Oppo BDP83

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 16, 2009, 20:25:13

Vorige topic - Volgende topic

marconist

Niet nodig, doet ie zelf.   ;)

bigbro

Wil je zeggen dat wanneer je dvdupconversion op 24hz output zet hij dit alleen doet voor NTSC en dat hij PAL op 60hz blijft uitsturen?

marconist

PAL is 50Hz.  Ik geloof dat alleen Brazilië (lokaal) PAL bij 60 Hz uitzendt.

Ja, dus.
De Oppo (en voor zover ik weet geen enkel consumentenapparaat) kan PAL 50 Hz omzetten naar 48 Hz of zo. Is ook niet nodig voor die paar procent en áls er noodzaak is, dat betreft dat de audio bij b.v. klassieke concerten. Maar zelfs Herbert von Karajan maalde daar niet om.  ;)

Leuk artikel over de problemen (en oplossingen dienaangaand) hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine

bigbro

Madhouse

Iemand een idee of de Oppo BDP83 End of Life is? Bij livingcinema staat deze namelijk end of life. Bij JvB staat hij overigens nog wel leverbaar. Is er een opvolger onderweg of moeten we straks de SE kopen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

Citaat van: Madhouse op september 16, 2010, 12:37:04
Iemand een idee of de Oppo BDP83 End of Life is? Bij livingcinema staat deze namelijk end of life. Bij JvB staat hij overigens nog wel leverbaar. Is er een opvolger onderweg of moeten we straks de SE kopen?

De versie met RS232 hebben ze nog wel gewoon er bij staan. Dat is normaal gesproken een aparte optie. Lijkt me dus meer een geval van dat LivingCinema niet de verschillende versies wil inkopen en enkel nog maar de uitgebreide versie met RS232 poort aanbiedt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Citaat van: fugazi_2009 op september 16, 2010, 14:00:38
De versie met RS232 hebben ze nog wel gewoon er bij staan. Dat is normaal gesproken een aparte optie. Lijkt me dus meer een geval van dat LivingCinema niet de verschillende versies wil inkopen en enkel nog maar de uitgebreide versie met RS232 poort aanbiedt.

Klinkt idd wel logisch. Alleen is het wel zonde om voor die RS232 poort te betalen als je het toch niet gebruikt.

Wil ooit nog wel aan de Oppo, maar dan toch waarschijnlijk de standaard versie....

LittleNinja

Wellicht wordt de RS232 optie een standaard item? De SE heeft hem ook standaard.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

riwi

Citaat van: Madhouse op september 16, 2010, 14:08:35
Klinkt idd wel logisch. Alleen is het wel zonde om voor die RS232 poort te betalen als je het toch niet gebruikt.

Wil ooit nog wel aan de Oppo, maar dan toch waarschijnlijk de standaard versie....

Dan kunnen we misschien een dealtje maken. Ik heb een standaard Oppo en zou wel de rs232 poort willen hebben. Kost alleen een paar (veel) centen om een rs232 later in te laten bouwen.

Madhouse

Citaat van: riwi op september 16, 2010, 16:58:53
Dan kunnen we misschien een dealtje maken. Ik heb een standaard Oppo en zou wel de rs232 poort willen hebben. Kost alleen een paar (veel) centen om een rs232 later in te laten bouwen.

Nu nog geen centjes voor  :blush:

LittleNinja

Het enige wat ik begrepen heb, is dat het om onderdelen gaat. De machines zijn momenteel slecht te leveren. Er is nog geen duidelijkheid over de levertijdrn of wanneer het opgelost zal zijn. De leveranciers teren dus waarschijnlijk op voorraden.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

ersy

Hallo allemaal!

Weer terug na een stilteperiode, die ik overigens goed heb gebruikt want sinds vanmiddag staan er een OPPO 83 SE en een DENON 4310 in mijn rack. Heb uiteindelijk toch voor de SE gekozen omdat ik voor SACD wil kunnen kiezen tussen analoog en digitaal. De OPPO is dus op beide manieren verbonden met de DENON en die weer met de flatscreen. Door wat verschillende adviezen (1080i versus 480i) twijfel ik nu over de keuze voor "Select the best Output Resolution" (pag. 20 OPPO-manual). Daar vind ik het stukje over de "native resolution" nogal verwarrend en bovendien wordt pas hier (wat lager) voor het eerst de term "external video processor" gebruikt. Ik denk dat mijn DENON dat wel is.
In dat geval zou een keuze voor "Source Direct" misschien aangewezen zijn!?

Graag jullie ervaringen/advies.

bigbro

Madhouse

Hopen dat de komst van de 93 de prijs van de 83 wat doet zakken. Ik vind de 93 er persoonlijk niet zo mooi uit zien als de 83 en ik denk ook niet dat ik alle features van de 93 zou gaan gebruiken.

haythijs

Citaat van: ersy op september 24, 2010, 00:44:13
Hallo allemaal!

Weer terug na een stilteperiode, die ik overigens goed heb gebruikt want sinds vanmiddag staan er een OPPO 83 SE en een DENON 4310 in mijn rack. Heb uiteindelijk toch voor de SE gekozen omdat ik voor SACD wil kunnen kiezen tussen analoog en digitaal. De OPPO is dus op beide manieren verbonden met de DENON en die weer met de flatscreen. Door wat verschillende adviezen (1080i versus 480i) twijfel ik nu over de keuze voor "Select the best Output Resolution" (pag. 20 OPPO-manual). Daar vind ik het stukje over de "native resolution" nogal verwarrend en bovendien wordt pas hier (wat lager) voor het eerst de term "external video processor" gebruikt. Ik denk dat mijn DENON dat wel is.
In dat geval zou een keuze voor "Source Direct" misschien aangewezen zijn!?

Graag jullie ervaringen/advies.

Als je de speler op source direct zet, dan geeft hij het signaal onbewerkt door. Stel dus dat je een dvd bekijkt, dan geeft de speler het signaal op 576i door. Met een Blu Ray stuurt hij het dan op bijv 1080p uit, als dit althans zo op de schijf staat.
De videochip in de speler wordt dan min of meeromzeild, ook de door jou ingestelde parameters als bijv scherpte, contrast of kleuren in de speler. De speler 'bewerkt' het beeld dus niet en stuurt dit dan 1 op 1 door naar je Denon.
Dit signaal komt dan in de Denon aan en deze bewerkt het signaal dan al naar gelang hoe jij dit op de Denon hebt ingesteld mbt resolutie, kleur contrast etc. De Denon is dan dus de beeldprocessor zoals je opmerkt en de Oppo eigenlijk niks meer dan transport. 
Ik zou je aanraden gewoon wat te spelen ermee en te switchen om zo te kijken welke van de 2 het mooiste beeld geeft in jouw ogen.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

bigbro

Onderstaande heeft uitsluitend betrekking op de stereoweergave:

Dit weekend bij mijn zwager geweest. Hij heeft de standaard Oppo. Ik had mijn SE variant meegenomen. Na 10 seconden bleek de SE volgens verwachtingen de betere audiokwaliteiten te bezitten. Mijn zwager bezit hiernaast nog een Rega CD speler. Hij was van plan om ook de SE versie aan te schaffen. Daarop heb ik hem voorgesteld eerst eens te proberen een Cambride DAC eraan te hangen. Deze kost slechts 399 euro. Zo gezegd zo gedaan. Voor ons bleek dat de standaard Oppo gebruikt als loopwerk en dus het digitale stereosignaal naar de losse DAC een grote opwaardering. Hiermee wordt het niveau bereikt van de Oppo SE, hoewel de klankkleur enigszins anders is. Voor de mensen die ook overwegen om van de standaard Oppo over te stappen naar de SE versie is dit dus wellicht een interessant idee.

Overigens was de DAC ook voor de Rega een opwaardering. Aangezien aan de DAC 2 digitale ingangssignalen kunnen worden gehangen was hij helemaal happy.

WimB

Zul je net zien, heb ik net een 83 aangeschaft komen ze met een nieuw model.

Former member 78

Citaat van: WimB op september 27, 2010, 23:07:33
Zul je net zien, heb ik net een 83 aangeschaft komen ze met een nieuw model.

Dat heb ik ook ;)

Maar ben er erg blij mee, vind de 83 er ook stukken beter uit zien.

jaco

Citaat van: riwi op september 16, 2010, 16:58:53
Die van mij heeft ook de optionele RS-232. Wel beter dat deze nieuwe het standaard heeft.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

riwi

Citaat van: jaco op september 30, 2010, 11:56:53
Die van mij heeft ook de optionele RS-232. Wel beter dat deze nieuwe het standaard heeft.

Heb jij dan niet de SE versie? Maar de standaard met rs232. Ik zie dat die wel meer wordt geleverd de laatste maanden. Maar toen ik hem kocht was het nog een optie.
JVB kan hem na de tijd in bouwen voor 229 euro (heb ik gevraagd), vind ik echter wat te duur. Weet ook niet precies wat ik via de rs232 van de oppo zou willen opvragen om weer te geven in de pronto.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op september 30, 2010, 21:42:30
hadden jullie dit al gelezen?

http://www.blu-ray.com/news/?id=5216

Jep staat in het topic over de aankondiging van de BDP-93  ;)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kjelt

Citaat van: riwi op september 30, 2010, 21:28:57
Heb jij dan niet de SE versie? Maar de standaard met rs232. Ik zie dat die wel meer wordt geleverd de laatste maanden. Maar toen ik hem kocht was het nog een optie.
JVB kan hem na de tijd in bouwen voor 229 euro (heb ik gevraagd), vind ik echter wat te duur. Weet ook niet precies wat ik via de rs232 van de oppo zou willen opvragen om weer te geven in de pronto.
Kun je niet een standaard USB-RS232 converter gebruiken? Is er een schema van de optie (waar je hem eraan kunt prikken en welke componenten er voor nodig zijn?)

fugazi_2009

Citaat van: riwi op september 30, 2010, 21:28:57

De titel van de film? En dan kan je op de display van je pronto zetten: Now playing: <titel van de film>  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one