Marantz/Klipsch en Naim/Harbeth

Gestart door KlipschHT, december 31, 2009, 18:34:11

Vorige topic - Volgende topic

KlipschHT

Jij zegt het.... :D

...soms denk ik ook nog wel eens om de vertigo actief aan te sturen....wie weet gaat dat ook nog wel eens gebeuren in de toekomst.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Leeuwarden

Wat is dat toch dat iedereen aktief wil... Soort van versterkergeilheid ofzo... Als ik daarin een tip zou mogen geven dan denk ik dat je meer in kwaliteit wint door je bestaande versterker te upgraden dan tig versterkers er bij te kopen en je hele filterproces overnieuw te doen. Ik neem aan dat je ook dsp wil toepassen en als je dan kwalitatief iets goeds wil hebben gaan de prijzen logaritmisch omhoog. Je merkt dat ik weinig vertrouwen heb in aktief en dsp.  8)

KlipschHT

Klopt wel wat je zegt, als je het goed wil doen ben je behoorlijk veel geld kwijt. Actief of passief ze hebben beide hun voordelen, ik denk er wel eens over na om het om te bouwen naar een actief systeem maar daar blijft het ook bij  :D , van de prijzen van groundsound of deqx wordt je niet vrolijk. Bovendien nog meer apparaten erbij...

Eerlijk gezegd denk ik ook dat het zo blijft zoals het nu is.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Leeuwarden

Ik heb het geprobeerd met MiniDSP. Drie-weg actief. Omdat ik niet alles in 1 kast wilde bouwen had ik dus 6 UCD monoblokjes, de MiniDSP in een apart kastje, een voorversterker, een DAC en een Mac mini om aan te zetten. Dat waren dus 10 knopjes om in te drukken en ook weer 10 om het uit te zetten. Niet gebruikersvriendelijk. Uiteindelijk alles de deur uit en weer passie met als gevolg dat ik gelukkig ben  ;D

KlipschHT

Kan ik me heel goed voorstellen, met wat voor een versterking, bron en weergevers draai je nu dan? Of heb je echt alles de deur uitgedaan?

Leeuwarden

Draaitafel: Rega P5 met Sumiko Bluepoint3 element
Phono pre: Phonoclone 3 (http://phonoclone.com/diy-pho4.html)
Pre: Relaixed II
Eindversterking: Holton Precision Audio NXV500r2 (2x, ik kan bi-ampen als ik dat zou willen maar na de komst van een vloerkleed is die behoefte gereduceerd)
DAC: Bufallo IIISE met Cronus clock upgrade (momenteel in reparatie  :-[ )
MacMini met Audirvana
Speakers: Troels Gravesen Jenzen NEXT, NEXT-4 in aanbouw.

De MacMini staat hoog op de verlanglijst om vervangen te worden door iets wat het niveau van mijn Rega haalt.

KlipschHT

Mooie setup! Troels heeft mooie speakers, op zich is de Mac mini als bron niet verkeerd toch? Heb hem al eens gehoord bij richi op mijn mdac, klonk niet verkeerd.

Ik ben zelf nogal enthousiast geworden over daphile , geïnstalleerd op een simpel pc-tje met teradak voeding. Wil nog wel eens een vergelijk doen met een Windows pc aangesloten op de teradak voeding.

Leeuwarden

Ik vind, maar dat is persoonlijk, het bedieningsgemak van een headless MacMini niet super. Echtgenote raakt het niet aan. Op dit moment klinkt mijn Rega eigenlijk beter als mijn MM en dat zou ik graag gelijk trekken. Of beter natuurlijk. Dan komt een Auralic Aries in beeld. Bedieningsgemak is dan in ieder geval beter.

KlipschHT

In de keuken staat nu een sonos play 1, wat een leuk ding is dat toch. Als achtergrond muziekje prima te doen, ook is de bediening super. Als je aan het eind van de dag de radio stream stop zet, en de volgende dag weer op de play toets drukt dan speelt hij lekker verder. Makkelijker kan het niet!

KlipschHT

Mdac2 wordt fdac in een full size kast, een nieuwe behuizing dus. Op het pinkfishmediaforum zijn de eerste foto's verschenen.  Het was eerst de bedoeling om een nieuwe dac in de bestaande mdac behuizing te zetten, maar dat gaat dus niet gebeuren. Er zal hopelijk begin volgend jaar een nieuwe fdac komen, de mdac kan dan verkocht worden.

Gosh - reality is I have much to do on the analogue PCB - I've pulled apart the original "MDAC2" style Analogue board - redesigned one channel, but still much more to do.

Once its completed then I can release the connector arrangement for the Analogue side - the design of the digital board will realistically not be started until after Christmas.

By the end of this year I'd like to start the analogue PCB production and the chassis - at least the prototype chassis. The Detox PCB was reasonably quick to design (so much easier then working on the FDAC analogue PCB) - I expect the same with the FDAC digital PCB.

The Analogue PCB is really the heart of the FDAC and the most complex - so once this is completed - the remaining Digital / PSU / Front panel PCB's are a "forgone conclusions", the PSU and Front panel are simple affairs.

The Detox is a USB signal cleaner - its function is to remove unwanted packet phase noise and RF from the USB signal. With the MDAC / FDAC its also insures the USB data is synchronised to the audio conversion clock to reduce "wondering" Spurious components.

The Detox also has an galvanic isolated USB1.1 output for MDAC owners, and a Decorrelation mode that breakups electrical interface spurie by burying them under noise - I'm interested in the sonic effects (if any) of the Decorrelation mode.

My experience says that the Decorrelation mode should be audible - but lets hear the results in practice...

KlipschHT

Vandaag nog een weerstand voor de middentoner van 4.7ohm vervangen door een 3.9ohm, al eerder had ik de tweeter wat zachter laten spelen, en nu de mid wat harder wat het geheel een beetje meer 'warmte' geeft. Doordat het mid nu wat harder speelt wordt je meer betrokken bij de muziek. Wel is het zo dat het laag wat minder krachtig wordt, maar op zich aardig in balans. Ik ga nu even een tijdje luisteren naar deze opstelling.

Verder viel me vandaag weer op hoe lekker het eigenlijk klinkt, doordat ik een nieuw tv meubel in bestelling heb staan ben ik op zoek naar een versterker die wat beter in een tv meubel past. Ik ben een beetje aan het rondkijken voor wat anders maar het valt toch nog best tegen om iets leuks te vinden voor een acceptabel bedrag. Van de biedingen op MP wordt je ook niet vrolijk. Wellicht haal ik de versterkers wel weer uit de verkoop en pas ik het tv meubel zo aan dat alles erin past.

Mitch--

Citaat van: JeroenGRT op november  9, 2015, 21:26:12
Vandaag nog een weerstand voor de middentoner van 4.7ohm vervangen door een 3.9ohm, al eerder had ik de tweeter wat zachter laten spelen, en nu de mid wat harder wat het geheel een beetje meer 'warmte' geeft. Doordat het mid nu wat harder speelt wordt je meer betrokken bij de muziek. Wel is het zo dat het laag wat minder krachtig wordt, maar op zich aardig in balans. Ik ga nu even een tijdje luisteren naar deze opstelling.

Verder viel me vandaag weer op hoe lekker het eigenlijk klinkt, doordat ik een nieuw tv meubel in bestelling heb staan ben ik op zoek naar een versterker die wat beter in een tv meubel past. Ik ben een beetje aan het rondkijken voor wat anders maar het valt toch nog best tegen om iets leuks te vinden voor een acceptabel bedrag. Van de biedingen op MP wordt je ook niet vrolijk. Wellicht haal ik de versterkers wel weer uit de verkoop en pas ik het tv meubel zo aan dat alles erin past.

Zou ik lekker doen! Ben bang dat je anders altijd concessies moet doen, zou zonde zijn!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

dre73

Citaat van: JeroenGRT op november  9, 2015, 21:26:12

Je kan ook de 4.7 terug plaatsen en de 47uF verhogen voor wat meer warmte.
Dan laat je de overgang mid naar hoog wat meer neutraal.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

KlipschHT

Citaat van: Mitch-- op november  9, 2015, 21:39:10
Zou ik lekker doen! Ben bang dat je anders altijd concessies moet doen, zou zonde zijn!

Ik ga er eens goed over nadenken, en eventueel kijken hoe ik die grote eindversterker er toch in krijg. De achterkant zal er zeker uit moeten, maar het is te doen. De interne maten van de linker en rechterkant zijn 65 breed, 42 diep en 33 hoog. Achter het deurtje zou dan aan de rechterkant de eindversterker geplaatst kunnen worden. Afm. open vak: 13 x 49 x 48 cm , daar gaat de voorversterker niet inpassen in het middelste vak, maar dan moet de plank iets naar beneden...ook wel te doen. En dan nog een plekje verzinnen voor de dac, streamer, teradak voeding, bluray speler, tv decoder, cd speler, wii, hd, platenspeler, phono versterker....etc :D

KlipschHT

Citaat van: dre73 op november  9, 2015, 21:41:57
Je kan ook de 4.7 terug plaatsen en de 47uF verhogen voor wat meer warmte.
Dan laat je de overgang mid naar hoog wat meer neutraal.

Bedankt voor het meedenken, wellicht nog een keer uit te proberen. Voorlopig eerst maar weer even zo spelen.

Xander32

Inderdaad gewoon het meubel verbouwen. Heb dat hier ook gedaan (achterwand eruit, plank verzet).
Wanneer het meubel weer op zijn plaats staat met de deurtjes dicht, zie je er niets van maar heeft wel alle aparatuur een mooi plekje gekregen.

Citaat van: JeroenGRT op november  9, 2015, 22:06:25
Ik ga er eens goed over nadenken, en eventueel kijken hoe ik die grote eindversterker er toch in krijg. De achterkant zal er zeker uit moeten, maar het is te doen. De interne maten van de linker en rechterkant zijn 65 breed, 42 diep en 33 hoog. Achter het deurtje zou dan aan de rechterkant de eindversterker geplaatst kunnen worden. Afm. open vak: 13 x 49 x 48 cm , daar gaat de voorversterker niet inpassen in het middelste vak, maar dan moet de plank iets naar beneden...ook wel te doen. En dan nog een plekje verzinnen voor de dac, streamer, teradak voeding, bluray speler, tv decoder, cd speler, wii, hd, platenspeler, phono versterker....etc :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

KlipschHT

Voorversterker, eindversterker, streamer, teradak, mdac en kabels verkocht....morgen totaal wat anders ophalen. Was er ook wel een beetje klaar mee zoveel kastjes en kabels en ik denk dat ik met de superuniti toch nog een mooier eindresultaat kan behalen.

Klonk in ieder geval erg mooi op een stel harbeth monitor 30.1, ben benieuwd!

Former member 78

Das heel wat anders, ben benieuwd!
Veel plezier alvast :)

Mitch--

Nice! Een all in one was mijn beste aankoop ooit!:) enjoy!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

screw

Mooie aankoop daar ga je van genieten!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Jumping Jack

Citaat van: JeroenGRT op november 26, 2015, 08:12:59
Voorversterker, eindversterker, streamer, teradak, mdac en kabels verkocht....morgen totaal wat anders ophalen. Was er ook wel een beetje klaar mee zoveel kastjes en kabels en ik denk dat ik met de superuniti toch nog een mooier eindresultaat kan behalen.

Top! Ik heb daar ook veel plezier aan beleefd. Met de laatste software speelt ie ook DSD, Tidal en Spotify connect. Wat kun je nog meer wensen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Hopelijk is het geen downgrade, hoor het wel
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

R

Citaat van: JeroenGRT op november 26, 2015, 08:12:59

De eenvoud in het aantal componenten en kabels geeft in ieder geval veel rust, als het goed klinkt. Enige wat ik nog wel eens zou willen is een bak erbij. Prachtige naim verder, dat gaat zeker goedkomen!

KlipschHT

We zullen zien/horen, ben erg benieuwd! Mijn verwachting is dat de bron nu van een hoger niveau is dat het algehele beeld nu meer natuurlijker gaat klinken. De Naim zal wellicht niet het krachtige laag hebben van de Usher versterker, daar zal ik wat op moeten inleveren denk ik. Maar dankzij de 2 subwoofers die aangestuurd worden door de Hypex DS4.0 gaat het vast goed komen. Ben er eerlijk gezegd niet zo bang voor, het geeft in ieder geval ook wat meer rust 1 kast met minder kabels.

Xander32

Een verrassende stap. Wel begrijpelijk; zelf was ik mij aan het oriënteren om de SBT te voorzien van een andere voeding en dac, maar al die kastjes en kabels; nee : :nowink:.

De keuze die jij hebt gemaakt spreekt mij wel aan; een mooie, compacte installatie, bestaande uit hoogwaardige compnenten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10