lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

WilcoL

Ik heb gisteren zowel de 550 als de 950 even snel mogen aanschouwen (in zo'n *&%$ Saturn, dat dan helaas weer wél) en ik moet zeggen dat ze beiden een erg mooi plaatje laten zien. Zélfs in de belabberde winkel-omstandigheden. Ze stonden naast elkaar met dezelfde bron -demodisc- en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet eens zoveel verschil tussen de beide schermen zag.

Enige wat me opviel is dat de 550 door het gebruik van een ander materiaal voor coating en chassis wat meer spiegelde, maar mijn eerste gedachte was "waarin zit het prijsverschil? Want ik kan het niet waarnemen". En ik denk dat dat het belangrijkste is; wat zie je en bevalt het je? Het was maar een hele snelle blik van me -ik had niet al teveel tijd- maar ik was aangenaam verrast! Als je dan -zeker wat betreft de 550- naar de "value for money" kijkt, zijn het in mijn optiek zeer aantrekkelijke schermen!

Blijft voor mij persoonlijk nog het probleem dat een 46" prima zou gaan & een 50" eigenlijk net een tikkie te groot is, maar ik denk dat dit een overkombaar probleem is. Rest me nog de afweging of ik wil wachten op de V20's van Panasonic -2x zo duur zal zijn dan een 550- of 'impulsief' voor één van deze 2 modellen zal gaan...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

Meeuwtje

Citaat van: marconist op mei  2, 2010, 08:30:34

De opmerking van Meeuwtje lijkt mij gebrek aan ervaring met moderne schermen, nejavascript:void(0);ver mind of dat plasma of LCD betreft.

Nou eerlijk gezegd geen gebrek aan moderne schermen hoor, ben in het bezit geweest van een pana pv70 en nu dus ihb van een pz85. Met mijn huidige scherm heb ik zelfs last van IR. bijv het rtl4 logo. Alleen mijn onderbouwing betreffende bovenstaande opmerking met het voetbal is de verkeerde geweest. ;D  (het was al laat en had net Tombstone gekeken ;D)
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

marconist

Citaat van: Meeuwtje op mei  2, 2010, 10:48:10
Nou eerlijk gezegd geen gebrek aan moderne schermen hoor, ben in het bezit geweest van een pana pv70 en nu dus ihb van een pz85. Met mijn huidige scherm heb ik zelfs last van IR. bijv het rtl4 logo. Alleen mijn onderbouwing betreffende bovenstaande opmerking met het voetbal is de verkeerde geweest. ;D  (het was al laat en had net Tombstone gekeken ;D)

Nee ...... dat kun je niet 'oud' noemen!   :)
Je opmerking verbaasde mij, verder geen hard feelings, hoor.

marconist

Citaat van: WilcoL op mei  2, 2010, 10:04:13
Blijft voor mij persoonlijk nog het probleem dat een 46" prima zou gaan & een 50" eigenlijk net een tikkie te groot is, maar ik denk dat dit een overkombaar probleem is.

Tsja, dit is mijn eerste 50".  Bij behoorlijk SD-materiaal vind ik 3,5 m of eigenlijk 4 m toch wel de minimum afstand .......
Bij HD kan daar zowat de helft af.  :D  Een goede DVD met AnchorBay correctie is trouwens ook al verrekte goed.
't Is maar hoe je het ervaart.

marconist

Voor wie van Duitse reviews houdt:
http://alatest.com/apps/reviews/27893386/-1/?ref=http%3A%2F%2Falatest.com%2Freviews%2Ftv-reviews%2Flg-infinia-55le7500%2Fpo3-98824987%2C33%2F

Staat overigens een onnauwkeurigheid in: het ding heeft twee scart-aansluitingen!

Eindconclusie;
"Wenn ein 50-Zoll-Fernseher auf der Einkaufsliste steht, sollten Käufer nicht länger hier sitzen, sondern sofort zum nächsten Elektronikmarkt fahren. Denn wir haben noch nie einen Fernseher gesehen, der für 800 Euro so viel bietet - sowohl in puncto Ausstattung als auch bei der Bildqualität. LG: Ihr habt hervorragende Arbeit geleistet und sicherlich einen der besten Fernseher des Jahres gebaut."

Snutchz

Citaat van: marconist op mei  2, 2010, 08:30:34
Overigens ben ik het met Snutchz eens dat je geen plasma moet kopen voor spelletjes; daar lijkt mij ook geen noodzaak toe bestaan omdat een getrouwe kleurweergave daarbij irrelevant is en ook de LCD's inmiddels snel genoeg zijn om er fatsoenlijk snelle bewegingen zonder trailing op weer te geven.
Júist Plasma voor "spelletjes" (< da's nogal denigrerend ja  :mad:) ..60fps op 'n LCD ziet er niet uit als 60fps zoals 't hoort  :nopompom: ..contrast ligt ook vele malen hoger op 'n Plasma... games ogen gwn véél mooier... op 'n LCD draait de omgeving zichtbaar om mijn character (wat feitelijk ook gebeurt..) ..waar op den Plasma je de illusie houdt je in 'n ruimte te begeven...  8)
Citaat van: johnny op mei  2, 2010, 09:32:01
ik heb er nu een aantal uurtjes op gegamed en heb nergens problemen mee, geen IR
:sleepy:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

marconist

Citaat van: Snutchz op mei  2, 2010, 12:48:36
(< da's nogal denigrerend ja  :mad:)

Niet denigrerend bedoeld.
Ik heb echter geen (of nauwelijks) belangstelling voor.

Snutchz

spijtig.. daar doe je jezelf werkelijk mee tekort  :hmmm:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

WilcoL

Citaat van: marconist op mei  2, 2010, 12:19:56
Voor wie van Duitse reviews houdt:
http://alatest.com/apps/reviews/27893386/-1/?ref=http%3A%2F%2Falatest.com%2Freviews%2Ftv-reviews%2Flg-infinia-55le7500%2Fpo3-98824987%2C33%2F

Staat overigens een onnauwkeurigheid in: het ding heeft twee scart-aansluitingen!

Eindconclusie;
"Wenn ein 50-Zoll-Fernseher auf der Einkaufsliste steht, sollten Käufer nicht länger hier sitzen, sondern sofort zum nächsten Elektronikmarkt fahren. Denn wir haben noch nie einen Fernseher gesehen, der für 800 Euro so viel bietet - sowohl in puncto Ausstattung als auch bei der Bildqualität. LG: Ihr habt hervorragende Arbeit geleistet und sicherlich einen der besten Fernseher des Jahres gebaut."

Leuke review hoor! Het ding speelt via z'n USB-poort zelfs MKV's met DD5.1-audiosporen af (bye-bye mediaspeler? Volgens de review gaat het afspelen en navigeren op 't niveau van de beste mediaspelers: alleen géén DTS of HD-formaten)! Ongelofelijk dat ze zoveel in een TV van nog geen 800 euro kunnen proppen.

Ik sta bijna te springen om er één te gaan halen; zal op alle fronten beter zijn dan de 42PV70 die hier nu nog fraai staat te spelen...

Jeuk-jeuk!!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS

Davey

Citaat van: WilcoL op mei  3, 2010, 17:56:54
Het ding speelt via z'n USB-poort zelfs MKV's met DD5.1-audiosporen af (bye-bye mediaspeler? Volgens de review gaat het afspelen en navigeren op 't niveau van de beste mediaspelers: alleen géén DTS of HD-formaten)!

Dat is gaaf  :pompom:. Dus als je er een externe HDD aanhangt met wat MKV's dan gaat ie gewoon? Zouden de nieuwe geluidsformaten in de toekomst via een software-update ondersteund kunnen worden?

WilcoL

Citaat van: Davey op mei  3, 2010, 18:42:01
Dat is gaaf  :pompom:. Dus als je er een externe HDD aanhangt met wat MKV's dan gaat ie gewoon? Zouden de nieuwe geluidsformaten in de toekomst via een software-update ondersteund kunnen worden?

In de review hebben ze het over en 8GB stick met 720P & 1080P MKV's met hoge bitrates die zeer netjes af spelen!

Wie weet...in de toekomst met een update ook wel gewoon DTS (en dan via optisch naar je AVR), maar HD-formaten gaan natuurlijk niet over optisch he! Dus dat nooit helaas...

Davey

Citaat van: WilcoL op mei  3, 2010, 18:48:32
In de review hebben ze het over en 8GB stick met 720P & 1080P MKV's met hoge bitrates die zeer netjes af spelen!

Wie weet...in de toekomst met een update ook wel gewoon DTS (en dan via optisch naar je AVR), maar HD-formaten gaan natuurlijk niet over optisch he! Dus dat nooit helaas...

Zit er geen HDMI uit op?

WilcoL

Citaat van: Davey op mei  3, 2010, 19:12:14
Zit er geen HDMI uit op?

Nee & ik denk niet dat er veel TV's zijn waar wél HDMI-uit op zit...

marconist

Citaat van: Davey op mei  3, 2010, 19:12:14
Zit er geen HDMI uit op?

Da's maf.  :D

Die monitor is de interface met je ogen.
Kun je ook wel een HDMI-uit op een luidspreker monteren .....

donaldk

Tjeetje de PK350 zou toch al het instap model zijn en dus XGA, nou zag ik vanmiddag in een advertentie van een van de bekende Rotterdamse aanbieders een FULL HD PK250 TV, kent iemand dit model? Zoals meestal bij LG veel oppervlak voor het geld. Kieskeurig kende maar een aanbieder, Modern, maar die heeft hem niet meer, de prijs was hetzelfde als bij Correct, dus 1399,- lijkt de gangbare prijs te zijn, zoals je bij weer een andere leverancier uit Rotjeknor kunt zien (NL specs, dus geen verhaal over Freeview).

Engelse specs
http://www.lg.com/uk/tv-audio-video/televisions/LG-plasma-tv-60PK250.jsp

NL specs.
http://www.foka.nl/site/lg-60pk250-600-hz-p-19395.html?zenid=t50b7mst45u0su7v2i29mluim4

Nooff

Citaat van: donaldk op mei  8, 2010, 00:39:39
Tjeetje de PK350 zou toch al het instap model zijn en dus XGA, nou zag ik vanmiddag in een advertentie van een van de bekende Rotterdamse aanbieders een FULL HD PK250 TV, kent iemand dit model? Zoals meestal bij LG veel oppervlak voor het geld. Kieskeurig kende maar een aanbieder, Modern, maar die heeft hem niet meer, de prijs was hetzelfde als bij Correct, dus 1399,- lijkt de gangbare prijs te zijn, zoals je bij weer een andere leverancier uit Rotjeknor kunt zien (NL specs, dus geen verhaal over Freeview).

Engelse specs
http://www.foka.nl/site/lg-60pk250-600-hz-p-19395.html?zenid=t50b7mst45u0su7v2i29mluim4

NL specs.
Het is gewoon een PK550 zonder THX en ISF  ;)

donaldk

Hmm, volgens LG in de link hierboven is ie wel ISF certified.

Oops, iets fout gegaan met copy paste geheugen, even herstellen en LG.com link er in plakken.

Onder specification/Award staat: isf Certification. Dat zal wel weinig inhouden. Dus dit is de uitvoering voor normale mensen;-).

Nooff

Citaat van: donaldk op mei  8, 2010, 01:08:47
Hmm, volgens LG in de link hierboven is ie wel ISF certified.

Oops, iets fout gegaan met copy paste geheugen, even herstellen en LG.com link er in plakken.
Ik zie het in de specs. Ik zou het toch met een korreltje zout nemen, het lijkt me niet echt logisch voor een instapmodel.

skank1

als je nu een lg 950 of 750 koopt krijg je 100 euro cashback of een lg mediabox ;)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

marconist

Citaat van: Nooff op mei  8, 2010, 01:13:17
Ik zie het in de specs. Ik zou het toch met een korreltje zout nemen, het lijkt me niet echt logisch voor een instapmodel.

Je kunt inderdaad direct via de afstandbediening bij alle instellingen die voor een ISF-waardige afregeling nodig hebt. Geen externe apparatuur (computer) nodig.
En zeer fijne stapjes in de regeling zodat vervelende compromissen niet nodig zijn.

Van de ISF-site:

4. ISF licensing:

We endorse products that contribute to systems with "High Fidelity Video" through formal licensing programs.

We have two licensing programs. One is based on compliance with standards for video performance.

The other, ISFccc, is for HDTV products that are "Engineered for Calibration", those products can be calibrated for their specific brand's optimal performance for both Day and Night modes and will feature locking memories to insure that client's investments in ISF calibrations are secure.

Davey

Citaat van: skank1 op mei  9, 2010, 13:44:19
als je nu een lg 950 of 750 koopt krijg je 100 euro cashback of een lg mediabox ;)

Is dat via LG zelf?

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Davey

Davey

Citaat van: skank1 op mei  9, 2010, 18:33:10
ik denk het wel

hopelijk mag dit even: http://www.fvdshop.be/gratis-lg-wireless-box-of-tot-100-retour-n-33.html

Is alleen voor BeLu maar wel leuk als je van plan bent een plasma te kopen die toch al goedkoop is.