Marantz/Klipsch en Naim/Harbeth

Gestart door KlipschHT, december 31, 2009, 18:34:11

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Ik weet van wie de pass labs die bij Karel staat geweest is, een forum member. Is er altijd zuinig op geweest en heeft 'm ingeruild voor een cat versterker.

Kwestie uitproberen een pass labs of een extra belles 150a.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

KlipschHT

Tjonge wat speelt die hat voorversterker lekker! Zo'n mooie vv heb ik hier nog niet eerder gehad.
De vifa/scan speak monitor die ik gekocht had via marktplaats was een vergissing, die heb ik snel weer verkocht. Die klonken niet best.

Ik heb mijn John van Gent verzilverd geruild tegen een John van Gent zilver/goud. Die laatste vind ik beduidend beter klinken, zitten ook mooie wbt pluggen op ipv de imitatie furutech pluggen. Ik heb hem nu tussen de DAC en vv zitten.

Nog steeds erg tevreden over de audiolab M-DAC + sbtouch en botw voeding !
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

1198

Wist niet dat je wat nieuws had maar mooi dat het lekker klinkt. De Belles nog kunnen verkopen? Of heb je die kunnen inruilen?
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

KlipschHT

Ik heb de Belles VT-01 al een tijdje in de verkoop, waarschijnlijk ga ik hem inruilen samen met de Belles 150A Reference voor een andere eindversterker. Ik wil nog eens de Usher R1.5 beluisteren, 2 van zulke eindversterkers lijkt me wel wat  :D .
Maar een nieuwe Audionet AMP 1 V2 lijkt me ook wel wat, die heb ik al gehoord...en dat is echt een mooie eindversterker. Alleen die prijs :(

Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Former member 78

De R1.5 is een erg mooie eindbak!
Heeft geen moeite met lastige speakers.

Nadeel is wel, dat die altijd dik 50watt stroom pakt, al staat die uit.
Maar dat vergeet je weer snel als je 'm hoort ;D

frank2

Ik heb van ArjanR1 gehoord dat de Usher eindbak (heb 'm ook even hier thuis gehad) enorm veel stroom gebruikt ook als hij in standby staat.

Ik persoonlijk vind  hem een stuk donkerder klinken en met minder detail dan de Belles 150 of 350.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Citaat van: frank2 op oktober 14, 2012, 09:11:41
Ik heb van ArjanR1 gehoord dat de Usher eindbak (heb 'm ook even hier thuis gehad) enorm veel stroom gebruikt ook als hij in standby staat.

Ik persoonlijk vind  hem een stuk donkerder klinken en met minder detail dan de Belles 150 of 350.

Is niet donker, maar voller dan de Belles.
De Belles is in jouw set wat kil en dun, vergeleken de R1.5 zoals we beide gehoord hebben toen :)

KlipschHT

Word toch even thuis beluisteren dan, de Audionet heb ik samen met de hat al gehoord en dat klonk super. Ook veel detail en zeer krachtig. Maar de usher is qua prijs wel erg interessant , nadeel is inderdaad wel het stroomverbruik, vooral als je er 2 hebt :)

Former member 78

Twee heb je er echt niet nodig, al staat het wel erg stoer :D
Vind ze persoonlijk erg mooi, maar daar denken de meeste mensen anders over ;)

Op papier geeft die 2x150 watt op 8Ohm, maar ze zijn vaak gemeten boven de 180watt @ 8Ohm.
Je krijgt er een meet rapportje bij van de amp. Zijn stabiel tot makkelijk 1Ohm.

De Audionet eindbakken vind ik qua uiterlijk echt niet om aan te zien. Maar qua controle bijna niet te
verslaan! ''Achterlijk'' hoge dempingsfactor, en erg muziekaal. Ook twee uitersten eigenlijk. De Usher is een
amp met een warm sausje, en de Audionet wat neutraler.

Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

MarkD

Vandaag even kort de nieuwe voorversterker in de set geluisterd bij Jeroen. Hats off, dat klonk erg lekker! :music: Erg muzikaal, zeker in combinatie met de leen-Majik DS.  ;)
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|REL Gibraltar G1

KlipschHT

Bedankt Mark, ik hoorde al wel dat de linn het erg lekker deed. Zo is een DAC eigenlijk overbodig geworden, als de linn via de audiolab speelt dan klinkt het zeker anders. Kan iets schreeuwerige overkomen, de linn is via analoog wat rustiger. Ik ga lekker verder luisteren :)

Xander32

... je verslijt behoorlijk wat componenten in no time ... maar met W&W in de nabijheid zou ik mij ook niet kunnen bedwingen ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

KlipschHT

Ja ik vind het erg leuk om eens te wisselen van componenten, zo doe je ook ervaring op. Mijn speakers heb ik al wel een aantal jaar, al dan niet in een iets andere vorm  :D

KlipschHT

Ik heb een tijdje de Linn Majik DS op bezoek gehad, zo kon ik mooi eens vergelijken met de logitech sbtouch + botw voeding. Ik heb de linn op de audiolab m-dac aangesloten gehad, en ook analoog op de H.A.T. Buizenvoorversterker.

Tja de Linn analoog aangesloten klonk erg relaxed, een mooie natuurlijke klank. Als ik terug schakelde naar de linn aangesloten op de m-dac dan hoorde ik meer detail. Het verschil met de logitech sbtouch en linn aangesloten op de m-dac vond ik niet erg groot. In ieder geval vind ik het verschil dermate klein dat het voor mij niet interessant is om te upgraden. Ik vind de sbtouch ook prettiger in gebruik, en het werkt gewoon prima met de ipad. Met de linn kon ik via kinsky en andere apps geen nummers toevoegen, via de laptop ging dit wel prima.

MarkD

Grappig is dat ik dat toen toch net wat anders heb ervaren. ;)

De Majik DS analoog speelde heerlijk vloeiend, muzikaal, vrij van digititis. De muzikale boodschap kwam zeer goed over, met kippenvel tot gevolg (zelfs bij Norah Jones, die ik eigenlijk veel te braaf vindt en bovendien al veel te vaak heb gehoord). De nieuwe voorversterker speelde daar ook een grote rol in. Een forse stap voorwaarts!

Met de Majik DS digitaal op de dac speelde het nog steeds wel goed, maar zat ik veel meer technisch te luisteren. Misschien meer details, maar een beetje gekunsteld. Net of je op een TV er te veel contrast en sharpness bij indraait. Het oogt wel scherper, maar eigenlijk is het onnatuurlijk. Daarom had ik er ook veel minder gevoel bij. Ik zou deze dac dus nooit achter een Majik DS hangen.

Verschil tussen SBT en Majik DS digitaal heb ik niet meer kunnen beluisteren vanwege het korte tijdsbestek.
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|REL Gibraltar G1

KlipschHT

Nou ik ben het wel deels met je eens hoor, de Linn speelde analoog lekker vloeiend en muzikaal (lekker sausje?). Maar ik vond het toch ook wel rustig en minder detailrijk t.o.v. digitaal aangesloten op de Audiolab M-DAC. Het verschil tussen de SBtouch en Linn digitaal aangesloten op de Audiolab M-DAC vond ik niet erg groot, ik hoorde namelijk weinig tot geen verschil. Daarom zou ik de Linn ook nooit achter een M-DAC doen aangezien er goedkopere alternatieven zijn.

We hebben toen ook nog geluisterd met de Apogee Wide Eye en Stereovox XV2 digitale kabel, de Wireworld Starlight 5 die er nu aan hangt vind ik net wat mooier klinken. De scherpe randjes zijn er een beetje af, en klinkt net wat ronder.

Met de Audiolab kun je nog een beetje experimenteren met de filter instellingen, dit klinkt zeker anders. Ach het blijft toch ook vooral een smaakkwestie, maar voorlopig ben ik dik tevreden met de Audiolab M-DAC en Squeezebox + BOTW voeding  ;)

MarkD

De digitale kabel maakt zeker nog verschil. Blijft inderdaad ook een kwestie van smaak. Nu de Akurate DS nog eens proberen. ;)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op november  4, 2012, 21:44:45
Nou ik ben het wel deels met je eens hoor, de Linn speelde analoog lekker vloeiend en muzikaal (lekker sausje?). Maar ik vond het toch ook wel rustig en minder detailrijk t.o.v. digitaal aangesloten op de Audiolab M-DAC. Het verschil tussen de SBtouch en Linn digitaal aangesloten op de Audiolab M-DAC vond ik niet erg groot, ik hoorde namelijk weinig tot geen verschil. Daarom zou ik de Linn ook nooit achter een M-DAC doen aangezien er goedkopere alternatieven zijn.

We hebben toen ook nog geluisterd met de Apogee Wide Eye en Stereovox XV2 digitale kabel, de Wireworld Starlight 5 die er nu aan hangt vind ik net wat mooier klinken. De scherpe randjes zijn er een beetje af, en klinkt net wat ronder.

Met de Audiolab kun je nog een beetje experimenteren met de filter instellingen, dit klinkt zeker anders. Ach het blijft toch ook vooral een smaakkwestie, maar voorlopig ben ik dik tevreden met de Audiolab M-DAC en Squeezebox + BOTW voeding  ;)
... is die BOTW voeding de moeite waard dan? Wat heeft die gebracht t.o.v. de orginele voeding?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

KlipschHT

Ik heb de Touch met de standaard voeding eigenlijk nooit vergeleken , dus ik kan je er weinig over vertellen. Ik heb de Touch gekocht met deze voeding.

Als muziek uw passie is en u wilt dat de muziek net zo mooi klinkt als de oorspronkelijke geluidsopname, dan zult u uw basale stekker adapter (wall wart adapter) moeten vervangen voor een hoogwaardige lineaire gestabiliseerde voeding. Met een lineaire gestabiliseerde voeding klinkt uw muziek: natuurlijker, dynamischer, met strakkere en lagere bassen, perfect klinkende stemmen & instrumenten en zal de achtergrondruis geheel zijn verdwenen.

http://www.wifimedia.eu/catalog/squeezeupgradelineairevoedingvoordesqueezeboxtouch5v-p-2532.html

KlipschHT

Donderdagavond bij erik s enkele meters hifi tuning netkabel opgehaald, deze is gisteren getrokken in onze nieuwbouwwoning. Bij erik s ook nog een paar leuke speakers gezien, een paar wilson audio's en een stel zelfbouwluidsprekers met in ieder geval 1 paar seas excel units.

Xander32

Goed bezig. Je gaat dus een dedicated audio stroomgroep aanleggen?

frank2

flink inspelen, dat wel maar een goede gedefinieerde open kabel.

CZ79

Nette kabel, wat voor zekering ga je gebruiken?
Versterking/bron: Simaudio Moon ACE
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Melodika

KlipschHT

Ja er komen 2 aparte audio groepen, de kabel ligt er in ieder geval en is aangesloten in de meterkast.
Verder heb ik me er in ieder geval nog niet in verdiept, geen idee welke type zekering aan te raden is?
Ik zat eerst te twijfelen tussen belden, lapp of deze hifi tuning kabel. Die laatste schijnt dan toch wel iets mooier te zijn, nu nog een mooi stekkerblok eraan.

Als alles meezit dan zitten we eind van het jaar in onze nieuwe woning!
Ik hoop volgende week ook meer te weten over een eventuele ruil van de belles vt01 met magnepan speakers.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B