder en heeft ook issues.

er is wel degelijk een image processing probleem met alle 750 en 950's
lees maar alle paginas hier :http://www.avforums.com/review_comments/LG-50PK990-Plasma-HDTV-Review.html
lg is er wel van op de hoogte
hun antwoord:
Dear Lindsay/Shaddix,

Thank you for contacting LG Electronics. I am delighted to hear from you as our valued customer and I will be glad to answer your concern.

At this time our factory engineers can not tell us if there is a planned firmware update to specifically address the undefeatable image processing of the PK750 and PK950 series.

If you have other questions or concerns, please do not hesitate to contact us again either via email, or by calling our customer service division at 800-243-0000 at your convenience.

Peter B.
E-mail Administrator
Customer Interactive Center
LGEAI

bovendien heeft de 550 blijkbaar een betere blacklevel dan de 750 en 950 wat ook niet zou mogen

nu kan jij weer allemaal zeggen dat het weer allemaal bullshit is, maar ik ga niet 2 x zo'n dingen negeren, als ik al 1x zoiets genegeerd heb om dan tot de conclusie te komen dat het effectief zo is, wanneer ik 1 aanschaf
ik wou dit gewoon laten weten... maar het zou blijbaar wel met een eenvoudige update verholpen kunnen worden
bovendien ja ik heb een pana besteld maar aangezien dit eeuwen duurt/ zit ik nog altijd te twijfelen tss toch een lg 950 of toch die pana g20
ik kan nog alle kanten uit

avforums wacht trouwens op een fix voor de 950 en gaat dan vermoedelijk een nieuwe review doen ;)

skank1

Citaat van: johnny op april 25, 2010, 13:37:13
het zal inderdaad wel aan deze kast liggen en niet aan de serie, de hogere modellen hebben weer andere problemen, iets met edge enhancement geloof ik.
ik zal proberen om niet te voorbarig te zijn en gelijk maar naar een andere te gaan zoeken
jouw probleem zal idd enkel aan jouw tv liggen en niet de ganse reeks, jouw probleem heb ik nog niet bij andere tegengekomen
dus gewoon ruilen ;)

johnny

denk wel dat het verleden van LG een beetje mee speelt, maar aan de andere kant je hoort nu genoeg goede berichten waarbij zelfs deze 550 toch een zeer goede indruk maakt en op sommige punten zelf beter is dan een pana.
beetje het tegenover gestelde van panasonic , die zijn dus wat negatief in het nieuws de laatste tijd terwijl ze toch bekent staan om hun kwaliteit.
er vanuit gaan dat van de duizenden 550 toestelen er natuurlijk een x aantal niet goed zijn ga ik er gewoon vanuit dat met een omruil het probleem is opgelost, het wordt een ander  verhaal als er dan weer 1 komt die dan weer snel problemen krijgt, dan gaat het vertrouwen wel wat weg in deze tv

p.s moet ik naar de winkel toe of moet ik met LG bellen?

Davey

Deze tekst had ik destijds ook gelezen maar ik stoor me er niet aan. Ik hoop de twee 950's met 1- tot 2 weken in huis te hebben en je mag best een keertje langskomen om ze te bekijken.

Nog steeds ben ik overtuigd van mijn beslissing die ik weloverwogen heb genomen. Aan het eind van het verhaal zijn er altijd mensen die dingen vinden met zeer geavanceerde apparaten waar ik geen boodschap meer aan heb omdat het met het blote oog niet meer waar te nemen is  :D

marconist

Citaat van: Nooff op april 25, 2010, 13:32:19

Inderdaad. Zelfde probleem een keer gezien bij een 42" Kuro.

Soms zit 't even tegen.  ;)

johnny

ik ga morgen bellen, moet ik naar LG bellen of via de media markt? zal mischien wel een probleem worden omdat er nog zo weing 550 in omloop zijn

Nooff

Citaat van: skank1 op april 25, 2010, 13:43:29
er is wel degelijk een image processing probleem met alle 750 en 950's
lees maar alle paginas hier :http://www.avforums.com/review_comments/LG-50PK990-Plasma-HDTV-Review.html
lg is er wel van op de hoogte
hun antwoord:
Dear Lindsay/Shaddix,

Thank you for contacting LG Electronics. I am delighted to hear from you as our valued customer and I will be glad to answer your concern.

At this time our factory engineers can not tell us if there is a planned firmware update to specifically address the undefeatable image processing of the PK750 and PK950 series.

If you have other questions or concerns, please do not hesitate to contact us again either via email, or by calling our customer service division at 800-243-0000 at your convenience.

Peter B.
E-mail Administrator
Customer Interactive Center
LGEAI

bovendien heeft de 550 blijkbaar een betere blacklevel dan de 750 en 950 wat ook niet zou mogen

nu kan jij weer allemaal zeggen dat het weer allemaal bullshit is, maar ik ga niet 2 x zo'n dingen negeren, als ik al 1x zoiets genegeerd heb om dan tot de conclusie te komen dat het effectief zo is, wanneer ik 1 aanschaf
ik wou dit gewoon laten weten... maar het zou blijbaar wel met een eenvoudige update verholpen kunnen worden
bovendien ja ik heb een pana besteld maar aangezien dit eeuwen duurt/ zit ik nog altijd te twijfelen tss toch een lg 950 of toch die pana g20
ik kan nog alle kanten uit

avforums wacht trouwens op een fix voor de 950 en gaat dan vermoedelijk een nieuwe review doen ;)
Ik geloof best dat er issues zijn, echter zijn ze mij nog niet opgevallen. Daarnaast hebben alle tv's wel ergens last van en moet je voor jezelf bepalen waar je wel of geen last van zult ondervinden. Wat mij opvalt is dat je alles wat negatief geschreven wordt ook meteen overneemt als waarheid. Het zijn allemaal aannames en je hebt waarschijnlijk zelf nog niet kunnen constateren of het ook echt zo is. Ik heb een gecalibreerde pk550 gezien, geen issues, ook geen buzz en IR is ook geen issue meer na 200 uur. 

marconist

Citaat van: johnny op april 25, 2010, 13:59:11
ik ga morgen bellen, moet ik naar LG bellen of via de media markt? zal mischien wel een probleem worden omdat er nog zo weing 550 in omloop zijn

Je leverancier, dus kennelijk MM.
De distributeur doet doorgaans niks met klachten van consumenten. In directe zin dan.

skank1

Citaat van: Nooff op april 25, 2010, 17:28:19
Ik geloof best dat er issues zijn, echter zijn ze mij nog niet opgevallen. Daarnaast hebben alle tv's wel ergens last van en moet je voor jezelf bepalen waar je wel of geen last van zult ondervinden. Wat mij opvalt is dat je alles wat negatief geschreven wordt ook meteen overneemt als waarheid. Het zijn allemaal aannames en je hebt waarschijnlijk zelf nog niet kunnen constateren of het ook echt zo is.

klopt, om een tv echt te kunnen testen moet ik hem thuis hebben staan... en vermits ik er maar 1ne ga kopen...
ik heb de G20 in het echt al even gezien maar zeker niet lang genoeg om een oordeel te kunnen vellen
van de neg. dingen over de g20 heb ik niets gezien (was te kort)
en van de lg heb ik helemaal nog niets gezien
toch neem ik bij beide toestellen , de neg dingen mee in het achterhoofd
morgen even bellen hoe het zit met mn g20 en indien dit nog lang duurt vraag ik zijn mening over de lg 950
enkel het ir vind ik het grootste probleem, maar als jij zegt dat deze nagenoeg verdwijnt... blijft deze aantrekkelijk
morgen gewoon even afwachten