Spijkie stereo set -> verdeeldoos met iets

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

morca

Citaat van: frank2 op september  4, 2026, 10:52:27Hoewel ik geen switch  gebruik,  mijn lan kabel komt rechtstreeks  vanaf mijn modem.  Heb in het verleden  wel verschil  gehoord tussen kabel en wifi, de laatste was destijds schoner helderder dan bekabeld.  Mijn  aries s1 heeft geen wifi dus is nu bekabeld. De verschillen zijn echter niet groot. Dit us wat ik bij mijn set opmerkte destijds met de aries g 2.1
Heb je wel eens een lineaire voeding op je router getest?

RCD

Citaat van: Spijkie op september  4, 2026, 10:14:40Ik heb een enkele LAN wcd
Als je de oude kabel er uit trekt en daarna 2 kabels tegelijk er in trekt ben je geholpen.
Dan heb je 2 netwerkaansluitingen kost weinig.
En ja dat past, heb ik overal in huis.
1 voor audio en een voor de rest met eventueel een switch.

Rob

Spijkie

Citaat van: frank2 op september  4, 2026, 16:01:28Glasvezel modem

Dat zou ik eigenlijk ook wel willen. Maar dat schijnt niet te kunnen bij odido , dus eerst een kastje glasvezel dan van dat kastje met ethernet naar het modem
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

jazzy

Citaat van: frank2 op september  4, 2026, 16:01:28Glasvezel modem
Is ook geen modem omdat er niet gemoduleerd (mo-) en gedemoduleerd (dem) wordt, dat zijn termen uit de analoge tijd. Kun je verder negeren want is gewoon spreektaal, ik was aan het mieren...ken. ;)
HT: JVC N5 - Arcam AVR 390 - Teufel M800 FCR - Quad L-series 12" sub - WS Spalluto 120" 16:9
Woonkamer: Sony KD-65XF9005 - Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

Spijkie

Citaat van: morca op september  4, 2026, 16:04:25Heb je wel eens een lineaire voeding op je router getest?

Ik niet , wel eens over nagedacht om zo'n ifi power erop te zetten.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: RCD op september  4, 2026, 16:09:43Als je de oude kabel er uit trekt en daarna 2 kabels tegelijk er in trekt ben je geholpen.
Dan heb je 2 netwerkaansluitingen kost weinig.
En ja dat past, heb ik overal in huis.
1 voor audio en een voor de rest met eventueel een switch.

Rob

Dat zou kunnen maar er lopen al 2 door dezelfde buis ernaast volgens mij.

RCD

vergeerr72

Citaat van: jazzy op september  4, 2026, 15:52:43Je modem (wat trouwens geen modem is, tenzij je nog op ADSL zit) heeft ook een switch ingebouwd. ;)
Meestal een router toch en geen switch?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen

Spijkie

Citaat van: RCD op september  4, 2026, 18:07:07?

Die blauwe is de nieuwe kabel , bovenin de meterkast splitsen de drie kabels weer en gaan ze ieder in hun eigen buis.

Spijkie

Het zou zomaar kunnen dat er volgende mijn audioquest powerquest 2 te koop komt.

SpaceJS

Citaat van: vergeerr72 op september  5, 2026, 01:21:37Meestal een router toch en geen switch?

beide eigenlijk, meestal een vierpoorts switch en in het modem zit dan ook de router.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

SpaceJS

Citaat van: Spijkie op september  5, 2026, 08:37:08Het zou zomaar kunnen dat er volgende mijn audioquest powerquest 2 te koop komt.

mag ik vragen waarom?
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Spijkie

Citaat van: SpaceJS op september  5, 2026, 11:24:06mag ik vragen waarom?

Uiteraard, volgende week leen ik een ander blok die ik wel op m'n Audiogroep wil aansluiten waar de T+A en de switch dan gezamenlijk op komt. Mocht dat bevallen dan kan de powerquest eruit.

SpaceJS

Citaat van: Spijkie op september  5, 2026, 11:27:11Uiteraard, volgende week leen ik een ander blok die ik wel op m'n Audiogroep wil aansluiten waar de T+A en de switch dan gezamenlijk op komt. Mocht dat bevallen dan kan de powerquest eruit.

laat maar weten, ik heb misschien wel interesse.

RCD

Het gaat om de kabel die bij je set uitkomt.
Als daar maar een netwerk kabel inzit kun je er twee in laten trekken en er zijn ook dubbele netwerkaansluit dozen of alleen een plaatje.

Rob

Spijkie

Citaat van: RCD op september  5, 2026, 14:03:31Het gaat om de kabel die bij je set uitkomt.
Als daar maar een netwerk kabel inzit kun je er twee in laten trekken en er zijn ook dubbele netwerkaansluit dozen of alleen een plaatje.

Rob

Die blauwe komt uiteindelijk in de lan wcd uit waar mijn switch op zit maar hoogstwaarschijnlijk blijft de switch wel.

Spijkie

Citaat van: SpaceJS op september  5, 2026, 11:30:43laat maar weten, ik heb misschien wel interesse.

Ik stuur een pm zodra het zeker wordt

RCD

Citaat van: Spijkie op september  5, 2026, 15:42:47Die blauwe komt uiteindelijk in de lan wcd uit waar mijn switch op zit maar hoogstwaarschijnlijk blijft de switch wel.
Daar kun je dan toch een kabel bij trekken!!!

Spijkie

Citaat van: RCD op september  5, 2026, 17:06:35Daar kun je dan toch een kabel bij trekken!!!

Precies , er is ook geen probleem   :colgate:

Spijkie

Mooi bericht gehad dat eindelijk de bank weer komt op donderdag of vrijdag. Ook wat nieuws opgehaald om morgen te testen. Uiteraard pen ik hier het een en ander daarover neer.

Richi

Heel benieuwd wat dat nog gaat doen met de klank als de bank weer compleet is.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini i7 GentooPlayer Roon Server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

AudioEnZo

Spijkie

Het gaat zeker iets doen, ik ervaar al een verschil in luisteren met de speakers wat naar voren en het plissé voor de helft dicht.

Spijkie

Nou daar is ie dan, de Axxess Powerdistributor SE zoals ie voluit heet. Het lijken zo wel 2 mono blokken maar dat zijn t niet 1 is de switch en de ander de verdeeldoos met iets. Dat met iets mag geen conditioner heten of filter , ik houd t maar op ruisonderdrukking.

Dit is wel heel gaaf wat t doet bij mij, ben behoorlijk onder de indruk . Normaal zet ik dingen neer als je hoort dit beter en dat klinkt "echter" en dit is strakker etc etc. Maar dat is niet waarmee dit ding bij mij opvalt. Hij brengt een bak rust das niet normaal meer. Ik herken het vanonder atlas kabels dat die ook een soort rust met zich mee brengen waardoor het klinkt alsof de muziek vertraagd ( kan het niet anders omschrijven). Je krijgt meer de tijd om alles goed te beluisteren.

Dit is een atlas kabel in het kwadraat OF hij versterkt de kwaliteit van de atlas kabels, dat kan natuurlijk heel goed.

Ik heb zojuist 2 uur achtereen geluisterd zonder de behoefte te hebben om naar een ander nummer te gaan. Niet dat ik dit hiervoor wel veel had maar hier gewoon totaal niet. Het luistert heerlijk weg en verveelt niet omdat je zoveel meer hoort in de opname.

Ik denk dat het een blijvertje is. Nu nog ff kijken hoe ik het een en ander ga organiseren.

Plaatje