Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

weust

Och, het is nog een droom. En de huizenmarkt is dermate ruk dat het ook nog wel even een droom blijft.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Midcall

Citaat van: warcow op juni 26, 2012, 18:59:32
Waarom zou je compleet verschillende versterkers gaan combineren? Wordt het geluid rondom je niet echt homogeen van lijkt mij.
Omdat er voor veel mensen andere kwaliteitseisen gelden als ze stereo willen luisteren?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

warcow

Daar kan ik mij in vinden, maar zoals het werd voorgesteld combineer je de buizen met een transistorversterker voor meer(danstereo)kanaals media.
Om dezelfde reden kiezen sommige mensen er ook voor om rear dezelfde luidsprekers als de fronts te gebruiken. Dat is iets wat ik zelf in de toekomst ook nog wel zou willen.

weust

Even voor de duidelijkheid, ik had het helemaal niet over een bepaalde kwaliteit eis die ik wil nastreven.
Het leek mij gewoon een cool idee :-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Midcall

Citaat van: warcow op juni 26, 2012, 22:46:56
Daar kan ik mij in vinden, maar zoals het werd voorgesteld combineer je de buizen met een transistorversterker voor meer(danstereo)kanaals media.
Om dezelfde reden kiezen sommige mensen er ook voor om rear dezelfde luidsprekers als de fronts te gebruiken. Dat is iets wat ik zelf in de toekomst ook nog wel zou willen.
Ook dat begrijp ik. Ik kies er dan weer voor om die investering die de upgrade van je rears moeten bewerkstelligen te stoppen in betere fronts omdat ik geloof dat je daar overall veel meer plezier aan beleeft. Bijna niemand kan rears optimaal opstellen, waardoor de extra investering hierin voor een groot deel weggegooid geld is (vind ik). Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen voorkeuren/wensen/referentiekaders heeft.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

weust

De twee dozen staan in Ridderkerk nu (waren afgelopen nacht nog in Parijs) en staan te wachten op instructies van de importeur.
Hoop dat het niet al te lang duurt.

CiteerClearance delay - Import
RIDDERKERK NL
Clearance instructions from the importer are required.

AV meubel is er al wel, maar toch even een verhuislift besteld wegens 150 kilo is best wel veel.
Kan 'm bijna niet uit elkaar halen, en de eerste zooi trappen omhoog was pijnlijk genoeg.
Staat nu onderaan de trap in mijn huis...

Marco66

Citaat van: weust op juni 29, 2012, 14:09:46
De twee dozen staan in Ridderkerk nu (waren afgelopen nacht nog in Parijs) en staan te wachten op instructies van de importeur.
Hoop dat het niet al te lang duurt.

AV meubel is er al wel, maar toch even een verhuislift besteld wegens 150 kilo is best wel veel.
Kan 'm bijna niet uit elkaar halen, en de eerste zooi trappen omhoog was pijnlijk genoeg.
Staat nu onderaan de trap in mijn huis...

Had ik ook, heb ridderkerk gewoon gebeld en er moest van te voren een invoer faktuur voldaan worden daar fedex alles boven 150 euro niet voorschiet. Gelijk betaald en de dozen kwamen de volgende dag mijn kant op.

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

weust

Was dat het klantenservice nummer of een direct nummer in Ridderkerk?

Laat maar. Al gevonden.

Moet een mail naar de import afdeling sturen van Fedex.
Blijkbaar hebben zij Emotiva gemailed omdat er iets niet helemaal zou kloppen in het papierwerk.

Ik ga nu een mail sturen met wat ik ga ontvangen.

weust

Net bijna 260 Euro overgemaakt aan Fedex voor invoer en belasting.
En als het mee zit word het nu maandag geleverd...
Had gehoopt er iig morgen mee te kunnen spelen.

Meubel is iig binnen. Dus kan iig daar mee bezig.

Cobraatje

Laatste nieuws van Emotiva:

Er komt een direct ship warehouse in Rotterdam, Emo is juridische zaken e.d. aan het regelen;
XPR5 400W per kanaal is vanaf maandag te koop;
XPR2 en XPR1(>1kw bij 8 ohm) komen er aan;
Pro dac werkt, nog geen datum bekend;
Stealth 8 eind augustus;
Xsp 1 begin September;
Xmc-1 eindfase + testen: geen datum bekend.  Op Emo fest demo van de XMC-1 gepland, wordt dus geen zomer maar najaar of 2013  >:(

Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

weust

Zeker voor de XMC-1 vind ik het jammer.
Had gehoopt dat ie komende maand toch kwam.

yorkie13

Nog steeds geen XCM-1   :devil: >>>>  ga langzaam Emotiva vervangen beginnende met een UPA-1
in de markt.

later volgt de UMC-1 en dan op zoek naar een mooie Pre/pro met Audyssey XT32

Maro

Citaat van: Cobraatje op juli  1, 2012, 02:20:25

Er komt een direct ship warehouse in Rotterdam, Emo is juridische zaken e.d. aan het regelen;
Stealth 8 eind augustus;
Xsp 1 begin September;
Xmc-1 eindfase + testen: geen datum bekend.  Op Emo fest demo van de XMC-1 gepland, wordt dus geen zomer maar najaar of 2013  >:(.

Aan vermogen geen gebrek. XPR1 1 kw bij 8 ohm...dat is wel 1.5 kw bij 4 ohm verwacht ik....had ik dit aleens eerder PA versterkers genoemd... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff

Citaat van: RA SUBS op juli  1, 2012, 10:17:54
Nog steeds geen XCM-1   :devil: >>>>  ga langzaam Emotiva vervangen beginnende met een UPA-1
in de markt.

Persoonlijke vete? Als de versterking goed is, waarom dan vervangen, omdat de XMC er nog niet is?

RogerS

Citaat van: RA SUBS op juli  1, 2012, 10:17:54
in de markt.

Mmm voor de kerst heb ik zeker een nieuwe processor! Als het geen XMC-1 is dan zal het wel een Anthem AVM50v of D2V worden....
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

LeonArdusS

Citaat van: Cobraatje op juli  1, 2012, 02:20:25

Stealth 8 eind augustus;
Xsp 1 begin September;
Xmc-1 eindfase + testen: geen datum bekend.  Op Emo fest demo van de XMC-1 gepland, wordt dus geen zomer maar najaar of 2013  >:(.

Wordt betellen dan makkelijker, ik heb interesse in de DAC maar om die in de vs te bestellen...
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

clockwork

Ik ben wel benieuwd hoe dat warehouse in de praktijk zal werken. Bestellen in de VS en dan besparen op de verzendkosten?  Hoewel ik er laatst achter kwam dat het verzenden van een zwaar pakket binnen Nederland niet eens zoveel goedkoper is dan vanuit de VS via Fedex.

We zullen het zien......

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: RogerS op juli  1, 2012, 10:42:53
Mmm voor de kerst heb ik zeker een nieuwe processor! Als het geen XMC-1 is dan zal het wel een Anthem AVM50v of D2V worden....
Dat is een best prijsverschil in ieder geval..

yorkie13

Nee hoor, maar wellicht een goede reden voor weer eens wat anders aan te schaffen.

Had mijn hoop op de XMC gevestigd, maar die lijkt nu echt ver weg te zijn........

Ik hoop dat ik mijn pre order mag annuleren.

high-q

Citaat van: Nooff op juli  1, 2012, 11:46:20
Dat is een best prijsverschil in ieder geval..

Niet alleen in prijs lijkt me: Arcam vs Emotiva vs Anthem ... klinkt volgens mij ook best anders  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

FeaR1986

...Anthem AVM50v of D2V worden....

Die processor kende ik nog niet, maar toen ik de prijs opzocht - naar aanleiding van de post van Nooff - was de reden voor onbekendheid ook duidelijk  :P

Ben wel benieuwd wat de prijzen gaan doen als Emotiva een warehouse in Rotterdam krijgt. Al ben ik qua versterking wel voorzien nu, maar iets van kabels ofzo kan altijd natuurlijk.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

clockwork

Citaat van: RA SUBS op juli  1, 2012, 12:18:17
Nee hoor, maar wellicht een goede reden voor weer eens wat anders aan te schaffen.

Had mijn hoop op de XMC gevestigd, maar die lijkt nu echt ver weg te zijn........

Ik hoop dat ik mijn pre order mag annuleren.

Een pre order verplicht tot niets.

Gelukkig ben ik nog helemaal tevreden met de UMc, dus ik kan nog wel even wachten. :D

Wat is overigens een Stealth 8? (aangekondigd voor augustus).
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

FeaR1986

Citaat van: clockwork op juli  1, 2012, 14:52:32
Wat is overigens een Stealth 8? (aangekondigd voor augustus).

Onderdeel van "Airmotiv", Emotiva Pro Monitor speakers.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

clockwork

Citaat van: FeaR1986 op juli  1, 2012, 15:10:07
Onderdeel van "Airmotiv", Emotiva Pro Monitor speakers.

Jammer, ik had iets vreselijks sexy's gehoopt.  ;D
Thanks anyway.

FeaR1986

Citaat van: clockwork op juli  1, 2012, 15:26:06

Jammer, ik had iets vreselijks sexy's gehoopt.  ;D
Thanks anyway.

Misschien is het wel onwijs sexy. De Stealth 6 en 8 schijnen gepositioneerd te zijn boven de Airmotiv. Ben wel benieuwd naar de klank, want dingen als KRK, M-Audio en Audio Engine worden zo standaard :P