lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Major_Ton

Heeft Pioneer ooit naar de prijzen van de concurentie gekeken? (vast wel gekeken, maar ze trokken zich er niks van aan). Als de schermen significant beter zijn dan de concurentie, dan mag Panasonic best een hogere prijs vragen. Wil je groot, 3D maar minder uitgeven, bestel dan de Samsung PS63C7000 zoals ik gedaan heb :D
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

donaldk

De LG 60 inch lijkt me nu ook nog best prijzig. Zie een online aanbieder die hem voor ruim 2K op de website heeft staan, maar meestal begint het rond de 2200 en een bekende plasma korting boer vraagt 2500.

Major_Ton

Citaat van: donaldk op maart 26, 2010, 21:12:45
De LG 60 inch lijkt me nu ook nog best prijzig. Zie een online aanbieder die hem voor ruim 2K op de website heeft staan, maar meestal begint het rond de 2200 en een bekende plasma korting boer vraagt 2500.

Beste K heeft de 60PK950 voor 1820,- staan.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

donaldk

Frisse geluiden voor 2009,- plus 8 euro verwijderingsbijdrage.

Die van jou staat niet in google ads, of vergelijkingssites, zover ik zie.

Major_Ton

Davey

Citaat van: Major_Ton op maart 26, 2010, 21:08:18
Heeft Pioneer ooit naar de prijzen van de concurentie gekeken? (vast wel gekeken, maar ze trokken zich er niks van aan). Als de schermen significant beter zijn dan de concurentie, dan mag Panasonic best een hogere prijs vragen. Wil je groot, 3D maar minder uitgeven, bestel dan de Samsung PS63C7000 zoals ik gedaan heb :D

Pana heeft goede tv's maar het vergelijk met Pio gaat toch wat te ver. Die jongens lagen kilometers voor op de competitie en dat is bij Pana echt niet het geval.

Major_Ton

Davey, waar vergelijk ik Pana met Pio??? Ik vergelijk de huidige Pana's met de huidige concurentie en tot nu toe kunnen we stellen dat Panasonic bovenaan de ranglijst staat.

Davey

Citaat van: Major_Ton op maart 26, 2010, 21:43:27
Davey, waar vergelijk ik Pana met Pio??? Ik vergelijk de huidige Pana's met de huidige concurentie en tot nu toe kunnen we stellen dat Panasonic bovenaan de ranglijst staat.

Precies maar je zegt ook dat Pio zich niets aantrok van de concurrentie wat betreft prijzen. Wat ik probeer te zeggen is dat Pio veel verder voorop liep wat de hogere prijzen kon verantwoorden. Pana heeft deze grote voorsprong niet zoals Pio die destijds had. Daarom zouden zich wat aan "moeten" trekken van de prijzen van de competitie.

Major_Ton

OK, you got point. Maar de huidige Pana's halen ook nogsteeds de introductie prijzen niet van de laatste KRP's. Dus hebben we allebei gelijk :D

donaldk

Citaat van: Major_Ton op maart 26, 2010, 21:26:02
ik weet niet of het mag zo... :lookaround:

http://www.bestekeus.nl/product_info-n-LG_60PK950-cPath-27_76_713_1514-pId-68127.html

Vast niet, maar ben toch niet in de markt voor een grote aanschaf. Zie bij de opruiming wel een leuke friteuse uit Belgie met lciht beschadigde verpakking voor op het eerste gezicht een aardige prijs. Nou zijn die dingen wel een stuk goedkoper sinds wij hem kochten.

Speciaal de 3,5 liter gekocht omdat ie 2300 in plaats van 2000 watt had, net als de vier liter, maar zelfs de gelakte was al meer dan 300 gulden, dus laat staan de RVS en 4 liter. Met 2300 watt staat de thermostaat eigenlijk altijd op bij stoken, want het is te weinig, maar deze heeft nu heeft 3200 watt.

Davey

Citaat van: Major_Ton op maart 26, 2010, 22:21:13
OK, you got point. Maar de huidige Pana's halen ook nogsteeds de introductie prijzen niet van de laatste KRP's. Dus hebben we allebei gelijk :D

No problem  ;)

1080P24

vandaag de LG 60PK550 binnen en even snel gekeken.  :headbanging: :headbanging:

dit is het mooiste scherm wat ik tot nu to heb gezien zo recht uit de doos. ik laat 3D nog maar even voor wat het is aangezien mijn dochter van 6 zei " komen ze zo de tv uit ?". Ze had het over de zeepaardjes op de bluray LIFE van de BBC.
Nu even 200 uur inspelen en dan toch maar een kalibratie wagen bij Frank.

ga er morgen eens uitgebreid mee spelen. wat ook wel leuk is. blue tooth aan en je kan de foto's van je gsm gelijk op je scherm kijken.

LoLife

Vorige week de LG 42SL9000 gekocht.

Ik heb nu een week gekeken en ben erg tevreden met de beeldkwaliteit! De uitgebreide ISF-expert instellingen maken het mogelijk om het beeld volledig aan je smaak aan te passen. Ook decoderslot en USB en bluetoothfuncties zijn leuke extra's.
Ook het zogenaamde 'randloos' design (wat het overigens niet echt is) sprak me aan. Heb hem erg plat tegen de muur hangen nu met de superflat muurbeugel van Vogel's en ziet er erg mooi en strak uit. Moet alleen de kabels nog wegwerken en dan post ik binnenkort foto's van mijn set.

Enige minpunten wat ik na een week kan noemen is de reflectie overdag bij donkere scenes, dit vanwege de glasplaat. En het geluid is ook bagger maar ik draai toch alles via de Marantzreceiver dus daar heb ik geen last van.

Weet dat de meesten hier plasma prefereren, maar van de LCD-kant ;) gezien is dit een erg fijne tv wat beeldkwaliteit betreft, vooral bij HD-beelden via (bij mij) Cisco HD-DVR van UPC en Blu-ray via de PS3.
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

Snutchz

en hoe doet de Wii 't op dit toestel..?  :-X ..zou je daar misschien 'n foto van kunnen maken? ..heb je SMG liggen? Thx!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LoLife

Citaat van: Snutchz op april  3, 2010, 10:57:21
en hoe doet de Wii 't op dit toestel..?  :-X ..zou je daar misschien 'n foto van kunnen maken? ..heb je SMG liggen? Thx!

Wii doet het goed voor zun doen, maar het blijft behelpen qua graphics vind ik. Super Mario Galaxy heb ik liggen ja. :D Hoezo?

Maak binnenkort foto's van mun set en Wii beeld aan moet eerst nog wat kabelmanagement doen. Strax shoppen;)
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

Snutchz

Mooi mooi  :thumbs-up: ..gaarne even 'n shot van SMG in action... 't blijft 'n mooie game met fantastische kleuren  :happy:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

rb1213

Voor de mensen die dicht bij Belgie wonen  :P:

http://www.iishop.be/televisie-plasma-tv-tot-50-c-101_21_98.html

Superprijzen ! en de nieuwe modellen binnekort op stock ! :headbanging:

ikzelf ben heeeeel tevreden van die zaak.

1080P24

Citaat van: rb1213 op april  4, 2010, 11:56:49
Voor de mensen die dicht bij Belgie wonen  :P:

http://www.iishop.be/televisie-plasma-tv-tot-50-c-101_21_98.html

Superprijzen ! en de nieuwe modellen binnekort op stock ! :headbanging:

ikzelf ben heeeeel tevreden van die zaak.

had ik ook een mail gestuurd. was voor mij iets te ver weg. ruim 300 KM heen en weer. en met bezorgen was het bijna dezelfde prijs als bij Foka in rotterdan. Dat was voor mij maar 15 minuutjes rijden.
En heb je wel thuis garantie als er wat met de tv is ? Van LG weet ik dat je wel garantie hebt maar dat ze niet thuis komen als je hem in het buitenland hebt gekocht.

Bolle

Citaat van: 1080P24 op april  2, 2010, 23:10:54
vandaag de LG 60PK550 binnen en even snel gekeken.  :headbanging: :headbanging:

dit is het mooiste scherm wat ik tot nu to heb gezien zo recht uit de doos. ik laat 3D nog maar even voor wat het is aangezien mijn dochter van 6 zei " komen ze zo de tv uit ?". Ze had het over de zeepaardjes op de bluray LIFE van de BBC.
Nu even 200 uur inspelen en dan toch maar een kalibratie wagen bij Frank.

ga er morgen eens uitgebreid mee spelen. wat ook wel leuk is. blue tooth aan en je kan de foto's van je gsm gelijk op je scherm kijken.

Heeft de 550 niet de video processing (sharpening) die de 960 wel heeft? Zoals uit de AVforums review: http://www.avforums.com/reviews/LG-50PK990-Plasma-HDTV-Review.html

Er is wat twijfel over welke versies er nu last van hebben: http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=18396735&postcount=383

Zit ook naar een groot scherm te kijken, gaat nu beetje over de wat beter veronderstelde beeldkwaliteit van de Panasonic 50G20 vs een wat groter scherm bij de LG60PK550/750/950.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

1080P24

Citaat van: Bolle op april  7, 2010, 22:06:56
Heeft de 550 niet de video processing (sharpening) die de 960 wel heeft? Zoals uit de AVforums review: http://www.avforums.com/reviews/LG-50PK990-Plasma-HDTV-Review.html

Er is wat twijfel over welke versies er nu last van hebben: http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=18396735&postcount=383

Zit ook naar een groot scherm te kijken, gaat nu beetje over de wat beter veronderstelde beeldkwaliteit van de Panasonic 50G20 vs een wat groter scherm bij de LG60PK550/750/950.

eerlijk gezegd geen idee , maar ik ben erg tevreden en ik ben toch altijd wel vrij kritisch qua beeld.
Ik heb nog geneens naar de panasonic gekeken maar op gevoel de LG60PK gekocht. absoluut geen miskoop.
en na een aankoop ga ik niet meer kijken welke er nu nog beter is. Dat ga ik pas weer doen als ik over 2 jaar een nieuwe ga kopen  ;D

Bakkums

@lolife: Ben je echt te spreken over je sl9000? Heb hem namelijk hier in een winkel zien staan met daarnaast de oude b6000 led van Samsung en ik vond het verschil enorm. Kan aan mij liggen hoor, maar heb jij wel enige zwart waardes? Deze wat ik gezien had had dat namelijk totaal niet.

Maargoed, als je tevreden bent met de tv, wat klaag ik dan ;)

Snutchz

LoLife > wáár blijft die foto?!?! ..

ahum.. ik bedoel, zou jij misschien nog 'n foto met SMG kunnen plaatsen?  :angel:

edit: toevallig toevallig.. hier is den review van de SL9000/9500

http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-42sl9000-42sl9500-20100409261.htm

LoLife

@ Bakkums:

Toen ik de TV voor het eerst aansloot en aanzette, was het beeld ook niet om aan te zien. Teveel blauw en idd te weinig zwart. Na enkele uurtjes spelen met de uitgebreide ISF-instellingen heb ik echter een erg mooi resultaat gekregen, ook qua zwartwaardes. Bij instellingen Zwart niveau op 'laag' is de zwartweergave het zwarts, maar op 'hoog' zie je meer detail. Toegegeven, het kan altijd beter, maar voor een LCD-tv met zijkantled in deze prijscategorie zijn de zwartwaardes acceptabel te noemen. 
Maar kan me voorstellen dat jij hier anders over denkt idd na de beroerde standaardweergave in de winkel of als je Pioneer plasmaschermen gewend bent bijv. maar hier hangt (vaak) ook een ander prijskaartje aan.

@ Snutchz:

Ik zit te w88 tot ik het spel terug heb. Heb um uitgeleend een tijdje geleden aangezien ik deze niet meer speelde. Maar zodra ik um terugheb zal ik er meteen werk van maken en ben je de eerste die ut weet ;)

Thnx voor de link naar de review! Leuke/nuttige info ;)
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

Nooff

Ik moet zeggen dat ik zeer positief verrast ben betreft de LG 50PK550. Als je het mij vraagt is het een Panasonic G20 in een mooier jasje en de helft goedkoper! Wat een schitterend beeld  :o

Davey

Citaat van: Nooff op april 12, 2010, 18:02:21
Ik moet zeggen dat ik zeer positief verrast ben betreft de LG 50PK550. Als je het mij vraagt is het een Panasonic G20 in een mooier jasje en de helft goedkoper! Wat een schitterend beeld  :o

Wow, m'n mond valt open. De recensies spreken je tegen. Waar heb je het vergelijk kunnen maken?