lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: skank1 op april 14, 2010, 13:02:28
nee ik wou je gewoon zeggen dat ik hun reviews nogal ENORM kort bij de bocht vind
Dat kan, maar ook zij worden gezien als zogenaamde Pro's en vergelijken tv's naast elkaar  ;)

Maar zoals ze vaak zeggen: "There's no other truth than your own"

donaldk

Citaat van: Snutchz op april 14, 2010, 12:45:30
waar-de-lo-ze site.. dat -whathifi-  :yawnee:

wotsat was vroeger wel goed, meen dat een maat van me der nog steeds een rubriek in heeft, alsook een andere kennis.

Snutchz

HDTVtest begint trouwens ook z'n geloofwaardigheid te verliezen..  :yawnee:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

donaldk

Citaat van: Nooff op april 14, 2010, 12:54:15
Ik verwacht dat de review in hun magazine wel wat uitgebreider is. Op de site is het altijd kort  ;)
Maar, je begint nu wel heel erg je aankoop te verdedigen. Niet dat mij dat verder wat uitmaakt, maar je trekt het je nogal aan volgens mij.

Kan zo snel alleen de Franse licentie uitgave van mars 2010 vinden, dus kan het niet vergelijken met de printversie.

Davey

Kan je op de netwerkaansluiting een NAS hangen zodat je het een en ander kan afspelen zoals bijvoorbeeld een MKV of moet je er nog een mediaspeler tussen hangen?

mbakker2000

Hallo, interessant leesvoer hier voor mij. Ik sta op het punt om een LG 50PK550 aan te schaffen (769,- bij MM). Uiteraard vanwege de goede recensies hier en elders. Maar ik twijfel nog over deze en de LG 50PS8000. Bij de MM konden ze mij niet uitleggen waarom dit type nu zoveel duurder moet zijn dan de PK550 (behalve dan het design en 1x HDMI extra).

Kent iemand beide types en mij helpen bij het maken van een juiste keuze?
Alvast bedankt!

This Game

PS8000 is vorige serie topmodel toch? De PK950 zal die straks opvolgen.

Wat ik zo gelezen en gezien heb zou ik bij deze keuze voor de PK550 gaan of anders wachten op de 950. De 8000 had een erg blauw/koel beeld en veel last van motion-blur.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RSC(5G)/Radius 225&90&45/SVS 3000 micro

1080P24

Citaat van: mbakker2000 op april 14, 2010, 22:52:35
Hallo, interessant leesvoer hier voor mij. Ik sta op het punt om een LG 50PK550 aan te schaffen (769,- bij MM). Uiteraard vanwege de goede recensies hier en elders. Maar ik twijfel nog over deze en de LG 50PS8000. Bij de MM konden ze mij niet uitleggen waarom dit type nu zoveel duurder moet zijn dan de PK550 (behalve dan het design en 1x HDMI extra).

Kent iemand beide types en mij helpen bij het maken van een juiste keuze?
Alvast bedankt!

Dat gebuert zo vaak dat een opvolger goedkoper en beter is.

de eerste (> 50 inch) plasma's waren ook 10.000 euro of duurder. die wil je nu nog niet voor 300 euro kopen bij wijze van spreken.

mbakker2000

Bedankt voor de reactie, ik heb hem vanmiddag gekocht en hij staat al aan. Beeld is prima -met name uiteraard HD- maar er komt een irritante bromtoon linksachter uit de TV. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het ligt niet aan de kabels, want de bromtoon is zowel te horen als ik via HDMI iets kijk als via scart/tulp. Als ik linksachter tegen de stekkers zachtjes duw, dan wordt het minder / verdwijnt het. Zou het aan de printplaat kunnen liggen?

1080P24

Citaat van: mbakker2000 op april 15, 2010, 21:01:08
Bedankt voor de reactie, ik heb hem vanmiddag gekocht en hij staat al aan. Beeld is prima -met name uiteraard HD- maar er komt een irritante bromtoon linksachter uit de TV. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het ligt niet aan de kabels, want de bromtoon is zowel te horen als ik via HDMI iets kijk als via scart/tulp. Als ik linksachter tegen de stekkers zachtjes duw, dan wordt het minder / verdwijnt het. Zou het aan de printplaat kunnen liggen?

wellicht je speaker(s) ? zet die eens uit.
Draai anders je stroomkabel eens andersom aan op je lichtnet ?
Anders kan het idd de printplaat zijn en zou ik gelijk een andere gaan halen.
het zijn maar wat suggesties aangezien ik het ook niet 123 weet.

mbakker2000

De bromtoon is er ook als ik het geluid uitzette. Op dit moment bromt hij niet (is overigens geen lage diepe bromtoon) dus kan nu niet testen of het werkt als ik de stroomkabel andersom aansluit. Morgen maar eens opnieuw luisteren en uitproberen. Kan ik overigens beter voorlopig de THX mode even niet gebruiken i.v.m. dat er overal wordt aangegeven de 1e 200 uur de waarde op 50 te zetten en ik neem aan dat de THX waardes wel wat hoger ingesteld staan.

1080P24

Citaat van: mbakker2000 op april 15, 2010, 21:10:28
De bromtoon is er ook als ik het geluid uitzette. Op dit moment bromt hij niet (is overigens geen lage diepe bromtoon) dus kan nu niet testen of het werkt als ik de stroomkabel andersom aansluit. Morgen maar eens opnieuw luisteren en uitproberen. Kan ik overigens beter voorlopig de THX mode even niet gebruiken i.v.m. dat er overal wordt aangegeven de 1e 200 uur de waarde op 50 te zetten en ik neem aan dat de THX waardes wel wat hoger ingesteld staan.

de THX mode is 80.  het hem zelf nu op 70 staan en zet iedere keer als ik heb gekeken de colorwash aan voor een minuutje of 15. er staat nu iets van 100 uur op denk ik.

ekosse

deze had ik hier geloof ik nog niet gezien. CNET UK review van de LG 50 PK550 (UK version).

http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0,39030219,49305400,00.htm

Conclusion
What are you still doing sitting there? If this TV is on your shortlist, and you're here to find out if we think you should buy one, the answer is a resounding yes. This is a terrific piece of hardware, and we've utterly loved our time with it. It's good value, at around £1,000 online, and we think it's one of the best TVs we've seen this year. Top-notch work from LG.

This Game

Vandaag dagaanbieding bij BCC voor 699.-
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RSC(5G)/Radius 225&90&45/SVS 3000 micro

Bolle

Hmm redelijk besloten om of de LG 60PK550/950 of Panasonic 50G20 te nemen. Zag ik gisteren een 3D demo bij de MM. Toch wel leuk!

Misschien dan toch maar een LG 50PK550 als goedkope tussenoplossing...
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

mbakker2000

Dat zou inderdaad een goedkope tussenoplossing zijn zonder concessies te hoeven doen aan de beeldkwaliteit, want die is echt geweldig bij deze serie. Probeer alleen nog 100% duidelijkheid te krijgen of een Alphacrypt module i.c.m. digitale tv van ziggo werkt. Er zit een CI slot in de 50PK550 maar de werking van Alphacrypt wordt volgens mij niet ondersteunt door ziggo.

Bolle

Citaat van: mbakker2000 op april 19, 2010, 18:41:32
Dat zou inderdaad een goedkope tussenoplossing zijn zonder concessies te hoeven doen aan de beeldkwaliteit, want die is echt geweldig bij deze serie. Probeer alleen nog 100% duidelijkheid te krijgen of een Alphacrypt module i.c.m. digitale tv van ziggo werkt. Er zit een CI slot in de 50PK550 maar de werking van Alphacrypt wordt volgens mij niet ondersteunt door ziggo.

UPC gebied dus gebonden aan hun decoders....
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

mbakker2000

Bedoelde het ook meer als vraag voor mezelf, ik zit wel in het Ziggo gebied, maar voor ik zo'n module aanschaf, wil ik natuurlijk wel eerst weten of het werkt. Ik wordt met de dag enthousiaster over dit scherm (hiervoor overigens altijd LCD gekeken).

Dennis N

iemand bekend met de hd ready 42pj550 ? wil deze misschien aanschaffen voor de slaapkamer, of zal de iets duurdere panasonic 42x20 een betere koop zijn?
vind het design eigenlijk net wat mooier als de instap pana's, en was ook altijd voor panasonic maar voor de slaapkamer is deze misschien ook wel mooi.
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Davey

Citaat van: Dennis N op april 23, 2010, 15:49:39
iemand bekend met de hd ready 42pj550 ? wil deze misschien aanschaffen voor de slaapkamer, of zal de iets duurdere panasonic 42x20 een betere koop zijn?
vind het design eigenlijk net wat mooier als de instap pana's, en was ook altijd voor panasonic maar voor de slaapkamer is deze misschien ook wel mooi/quote]

Ik moest deze effies opzoeken want ik kon het type helemaal niet  :-[.

Voor een klein beetje meer (200 euro) heb je een 50" full hd (50PK550) of is dat geen optie?

mbakker2000

Ik heb de 50PK550 onlangs bij de BCC gekocht n.a.v. de prijs van Mediamarkt afgerekend (759,-).
Als je het formaat 50" interessant vind, zou ik in de prijsklasse absoluut voor dit type gaan. Heeft een THX certificering en geeft een prachtig beeld en zelfs het geluid is niet onaardig. Bluetooth aan boord en USB aansluiting.

Dennis N

50 inch is natuurlijk leuker maar een 42 inch lijkt mij groot genoeg 40 cm verder dan mijn voeteinde :D
een hd ready is dan ook prima voor af en toe een half uurtje kijken en vroeg mij dan ook af hoe deze tegenover de instap panasonic's staan.

Daarintegen had mijn pioneer krp 500 in de huiskamer zeker een 60 inch mogen zijn :inlove:
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Mr. Blonde

Hi Guys.. Ik ben ook aan het kijken voor een 50" plasma.
Tot nu toe keek ik alleen naar de PANA-lijn maar dit klinkt ook niet slecht.

Even een vraagje. Ik zie dat de 550 en 950 geen DVB-C HD hebben.. Klopt dit?

Dat zou voor mij toch weer wat pre geven aan de PANA.
Ik heb boven een HD-ready Sony LCD staan met DVB-C HD en de HD kanalen zien er daar al superstrak uit. Die TV is 26", dus op de 50" lijkt me dit ook geen overbodige luxe.
TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

skank1

de lg 550-750 en 950 zitten blijkbaar met een bug:

quote:
What do you mean under the edge enhancement bug ? Is it the same problem, found on the EU 50PK990 ? (AVForums review, look under "Picture Quality" ). Where the text became smudged as a result of the processing.

And if it is the case, how much does it affect the picture ? (All 750 and 950 should suffer from that additional sharpening).

Yes it is the exact same bug on the PK550.

I would say the it about halves the precived resolution, hence I think it is a major issue, and it made me buy a Panasonic G20 instead, even though I migt be suffering from the raised black levels at some point
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

marconist

Edge enhancement is eigenlijk niets anders dan de 'scherpte'-regeling.

Problemen ontstaan soms doordat zowel de beeldverbeteraars in de (Blu-ray)spelers almede in het scherm elkaar in de weg zitten. De vraag is dus of je het keihard als een "bug" kan omschrijven ..... Daar dit bij de moderne schermen in een DSP gebeurd heeft  e.e.a. ook te maken met de manier waarop de designer van de schakeling of de chipfabrikant tegen het electrisch videosignaal aankijkt.

Uitschakelen van één van beide systemen lost meestal het probleem op. Bij een scherm betekend dit vaak de scherpte op 0 (nul) zetten. Iets wat je eigenlijk al doet wanneer je hoge kwaliteit bron materiaal aanlevert. Bij game-machines is dit niet altijd gewenst. Het kan dus zijn dat de LG met name in dat gebied minder aantrekkelijk is.
Uitproberen dus met je specifieke game-machine vóór aanschaf.  ;)