lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Davey

Citaat van: 1080P24 op april 12, 2010, 22:34:44
Ik kan echt helemaal niets zien wat ook maar lijkt op image retention op de 60PK550.
wat ik wel kan zien is dat je voor dit geld niet groter en tegelijk beter kan kopen. zowel op lcd als op plasma gebied.

Heb je de 950 ook bekeken of hadden ze die niet staan bij Foka?

Fransvis

Weet niet of deze hier al gepost was, maar gebruikersreview van de PK550 op AVSforum liegt er inderdaad niet om....

Heb de PK550 vandaag gezien (was eigenlijk op zoek naar de 50G20) en inderdaad een zeer strak beeld. Ik twijfel...

g of war

Citaat van: Fransvis op april 12, 2010, 23:18:34
Weet niet of deze hier al gepost was, maar gebruikersreview van de PK550 op AVSforum liegt er inderdaad niet om....

Heb de PK550 vandaag gezien (was eigenlijk op zoek naar de 50G20) en inderdaad een zeer strak beeld. Ik twijfel...

natuurlijk zijn de eigenaren tevreden.
voor het geld dat die kost mag en kan je nooit ontevreden zijn, of het moet al slecht zijn, maar dat zal die zeker niet zijn.

op lcd schermen zijn ook allemaal top positieve reacties, van dol gelukkige mensen, soms zegt het meer over de mensen dan over de tv.(niks tegen lcd, okal ben ik plasma fan  :D)
in dit geval geloof ik Nooff zeker dat de lg goed is en zeker voor dat geld

uiteindelijk heeft iedereen toch zijn eigen kijk erop, en moet je zelf zien wat je mooi vind

design van lg is inieder geval mooi

1080P24

Citaat van: Davey op april 12, 2010, 22:47:20
Heb je de 950 ook bekeken of hadden ze die niet staan bij Foka?

nee niet gezien. weet wel dat ze er voldoende op voorraad hadden van de 550

1080P24

Citaat van: g of war op april 12, 2010, 23:34:03
natuurlijk zijn de eigenaren tevreden.
voor het geld dat die kost mag en kan je nooit ontevreden zijn, of het moet al slecht zijn, maar dat zal die zeker niet zijn.

op lcd schermen zijn ook allemaal top positieve reacties, van dol gelukkige mensen, soms zegt het meer over de mensen dan over de tv.(niks tegen lcd, okal ben ik plasma fan  :D)
in dit geval geloof ik Nooff zeker dat de lg goed is en zeker voor dat geld

uiteindelijk heeft iedereen toch zijn eigen kijk erop, en moet je zelf zien wat je mooi vind

design van lg is inieder geval mooi

nou ik kan ook behoorlijk ontevreden zijn over een aankoop en zal dat ook zeker niet nalaten om dat te melden....

Nooff

De review is niet van een eigenaar, maar van iemand die ze in een winkel heeft kunnen bekijken.

Nooff

Citaat van: Davey op april 12, 2010, 22:27:52
I know maar 60" is er niet te krijgen van Pana (wel een 65" voor waanzinnig veel). Daarom gaat de 550 en 950 een kans maken bij mij en wacht ik waarschijnlijk niet eens de V20 af.

Hoe zou het komen dat de 950 last heeft van dat motion verhaal en de 550 niet?
Je moet je afvragen in hoeverre dat waar is. Ik heb het ergens gelezen, maar niet kunnen testen. Ik geloof wel dat de Pure Black van de 950 een verschil kan maken. Opzich is het verchil niet super groot tussen de 50 en 60" vind ik. Het is veel moeilijker om een tv, naarmate hij groter wordt, even goed uit de verf te laten komen. Ik denk ook dat 60" nog steeds een soort "luxe afmeting" blijft, vandaar dat ze er waarschijnlijk meer voor willen vangen.

Davey

Ik heb de 950 review nog is goed gelezen en aangezien er zo goed als geen games op gespeeld gaan worden en veelal alleen tv en / of een dvd word gekeken ga ik toch maar voor de 60PK950. Ik ben al bezig met wat prijsjes op te vragen. Ik ben benieuwd  :smile:

Snutchz

..ondanks 't "motion probleempje" ..?  :blink:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Davey

Citaat van: Snutchz op april 13, 2010, 10:44:29
..ondanks 't "motion probleempje" ..?  :blink:

Yep, ik denk dat het voor mijn gebruik namelijk helemaal geen probleempje is  :D

Nooff

Ik kan me haast niet voorstellen dat er echt een motionprobleem is. De processing van de 950 en 550 is gelijk, en bij de 550 is geen enkel vuiltje aan de lucht. Ik heb de gaming response niet gemeten, het schijnt dat deze nog "slecht" is? Ik heb wel gelezen dat er een aantal mensen op avsforum een mail hebben gestuurd naar LG voor een update betreft de gaming lagg. De zwartwaarde verschillen tussen de G20 en 550 schijnen trouwens in een volledig verduisterde ruimte enigszins "merkbaar" te zijn als je goed focussed. Overdag, echter wel zonder direct zonlicht op de tv schijnt de LG weer het voordeel te hebben. Ik moet zeggen dat ik gisteren nogmaal vol verbazing naar de 550 heb zitten kijken (Watchmen). Ik blijf er bij dat LG een topscherm heeft neergezet. Al zou de G20 een streepje voor hebben, dat verwacht ik ook niet voor 2x de prijs van de LG. In real life ga je de verschillen toch nooit opmerken zodra je scherm eenmaal hangt.

De televisiemarkt veranderd zo snel, je kunt jezelf beter een LG kopen, geld overhouden en over 2 a 3 jaar weer verder kijken.

Snutchz

Mja.. aangezien mijn Pio zodadelijk beneden komt te hangen.. en mijn enthousiasme uit gaat naar den lijn van volgend jaar.... zal ik alsnog geen goedkope LG aanschaffen... de input-lag en IR zijn nogal dodelijk voor 'n gamer als ik... not to mention den verduisterde ruimte waar deze in komt te staan...

Ik hou 't bij den G20  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Citaat van: Snutchz op april 13, 2010, 11:09:12
Mja.. aangezien mijn Pio zodadelijk beneden komt te hangen.. en mijn enthousiasme uit gaat naar den lijn van volgend jaar.... zal ik alsnog geen goedkope LG aanschaffen... de input-lag en IR zijn nogal dodelijk voor 'n gamer als ik... not to mention den verduisterde ruimte waar deze in komt te staan...

Ik hou 't bij den G20  8)
De IR is wat opgeblazen overigens. Ja ik zag wel wat image retention, maar niet veel, en vrijwel meteen verdwenen. Na de "break in" schijnt het vrijwel geen issue meer te zijn, gewoon een paar keer de colour wash er overheen gooien. De gaming lagg kan ik me overigens wel wat bij voorstellen. Het is vrij lullig als je een schooter speelt en je wordt telkens neergemaaid terwijl jij henkie AK47 nog niet eens om de hoek hebt zien komen  :P

Davey

Citaat van: Nooff op april 13, 2010, 11:02:16
De processing van de 950 en 550 is gelijk, en bij de 550 is geen enkel vuiltje aan de lucht.

Precies mijn gedachte  ;)

Ik heb de gaming response niet gemeten, het schijnt dat deze nog "slecht" is? Ik heb wel gelezen dat er een aantal mensen op avsforum een mail hebben gestuurd naar LG voor een update betreft de gaming lagg.

We spelen wel is een spelletje op de PS3 maar dat mag echt geen naam hebben. Als dit gemiddeld een uur per week is is het al veel.

De zwartwaarde verschillen tussen de G20 en 550 schijnen trouwens in een volledig verduisterde ruimte enigszins "merkbaar" te zijn als je goed focussed. Overdag, echter wel zonder direct zonlicht op de tv schijnt de LG weer het voordeel te hebben.

Voordelen, nadelen.....waar praten we inderdaad over. Het zal heus zo zijn dat wanneer er 2 schermen naast elkaar hangen je misschien iets van verschil gaat zien. Dit is voor mij te minimaal. Ik snap dat de pro's hier naar kijken in een review en dat is ook goed. Echter zijn de verschillen dusdanig klein dat de meerprijs van de ander het voor mij niet waard is.

Ik moet zeggen dat ik gisteren nogmaal vol verbazing naar de 550 heb zitten kijken (Watchmen). Ik blijf er bij dat LG een topscherm heeft neergezet. Al zou de G20 een streepje voor hebben, dat verwacht ik ook niet voor 2x de prijs van de LG. In real life ga je de verschillen toch nooit opmerken zodra je scherm eenmaal hangt.

Exact mijn gedachtes hierover  ;)

De televisiemarkt veranderd zo snel, je kunt jezelf beter een LG kopen, geld overhouden en over 2 a 3 jaar weer verder kijken.

De verschillen onderling zijn nu inderdaad te klein. Met de Pana die ik nu heb heb ik een dikke 10 jaar gedaan maar met al de HD kanalen momenteel was voor mij de tijd rijp om over te stappen.

Citaat van: Snutchz op april 13, 2010, 11:09:12

Ik hou 't bij den G20  8)

o zie je maar weer dat er voor elke gebruiker wel iets leuks te vinden is  ;)

Davey

Citaat van: Nooff op april 13, 2010, 11:14:40
Het is vrij lullig als je een schooter speelt en je wordt telkens neergemaaid terwijl jij henkie AK47 nog niet eens om de hoek hebt zien komen  :P

:D

Snutchz

dát klinkt eerder als 'n lag in den verbinding...  :P

Nooff

Citaat van: Snutchz op april 13, 2010, 11:33:41
dát klinkt eerder als 'n lag in den verbinding...  :P
Weet ik, maar het stond er wel leuk  :D

Ik snap wel dat het lagg is in de zin van, de trekker overhalen en pas 2 seconden later zien dat je ook daadwerkelijk schiet  ;) Maar dat is toch geen probleem? Je gaat gewoon al schietend door de game  :D

Snutchz

..jij bent niet zo'n gamer wel  :P

Nooff

Citaat van: Snutchz op april 13, 2010, 12:01:06
..jij bent niet zo'n gamer wel  :P
Niet die hard nee. Je hebt verschillende vormen van lag. Als jij lag bedoelt in de zin van "uit een room gekicked worden omdat er een vertraging ontstaat bij het hersynchroniseren", dat kan ook  ;)

Snutchz

Nooff.. je drijft af  :P

Davey

Wat zal trouwens de beste aansluiting zijn voor de LG, van de sat receiver naar de Onkyo naar de LG of direct van de sat receiver naar de LG?

skank1

even offtopic als het mag:

ik had vroeger een jvc home cinemasetje gekocht, ook massas gelezen van reviews en gebruikersreview etc etc
en daarin hadden ze het namelijk over problemen v warm worden, boxen die kraken enz enz

ik heb toen mn keuze gemaakt en toch voor die set gegaan, met het gedacht van ach, dat zal wel meevallen en die reviewers gaan wel gelijk hebben maar het zou toch moeten treffen dat het ook bij mij voorenvalt....

nu, nog gn 3 maand na mn aankoop, heb ik mn receiver terug nr jvc moeten sturen wegens enorm heet worden en een maand daarna boxen die kraken

dit was echt de laatste keer dat ik prof reviews in de wind sloeg..

vandaar dat ik deze keer wel de profs geloof

ontopic: ik dacht net dat de g20 stukken beter was overdag dan de lg 950...
en vooral het feit v image retention stoorde mij
het design is echter verbluffend v lg + de zeer mooie prijs

image retention -> ik ken mezelf, ik ga er naartoe kijken en dan vaststellen dat het er is, en eenmaal ik dat weet, zouden mijn ogen ook constant afdwalen naar logos ofzo die enkele seconden blijven...
ik zou echt niet meer genieten

nu davey, blijkbaar heb je al een keuze gemaakt, bij deze proficiat ! het is ongetwijfeld ook een goed scherm !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Davey

Citaat van: skank1 op april 13, 2010, 13:03:58
nu davey, blijkbaar heb je al een keuze gemaakt, bij deze proficiat ! het is ongetwijfeld ook een goed scherm !

Klopt en dank je.

LG stond vanaf het begin af aan bovenaan mijn lijstje. Ik heb juist gewacht op de reviews van de pro's maar op een gegeven moment laat je je ook leiden door de allerkleinste verschillen die niet van belang zijn (voor mij persoonlijk). Ik wil graag 60" en had eigenlijk in m'n hoofd de downgrade gemaakt naar 50" terwijl ik dit eigenlijk niet wilde. Laten we het zo zeggen, Nooff heeft me weer wakker geschud en uit de allerkleinste, voor mij niet van belang zijnde, details gehaald. Ik ben nu op voorhand al blij met m'n keuze. Thanks Nooff  :D

Nooff

Citaat van: Davey op april 13, 2010, 13:20:07
Klopt en dank je.

LG stond vanaf het begin af aan bovenaan mijn lijstje. Ik heb juist gewacht op de reviews van de pro's maar op een gegeven moment laat je je ook leiden door de allerkleinste verschillen die niet van belang zijn (voor mij persoonlijk). Ik wil graag 60" en had eigenlijk in m'n hoofd de downgrade gemaakt naar 50" terwijl ik dit eigenlijk niet wilde. Laten we het zo zeggen, Nooff heeft me weer wakker geschud en uit de allerkleinste, voor mij niet van belang zijnde, details gehaald. Ik ben nu op voorhand al blij met m'n keuze. Thanks Nooff  :D
Geen probleem hoor, ik weet dat de markt steeds meer doodgegooid wordt door leuke logo's en fantastische reviews. Ik vind het verschil tussen de LG en Panasonic TE miniem om de extra 750 euro voor de G20 neer te leggen (550 vs G20). We hebben het hier echt over marginale beeldverschillen. Daarbij heb ik het zelfs over de 550, de 950 zal waarschijnlijk nog wel wat sterker in zijn schoenen staan. Als je af en toe wat gamed omdat je het leuk vindt om wat anders te doen, dan zul je echt geen problemen ondervinden van de input lag. De IR is zwaar overtrokken vind ik, er is wel wat aanwezig, maar dat hebben alle plasma's nog, ook de G20. Je kunt hier keihard roepen dat het niet zo is, maar aangezien ik het menu van de G20 wel langer dan 10 minuten op het scherm heb gehad weet ik echt wel waar ik over praat. Zelfs mijn 5090 heeft het af en toe als ik een internet pagina op mn scherm tover (het HT forum bijvoorbeeld). Hoe je het ook bekijkt, beide televisies zijn mooi, alleen heeft de LG bij mij een streepje voor door het betere design en de veel betere prijs kwaliteit verhouding. Afgezien van de variatie aan meningen over een THX certificaat, je mag er van uit gaan dat je deze niet zomaar krijgt, ook niet voor het geld wat je er voor neer moet tikken. 

PS:
Klein detail misschien, maar de G20 heeft weer last van blacklevel rise, de LG niet volgens avsforum. Zou je beide apparaten dus ISF calibreren, dan zal de LG na zo'n 375 uur een mooier plaatje geven, althans dat zeggen de mensen op avsforum.

skank1

Citaat van: Nooff op april 13, 2010, 13:30:01
Geen probleem hoor, ik weet dat de markt steeds meer doodgegooid wordt door leuke logo's en fantastische reviews. Ik vind het verschil tussen de LG en Panasonic TE miniem om de extra 750 euro voor de G20 neer te leggen (550 vs G20). We hebben het hier echt over marginale beeldverschillen. Daarbij heb ik het zelfs over de 550, de 950 zal waarschijnlijk nog wel wat sterker in zijn schoenen staan. Als je af en toe wat gamed omdat je het leuk vindt om wat anders te doen, dan zul je echt geen problemen ondervinden van de input lag. De IR is zwaar overtrokken vind ik, er is wel wat aanwezig, maar dat hebben alle plasma's nog, ook de G20. Je kunt hier keihard roepen dat het niet zo is, maar aangezien ik het menu van de G20 wel langer dan 10 minuten op het scherm heb gehad weet ik echt wel waar ik over praat. Zelfs mijn 5090 heeft het af en toe als ik een internet pagina op mn scherm tover (het HT forum bijvoorbeeld). Hoe je het ook bekijkt, beide televisies zijn mooi, alleen heeft de LG bij mij een streepje voor door het betere design en de veel betere prijs kwaliteit verhouding. Afgezien van de variatie aan meningen over een THX certificaat, je mag er van uit gaan dat je deze niet zomaar krijgt, ook niet voor het geld wat je er voor neer moet tikken. 

PS:
Klein detail misschien, maar de G20 heeft weer last van blacklevel rise, de LG niet volgens avsforum. Zou je beide apparaten dus ISF calibreren, dan zal de LG na zo'n 375 uur een mooier plaatje geven, althans dat zeggen de mensen op avsforum.

ook klein detail, blijkbaar hebben enkel de usmodellen problemen en tot op heden geen enkel europees model ;)
de risse v panasonic mag nog stijgen, dan nog komt hij op het niveau vd lg, en niet omgekeerd ;)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii